Wat doet dat paard nou?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fris

Berichten: 829
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:52

Jaren geleden op buitenrit op ponykamp.. Heel rustig aan het stappen met de hele groep aan de rand van een bos, met aan de andere kant de achtertuinen van huizen.

Blaffende hond in 1 van de tuinen, doodeng natuurlijk, de pony waar ik op zat schrok zich een hoedje en ging liggen.. :wow: Ik keek wel even heel gek op toen ja :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:58

Nah, toevallig vorige week nog...
VZpaard is een notoire niet-springer. Buiten vindt ze het nog weleens grappig, zo'n huppeltje over een boomstammetje maar in de bak? Nope. Dan gaat ze staan kijken met een kop van 'wie heeft z'n zooi niet opgeruimd en noemt mij een varken?!? >;) ' en weigert pertinent er ook maar één stap overheen te zetten, ja, tenzij je douwt en alle pootjes over het hindernisje zet (en ja, dat heb ik ook gedaan _O- ). Anyway, dat paard dus...Sta ik ze even lekker los te gooien in de bak waar nog een hindernisje staat. En na een paar gekke bokkesprongen besloot mevrouw doodleuk helemaal zelf die hindernis te springen. Tot drie keer toe. 8)7

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:58

Mijn merrie gaat rustig op het beton rollen terwijl ze een grote paddock met zand heeft en een dikke laag stro in de loopstal....
ook droomt ze als ze slaapt. Hinnikt zachtjes en trappelt met haar benen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:06

Ik zag een keer een zittend paard in de wei rondjes draaien om zijn as :+

soof14

Berichten: 316
Geregistreerd: 12-06-13
Woonplaats: Assen

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:19

ik had mijn pony net een dag ben ik hem aan het poetsen begint hij met zijn tong zijn tanden te flossen. (en zijn tong komt echt halverwege zijn kin echt bizar lang) en dit doet hij nog vaak zo bizar ziet het eruit.
en een keer liep ik met mijn pony over de poetsplaats gaat hij op de harde puntige steentjes liggen rollen. jeuk ofzo?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26594
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:34

Heb je even? Maak in de manege genoeg mee:

- Paard dat zich even lekker uitschudt terwijl je erop zit
- Paard dat gaat staan mesten op moment dat jij zijn achterhoef optilt om deze uit te krabben
- Paard dat zijn neus in je broeksband duwt terwijl jij een voorhoef uitkrabt en even met de bovenlip gaat friemelen
- Paard dat zijn neus in je krullenbol parkeert en friemelt met de lip, terwijl jij wilt poetsen
- Paard dat tijdens de poetsbeurt een plafondinspectie gaat uitvoeren en flehmen tegelijk
- Pony die tijdens de poetsbeurt ongemerkt touwtje heeft losgepeuterd en maar eens een eindje verderop in de stal gaat kijken of die hooibaal daar lekker smaakt
- Paard dat onderweg naar de bak een bal hooi meeneemt en eindje verderop weer in de stal neergooit, met als gevolg dat alles dat erop lag overal ligt
- Paard dat tijdens het poetsen zijn euhm... 5e been... laat hangen

Volgens mij hebben we een stel clowns op stal bij onze manege... :+

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:45

Toch wel een paard zat flauwviel. Hij winde zich op en bam daar lag die.

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:46

Wat een grappige verhalen allemaal zeg :P

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:55

De oortjes krabben met een achterhoef terwijl je er op zit.
'Don dog' yoga pose maken tijdens het poetsen.
Uit het niets in stap aan de lange teugel schrikken van een hond, recht omhoog springen, 180 graden draaien en weg rennen.

Tereno

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:58

Na het rijden had ik even het zadel van een stalgenootje aangesingeld, daarbij laat ik mijn paard altijd gewoon staan. Meestal blijft ze ook wel gewoon staan.. Alleen nu dus niet. Paard loopt op haar dooie gemakje naar de poort van de bak en blijft daar staan kijken waar ik nou eens eindelijk bleef :?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:59

Door een fijne actie van een persoon in jeep, die door bos en veld aan het scheuren was, moesten mijn paard en ik vanuit galop heul erg hard remmen. Daarbij kukelde ik over zijn hoofd heen in een plas. (ja ja het was echt mijn momentje zeg maar) Ik laat los als ik van mijn paard val. Ik vind het zo rot als ik hem dan ook nog eens per ongeluk in zijn muil trek.
Ik verrees weer uit de modder en tot mijn stomme verbazing stond mijn beest vol belangstelling naar me te kijken. Ik had verwacht dat hij al lang naar huis zou zijn, blijkbaar wilde hij dit niet missen. Maar goed dat hij geen camera had.
De jeep reed overigens gewoon door....

