Volg je paard, 2017

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:53

Hey iedereen!

Mag ik me ook even melden?
Sinds augustus vorig jaar heb ik het paardrijden terug opgenomen na een aantal jaren en dat doe ik samen met mijn maatje Shadow. <3
Jammer genoeg was het lot ons niet zo gunstig gezind en heeft zijn gezondheid wat roet in het eten gegooid. Eerst stond hij mank, en moest hij even een maand op rust op doktersvoorschrift. Toen we terug aan het werk gingen heeft hij na een kleine maand droes gekregen. Deze droes heeft heel lang aangesleept, waardoor hij ook in de kliniek is moeten gaan staan, waardoor ik er nu al 2 maanden naast sta, en hij pas terug is uit de kliniek.
Dit betekent natuurlijk heel veel conditie en spieren kwijt en daarom lijkt het me leuk om te volgen voor mezelf hoe zen herstel verloopt.

Zo reden we rond in oktober, voor alle miserie begon, en zo zou ik het dit jaar toch wel terug willen zien.

Afbeelding


De doelen voor dit jaar zijn:
Ons verdiepen in grondwerk
Proberen wat vaker te longeren zonder dat meneer je rond de piste sleurt. ;)
Het rijden terug opbouwen
Proberen zeker 1x per week les te nemen als hij terug in conditie staat.
Elke week een buitenritje samen doen
Een driedaagse stage meedoen bij mijn lesgeefster als hij terug in conditie staat
Ons eerste dressuurwedstrijdje rijden zonder dat hij de piste uitrent. :')

De doelen voor Februari dan:
Zeker 5x per week proberen een stapwandeling te maken aan de hand.
De basis van grondwerk bestuderen en proberen in praktijk om te zetten
Tegen eind februari het longeren beginnen opnemen

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:17

Ai dat ziet er niet fijn uit woepsie :(

Mooie doelen en welkom!

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:44

Laten we als doel voor februari dan maar gewoon stellen: gezond worden. ;(
3 dagen weg uit de dierenkliniek, waar zijn nieuwe bol fel geslonken was en ze op basis van een echo hem naar huis hebben laten gaan. Vandaag kom ik toe en is die bol op korte tijd weer keihard gegroeid. :(
Dus als doel stellen we: de vieze vuile droes voor eeuwig uit zijn lichaampje krijgen.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:38

Beterschap jessol. Wat een zorgen.
Piemel van m'n paard is dun. Wond is aan het genezen van binnenuit. Ziet er opzich prima uit.


Het leek eerst minder open te staan. Maar toen was het dikker dus kon ik slechter een foto maken.

Eergister
Spoiler:
Afbeelding

Gister
Spoiler:
Afbeelding


Vandaag
Spoiler:
Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:43

puppy1128 schreef:
Welkom!

Joyce
Leuk, zal zo even kijken. :D


Mijn doelen voor februari
-Naar het strand wandelen en als het lukt tijdens zonsondergang foto's maken.
-hoefjes laten doen door de hoefsmid. Ben benieuwd. :D
-testen of mtg shapleys idd werkt voor betere/snellere manen groei (vind zijn voorpluk zo zielig uitzien en heb het nu toch dus waarom niet) uiteraard duurt dit voor enkele maanden.
-kijken of ik het knopje draf kan instaleren.. _O-


Ik heb net MTG besteld! Mijn ene quarter heeft al best lange manen, maar t lijkt me supergaaf om nog langere manen te hebben :D

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:45

Sim heeft een sulky <3

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:47

xxwienekexx schreef:
puppy1128 schreef:
Welkom!

Joyce
Leuk, zal zo even kijken. :D


Mijn doelen voor februari
-Naar het strand wandelen en als het lukt tijdens zonsondergang foto's maken.
-hoefjes laten doen door de hoefsmid. Ben benieuwd. :D
-testen of mtg shapleys idd werkt voor betere/snellere manen groei (vind zijn voorpluk zo zielig uitzien en heb het nu toch dus waarom niet) uiteraard duurt dit voor enkele maanden.
-kijken of ik het knopje draf kan instaleren.. _O-


Ik heb net MTG besteld! Mijn ene quarter heeft al best lange manen, maar t lijkt me supergaaf om nog langere manen te hebben :D


Nou heb het idee dat het hier iets sneller groeit dan normaal. De lelijke plukjes manen zijn dusdanig gegroeid dat ze omgevallen zijn. Nu nog langer worden zodat zijn maantjes lekker nog dikker worden. De zijkanten van de voorpluk groeien ook een stuk beter! Bij zijn voorpluk smeer ik nu dus voorlopig ook alleen de zijkanten in, zodat het hopelijk op den duur 'gelijk' groeit. :D

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:32

Ben benieuwd naar je bevindingen van mtg. Dan schaf ik het ook aan voor mijn tink, boven aan is het super dik onderaan dun. En voorpluk is er niks bij.

