Wat doet dat paard nou?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23298
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 16:53

Wat is het meest onverwachte moment met je paard, wat je dus totaal niet had voorzien op welke manier dan ook? Een moment waarop je denkt: wat doe dat paard NOU, zeg...? Dus een iets totaal onverwachts, out-of-the-blue-moment...

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:55

gisteren, toen ik aan het grondwerken was met mn verzorgpaard :P
opeens waren de bosjes (die hij overigens al 4 jaar lang elke week 3 keer ziet) super eng >;)
hij rende 4 keer weg, met mij meetrekkend aan het touwtje :')
misschien een horrorclown ofzo?

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:59

We waren begin oktober op buitenrit met een groepje op de Veluwe. We stapten rustig over het zandpad richting huis en ergens middenin de groep. Wij als ruiters gezellig kletsen en de paarden aan een lang teugeltje. Uit het niets draait paardlief zich om en loopt stoïcijns de andere kant op en draaft van de groep weg. Het was wel erg duidelijk dat ze nog niet naar huis wilde. :')

CoonArt

Berichten: 23298
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:01

Jeika schreef:
gisteren, toen ik aan het grondwerken was met mn verzorgpaard :P
opeens waren de bosjes (die hij overigens al 4 jaar lang elke week 3 keer ziet) super eng >;)
hij rende 4 keer weg, met mij meetrekkend aan het touwtje :')
misschien een horrorclown ofzo?

Daar zaten vast bakkabouters in... :')

petra8
Berichten: 1139
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:02

Mijn vorige paard heeft een keer bij een boertje zijn koude sigaar uit zijn mond gepikt en opgegeten...... En mijn huidige paard is gek op koffie, je kan geen koffie drinken bij de paarden want mijn paard doet nog net geen moord voor koffie....

tengeltje11
Berichten: 7153
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:02

heel veel jaren geleden,een wandelgenootje stond met haar knie tegen de kont van mijn paard geparkeerd(op wandel),en mijn paard besloot ff kaka te doen....op haar knie dus :+

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:04

Paar jaar geleden toen er sneeuw lag en we een deel van het erf sneeuwvrij gemaakt hadden en 1 grote berg met sneeuw voor de wei lag. Ik wilde mij paard mee uit de wei nemen waarbij ze zich los trok en midden in de sneeuwberg sprong. :').

Annienke

Berichten: 589
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:11

De paarden roepen voor het eten en in plaats van door de 4 meter brede opening van de poort heen te denderen besloot mijn Haflinger over het schrikdraad te springen _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37293
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:13

Er heeft ene keer een fries op de motorkap van de chrysler gezeten. Letterlijk. Dier draaide opeens om met de baas nog op zijn rug. En plant zijn billen op de motorkap. Grote deuk erin.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:15

Mijn, tonnetje ronde, merrie kwam aangedraafd, struikelde, rolde gewoon over, sprong recht en draafde gewoon verder... Ik stond er verdwaasd naar te kijken om me dan te realiseren dat ponylief een betere koprol doet dan haar baasje ;-)...

Anoniem

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:19

M'n paard die over m'n schouders ineens mijn warme noodles opeet :')

mysa

Berichten: 10510
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:37

Van de week kwam ik de wei in om ze op te halen. Gooit Hvita, die een graaskorf draagt opeens haar hoofd in haar nek en begint als een malle haar hoofd van links naar rechts te zwaaien. Soort koekhappen leek het. En zo iets was het ook, want ze bleek een eikel door het gaatje naar binnen te hebben gewurmd, die natuurlijk als een knikker rondtolde en die ze met open mond moest opvangen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:39

mijn pony vond t van de week grappig toen ik voor over stond om drollen te ruimen in de wei, om mijn even een zetje te geven.. gelukkig dat ik redelijke reflexen heb en half hinkelend drie meter verder tot stilstand kwam, anders had ik face forward plat in de paardenmest gelegen.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:46

Ik heb een keer met een paard gehad dat het paard tijdens het rijden jeuk had aan z'n oor en opeens z'n oor ging krabben met z'n achterbeen.. oh wat was dat raar :))

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:47

Ik heb een grote clown op stal.

