Sommige mensen verdienen geen paard !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:32

RRR schreef:
ik ga niets goedpraten of mooier maken maar de waarheid vertellen. Mensen die ik amper ken kunnen natuurlijk geen oordeel vellen over mijn priveleven, woonplaats, 'vriend' of wat dan ook.
Dit zijn prive zaken en het schaadt mij en de kinderen als er op deze wijze een onheus verhaal de wereld in gaat door iemand die er het flauwste benul niet van heeft hoe mijn gezin in elkaar steekt.Ik kan wel 5 pagina's wijten aan goedpraten of ompraterij maar dat heeft in mijn ogen geen enkele nut.
Er is een eindeloos verhaal in de wereld geholpen waar een deel van waar is en een deel niet.
Vandaar dat ik geen strijd aan wil gaan maar een helder 2e kant van het verhaal wil vertellen. doe ermee wat jullie willen.


Ohja dan vertel me maar eens waarom cindy er dan zo uitzag, schijnheilig geklets hier van jou, wel raar dan als je ze zo goed verzorgd dat cindy er zo belabberd uitzag.
En vertel me niet dat ze genoeg te vreten kreeg, want cindy ken ik door en door en ze was altijd te dik.
Ik hoop echt dat je geen 1 paard meer krijgt arme dieren :(

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:43

Ik heb getemt er mogen geen telefoonnummers geplaatst worden.

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:47

noudy schreef:
RRR schreef:
ik ga niets goedpraten of mooier maken maar de waarheid vertellen. Mensen die ik amper ken kunnen natuurlijk geen oordeel vellen over mijn priveleven, woonplaats, 'vriend' of wat dan ook.
Dit zijn prive zaken en het schaadt mij en de kinderen als er op deze wijze een onheus verhaal de wereld in gaat door iemand die er het flauwste benul niet van heeft hoe mijn gezin in elkaar steekt.Ik kan wel 5 pagina's wijten aan goedpraten of ompraterij maar dat heeft in mijn ogen geen enkele nut.
Er is een eindeloos verhaal in de wereld geholpen waar een deel van waar is en een deel niet.
Vandaar dat ik geen strijd aan wil gaan maar een helder 2e kant van het verhaal wil vertellen. doe ermee wat jullie willen.


Ohja dan vertel me maar eens waarom cindy er dan zo uitzag, schijnheilig geklets hier van jou, wel raar dan als je ze zo goed verzorgd dat cindy er zo belabberd uitzag.
En vertel me niet dat ze genoeg te vreten kreeg, want cindy ken ik door en door en ze was altijd te dik.
Ik hoop echt dat je geen 1 paard meer krijgt arme dieren :(



als ik jou was zou ik niet zo oordelen als je niet 2 kanten weet van het verhaal
ja dat heb ik ook gedaan maar daar ben ik nu wel achtergekomen dat ik dat beter niet had kunnen doen

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Sommige mensen verdienen geen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:52

ohja ik hoef maar 1 kant te weten want ken het paard die bruine die als eerste weggehaald is toevallig en dat zegt meer als genoeg hoe die er nu uitziet.
Je kunt niet 1 reden geven waarom je je paarden geen voer geeft en dat valt niet goed te praten.

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Re: Sommige mensen verdienen geen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:58

je moet niet alles aannemen van 1 kant
doe maar zo lekker makkelijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:00

RRR schreef:
ik ga niets goedpraten of mooier maken maar de waarheid vertellen. Mensen die ik amper ken kunnen natuurlijk geen oordeel vellen over mijn priveleven, woonplaats, 'vriend' of wat dan ook.
Dit zijn prive zaken en het schaadt mij en de kinderen als er op deze wijze een onheus verhaal de wereld in gaat door iemand die er het flauwste benul niet van heeft hoe mijn gezin in elkaar steekt.Ik kan wel 5 pagina's wijten aan goedpraten of ompraterij maar dat heeft in mijn ogen geen enkele nut.
Er is een eindeloos verhaal in de wereld geholpen waar een deel van waar is en een deel niet.
Vandaar dat ik geen strijd aan wil gaan maar een helder 2e kant van het verhaal wil vertellen. doe ermee wat jullie willen.