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:40

JoycexEnya schreef:
Ben benieuwd naar je bevindingen van mtg. Dan schaf ik het ook aan voor mijn tink, boven aan is het super dik onderaan dun. En voorpluk is er niks bij.


Ligt natuurlijk ook aan de genetica. Als ze bv dunne korte manen hebben uit zichzelf. Zal het niet uiteindelijk dik en tot de grond groeien. :+

Maar als het dus mee zit, kan het echt enorm helpen. Als je het op de huid smeert om het zo even te zeggen. Dus niet de manen zelf. Het zal ook niet in een week tijd 10 cm bijgroeien.. Maar al is het maar een halve cm extra vergeleken zonder mtg. Is in een jaar tijd toch weer 6 cm extra. :P


Ben benieuwd hoe het over 2 maanden is, zeker zijn voorpluk. Zodat die aan de zijkanten gegroeid zijn, ongeveer even lang als de rest. Want daarvan kan ik het verschil ook goed van zien, omdat ik het midden niet insmeer en zou dat dus eigenlijk langzamer moeten groeien. Maar zal eens een keer de voorpluk uitborstelen, foto maken, datum noteren en dan 2 maanden later weer. :)

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:47

Ik weet dat het genetisch is. Ik ga nog niks doen, ik vlecht het haal het eens in de zoveel tijd, een dag los en dan weer vlechten.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:21

Een beetje laat, maar toch maar even mijn bevindingen van januari melden en mijn doelen voor februari!

Bereikt in januari:
Trailer laden > Nu probleemloos, ze loopt er uit zichzelf op nu.
Lichtere nageeflijkheid > van bit gewisseld! Ze loopt hier honderd keer beter op, ze begint zelfs lekker te knabbelen.
Wijken > Beter bevestigd, zit wel nog wat werk in.
Wedstrijden > Nog een winstpuntje gescoord.

En EINDELIJK mijn springzadel waar ik al meer dan een half jaar naar op zoek ben. Ik wil komend jaar het springen ook wat meer gaan oppakken. *\o/*


Doelen voor februari:

- 19e op wedstrijd gaan.
- Wijken nog meer bevestigen.
- Zelf mijn linkerhand wat losser laten en meer mijn rechterbeen gebruiken.
- Na het trainen lekker buiten uitstappen als het weer dat toe laat.
- We zijn goed op weg met ontspannen nageeflijk lopen, dus dat wil ik deze maan zo vol houden, ze begint heerlijk zacht in de hand te worden en te zakken (en dat voor een tuiger _/-\o_ )

- en verder lekker heeeeelll veel knuffelen :j


Om af te sluiten even een sfeerplaartje van een happy paard. :o
Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:23

Lillian__ schreef:
Even een update, ook voor mezelf ;)

Doelen voor januari - februari - maart

- 2,5 km aan de fiets (stap draf)
- 2,5 km aan de fiets (stap draf galop)
- 5 km aan de fiets (stap draf)
- 5 km aan de fiets stap draf galop)
- 6,5 km aan de fiets stap draf
- lange lijnen weer opgepakken
- beide handen zonder problemen op het goede been aangaloperen
- 19 januari dierenarts en gebit na laten kijken
- op het blok staan
- op het blok jambette
- touw halster kopen en begin maken met Agility
- nieuwe binnenband voor de sulky halen'
- haken kopen om een zweng te maken voor de slee en de sleep
- floor de paddock laten slepen


Nieuw update, nieuwe doelen behaald! *\o/*

Inmiddels zijn we weer een goeie maand veder na mijn laatste update! Sinds hij naar de tandarts is geweest gaat hij keihard vooruit.
Hij begint zich aan de dubbele longe al echt op te richten en onder te treden, hele mooie stukken zitten hier tussen.
Lange lijnen gaat ook steeds beter, Waar ik van de zomer het probleem had dat hij niet schuin onder wou treden maar wijd deed wegzetten gaat dit al bijna vanzelf, oud stal genootje gaf al de complimenten dat hij veel rechter is dan de laatste keer dat ze hebben gemend (met te menrit was dit)
Inmiddels zitten nieuwe buiten en binnenbanden erom dus zijn we weer begonnen met het oppakken voor de sulky en het eerste stukje buiten is ook al een feit! Naast de fiets loopt floor ook nogsteeds met veel plezier, helaas kan dit alleen wanneer ik er overdag ben, de weg waar de stal aanligt is onverlicht :=