Tijdje terug was er iemand op stal die haar moeder mee had. Even op bezoek en het paard in de wei bekijken. Maar was een beetje bang voor paarden.

Guus kwam erbij staan om te kijken wat er zo interessant was. Die mevrouw wandelde een stukje weg want Guus kwam wel erg dichtbij naar haar zin.
Guus wandelde mee. Mevrouw in een drafje de wei door om bij het paard weg te blijven....inderdaad...Guus in een drafje er achteraan.

Heel rustig en vriendelijk deed ie het....maar jah Dat weet je natuurlijk niet als je bang bent voor een paard.
Meisje vertelde dat haar moeder heel boos werd omdat zij zo hard aan het lachen was.

Hij trekt ook zo nu en dan de kruiwagen omver als je aan het mestruimen bent...minder grappig op dat moment.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-10-16 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:48

Afbeelding

Zoiets bedoel je? :')

tennan
Berichten: 3122
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:49

Mijn pony heeft er een handje van de broek van de hoefsmid naar beneden te trekken... :D

Anoniem

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:54

Ik verbaas me keer op keer hoe lenig mijn merrie is! :')

Laurora

Berichten: 2650
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:05

Normaal is mijn paardje behoorlijk koel in dr koppie, tot het moment dat ik haar poetstas (die ik al heb sinds ze een veulen was, waar ze altijd met dr hele hoofd in zat en soms om dr nek of op dr rug had) alvast klaar had gezet om te poetsen.
En éng dat ie opeens was!
Ze flipte helemaal de pan uit van dat enge ding, en ik stond er echt een beetje bij van wtf mankeert jou opeens >;)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:11

soloro schreef:
Ik heb een keer met een paard gehad dat het paard tijdens het rijden jeuk had aan z'n oor en opeens z'n oor ging krabben met z'n achterbeen.. oh wat was dat raar :))


Dat heeft mijn pony ook wel eens gedaan. Dat is echt maf joh!

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:23

Mijn ruin is een keer tijdens een les met zijn hoofd tegen de lantaarnpaal naast de bak gelopen.. Zijn vriendinnetje liep langs de bak te "vervelen" waarop hij natuurlijk met moest reageren.. En liep zo (hoofd schuin en over de bak rand) met zijn hoofd tegen de paal aan.. Eerlijk is eerlijk ik heb nog nooit zo hard gelachen vanwege zijn blik "wie heeft die paal daar gezet" 8)7 _/-\o_ .. Hij heeft heel lang de bijnaam van "blondie" gehad...

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Wat doet dat paard nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:27

Probeer mijn shetlander de klassieke buiging al een paar maanden aan te leren (oefen het niet vaak), maar het wil niet. Ben ik een keer op een zaterdag ochtend vroeg op stal, doet meneer die klassieke buiging zelf wel even. Nooooit eerder gezien :')

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:30

Mijn superappaloosa had tijdens een van onze dressuurwedstrijden jeuk aan zijn snuit. Tijdens het van hand veranderen in uitgestrekte stap stopte hij, jeukte even met zijn hoofd langs zijn voorbeen en stapte weer verder.
Ook is hij eens tijdens het van hand veranderen in uitgestrekte draf ineens totaal onverwacht omgedraaid: iemand had aan het eind van de diagonaal een paraplu opgestoken.
Ik moet maar niet meer van hand veranderen met hem :-)

Koper

Berichten: 30308
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:36

Telgangen. Ik reed in de manegeles op een draver. We hadden geen flauw benul dat hij aanleg had en ineens ging ik telgangend met 'm door de bak.

pokky
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:45

Na het rijden tijdens het uitstappen. Paard staat ineens stil en gaat zich uitschudden (net zoals een natte hond dit doet), is een heel raar gevoel als je er op zit.....