Achtergelaten pony

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 17:16

Ik zal jullie even bijpraten.

De DA is net geweest. Zij (DA is een vrouw) denkt dat ze vrij erg hoefbevangen is. Ik ben zo kwaad op de vorige DA, maar ook op mijzelf. Hij is vorige week nog geweest en heeft niks opgemerkt! Ik heb haar dus veel te rijk gevoerd en ze had ook niet op deze wei gemogen. Vorige week dinsdag is ook de hoefsmid nog geweest, hoe kan het zijn dat ook zij niks opgemerkt heeft?!

Ik heb pijnstilling en medicijnen voor een week meegekregen. Vandaag krijgt ze een dubbele dosis en ik moet vandaag al verbetering gaan zien. Vrijdag hebben we nog even contact over hoe het gaat en volgende week moeten we een beslissing maken. Mocht ze niet opknappen binnen een week, dan heeft zij er een hard hoofd in (en ik ook). Dan krijgt ze een sterkere pijnstilling voor de laatste we(e)k(en) en betekent dat waarschijnlijk haar einde, hoe erg ik het ook vind.
Ze mag nu met een graasmasker op een paar uurtjes per dag de wei op, verder mag ze alleen op een kaal stuk staan en enkel hooi eten. Ze mag nog maar een kwart kg SP per dag, dat is alles. Verder moet ik haar voetjes goed koelen.

Ik moet nog even kijken waar ik een kaal stuk afzet, de enige kale plekken hebben hier geen schaduw en dat zie ik niet zitten met 32 graden komende vrijdag. We hebben nog een ruime loopstal die gebruikt is voor de schapen voor het lammeren, misschien moet ik dat maar doen?

Ik voel me zo schuldig! Ik heb het alleen maar goed bedoeld, maar het enige wat ik heb gedaan is haar nog zieker maken ;(

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:58

En dan is Cushing alleen maar aannemelijker. Laat je shet, zodra de hoefbevangenheid over is, zeker op Cushing testen

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:13

Mee eens, de DA wilde eerst kijken hoe ze deze week door gaat komen. Als dat positief was, wilde ze de bloedtest opnieuw doen. Eerst maar eens afwachten hoe ze deze week doorkomt.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:14

Erg he, hoe je zeg moet opletten tav da's

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:15

Ah, kan het me zo goed voorstellen dat schuldgevoel maar hoeft echt niet hoor, Je hebt echt je best gedaan en geluisterd naar iemand wie je dacht te kunnen vertrouwen! Verder heb je ook nog eens een andere DA laten komen dus echt echt waar je hoeft je niet schuldig te voelen! heel veel sterkte de komende tijd enne.... shetjes zijn echt taaie he!!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 20:19

Bedankt voor je lieve woorden, doet me echt goed!
Ze staat nu in een weitje met weinig gras, er staat enkel nog lang uitgebloeid gras en wat kruiden. Maar voornamelijk kaal, ze ziet er wel wat zielig uit met een grasmasker op.


Afbeelding

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:31

Ik heb Binky gisteravond toch maar in de stal gezet met aansluitend een paddock, samen met Happy. De paddock is wel aangelegd met puin, maar in de stal ligt gewoon stro en daar ligt ook het hooi en water, dus ze hoeft niet veel in de paddock te staan. De paddock was eigenlijk bedoeld voor van de winter en het was nog de bedoeling om daar eerst wat rubberen matten in te leggen voordat ik het in gebruik zou nemen.

Ik vertrouwde het toch niet helemaal op het gras, dit lijkt me beter. Ze blijft er vandaag ook staan, zometeen even bellen met de DA.

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:45

merk je wel al verschil met de pijnstillers

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:55

StalNollie schreef:
merk je wel al verschil met de pijnstillers


Ja, het verschil is niet heel groot maar dat verschil merk je wel. Eerst liep ze heel erg voorzichtig en lag ze erg veel. Ik heb haar niet meer zien liggen en ze stapt nu wel flink door. Met de harde ondergrond loopt ze alleen nog wat voorzichtiger. Maar qua karakter merk ik het nog niet zo goed, het eigenwijze koppie is nog niet helemaal terug.