Deze week
Ma - Sulky in de bak wat serieus gehobbeld daarna even naar buiten beetje crossen
Di - Dubbele longe
Woe - enkele longe met balken vierkant met aan één kant een cavaletti die hij in draf en galop kan pakken, dit uitgebouwd naar een dubbele sprong met een galopsbalk ervoor.
Do - verzorgster menles van oud stalgenoot
Vrij - grondwerk, spelen ''vrij''
Za - verzorgster
Zo - verzorgster

Aankomende week
Ma - Mennen daarna les op een tinker van stalgenoot (misschien als ik tzt hem wat meer ga rijden stel ik hem ook voor)
Di - Verzorgster
Woe Lange lijnen
Do Verzorgster
Vrij Fietsen! of misschien een klein rondje buiten stappen en draven voor de sulky
Za verzorgster
Zo Mennen

Rooster is soms wat lastig te bepalen, soms gaat het allemaal heeel anders dan geplant haha, probeer ook zoveel mogelijk mijn verzorgster te laten doen, niet dat floor net op haar dagen ''vrij'' is of gelongeerd moet worden, longeer hem dan liever zelf zodat zij wat leuks kan doen op haar dag, daar is ze namelijk niet voor := ben allang blij dat ze mij af en toe de zorg van floor uit handen neemt zodat ik ook een keer een avondje vrij heb := (zoals vandaag)

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 09:47

Ik moet me toch afmelden met Valencia. Inmiddels zijn we namelijk gestopt, de klik werkte niet zoals ik hoopte en de druk die daardoor op mijn schouders viel was me te zwaar (letterlijk als ze tegendruk gaf tijdens rijden, dat hielden mijn schouders gewoon niet)/
Gelukkig is alles goed afgesloten! :)

Vlak na ik mijn advertentie plaatste werd ik getagd bij een Duitse vrouw in haar advertentie. Ze heeft op dezelfde dressuurstal als waar Valencia staat een grote merrie, Santana, staan.
Ik ben gister langs gekomen en we hadden allebei een heel goed gevoel over het rijden en het verzorgen. Ze zoekt iemand die niet persé hoog rijdt, wilt verbeteren maar vooral lol wilt hebben; lekker naar buiten, verzorgen, natuurlijk beweging geven dmv dressuur of springen. De klik is er ook zeker tussen ons, dus dat is het mooiste, dat maakt het voor mij zoveel leuker en fijner!
Ik mag mijn eigen spullen gebruiken, "You do what you want!", dus ze wilt niet persé dat ik wedstrijden start oid, en dat is nou net mooi! Overigens wil ik wel wedstrijden gaan starten, maar pas als het lekkerder weer is en we een goed team zijn! Het paard is absoluut lief, ook groot en mooi (op een of andere manier werkt het dan wel beter), rustig in de hand een is af en toe alleen een beetje spooky. Dat ben ik wel gewend door Raymond natuurlijk. :')
Ze heeft nu alleen haar springzadel, maar als ze dit weekend in Duitsland is geweest neemt ze haar dressuurzadel weer mee. Jullie kunnen je wel voortellen dat ik gister en beetje wiebelde af en toe. :')

xxxmh

Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:01

AlwaysH schreef:
Ik moet me toch afmelden met Valencia. Inmiddels zijn we namelijk gestopt, de klik werkte niet zoals ik hoopte en de druk die daardoor op mijn schouders viel was me te zwaar (letterlijk als ze tegendruk gaf tijdens rijden, dat hielden mijn schouders gewoon niet)/
Gelukkig is alles goed afgesloten! :)

Vlak na ik mijn advertentie plaatste werd ik getagd bij een Duitse vrouw in haar advertentie. Ze heeft op dezelfde dressuurstal als waar Valencia staat een grote merrie, Santana, staan.
Ik ben gister langs gekomen en we hadden allebei een heel goed gevoel over het rijden en het verzorgen. Ze zoekt iemand die niet persé hoog rijdt, wilt verbeteren maar vooral lol wilt hebben; lekker naar buiten, verzorgen, natuurlijk beweging geven dmv dressuur of springen. De klik is er ook zeker tussen ons, dus dat is het mooiste, dat maakt het voor mij zoveel leuker en fijner!
Ik mag mijn eigen spullen gebruiken, "You do what you want!", dus ze wilt niet persé dat ik wedstrijden start oid, en dat is nou net mooi! Overigens wil ik wel wedstrijden gaan starten, maar pas als het lekkerder weer is en we een goed team zijn! Het paard is absoluut lief, ook groot en mooi (op een of andere manier werkt het dan wel beter), rustig in de hand een is af en toe alleen een beetje spooky. Dat ben ik wel gewend door Raymond natuurlijk. :')
Ze heeft nu alleen haar springzadel, maar als ze dit weekend in Duitsland is geweest neemt ze haar dressuurzadel weer mee. Jullie kunnen je wel voortellen dat ik gister en beetje wiebelde af en toe. :')


