Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 58 [ 1440 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 58  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

 
Profiel   

Ik meld me hier ook even.
Sinds juni heb ik een 3 jarige grote c pony op stal. Ikzelf heb haar laten wennen aan het zadel en heb haar de basis van longeren aangeleerd. Omdat ik nog nooit een paard zadelmak gemaakt heb en omdat ik er thuis meestal alleen voor sta heb ik haar nu weggebracht naar een trainer om verder op te leiden.
Na 2 weken kan ze onder het zadel stap, draf en galop. De werkpunten zijn nog: voorwaarts denken, als er een paard langs de kant staat stopt ze bij dat paard.
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 09:13 



 

Quir schreef
bobje26 schreef
Wat fijn van Jappeloe!! :D

Dawson: Ik zit een beetje te kijken naar welke wedstrijden er zijn. Harry's Horse cup, subli cup (pavo mag [***] maar tot de finale meedoen, kan ik dus net zo goed niet meedoen), Horsefood dressuurtalent, Noord Holland cup (die is 4 nov, misschien redden we die nog en anders volgend jaar), VSN...

Ik wil eigenlijk niet langer dan 30/40 min op de trailer dus moet nog geluk hebben dat er wat in de buurt is. Meesta is midden/zuid NL maar NH cup is 25 min, subli vaak ook en zo nog wat. :)


[***] is toch gewoon kwpn geregistreerd? Register A mag gewoon mee doen met de Pavo namelijk. Artikel 2 - 2 (voorwaarde halve finale) en 5 (finale).


Oh dat is veranderd! :D Komt goed uit. Voorheen mocht je als register A (laat staan b) niet meedoen met de finale, fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 10:33 



 
Profiel   

bobje26 ,o dat zijn wel leuke dingen ga ook even naar die kijken inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 12:33 



 
Profiel   

Welkom Nele!

Ook van mij weer een update. Twee weken terug geholpen door m'n moeder met er achter lopen en sturen met de oogkleppen op. Super leerzaam, goed voorwaarts houden en bezig houden, veel wendingen, consequent blijven, zodat de aandacht bij mij blijft. Dingen waar ik als ruiter niet over hoef na te denken maar als 'menner' komt dat niet zo snel in me op.

Jula ging goed maar Jet bleef wegschieten en omdraaien en op een gegeven moment draaide ze zich helemaal in de leidsels en moesten we haar lossen, gelukkig kalmeerde ze vrij snel maar wel een enorme pluk uit de staart getrapt. Nou ja als dat alles is... Ze was echt rillerig en niet op haar gemak vanwege de oogkleppen.
Wel goed kunnen afsluiten en de zondag erop weer geoefend met een vriendin erbij, ging hartstikke goed!
Afgelopen zondag zijn we gaan wandelen op onbekend terrein met de oogkleppen en het tuig op, ze waren beiden ontzettend braaf en het was heerlijk weer dus we hebben echt genoten!
Op een gegeven moment stonden we even stil, Jula krabde met een achterhoef aan haar hoofd en heel het hoofdstel floepte af. Whoeps... Zonder paniek weer om kunnen doen, ik moet er dus even een vetertje aan bevestigen, dan kan ik dat met de manen mee vlechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 16:10 



 
Profiel   

Het is al een weekje stil hier, gaat het met iedereen nog steeds lekker? Vind het motiverend om overal te lezen dat het toch wel lekker gaat.

Bij mij gaat het helaas met 2 stappen vooruit, 4 terug en dan 2,5 vooruit. ;( Wordt er soms wel eens moedeloos van en dan ga ik altijd in dit topic lezen x).

Zal nog even een voorbeeld toevoegen.
Dit was op 12-09


Dit is 17-09, dan heeft ze het BB-pad inmiddels echt al een stuk of 30x om gehad en longeersingeltje ook al vaak zat dus ze is het wel gewend maar dan is de dag niet goed en dan krijg ik dit.