Overigens, dat voorzichtige lopen deed ze al wel langer. Ik heb dat geweten aan de hoefsmid die haar te kort had bekapt, de hoefsmid dacht dat zelf ook en heeft daarom vorige week niks meer aan dat ene hoefje gedaan. Blijkbaar is ze tussen het te kort bekappen en nu dus hoefbevangen geworden en heb ik het dus niet zelf geconstateerd.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:34

We duimen voor haar!! (en jou :(:)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 09:48

Dank je wel!! We (en zeker Binky) hebben het nodig!

Achterom
Berichten: 23095
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:14

Agossie, ik heb je verhaal net gelezen, maar wat een pech en wat lief dat je Binky zo opvangt! Ik duim dat ze zich snel beter gaat voelen.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 14:55

Ja, ze is ook heel erg lief. Ze heeft gewoon iets speciaals <3 Ik hoop echt heel erg dat ze beter wordt!
Bedankt, ik hou jullie op de hoogte!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:44

Welke pijnstiller gebruik je? Ik heb nog een bijna volle fles Novacam staan.....

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 15:59

Het is in een poedertje wat in een zakje zit, kan de naam zo even niet herinneren. Het is een naam wat eindigt op ...600, zal eens kijken als ik thuis ben :j

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 21:40

Het spulletje heet Ascal 600, het medicijn heet Equipalazone.
De DA belde net nog, ze was blij dat er verbetering was.

Afbeelding

Afbeelding

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:43

Als je het evt. nodig hebt, laat het maar weten.....
Fijn dat het helpt!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:05

Wat ook nog wel verlichting wil geven is haar in de modder zetten.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 10:05

Bedankt voor het aanbod Margee! Ik zal even overleggen.

Homiafortuna. Dat zei de DA ook al en heb ik ook geprobeerd. Ik heb een stuk een paar uur geprobeerd onder water te zetten, maar de grond is hier op het moment zo droog dat alles direct wegzakt.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:24

Kom weer even binnenvallen, hoor :o

Een voetbad kun je vrij gemakkelijk maken door een paar bielzen in het vierkant te leggen, daarover landbouwplastic of vijverfolie draperen, zand erop en onder water zetten.
Kan bijvoorbeeld ook gemaakt worden door een vlakke kuil te graven met een een randje van stoeptegels ;)

Ze zal het zeker waarderen!

Ook geef ik graag homeopatische druppels naast de pijnstillers.
Je kunt kiezen voor een combinatie van Arnica en Ledum of voor het kant-en-klare product Puur Podo

Beterschap :(:)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:09

Leuk dat je weer even komt kijken Shirley!

Een modderbad waar ze de hele dag in kan staan gaat niet lukken. Ik dacht dus slim te zijn en een modderbak voor de hooiplaats neer te zetten, met de gedachte dat ze dan met haar voorvoetjes in de modder gaat staan. Maar dat had ik verkeerd gedacht, dat gaat dus niet werken.

Ik koel wel drie keer per dag, dat vindt ze idd wel heel erg fijn.

Het gaat met Bink wel goed denk ik. Ze krijgt weer har eigenwijze trekjes terug, heerlijk! Wel is ze ontzettend nerveus, misschien komt dat door de medicijnen?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:11

Afbeelding

Afbeelding

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:18

Het gaat gelukkig steeds beter met haar! Vandaag had ik haar even los laten staan in de modder, onder het mom van ze blijft wel even staan. Maar ze liep weg en ik kon haar weer vangen, heb haar voor het eerst (!!) sinds ze bij mij is een galopje zien doen! Haha, gek dier. Ik krijg het meisje waar ik voor gevallen ben weer helemaal terug.

Mijn vriend had iemand van het schapenstamboek op bezoek, is gepensioneerd DA. Hij had nog even bij Binky gekeken. Ik kreeg de complimenten en hij zegt letterlijk 'Die komt er wel weer bovenop hoor meissie'..
:D

Vandaag trouwens weer een nieuw kuurtje medicijnen en pijnstilling opgehaald.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:34

*\o/* Goed nieuws!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:01

Wat goed om te horen!