Niemand, maar ook niemand hoeft jouw verhaal over je gezinssituatie te weten. Je hele gezinssituatie is in deze context compleet oninterressant. Als je het financieel of qua gezinssituatie het zwaar hebt, en een dier eronder te lijden heeft, moet je je consequenties trekken, en niet eindeloos doormodderen. Neem je verantwoording en maak keuzes, verkoop een dier of geef het weg (of terug aan de oorspronkelijke eigenaar), en die heb je zo te zien niet genomen. Een dier zijn noodzakelijke zorg ontzeggen valt niet goed te praten, daar zijn geen excuses voor. Niet per telefoon, niet per PB, niet via een forum. En dan maakt het me verder ook geen ene moer uit of een gedeelte van het verhaal hier op bokt op waarheid berust en een gedeelte verzonnen is. Foto's van Schimmel zeggen genoeg...

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Re: Sommige mensen verdienen geen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:05

als je 2 kanten weet dan weet je ook waar de oorzaak ligt van hoe de schimmel eruitziet

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:08

babbii_lief schreef:
je moet niet alles aannemen van 1 kant
doe maar zo lekker makkelijk


Nou ik ken de eigenaresse van het bruine paard goed en weet hoe het paard eruit zag
toen ze wegging en ik weet ook hoe het paard er nu uitziet althans ze ziet er nu alweer
stukken beter uit, maar hoe ze eruit zag toen ze weer opgehaald was, vind het nog knap dat
de eigenaresse van het bruine paard zo rustig is gebleven als dit 1 van mijn paarden was overkomen, dan was ik in ieder geval niet rustig gebleven.
En kan ze wel alle schuld op haar vriend schuiven, en op haar situatie dat is geen reden om je paarden te verwaarlozen net zoals cassidy ook zegt.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:10

babbii_lief schreef:
als je 2 kanten weet dan weet je ook waar de oorzaak ligt van hoe de schimmel eruitziet


Zeker weer ziek geweest, en als jij 2 kanten kent wat was er dan met de bruine aan de hand dat ze zo mager was?(zeker ook ziek geweest, dusss niet.)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:10

Er zijn twee redenen waarom schimmel er zo uitziet zoals hij er uitziet.

1)Schimmel is niet gezond, heeft wormen, iets onder de leden (tanden bijv). Dierenarts laten komen, laten onderzoeken, tanden behandelen, noem eens wat.

2) Schimmel heeft niet genoeg te eten gehad. Door wie maakt verder niet uit. Als E en TS Schimmel zouden voeren en dat niet hebben gedaan: pak schimmel op en ga verhuizen.

Als E en TS Schimmel niet zouden voeren, en R niet dagelijks de tijd heeft, zorg voor een verzorger die je vertrouwd. Is die er niet, oplossing: paard verkassen en dichter bij huis gaan staan zodat R wel tijd heeft voor Schimmel.

Er is een oplossing voor ieder probleem. Niet slachtoffer spelen, actie ondernemen!

En nogmaals, dan maakt de tweede kant van het verhaal helemaal niets uit. Het paard is de dupe van het gekibbel en gebrek aan doortastend optreden.

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:11

ja maar dat is nu de rede waarom er 2 kanten zijn jij gaat al ergens van uit en kijk ik ken nu beide kanten en er kloppen dingen niet wat ts verteld over afspraken
wat ze hier allemaal vermeld

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:12

Cassidy schreef:
Er zijn twee redenen waarom schimmel er zo uitziet zoals hij er uitziet.

1)Schimmel is niet gezond, heeft wormen, iets onder de leden (tanden bijv). Dierenarts laten komen, laten onderzoeken, tanden behandelen, noem eens wat.