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:06

Was aan het grondwerken met mijn jongste, draait ze haar bips naar me toe en tilt heel sneaky haar voetje op ~~}> Echt heel traag kwam die omhoog

Dat mag ze niet, dus ze heeft het geweten :D
Verder is ze wel lief hoor :+:

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:09

Een pony die heel dapper was vanachter tralies, was een grote tinker x shire aan het pesten door de staldeur heen. Maar de deur stond op een kiertje (we waren aan het poetsen) en dat paard had als trucje de deur open te schuiven.

Dus het grote paard keek eens even om het hoekje van de stal zonder tussendeur, en de uitdrukking van de pony was echt zo'n echte Wile E. Coyote-klassieker:
Afbeelding

:')

SilverStable

Berichten: 7
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:11

Wanneer het paard heel raar opeens aan je jas gaat likken :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:18

Dat MiniMe mijn Shetlander er met het gekregen bosje rozen in haar mond als een echte Romeo ermee vandoor ging. Dat waren nog best wat rondjes van de zaak die ze ermee maakte.

En de eerste keer dat Lona, mijn grote paard, toen ik goed last kreeg van hartkloppingen ( hartpatient), op slag de rust zelve werd en met haar hoofd en neus richting mijn hart ging en een soort van luisterde of rook, om zodra ze daarmee klaar was haar hoofd en halster letterlijk aanbood, zodat ik mij door haar terug naar stal liet brengen (hangend aan haar halster en stapje voor stapje). Terwijl ze daar nooit een fan van was, van veel druk op haar halster en een hete donder was.
Heeft ze in de jaren erna steeds weer voor mij gedaan.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:19

flitzz schreef:
Mijn ruin is een keer tijdens een les met zijn hoofd tegen de lantaarnpaal naast de bak gelopen.. Zijn vriendinnetje liep langs de bak te "vervelen" waarop hij natuurlijk met moest reageren.. En liep zo (hoofd schuin en over de bak rand) met zijn hoofd tegen de paal aan.. Eerlijk is eerlijk ik heb nog nooit zo hard gelachen vanwege zijn blik "wie heeft die paal daar gezet" 8)7 _/-\o_ .. Hij heeft heel lang de bijnaam van "blondie" gehad...


Zo, jij hebt mijn dag goed gemaakt _O-

7249787
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:29

Mijn verzorgpaard had een keer een halster vastgepakt, en die ging hij heen en weer slingeren. Het halster slingerde hij dus telkens tegen zijn eigen hoofd aan, en elke keer schrok hij ervan en trok hij er zo'n gezicht bij van he, hoe kan dat nou? :')

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:42

Mag een ezeltje ook? O:)
Onze verzorgezel die, als ze er geen zin meer in had, gewoon ergens (in het park, op straat, waar dan ook) ging liggen terwijl ze ingespannen voor de wagen stond.
Als we dat zagen aankomen was het echt 'abandon ship!' en moesten we van de wagen af springen voordat die omkiepte met ons erop... Thermosfles, koektrommel, alles rolde over straat... Alle tuig losmaken, ezel overeind, weer opnieuw inspannen en dan konden we weer verder :')
We reden ook wel eens op haar in een afgezet stukje van de wei. Tjoepte ze onder het draad door, hing je met je buik aan het draad. Of ze liep gewoon doodleuk haar schuilstal in met jou op d'r rug, alleen was de ingang precies groot genoeg voor haarzelf. Werd je geplet tegen de buitenwand van de stal, omdat je voeten nog in de beugels zaten en zij al binnen was :D
Ze had er ook een handje van om een aanloop te nemen en dan een noodstop te maken, hing je met je gezicht tussen haar oren en je handen voor haar op de grond.
Leuk joh, ezels. Goed voor je doorzettingsvermogen :')