Zolang alles maar zonder druk is doet ze graag mee, hier probeer ik wat buiging te vragen zonder tuigage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:45 



 
Profiel   

Oeh ja Kasmir, geduld is een schone zaak hè.
Ik ga ook wel eens met een heel plan naar m'n weitje, maar ofwel zit de pony die dag niet lekker in d'r vel of ik straal zelf iets uit waardoor het goed niet lukken wil, of of of. Gauw doel bijstellen, korte oefeningen en positief afsluiten. Morgen weer een dag :)
M'n pony's zijn gevoelig voor m'n uitstraling, ik moet er dan echt bewust aan denken om zelf even diep te zuchten en te ontspannen. Leermomenten voor mezelf :)
Maar, dit is van gisteren!
(Kopie uit ander topic)

"Excuseer terwijl ik nog even op een roze wolk zit... dit gebeurde er vanmorgen:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

<3 <3 <3
We hebben alleen een paar rondjes door de wei gewandeld maar wat deed ze het goed en wat was ze braaf! *\o/* En ze bleef zo dapper trekken, ik vond het gewoon aandoenlijk.
De strengen waren wat lang, het lamoen is in lengte verstelbaar, maar een beetje roestig dus we kregen het niet los. Daarom de strengen op de ouderwetse manier met een lus om het zweng gedaan ipv de veiligheidssluitingen gebruikt. En (zoals te zien op de laatste foto) liggen de lichtogen (de lussen waar het lamoen in hangt) niet omlaag tegen het schoftje, maar steken een beetje uit naar opzij. Er moet dus wel wat versteld worden aan het lamoen.
Maar dat komt wel :)
Met Jet zijn we bij lange na nog niet zo ver, die vindt het al spannend als je achter haar loopt terwijl ze oogkleppen op heeft. Aan slepen met de band zijn we dus nog lang niet toe."

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 15:06 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook nog melden? :D
Ik heb sinds eind Augustus een 3-jarige hengst op stal staan! Een El Capone x Wynton en rond de 1,65. Toen ik hem kocht kende hij longeren met zadel/hoofdstel :). Sinds 2 weekjes pak ik het zadel/hoofdstel weer mee, met tussenstops want de DA is 2x geweest voor zn tanden, waardoor bij een tijdje geen bit in mocht :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:00 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie vooruitgang te lezen gaaf..
hier alles zijn gangetje na een rottige val stap terug moeten doen en eerst weer werken aan vertrouwen.
hij is zo snel en kan soms echt bommetje zijn. Verder doet hij het super maar het blijven kleine stapjes om de spanning af te kunnen laten vloeien[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:26 



 
Profiel   

Klijntje: Echt verschrikkelijk, ik kan van te voren geen plannen maken. Als ik het weiland in loop met het idee dat ik haar het halster om wil doen dan krijg ik 't halster niet eens om. Los meenemen is dan weer geen enkel probleem en blijft ze keurig naast me. Ik heb ook altijd alle opties naast de bak liggen (kaptoom voor werk aan de hand, touwhalster voor werk op de cirkel, clicker voor schriktraining, barebackpad, longeersingeltje, krukje xD) dan kijk ik op het moment wat wel en niet mogelijk is. Ze is inmiddels ruim 6 jaar oud wat opzich een mooie leeftijd is, ben nu nog geen jaartje met haar aan de slag. Eigenaresse probeert haar al in te rijden sinds dat ze 3 is x).
Wat heerlijk dat het bij jou zo goed gaat, ziet er relaxed uit! Mooi wagentje ook :j
xPearl: Welkom, even tussenstop zonder bit kan opzich geen enkel kwaad voor een 3-jarig paard. Veel succes met hem.
robbie88: Wat een schitterend dier, vertrouwen kwijt na een val heeft inderdaad altijd tijd nodig. Heb zelf m'n nek eens op 2 plaatsen gebroken na een val en dat had ook echt tijd nodig om te slijten. Lekker rustig aan samen plezier maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:37 



 
Profiel   

Ik ga van dr week op de laptop even wsy teruglezen in dit topic :).

@Kasmir
Ah, daarom! Nu deed ik niet veel met het bit, want longeerde altijd met het halster er over heen :). Maar we doen ook lekker rustig aan, want hij is nog wel wat aan de dunne kant.. Ook omdat eten moeilijk ging :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:28 



 
Profiel   

Ik kom ook meelezen! 2018 is die van mij aan de beurt dus heel interessant allemaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:31 



 
Profiel   

jacqii schreef
Ik kom ook meelezen! 2018 is die van mij aan de beurt dus heel interessant allemaal :+


Die van mij ook *\o/* Misschien nieuw topic maken voor de 2018 paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:37 



 
Profiel   

odenxia schreef
jacqii schreef
Ik kom ook meelezen! 2018 is die van mij aan de beurt dus heel interessant allemaal :+


Die van mij ook *\o/* Misschien nieuw topic maken voor de 2018 paarden?