2) Schimmel heeft niet genoeg te eten gehad. Door wie maakt verder niet uit. Als E en TS Schimmel zouden voeren en dat niet hebben gedaan: pak schimmel op en ga verhuizen.

Als E en TS Schimmel niet zouden voeren, en R niet dagelijks de tijd heeft, zorg voor een verzorger die je vertrouwd. Is die er niet, oplossing: paard verkassen en dichter bij huis gaan staan zodat R wel tijd heeft voor Schimmel.

Er is een oplossing voor ieder probleem. Niet slachtoffer spelen, actie ondernemen!

En nogmaals, dan maakt de tweede kant van het verhaal helemaal niets uit. Het paard is de dupe van het gekibbel en gebrek aan doortastend optreden.


ja tuurlijk kon het opgelost worden maar je ziet het allemaal wel zwart wit soms lukt dat niet 1 2 3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:15

babbii_lief schreef:
ja tuurlijk kon het opgelost worden maar je ziet het allemaal wel zwart wit soms lukt dat niet 1 2 3


Niet mee eens, een dergelijke situatie kan meteen opgelost worden. Dat je moeite hebt om het snel op te lossen betekend niet dat je paardlief aan zijn lot over moet en kunt laten.

talita
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:16

ik ken nu bijde kanten van het verhaal, ik ben de vorige eigenarese van de bruine (nou ja nu weer eigenaar)
en nee ik blijf er ook bij moeilijk of niet
je zorgt voor je dieren of zorgt voor goede vervanging.
heb haar dit ook gemeld, ze had gewoon eerder aan de bel moeten trekken, maar volgens mij ziet ze dit nu zelf ook in.
ben niet boos beide paarden staan nu weer goed en hebben weer lekker te eten.
hoop alleen dat ze er een wijze les uit leert.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:17

babbii_lief schreef:
Cassidy schreef:
Er zijn twee redenen waarom schimmel er zo uitziet zoals hij er uitziet.

1)Schimmel is niet gezond, heeft wormen, iets onder de leden (tanden bijv). Dierenarts laten komen, laten onderzoeken, tanden behandelen, noem eens wat.

2) Schimmel heeft niet genoeg te eten gehad. Door wie maakt verder niet uit. Als E en TS Schimmel zouden voeren en dat niet hebben gedaan: pak schimmel op en ga verhuizen.

Als E en TS Schimmel niet zouden voeren, en R niet dagelijks de tijd heeft, zorg voor een verzorger die je vertrouwd. Is die er niet, oplossing: paard verkassen en dichter bij huis gaan staan zodat R wel tijd heeft voor Schimmel.

Er is een oplossing voor ieder probleem. Niet slachtoffer spelen, actie ondernemen!

En nogmaals, dan maakt de tweede kant van het verhaal helemaal niets uit. Het paard is de dupe van het gekibbel en gebrek aan doortastend optreden.


ja tuurlijk kon het opgelost worden maar je ziet het allemaal wel zwart wit soms lukt dat niet 1 2 3


Ik vind dat niet zwart wit zien, als je geen tijd/geld hebt of zoveel problemen, laat je paarden er niet onder lijden dat mag nooit gebeuren, ik zou de mijne nog liever gratis weggeven dan dat ze in zo n toestand zouden komen te verkeren.

