Wat doet dat paard nou?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:34

Ik kan wel een boek schrijven over mijn shetlander en mijn paard.
Vooral mijn paard blijft me verbazen...
Vriendinnetje wil hem allemaal leren buigen, hij snapte vrij snel dat zijn hoofd inderdaad moet zakken en kwam tussen zijn benen een snoepje halen.
Toen kwam de smid :') die bukte bij zijn voorbeen en hij bukte ook maar want ja hij kon tenslotte een kunstje :') probeerde allemaal snoepjes te happen maar dat was de bedoeling niet _O-

Hij is ook heel lief en staat altijd te wachten als ik kom.
Laatst stond hij buiten en ik kijk dan altijd even, dus doe de deur open en roep hem. Draait hij om en begint ineens allerlei oer kreten te hinnikem. Ik stond stomverbaasd te kijken en hij ging weer verder grazen. :')

Ik lees hierboven over rollen op asfalt of beton.
Mijn shet doet dat dus ook.
Als ze zeiknat (van de regen oid) is dan rolt ze het liefste op de weg of ander soort harde ondergrond. Ze prefereert harde bodem ook om op te slapen ipv zachte dik belegde stal vloer.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:49

Thuis hadden we niet echt mooie paden vlakbij om eens lekker voluit flink te galopperen.
Dus een aantal weken voor m'n meisje verkocht werd haar meegenomen naar het bos om nog even lekker te genieten.

In het bos een lekker galop pad gevonden, dus galoppeer aan. Eerst even bij me houden om te kijken hoe het gaat.. Paard gedraagt zich netjes, dus ik ga in de verlichte zit zitten om haar de vrijheid te geven..
Noodstop!
Voluit galopperen snapte ze niet ofzo..

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:50

Sta je niksvermoedend op stal, de rest zijn/haar paard uit de wei aan het halen. Zie je ineens zo'n klein monstertje van een welsh pony op stal staan, los. "Eeh, jij hoort hier niet" Hij was hem dus uit de wei gesneakt en stond biks te eten uit de kruiwagen..

Dat met vrijspringen ken ik ook. Mijn verzorgpony vind dat zó leuk dat je echt voor haar moet staan wil ze stoppen.

Of die momentjes tijdens buitenrit.. Mevrouw gaat op de punt van een tak staan, waardoor de andere kant van de tak omhoog zwiept en deze tegen haar neus aan komt om je vervolgens helemaal dood te schrikken.

Of een keer had ze dorst, stopt midden in een plas om water te drinken. Nog geen 5 sec. later bedenkt ze dat er direct acuut gevaar is en NU de plas uit moet, springt niet al te elegant (tinker) uit de plas op de verhoging (plas lag in een soort greppel, leuk ruiterpaden die onder zijn geregend) waardoor ze op haar knieën beland, ja, erg grappig...

Uitschudden met jou erop, krabben op plekken wat eigenlijk niet zo handig is met ruiter op je rug..

Jeuk hebben aan je achterbeen (mok) en na het rollen blijven zitten om zo makkelijk bij je achterbeen te kunnen komen..

sannehelena

Berichten: 175
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:50

elenaMM77 schreef:
na een paar keer, vond ik het mooi geweest, dus leg de longeerzweep weg.
En toen begon de smekerij..

Kom maar, klaar.. hoooo maaaaar, stapppppppppppppppen.. HO NOU, STOPPEN MAAR KLAAAAAAARRRRRRRRRRRR!!!

of ik het nu lief probeerde of duidelijker, op z'n pad ging staan (ging hij er met een boogje om heen) of wegliep.. het haalde niets uit, meneer ging vrolijk door..

Dit is echt heeel herkenbaar! :') De mijne wil ook nooit stoppen met vrijspringen en blijft maar doorgaan. Ik probeer dan maar om haar in een hoek te krijgen en op die manier stil te zetten, hoewel zij dan nog weleens zoiets heeft van 'Ohh we gaan nu de andere kant op!' en ze gaat weer vrolijk verder op de andere hand... :P

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:14

Mijn paard houdt niet van trailers. Moet haar blinddoeken om de trailer op te gaan, eenmaal op de trailer is er niks meer aan de hand.
Op gegeven moment stonden we met haar en haar veulen in Lunteren na een keuring. Dus zoals elke keer, eerst veulen in de trailer, dan merrie blinddoeken om de trailer in te gaan.
Ben ik nog bezig met het veulen vast zetten, staat opeens mijn merrie naast haar zoon: "oke, tijd om naar huis te gaan."
Iedereen stond echt te kijken van: wat krijgen we nu..