Hier ook een stille meelezen die in 2018 gaat beginnen dus ik ben voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:39 



 
Profiel   

Ik kan dan ook net zo goed bij jullie aanschuiven want zie het in 2017 nog niet 1,2,3 gebeuren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:46 



 
Profiel   

Wil ik net mee komen praten gaan jullie een nieuwe maken -O-

Haha nee hoor, ik verzorg nu sinds kort een tinker van 6 en ga die samen met iemand met veel ervaring ermee langzaam Zadelmak maken en inrijden. Verwacht er geen hoogstandjes van (ik rijd serieus op de manege en dat vind ik genoeg ben nogal van de lol met je knol, als er ooit een eigen paard komt word t er t liefst een die ik zonder zadel en hoofdstel kan rijden :+ ). Maar in elk geval, we hebben geen bak en ze kende amper het halster, maar t halster is ze nu al zo goed als aan gewend! Wil binnenkort een keertje het hoofdtel zonder bit proberen, begin met longeren is al gemaakt, wil t een beetje afwisselen allemaal. Voor mij is t de eerste keer, voor degene met wie ik t doe niet.
Zodra t echt aan komt op t zadel etc gaan we t samen doen, maar nu is t ook nog veel knuffelen en spelen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:56 



 
Profiel   

Voor de 2018 paarden: [PP] Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:01 



 
Profiel   

Even een update...

Boyd is nu zo'n 6 weken onder het zadel en het gaat ontzettend goed. Hartstikke braaf elke keer weer. We rijden nu 3x in de week 25 minuutjes ongeveer en zijn vooral bezig met tempo en recht blijven. Hij is zelf nog wat zoekende maar zo verschrikkelijk braaf en wat doet hij zijn best! Dit is alweer een paar ritjes terug...we doen ons best :D
https://youtu.be/cwEu7VCiECE

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:22 



 
Profiel   

Haha ik kom hier een beetje te laat denk ik... Maar wil toch nog even een berichtje plaatsen. Weet niet in hoeverre het hier actief blijft, maar lijkt mij leuk om verhalen te delen. En ja.. Dat past het best in dit topic aangezien ze in 2017 beleerd is :P

Ik heb 2,5 maand terug een nieuw paard gekocht. Zij was wel al zadelmak, maar verder nog niet veel gereden.

Even wat informatie over mijn paardje:
Ze heet Shenna, is 1,67m nu, merrie en is 04-06-2013 geboren. Ze is een Fries (Onne 376 x Beart 411).
Begin 2017 is Shenna zadelmak gemaakt bij haar vorige eigenaar. Daarna heeft ze weer een halfjaar op de wei gestaan. Daarna hebben zij er voor het eerst op gezeten. Daarna weer een periode niets en sinds kort pas weer opgepakt. 2,5 maand terug heb ik haar overgekocht en nu ben ik weer opnieuw begonnen met haar zodat we het lekker rustig aan doen. Eerst weer wat gelongeerd met zadel en hoofdstel, maar ze gaf (zoals verwacht) geen kick. Dus er rustig op gegaan.

Op dit moment doen we ongeveer 4x per week iets. En zo'n 1 a 2x per week rijden en de andere keren wandelen, grondwerken of longeren. En ze pakt het allemaal eigenlijk heel goed op! Sturen gaat al top, gas en rem snapt ze ook goed! Ze begint nu zelfs de ontspanning ohz al op te zoeken en stelling en buiging begint langzaam te komen. Ik probeer weinig te vragen, vooral haar zelf te ontspanning op te laten zoeken, en dat gaat prima zo! Zelfs onze eerste stukjes galop zijn een feit :D
Met longeren hebben we zelfs al cavaletti's meegepakt en dat gaat ook super! Braaf paard :D
Wandelen doen we nog in de naaste omgeving, de woonwijk door en het kleine bosje door. Ze is nog niet verkeersmak dus daar werken we op die manier wat aan.

Hier een foto van ons gister! Trots op de puppy!

[ img ]

En ik heb toevallig gister avond ons eerste ITP-topic gemaakt: [RIJ-ITP] PuppyFries Shenna ITP! Once you go black, you never go back!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:29 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook.
Davino is een palomino NRPS ruin met als vader don cremmelo du bios(spellingsfouten niet uitgesloten)
. En in mei 3 jaar geworden.
Hij staat sinds begin September in training. Waar hij tot Maart blijft. Hij zal daar ook beleerd worden.
Hoofdstel kent hij nu. Zadel heeft hij ook al op gehad.
En als het goed is gaat er binnenkort er voor het eerst iemand op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 20:43 



 
Profiel   

Mijn pony doet het echt goed. Volgende week vrijdag mag ik er voor de eerste keer zelf mee rijden.
Ik ben echt benieuwd hoe ze zal aanvoelen.
Normaal blijft ze nog tot midden oktober bij de trainer staan, daarna komt ze naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 15:10 



 
Profiel   

Wat voor pony heb je?