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:22

kijk als je een oplossing moet zoeken en mee bezig bent je kan het paard moeilijk op straat aan een paal neerzetten
en tuurlijk doe je je uiterste best zo snel mogelijk maar soms wil dat niet lukken dan zit daar wel tyd in
en als er in het begin afspraken worden gemaakt iig niet wat hier word vertelt en jij bent op vakantie en je komt er later achter tja

en gratis weggeven dan weet je ook niet zeker of ze een goed tehuis krijgen lijkt me

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Sommige mensen verdienen geen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:25

bij wijze van spreken........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:26

hmm heb net t hele topic gelezen en snap er nu niks meer van, wat is de kant van t verhaal van R dan?

talita
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:26

[size=7]nee dat blijkt wel heb haar de bruine gewoon gegeven[/size]

ze had alleen even hoeven bellen hoor
had ook best voor de schimmel willen zorgen maar ja dan moet je wel de telefoon pakken
en ik heb haar ook nog gevraagd of ik moest voeren/ helpen.
maar dat moet wel aangepakt worden.

talita
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:27

Cinnepin schreef:
hmm heb net t hele topic gelezen en snap er nu niks meer van, wat is de kant van t verhaal van R dan?


die geeft ze alleen weg over de pb/mail/telefoon

ik heb hem gekregen omdat de bruine die er stond van mij afkwam
denk dat de rest er om gevraagd heeft haar kant van het verhaal dan he
Laatst bijgewerkt door talita op 24-09-09 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:29

babbii_lief schreef:
kijk als je een oplossing moet zoeken en mee bezig bent je kan het paard moeilijk op straat aan een paal neerzetten
en tuurlijk doe je je uiterste best zo snel mogelijk maar soms wil dat niet lukken dan zit daar wel tyd in
en als er in het begin afspraken worden gemaakt iig niet wat hier word vertelt en jij bent op vakantie en je komt er later achter tja

en gratis weggeven dan weet je ook niet zeker of ze een goed tehuis krijgen lijkt me


Een paard bij een stal vandaan halen waar het echt niet meer kan blijven staan, kan als het nodig is met een halve dag bekeken zijn. Het is maar wat voor prioriteit je daar aan stelt. En je wilt me toch niet vertellen dat er voordat R op vakantie is gegaan er geen discussies of gesprekken zijn geweest? Dat hele verhaal van de verzorging gedurende de vakantie van R, en vooral de toestand waarin schimmel verkeerde komt niet van een week!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:30

talita schreef:
Cinnepin schreef:
hmm heb net t hele topic gelezen en snap er nu niks meer van, wat is de kant van t verhaal van R dan?


die geeft ze alleen weg over de pb/mail/telefoon



Heel slim bekeken. Dan kan je later vertellen dat je dat allemaal zo niet hebt gezegd...slim, heel slim. Maakt haar meteen een stuk minder geloofwaardig.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:34

talita schreef:
[size=7]nee dat blijkt wel heb haar de bruine gewoon gegeven[/size]

ze had alleen even hoeven bellen hoor
had ook best voor de schimmel willen zorgen maar ja dan moet je wel de telefoon pakken
en ik heb haar ook nog gevraagd of ik moest voeren/ helpen.
maar dat moet wel aangepakt worden.


Dat bedoel ik dus er is hulp aangeboden, dan valt het dus bij mij op geen enige
wijze goed te praten waarom de paarden in zo n toestand waren.

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:44

Jeetje jeetje wat een drama. Ik weet dat als ik het idee zou hebben op een stal dat mijn paarden niet goed verzorgt zouden worden dat ik daar meteen weg zou zijn. Ik hen het al eens meegemaakt (en toen had ik slechts het idee dat ze niet goed verzorgt zouden gaan worden) en 1 belletje naar een ander stal was genoeg om per direct te verkassen. Binnen 2 uur stonden mijn paarden ergens anders en kon ik weer gerust adem halen. Waar een wil is is een weg en die weg hoeft never nooit zo lang te duren dat een paard hieronder moet lijden. RRR, kun je mij alsjeblieft per PB uitleggen wat hiervoor jou beweegredenen waren?

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Sommige mensen verdienen geen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:03

Yeah, ik zat al op een reactie van RRR te wachten. Kon niet langer meer duren. Ik ben blij dat de schimmel en de bruine weer goed terrecht zijn gekomen. Jammer dat RRR niet wil reageren in dit topic.