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:20

LukieBradley schreef:
Ik kan wel een boek schrijven over mijn shetlander en mijn paard.
Vooral mijn paard blijft me verbazen...
Vriendinnetje wil hem allemaal leren buigen, hij snapte vrij snel dat zijn hoofd inderdaad moet zakken en kwam tussen zijn benen een snoepje halen.
Toen kwam de smid :') die bukte bij zijn voorbeen en hij bukte ook maar want ja hij kon tenslotte een kunstje :') probeerde allemaal snoepjes te happen maar dat was de bedoeling niet _O-


Dit had ik mijn fries ook geleerd, en dan ook nog geleerd om achterwaarts te lopen als ik achteruit liep. Dus toen de smid even klaar was met dat gefriemel van madame en naar het achterbeen liep, liep madame natuurlijk keurig netjes mee. :')

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 01:39

Ik zat een keer zonder zadel op mijn tinkerruin,toen ik nog een meisje van 14 was en hij nog een jonge god. <<)
We stonden buiten aan de bakrand bij de ponyclub te kletsen met een vriendin die ín de bak stond.
Vanuit het niets bedacht Duuk dat hij over de poort heen de bak in wilde. Het was een ijzeren hek wat je ook vaak voor een weiland ziet.
Alleen vanuit stilstand ging hij dat natuurlijk nooit redden, dus waren zijn voorbenen er overheen,en zijn achterbenen stonden nog buiten!
Ik schrok me helemaal wild en we hebben er een kwartier over gedaan om hem achterwaarts terug over het hek te krijgen,want vooruit wilde hij niet meer :roll:

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 04:41

Mijn pony is niet zo heel gek van de trailer, hij loopt er zo op met wat aanmoediging maar je ziet aan zijn koppie dat hij het maar niks vind.
Zijn hoofd spreekt nogal boekdelen: je weet altijd wat meneer ergens van vindt.
Laatste keer met laden had ik bedacht dat ik een appeltje zou nemen, en na wat vrijheidsdressuur hop achter de appel aan de trailer in. :+
Gewoon afleiden van het laden en er een feestje van maken, want dat is vrijheidsdresuur samen met eten voor hem.
Mijn ouders zijn niet gewend aan paarden, dus stel dat hij stopt heb ik niemand die fijn kan assisteren dmv wat aanmoedigen.
Hij laadt supermakkelijk, maar even iemand bij de klep is wel prettig.

Daarom de appelmethode bedacht, want voor eten doet meneer alles.
Nou dat werkte, hij rénde er in en at tevreden zijn appel op..
Tot hij ineens stopte met kauwen en rondkeek waar hij in stond.
Het hoofd wat hij toen trok was echt legendarisch. :') _O-
Hij heeft gewoon écht niet doorgehad dat hij een trailer in liep.
Hij keek echt stomverbaasd, en toen het kwartje viel echt zo van: |o

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 07:42

Ladygiroc schreef:
LukieBradley schreef:
Ik kan wel een boek schrijven over mijn shetlander en mijn paard.
Vooral mijn paard blijft me verbazen...
Vriendinnetje wil hem allemaal leren buigen, hij snapte vrij snel dat zijn hoofd inderdaad moet zakken en kwam tussen zijn benen een snoepje halen.
Toen kwam de smid :') die bukte bij zijn voorbeen en hij bukte ook maar want ja hij kon tenslotte een kunstje :') probeerde allemaal snoepjes te happen maar dat was de bedoeling niet _O-


Dit had ik mijn fries ook geleerd, en dan ook nog geleerd om achterwaarts te lopen als ik achteruit liep. Dus toen de smid even klaar was met dat gefriemel van madame en naar het achterbeen liep, liep madame natuurlijk keurig netjes mee. :')


Oh ja, mijn jaarling kan ook achteruit op 'commando' (als ik achteruit loop, en soms reageert zo ook op "terug", ook als je het tegen een ander hebt :') )
Maargoed, mevrouw meent ook dat ze altijd maar achteruit mee moet :+ Zeker in de wei. En dan is haar kop zo van "neh, ik wíl níét _-:( "
En toch blijven doen hè, gek beest

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:08

Tijdens de Huijbergse 3daagse, heerlijk relaxed de laatste meters afleggen en ineens mij met een gigantische boog af te gooien. Nog 3 dagen afgevraagd waar dat vandaan kwam :(

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:26

Ik heb er van mijn verzorgpony ook nog wel twee.

Ik gaf hem een keer water uit een emmer toen het warm weer was. Hij heeft altijd de neiging als ie ergens is om emmers op te pakken en er mee te zwaaien totdat ik de emmer aanpak zeg maar. Jullie raden het vast al haha.. hij was netjes aan het drinken tot ik 1 seconde niet oplette (ik had de emmer vast trouwens) toen pakte hij de emmer. En gooide zo de emmer met water over me heen haha. Ik heb er wel even hard om gelachen! :j

En een ander ik had de kruiwagen met hooi in het gangpad klaar gezet maar ook zijn voer vast mee genomen scheelde weer lopen. De kruiwagen stond voor de andere stal. Terwijl ik bezig was met zijn voer klaar maken zie ik zo uit mijn ooghoek dat de pony met zijn neus de kruiwagen zo voor zijn stal duwt. Dus ik vraag heel verbaasd wat ben je aan het doen pony. Kijkt ie toch onschuldig haha!

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:48

Mijn ruin heeft ergens in training gestaan en de vader van de amazone moest hij niet. En dat maakte hij op een harde manier duidelijk..
Die man maakt het bovenste gedeelte van de staldeur open (tralie's) maar liet het bovenste deel nog gewoon dicht, mijn ruin stond op netjes te wachten die man bukt zich om wat te pakken mijn ruin zet een stapje naar voren die man komt weer omhoog en hij geeft me toch een knal tegen de tralie's aan... %)
Toen we toendertijd een paar weken later weer gingen kijken (hij stond 2 uur van huis af) deed hij precies hetzelfde.. Man maakt een gedeelte van de staldeur open (schuif vast los gemaakt) maar liet de deur netjes dicht liep van de stal weg. Komt terug gelopen en is tegen ons aan het praten, mijn ruin wacht net zo lang dat deze man dicht genoeg in de buurt is en "slaat/ duwt" weer met zijn hoofd de deur open en weer is het raak.. recht in het gezicht van deze man.. 8)7 Ik durfde mijn man niet meer aan te kijken.. 8-) :D
De reactie van die man was "dat flikt hij nu bijna iedere dag"... Ik zou na de 2x keer toch denken ik laat het bovenste gedeelte nog maar even dicht..

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:53

Mijn vorige paard was net Houdini.... , terwijl we een dubbel slot op zijn staldeur hadden wist hij toch regelmatig zijn deur te openen. Als ik hem dan smorgens tussen het hooi trof....en hem aan sprak..... " dit is wel heel stout hè " liep hij op een drafje zijn stal in met zijn staart plat tegen zijn kont..... Hij wist dus dat hij stout was!

Ook drukte hij altijd de ruitjes uit zijn stalwand..... gelukkig heeft hij zich nooit bezeerd..... Eerste keer opgelost met een raam van kunststof..... A de derde keer dicht getimmerd met hout.

Zo ben ik nog eens met twee dames naar het strand geweest. Eenmaal op het strand kwamen we op een zandbank met aan weerszijde water...... Ik wist, die van mij gaat hier niet doorheen. Terwijl we aan het galopperen waren riep ik dat we moesten gaan stappen.... de voorste dame die ik niet goed kende.....dacht waarschijnlijk: zoek t uit!
Zij gallopeerde verder.... en ik nam gas terug, stopt die van haar ineens, splash.... daar lag ze midden in het water ( november).... effin ik krijg me daar de slappe lach..... ik viel toen bijna van mijn paard..... van het lachen.... Die dame heb ik daarna nooit meer gezien.....

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:44


CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:51

Monmaster schreef:
Zo ben ik nog eens met twee dames naar het strand geweest. Eenmaal op het strand kwamen we op een zandbank met aan weerszijde water...... Ik wist, die van mij gaat hier niet doorheen. Terwijl we aan het galopperen waren riep ik dat we moesten gaan stappen.... de voorste dame die ik niet goed kende.....dacht waarschijnlijk: zoek t uit!
Zij gallopeerde verder.... en ik nam gas terug, stopt die van haar ineens, splash.... daar lag ze midden in het water ( november).... effin ik krijg me daar de slappe lach..... ik viel toen bijna van mijn paard..... van het lachen.... Die dame heb ik daarna nooit meer gezien.....


Hahahha hilarisch!
Karma zal ik maar zeggen :p

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:06

Wij hebben een paard gehad wat echt kon sluipen. Lekker losgegooid in de bak, hij was wat aan het rondwandelen, even rollen, je kent het wel. Wij stonden nog in de bak, met onze instructrice, die het halstertouw in haar hand had. Hij komt van achteren aangeslopen, ziet mijn moeder en mij kijken, stopt even, en sluipt door. Om vervolgens in een bliksemsnelle beweging het halstertouw van de instructrice af te pakken en zo'n snoet te trekken van 'goed he?'. We denken er nog steeds met veel plezier aan terug.

Ons huidige paard is gefascineerd door files. Waar hij eerst stond keek hij uit op de snelweg, en zodra het daar een beetje vast liep, stond hij compleet geobsedeerd te kijken. Toen we hem naar zijn huidige plekje gingen brengen, was mijn grootste angst dat we in de file zouden komen. Hij houdt niet van op de trailer staan, en de meeste paarden worden al onrustig als ze op de trailer in de file staan, dus ik hield mijn hart al vast. Uiteraard, onderweg file. Wat doet dat maffe beest? Staat helemaal vrolijk uit zijn raampje te kijken met een uitdrukking van 'he, maar nu sta ik er middenin, DAT is even leuk!'. We hebben ons rot gelachen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:04

sannehelena schreef:
elenaMM77 schreef:
na een paar keer, vond ik het mooi geweest, dus leg de longeerzweep weg.
En toen begon de smekerij..

Kom maar, klaar.. hoooo maaaaar, stapppppppppppppppen.. HO NOU, STOPPEN MAAR KLAAAAAAARRRRRRRRRRRR!!!

of ik het nu lief probeerde of duidelijker, op z'n pad ging staan (ging hij er met een boogje om heen) of wegliep.. het haalde niets uit, meneer ging vrolijk door..

Dit is echt heeel herkenbaar! :') De mijne wil ook nooit stoppen met vrijspringen en blijft maar doorgaan. Ik probeer dan maar om haar in een hoek te krijgen en op die manier stil te zetten, hoewel zij dan nog weleens zoiets heeft van 'Ohh we gaan nu de andere kant op!' en ze gaat weer vrolijk verder op de andere hand... :P



ja, dan gaat die van mij dus ook verder op de andere hand..
ik loop dus maar de bak uit tegenwoordig, op een gegeven moment krijgt hij er wel genoeg van :')

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:26

Laatst in de bak aan het rijden, heerlijk ontspannen.. de oortjes klapperden er over. Geef ik een galophulp, pony laat een dikke scheet en we vliegen er vandoor :')

En laatst beloonde ik haar omdat ze zachtjes aan het briezen was van de ontspanning, ging ze harder briezen.... :+

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:30

Geweldig die filmpjes... smakelijk om gelachen.,

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:52

Ik heb gewoon lastposten... :+, waar je wel blij van wordt.

Geen enkel paard op stal doet het, maar die zwarte van mij glipt als schuifdeurtje naar koeienstal (voergang daar zeg maar) niet dicht zit altijd de koeienstal in (past net langs de automatische waterbak (eigenlijk dus net niet)).
Dacht, nou ja, heb ik er 1 van.. Maar nee.....
Jongste fjord grijpt ook echt haar kans, zelfs als ze nog eten heeft, als deurtje naar koeienstal op kiertje staat pony foetsie naar melkkeuken, grom..
Rest van de paarden haalt het niet in zijn hoofd, maar 2 stuks van mij dus wel.

Zwarte 1e jaar oud en nieuwe in de koeienschuur doorgebracht boer had buitendeuren luiken dicht gedaan en deurtjes op kiertje, hij had zijn herder wel horen blaffen... Nou zwarte prachtige nacht gehad, daar staan de balen kuil en lag een zak wortels. Happy new year!!

Jongste fjord uit om te beleren, dag 3? waterleiding uit stal gesloopt... oeps..
Stond later in andere stal... Lag haar lepel van de drinkbak buiten de box, juist ja, ook door haar eruit gesloopt...

Mensen veulentje aan het kijken in de wei in het donker...
Zwarte is sluiper en komt vaak achter je aan en dan ineens hoofd over je schouder zo van Hallo!! Heb je nog wat voor me?? Mensen schrokken zich ongeluk...

Zwarte schud bijna altijd als je gereden hebt, voelt echt #$%$% dan doet echt alles zeer, maar ondertussen weet ik niet beter.

Jongste fjord is giga lastpost.. als boer wei wil spelen staat mevr. in de weg VOOR de trekker... Als ze eindelijk rijden zit ze er achter aan... En ze likt trekkers en ander groot materieel (sloten baggeraar kraantjes) af. En als trekker de wei in moet kan je met 3 hond sterk (de jager) en 2 man bij het hek staan, maar als die bolle bedacht heeft dat ze daar langs wil dan gaat ze.

Sta je klem tot over je enkels in de blubber... paarden uit de wei halen gaat jongste fjord met pretbek voor je staan.. en dan weet je... oh oh... die gaat rechtdoor over me heen de wei uit willen... (en ja, je stond vast in de blub...) En geloof me je kan zwaaien en doen wat je wil... kansloos....

Waterbakken.. als ze leeg zijn moeten ze om en versleept, halve wei door (gelukkig pas als ze leeg zijn).

Wat je ook doet, waar ze ook is, jongste fjord heeft altijd iets in haar waffel... en als ze niets in zit probeert ze wel wat te pakken te krijgen.

Voor stal van jongste ligt altijd pak stro of kuil, ze gooit het haar stal uit.

Is nog brutaal ding ook jongste fjord, bijt gewoon doodleuk in Clydesdale zijn bips en komt er met haar ik ben onschuldig en schattig blik nog mee weg ook....

Oudste fjord, toen ik slootje nog niet afzette... Ging gewoon in de sloot staan en in het verlengde erdoor lopen om riet eruit te eten en als ze klaar was liep ze of de wei weer in of liep er aan de verkeerde kant uit...
Heeft zo ook keer in de sloot gestaan, dacht zoon boer, snert ze zit vast... hij komt terug met trekker en halster, doet halster om, pony draait zich kwartslag om en klimt sloot uit wei weer in.

En specialiteit van mijn oude fjord in jonge jaren met kinderen in de kinderles... in galop of volle draf je omkeren en andere kant op gaan, maar dan niet via de binnen kant van de baan.. maar buiten om richting bakrand draaiend, die zagen ze doorgaans niet aankomen dus werd het plof....

Mijn fout... gingen mennen.. andere mensen probeerden mijn vorige hond op de wagen te krijgen achterop maar die wou niet, dus ik riep. Hophop, het commando om de hond ergens op te laten springen.. effe vergeten dat hophop voor mijn paard het galop commando is, maar normaliter had ik die 2 niet samen dus was het geen probleem. Paard was heel braaf, wou meteen vertrekken in galop, gelukkig ook meteen weer stil te zetten...

vimer

Berichten: 148
Geregistreerd: 03-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:02

ohjajoh6 schreef:
En de eerste keer dat Lona, mijn grote paard, toen ik goed last kreeg van hartkloppingen ( hartpatient), op slag de rust zelve werd en met haar hoofd en neus richting mijn hart ging en een soort van luisterde of rook, om zodra ze daarmee klaar was haar hoofd en halster letterlijk aanbood, zodat ik mij door haar terug naar stal liet brengen (hangend aan haar halster en stapje voor stapje). Terwijl ze daar nooit een fan van was, van veel druk op haar halster en een hete donder was.
Heeft ze in de jaren erna steeds weer voor mij gedaan.


Wat ontzettend mooi! <3

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:28

Onze belg had een handje van dit soort dingen. Als we een demonstratie hadden gegeven kwamen er vaak nog wat mensen even bij hem kijken zo ook een man die een hamburger had. Ja had want die luste onze adriaan ook wel. En Sinaas is ook heel lekker dus als het dan niet gegeven wordt lik je gewoon een keer over het blikje heen. Wat hij ook graag deed was je broekspijp onderaan vastpakken en dan zn hoofd omhoog.hang je ineens met een been in de lucht.als je je jas even uit deed in de wei ging hij er wild zwaaiend mee vandoor.

Anoniem

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:41

Een keer in de zomer, we hadden hard getraint en pony was lekker bezweet. Was aan het uitstappen, lang teugeltje en aan het kletsen met iemand. Besluit ponylief dat het genoeg is geweest en hij ging gewoon liggen zonder eerst met z'n neus over de grond te gaan oid. Echt out of the blue gewoon gaan liggen onder het stappen.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:24

Toen Manny en ik samen gevallen waren in hartje winter voor jaren terug, bleef hij bij mij staan. Hij had een beste bloedneus na die koprol (dat ging echt niet zachtjes..) en ik zat op de bevroren grond omdat ik niet meer kon staan. Een spier in mijn been was afgescheurd en ik zat midden in een groot veld waar de ambulance niet komen kon. Manny bleef bij me.

In een weide ernaast renden allemaal paarden heen en weer en normaal zou hij daar heen gaan, want dat vind ie gezellig. Maar toen bleef hij bij mij. Hij ging met zijn neus over mijn pijnlijke been heen en toen hij de ambulance zag ging hij naast me staan zodat ik me aan de beugel kon ophijsen. Zo liepen (ahum, strompelden..) wij samen richting de weg waar de ambulancebroeders mij tegemoet kwamen lopen. Elke paar passen stopte hij zodat ik even kon ademhalen omdat ik kapot ging van de pijn, keek even om of ik er nog aanhing en liep toen weer voorzichtig verder. Hij liep los, want ik had al mijn kracht nodig om aan het zadel te blijven hangen maar toch wist hij dat ik naar die gele auto toe moest <3

Verder is hij een clown. Ook hij zakte eens door zijn voorbenen omdat hij er van overtuigd was dat hij een klassieke buiging moest maken. Ik schrok omdat ik dacht dat hij een aanval kreeg ofzo :') Maar hij kwam weer overeind en keek echt naar me met zo'n blik 'Snoepje nu?' Ik heb 'm die buiging nooit geleerd _O-

Of die keer dat hij (met mij op zijn rug) als een of andere Arabische sprookjeshengst met zn staart op zn rug en zn hoofd in de lucht langs een paar kleine shetjes liep en zich vervolgens helemaal lam schrok van zn schaduw :roll:

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:42

Minimus schreef:
Toen Manny en ik samen gevallen waren in hartje winter voor jaren terug, bleef hij bij mij staan. Hij had een beste bloedneus na die koprol (dat ging echt niet zachtjes..) en ik zat op de bevroren grond omdat ik niet meer kon staan. Een spier in mijn been was afgescheurd en ik zat midden in een groot veld waar de ambulance niet komen kon. Manny bleef bij me.

In een weide ernaast renden allemaal paarden heen en weer en normaal zou hij daar heen gaan, want dat vind ie gezellig. Maar toen bleef hij bij mij. Hij ging met zijn neus over mijn pijnlijke been heen en toen hij de ambulance zag ging hij naast me staan zodat ik me aan de beugel kon ophijsen. Zo liepen (ahum, strompelden..) wij samen richting de weg waar de ambulancebroeders mij tegemoet kwamen lopen. Elke paar passen stopte hij zodat ik even kon ademhalen omdat ik kapot ging van de pijn, keek even om of ik er nog aanhing en liep toen weer voorzichtig verder. Hij liep los, want ik had al mijn kracht nodig om aan het zadel te blijven hangen maar toch wist hij dat ik naar die gele auto toe moest <3

Wat lief <3