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:52

een drachtig zwaar koudbloed los aan het longeren in een longeercirkel met een hek van ca. 1.20 eromheen...... toegangshekje dicht uiteraard.
Ineens neemt madame een run en jumpt over het hekje heen, alleen jammer dat ze geen 1.20 kon springen, hilarisch gezicht :')

Ik heb trouwens momenteel ook een ezel staan, breek me de bek niet open, daar kan ik dit hele topic mee vullen, die doet alles wat god verboden heeft |o :x Als je wil leren vloeken; neem een ezel 8)7

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:07

mijn pony is dol op springen..

zo af en toe mag hij vrij springen. of een los stijltje, of wat in uitjes..
nu vind hij het 'bodypumpen' van het in uitjes springen maar zo zo..

maar zo'n los stijltje helemaal geweldig..

dus eerst even loslongeren.. daarna los gegooide, naar de sprong gezet even aangezet en hup daar ging meneer.. longeerzweep richting achterhand gehouden en soepeltjes gaat hij de ronde over de hoefslag en hop weer over het stijltje..

zodra ik het stijltje verhoogde stapte hij even, maar ik stapte er bij weg en meneer draafde alweer aan om zelf in galop over te gaan en het stijltje te nemen..

na een paar keer, vond ik het mooi geweest, dus leg de longeerzweep weg.
En toen begon de smekerij..

Kom maar, klaar.. hoooo maaaaar, stapppppppppppppppen.. HO NOU, STOPPEN MAAR KLAAAAAAARRRRRRRRRRRR!!!

of ik het nu lief probeerde of duidelijker, op z'n pad ging staan (ging hij er met een boogje om heen) of wegliep.. het haalde niets uit, meneer ging vrolijk door..

op een gegeven moment ben ik met een rode kop maar de bak uitgewandeld en heb samen met de inmiddels toegestroomde toeschouwers staan kijken..

'gaat ie nog stoppen?'
'Ik heb geen flaaaaaaaaaaaaaauw idee, als de benzine op is vermoedelijk'.

voelde mij zo voor jan met de korte achternaam staan.. Nee, echt, dat vrijspringen van hem is mijn prestatie uhuhuh, ik kan m alleen niet laten stoppen

nicole_floor

Berichten: 3284
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:05

pokky schreef:
Na het rijden tijdens het uitstappen. Paard staat ineens stil en gaat zich uitschudden (net zoals een natte hond dit doet), is een heel raar gevoel als je er op zit.....

Dit doet mijn paard wel vaker en kan er nog steeds niet aanwennen.

Mijn paard die zich een ongeluk schrikt van een blauwe bak die al maanden langs de bakrand staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:10

mysa schreef:
Van de week kwam ik de wei in om ze op te halen. Gooit Hvita, die een graaskorf draagt opeens haar hoofd in haar nek en begint als een malle haar hoofd van links naar rechts te zwaaien. Soort koekhappen leek het. En zo iets was het ook, want ze bleek een eikel door het gaatje naar binnen te hebben gewurmd, die natuurlijk als een knikker rondtolde en die ze met open mond moest opvangen.


Hahaha hilarisch!

Isabel

Berichten: 2272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:17

Tijdens mijn eerste buitenritje met het paard van mijn moeder kwam er opeens een paar mountainbikers rakelings langs ons af. Gelukkig gaf ze hier helemaal niks om! Dus ik weer ontspannen ademhalen, schiet mevrouw opeens 3 meter naar voren omdat ze schrok van een ritselend takje.. :+

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:19

Ik was een keer wandelen met een paard, kwamen langs een orkest. Paard geeft erniets om, maar durft daarna niet langs een struik :\

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:30

Ik was een keer drollen in de wei aan het scheppen. De 4 paarden, waaronder mijn verzorgpaard, stonden op dat moment in diezelfde wei, maar dan aan de andere kant. Komt mijn verzorgpony ineens naar me toe lopen. Parkeert zichzelf vlakbij de kruiwagen. Gaat daar staan mesten & loopt vervolgens op zijn dooie gemakje weer terug naar de andere kant van de wei. Dan sta je wel even gek te kijken hoor :')