Lijkt me zo spannend de eerste keer er zelf mee rijden. Maar aan de andere kant ook zo gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 15:16 



 
Profiel   

Welsh C pony (op de vorige pagina ongeveer in het midden staan er 2 foto's). nu is het nog een smalle pony, maar als je haar ouders, en volle broers/zussen ziet, dan zou ze nog een stukje breder moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 15:19 



 
Profiel   

@Robbie
Wat een meeegaknap paard! Wat is het voor 1? ^^

@BoydS
Ziet er goed uit, voor die paar weekjes onder het zadel! :D

@Celine_Famke
Ik had laatst al eens in je topic gespiekt! Wat een megaknappe fries zeg! En nakomelingen van Onne zijn fijn he? ^^. Ik heb ook een tijdje 1 van Onne gereden. Heel fijn en meerwerkend paard ook!

@Madje
Is er een reden dat je hem daar zo lang laat staan? Of nemen jullie gewoon lekker de tijd daarzo? :)

@Nele80
Wat een leuke pony! Ben benieuwd hoe die er straks uit ziet onder het zadel! En spannend joh, dat je er straks op kan! :)

Hier gaat het ook zeker de goede kant op! Zondag hebben we voor het eerst gehangen op Sjaakie (Zo noemen we hem :')) waar hij geen kick op gaf! En toen heb ik hem dindsdagavond weer gelongeerd en nogmaals gehangen. Maar hij was zo braaf en stond heel relaxed, dat ik maar gewoon m'n been er over heb gezwaaid. En toen zat ik! Het maakte hem allemaal niks uit :). Heb alleen even gezeten en toen er weer af. Maar daar laat ik het zelf ook bij. Volgende week komt er iemand die hem echt in gaat rijden. Dus ik ben heel benieuwd hoe die dat gaat vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 11:05 



 
Profiel   

xPearl schreef
@Robbie
Wat een meeegaknap paard! Wat is het voor 1? ^^

@BoydS
Ziet er goed uit, voor die paar weekjes onder het zadel! :D

@Celine_Famke
Ik had laatst al eens in je topic gespiekt! Wat een megaknappe fries zeg! En nakomelingen van Onne zijn fijn he? ^^. Ik heb ook een tijdje 1 van Onne gereden. Heel fijn en meerwerkend paard ook!

@Madje
Is er een reden dat je hem daar zo lang laat staan? Of nemen jullie gewoon lekker de tijd daarzo? :)

@Nele80
Wat een leuke pony! Ben benieuwd hoe die er straks uit ziet onder het zadel! En spannend joh, dat je er straks op kan! :)

Hier gaat het ook zeker de goede kant op! Zondag hebben we voor het eerst gehangen op Sjaakie (Zo noemen we hem :')) waar hij geen kick op gaf! En toen heb ik hem dindsdagavond weer gelongeerd en nogmaals gehangen. Maar hij was zo braaf en stond heel relaxed, dat ik maar gewoon m'n been er over heb gezwaaid. En toen zat ik! Het maakte hem allemaal niks uit :). Heb alleen even gezeten en toen er weer af. Maar daar laat ik het zelf ook bij. Volgende week komt er iemand die hem echt in gaat rijden. Dus ik ben heel benieuwd hoe die dat gaat vinden!


Ooh hij reageert dan heel rustig erop. Snap dat je dan benieuwd bent hoe hij het gaat doen.

Hij stata daar zo lang omdat ik stage ga lopen en ik dan te weinig te tijd heb om hem door te rijden. Zo krijgt hij de beste basis mee. Maar daar wordt inderdaad heel rustig aan gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 12:07 



 
Profiel   

Verwacht niet dat hij veel gaat doen. Maar ik heb geen stroop aan m'n reet, dus als die wel ineens los gaat, lig ik er naast :'). Dus dan liever iemand er op die ook ervaring heeft met inrijden :).

Ahh, wel fijn dat je dsn een goede stalling hebt gevonden die er de tijd voor neemt en de basis er goed in zet! Dan kun je hem straks wel lekker overnemen. Dat is wel fijn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 58 [ 1440 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 58  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen