[VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26443
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:34

Ben benieuwd hoe hij onder het zadel is. Heb je inmiddels al weer wat gereden Nuvel?

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:15

Ik heb alles met plezier teruggelezen! Ik volg vanaf nu ook. Wat heb je een ontzettend leuk paardje gekocht ondanks het gedoe met de handelaar. En wat ziet Dobbie er goed uit, een echte vriendelijke reus.

We hebben allemaal wel eens een tegenslag, zeker als je kennis moet maken met een nieuw paard. Ik heb altijd een jaar nodig een een paard door en door te leren kennen.

Fijn dat het rijden goed gaat en dat je in het begin heb gezegd dat het even kan wachten.

Mijn 4-jarige die vond op stappen ook vreselijk, toen hij bij ons kwam sprong hij 4 meter op zij wanneer ik de beugel aanraakte. Ik doe nu elke keer voor het rijden hem even aan de longe zetten om te kijken wat zijn energie-pijl die dag is :P. Soms ben ik na een rondje aan de longe al klaar en soms na 50. Maar dan kan je zelf ook wat rust vinden in het opstappen.

Ik blijf je volgen! Ik denk dat jullie een super team worden :o.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 00:37

Hoi allemaal,

Ben ik weer met een update van onze grote vriend.
Na een heerlijke borstelbeurt van allebei de paarden. Wouden we onze grote vriend graag eens laten vrijspringen. Het was veel showen en rennen, weinig springen. :D Ik zei: Als hij nog 1 keer springt dan zetten we hem lekker onder een dekentje. Hij rent en showt nog een beetje ipv over het kruisje van 25cm te springen wat doet die gek? Springt over het hek van 1.40m. Dacht dat ik een hartverzakking kreeg hahaha. Hij ging even drinken en toen als nog heerlijk onder de deken met een wel verdiende portie eten.

Slechte foto's aangezien het al aardig donker was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zou die moeten worden en dan met wat spieren erop. :D Nee babootje we rijden nu even niet. Hij is nu al wat beter op gewicht en duidelijk goed in zijn vel. Dat wou ik graag eerst zien. Hij gaat 28 oktober afreizen naar schotland omdat we daarheen verhuizen. Een hele lange rit samen met zijn vriendinnetje. Daardoor heb ik het nu gewoon heel druk met van alles regelen en de stress van de emigratie. Daardoor laat ik hem nog even staan. We longeren hem, rommelen lekker op de grond en willen nu met hem gaan wandelen om te wennen aan het verkeer en het alleen van huis gaan. Maar dat is maar eens af en toe als ik tijd heb. Nu moeten we het even doen met deze geniet momentjes.

Hij is uber vrolijk en zo ongelofelijk vriendelijk. Ik prijs mezelf elke keer gelukkig met 2 fantastische paarden beide zo verschillend. Blij dat het zo heeft moeten zijn! <3 Sorry voor de vele foto's en de donkere foto's! Wat vinden jullie van zijn nieuwe coupe? Moelijk netjes te krijgen met 2 weerborstels en krullen :P

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:29

Hij ziet er super uit! en zijn vriendinnetje ook trouwens..erg leuk om te zien.

En wow wat een verhuizing, lijkt me ook erg spannend allemaal. Komen de paarden dan aan huis of op een pensionstal oid? succes met al het geregel.

Maik79

Berichten: 1258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:33

Ze zien er allebei goed uit! En wat gaaf zeg, naar Schotland :D Ben ook benieuwd hoe je dat daar met de paarden gaat doen.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 13:02

Dank jullie wel. Ze staan nu aan huis en komen daar ook aan huis te staan. Daar komen ze ook 24/7 buiten maar met een grotere inloopstal daaraan grenzend de paddock op stenen en zand + een stukje wei. Het enige verschil daar is dat ze niet constant 1ha gras hebben ivm de natheid en het kapot lopen van het gras. We hebben 2Ha wei maar willen dat ook hooien. Dus in de winter komen ze op kleine overschot stukjes wei. De eerste is af, dat is een stuk van 10m bij 20m. De rest moet allemaal nog afgezet worden.

We vervoeren ze zelf naar Schotland. Dat vind ik wel onwijs spannend! Gelukkig is mijn man vrachtwagenchauffeur van beroep dus die rijd.

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:07

Het klopt gewoon: Dobbie in Schotland :D
Hij ziet er goed uit, Nuvel. Veel plezier met de verhuizing!

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:54

Haha Dees, ja dat klopt inderdaad.

Ik kan me voorstellen dat het allemaal nogal spannend is/ gaat worden Nuvel. Gaan jullie ook nog een bak aan huis maken? wel heerlijk voor ze 24/7 buiten met een grote inloopstal.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 19:48

Hoi iedereen,

Zaterdag is een goede vriendin van ons foto's komen maken van de paarden i.v.m. 3 canvasjes voor ons dochtertje haar nieuwe kamer in schotland. Ze krijgt een roze paarden/ eenhoorn kamer. Hier weer een paar fotootjes van dobs en zijn vriendin.

@Elisa: Dat willen we wel maar dat zal nog wel duren tot volgende zomer. Geen geld omdat we eerst veel andere dingen moeten doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo hopeloos verliefd op ze! <3 <3 <3
Het was schitterend weer en ik zie eruit of ik in pruispolen ben haha. Was goed ziek 39.6 graden koorts maar wou het niet laten schieten omdat ze nog maar een maandje hier hebben. De foto waar ik naar beneden kijk was ik vast aant uitrusten en ondertussen al mijn verloren spullen terug in mijn zakken aan het stoppen :D ;)
Laatst bijgewerkt door nuvel op 25-09-17 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:50

Wauw hij ziet er echt goed uit!

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 20:05

Dank je wel! :D

Elisa2

Berichten: 37608
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:32

Leuke foto's, hij ziet er inderdaad top uit! en de merrie ook..wat is dat er voor een? {afstamming?} ook een leuk dier zeg.

En van die bak begrijp ik, alles op zn tijd natuurlijk..je zult daar sowieso wel prachtige uitrij mogelijkheden hebben.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 10:54

De merrie is een 19jarige kennedy merrie, tot vorig jaar fanatiek gereden maar door een dubbele peesblessure die ze s'nachts op de wei had opgelopen in maart/april dit jaar staat ze nu op pensioen.

Links voor was eigenlijk snel weer goed na 4-6 weken. Rechts achter niet daar zie je nu soms nog een bult vocht opkomen, ze loopt weer goed behalve als ze zich verstapt of een gekke beweging maakt achter. Daarom haar maar kort laten galopperen en verder laten stappen. Galop en stap gaat het makkelijkste, ze vond het wel leuk om ook mee te mogen doen eventjes :D

En Dobbie is echt een heerlijk mannetje. Zal straks is een foto plaatsen wat er gebeurd als hij de voordeur hoort of mijn auto ziet. Hij is echt mega alert. Loop ik 5 keer op en neer met verhuisspullen door de tuin hoor je 5x gehinnik van hem. Hij kan net boven de omheining en de klimop kijken haha. De lieverds <3

Welke foto zouden jullie gebruiken voor op canvas voor die kleine meid? Het gaat om 1 foto van Dobs en 1 van Ravi. Ik vind de 3de vanaf onder van Dobbie geweldig en van Ravi vind ik het moeilijk. Wil geen 2 bijna dezelfde foto's. Er zijn van de merrie maar weinig foto's omdat ze een zure troela is als ze stilstaat en van niks onder de indruk. Veel in actie mocht ze niet dus daar zijn veel minder foto's van.

Edit: Dochter is helemaal verliefd op Ravi.