Wat doet dat paard nou?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:46

Lang geleden reed ik tijdens een strandrit met de manege achteraan de groep naast een andere vrouw door branding. We zijn aan het kletsen, ik kijk even voor me, kijk weer naast me...weg is ze! Had paardlief besloten eens lekker in de branding te gaan liggen.

Mijn leasepaard was vaak er lastig uit de wei te halen. Op een gegeven moment wilde ze weer niet en ging heel etterig rondjes om me heen draven en zich steeds nét niet laten pakken als ik dichtbij kwam. Ik had toevallig een longeerlijn mee in plaats van een halstertouw en dacht 'als ze dan toch rondjes om me heen draaft, trapt ze er misschien in als ik met doe of ik haar longeer.' Ik longeerde bijna altijd met het uiteinde van de lijn in plaats van met zweep, dus dit was een poging waard. En ja hoor: mevrouw trapte erin. Toen ze dus rondjes om me heen "móest" draven omdat ze dacht dat ze aan de lijn zat was het leuke eraf en kon ik na een paar rondjes zo naar haar toe lopen en haar halster pakken. _O-

Ik wilde m'n lessepaard een keer uit de wei halen maar ik zag dat ik met haar door de wei van de stalhouders moest waarin twee bazige merries stonden. Dat durfde ik niet, dus ik vroeg een vriend of hij d'r even wilde pakken. Nou, mevrouw liet zich mooi niet door hem pakken. Na een tijdje ben ik er zelf op af gelopen en ik kon haar zo pakken. Je had dat pesterige hoofd naar die vriend toe moeten zien.... _O-

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 20:06

Catfish schreef:
Lang geleden reed ik tijdens een strandrit met de manege achteraan de groep naast een andere vrouw door branding. We zijn aan het kletsen, ik kijk even voor me, kijk weer naast me...weg is ze! Had paardlief besloten eens lekker in de branding te gaan liggen.

Zeepaard ineens geworden? :')

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:13

Mijn paard schrok ineens van een gebroken takje....weg was ze.......moeilijk om haar te houden

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:32

Ik was een keer op de manege tref ik daar een pony aan die liggend aan het grazen is. Hoezo lui? :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:42

HorseyDude schreef:
Jeika schreef:
gisteren, toen ik aan het grondwerken was met mn verzorgpaard :P
opeens waren de bosjes (die hij overigens al 4 jaar lang elke week 3 keer ziet) super eng >;)
hij rende 4 keer weg, met mij meetrekkend aan het touwtje :')
misschien een horrorclown ofzo?

Daar zaten vast bakkabouters in... :')


:j

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 21:07

Oja nou ik haha, was eens een keer gewoon onschuldig op de capelse manege, liep ik langs een stal... Schrikt dat paard zich een idioot zeg, wilde zowat DOOR de stalwand heen, helemaal één en al paniek, ook een kleine steiger... Terwijl ik alleen maar LANGSLIEP...

(Gelijk maar even dat arme diertje getroost met zoete woordjes... <3)

Athelas

Berichten: 1988
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:44

We hadden mijn verzorgpaard even vastgezet aan de balk van de bak, wou de eigenaar hem zijn bak voer geven. Maar nee, daar schrok paard van en jawel...hij trok gewoon zijn touw stuk. Eng hé? Eten krijgen >;)
Oh en balkjes "draven", balkjes bijten. Dus vond hij dat hij er met een sprong van minimaal een halve meter over heen moest springen. En hij vond het nodig om mij omver te walsen omdat hij bang was om door de plas (die voor de ingang van de bak lag) te stappen.
Toen ik aan het rijden was, lekker aan het draven. Kwam er iemand aanlopen, dat was zo eng. Paard sprong met vier benen de lucht in en landde vervolgend ook weer met vier benen. Meteen stokstijf stilstaan en hoofd omhoog. Kijk, dat is nou een mens. :wave:

Mijn andere verzorgpaard die wordt ten eerste helemaal opgewonden van ruinen. Het is best grappig. :') En laatst wou ik hem uit de bak halen, nou hij is niet bepaald netjes opgevoed. Dus hij loopt de bak uit en gaat staat steigeren. Hij trek mij mee en ik wil me dus schrap zetten, de grond was alleen glibberig...daar lag ik dan. :') Gelukkig zag niemand dat.
Zaterdag had die idioot zijn longeerlijn los getrokken terwijl die van de wei naar stal gebracht werd...geen goede actie. Die is de weg afgerend en uiteindelijk bij iemand zo ongeveer in de tuin beland, en dan maar hinniken dat hij weg is bij het andere paard. :roll:

Oh, en op een andere pony. We reden door het bos, lekker galoperen over een pad. Sprong ze opeens over elk takje heen, en dan niet laag ofzo, maar echt een flinke srpong. Echt heel idioot. Ze heeft wel over een stuk of 5 takjes gesprongen. :')
En op een oude, 27-jarige pony. We gingen een stuk galoperen. Mijn instructrice zei nog: 'Zeg maar als het niet meer gaat voor haar,'
Nou, pony schoot er al bokkend in volle galop van door. Zo, de andere paarden voorbij. :D Even later kwamen we een kennis van mijn intructrice tegen. Zij begeleid buitenritten met schrikachtig/jong/bange paarden. Nou, die paarden die haalde ons braaf in. Maar de 27-jarige...die schrok en vond het nodig om er weer bokkend vandoor te gaan tot ze op de pony van m'n instructrice botste. :=

Morganlefay

Berichten: 8711
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:10

Lang geleden een haf gereden en verzorgd. Madammeke vond het leuk om de benen te nemen als je ze een seconde losliet bij het opstijgen. Nadat ze gillend de benen had genomen heb ik me omgedraaid en de boel de boel gelaten. Binnen 5 seconden stond mevrouw naast me. Helaas, ik ga niet achter een paard aanrennen want dat verlies ik. :+
Op stal gaat nog wel eens een van de Fjorden op zoek naar gras, dat er een mens aan het halstertouw hangt is bijzaak. Geen gevlieg of wat dan ook maar gewoon een rustige pas }>

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:24

Mijn merrie was laatst hengstig en werd helemaal verliefd op een schaap dat naast de bak stond. Met piepen, plassen en ''knipogen'' en, nouja, je weet hoe dat gaat.
En het schaap vond het prachtig, die ging mooi haar neus aflikken en die maakte ondertusen van die geluiden enzo :+

Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:31

Ik liet s'morgens de paarden uit stal door één voor één de deur open te doen en zo liepen ze door de gang door de grote deur de wei op.Tot .... mijn eigen paard terug binnen gerend kwam in haar stal ging staan en demonstratief haar deur zelf dicht deed.
Ik had zo iets van huh....,maar toen ik door de grote deur naar buiten keek bleek het te zijn gaan regen en laat ze daar nu een vreselijke hekel aan hebben :D