Jammer van Valencia Chantal maar wel leuk dat je al zo snel wat anders hebt gevonden. Ben benieuwd!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 10:09

Ik heb zo meteen een foto, kreeg er eentje doorgestuurd. :P

Edit; Ik heb uiteraard toestemming, ze vindt het prima als ik op FB, Bokt of andere sociale media over Santana praat!

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:41

Wat jammer dat je stopt maar fijn dat je zo snel wat anders hebt gevonden!
Kan je nog gezellig meedoen. :D

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 10:43

Zeker, ga na maandag even een lijstje maken met doelen en andere dingen! :D

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:44

Laurievc schreef:
Laurievc schreef:
Oh ik doe ook mee :D

Julie is een 7-jarige merrie van Darco x Elanville. Na een geweldig zomerseizoen zijn we een beetje in een dipje geraakt en daar klimmen we nu samen stilaan weer uit :j

Mijn doelen voor januari:
- Weer 1.10m starten
- Die verdomde galopwissel rustig krijgen
- Buiten gaan genieten in het bos!


Mijn doelen voor februari:
- Jumpings verder bevestigen, ritme terugzoeken
- Buitenrijden
- Houding beter maken!

Doelen voor 2017:
- Terug het 1m20 in
- Internationaal debuut!

[ [url=m/U2Bw7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Genesis is een 5-jarige merrie van Mylord Carthago x Cash. Zij is nu 4 maanden bij mij en wat een geweldige dingen hebben we al beleefd!

Mijn doelen voor januari:
- 1m15 bevestigen
- Veel lol maken en genieten van elkaar!


Mijn doelen voor februari:
- Weer ritme in de wedstrijden
- Meer tempo in parcours kunnen aanhouden
- Houding beter maken!

Doelen voor 2017:
- 1m25 eindigen
- Internationaal debuut!

[ [url=m/L6l2WL.jpg]Afbeelding[/url] ]

N-Twenty is een 3-jarige merrie van Billy Congo x Mr. Blue. Ook haar heb ik nog maar 5 maanden op stal staan. Ik heb haar zelf in die tijd rustig zadelmak gemaakt en ook haar eerste wedstrijdje liep ze al met succes!

Mijn doelen voor januari:
- Rust
- Rust
- Rust :D


Mijn doelen voor februari:
- Weer opnemen aan de longe
- Pessoa starten

- Verder onder het zadel trainen, weer netjes evenwicht terugkrijgen
- 1 jumping

Doelen voor 2017:
- Dressuur rustig aan verfijnen
- Eindigen op +- 1m

[ [url=m/t0pcH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar vooral genieten van mijn toppers <3

So far so good :D Twenty heeft al 1 wedstrijd gelopen en gaat zaterdagw eer mee. Helaas was de vorige best een catastrofe dus als deze goed gaan vink ik hem pas af!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:28

AlwaysH: Heel veel plezier gewenst met je nieuwe maatje! Ik ben benieuwd naar jullie doelen :)

Wat leuk dat jullie zo snel vooruitgaan Lillian_!

DreamGuide, succes met jouw doelen en wat heeft jouw paard een prachtig kleurtje en lieve uitstraling :)

Doelen voor februari:

- Aan de hand:
1. Weer vanuit ontspanning kunnen ‘parkeren’ voor 2 balkjes van waaruit hij er achterwaarts tussendoor kan - 1x geoefend, ging al een stuk beter
2. Zijwaarts oefenen - geoefend, maar kan nog beter. Zeker van links naar rechts.
3. Zijwaarts over een balk oefenen - idem, uiteraard.
4. Oefenen met een geïmproviseerd hek en hoe hier op een juiste manier doorheen te gaan - tijdens wedstrijd geoefend ;)
5. 1x een parcours uitzetten met pionnen, balkjes, blokken en hier achterwaarts tussendoor - gedaan! Zelfs met 3 stoeltjes erbij :D Ging top!
6. Ongeveer 6x longeren - 5x gelongeerd
7. Minimaal 2x, liefst 4x aan de hand een stukje buiten (uit)stappen - oeps... teller staat op 0. Maar gezien de omstandigheden gaan we dit deze week wel inhalen...

- 6x Onder het zadel kunnen rijden in de bak; - 3x gereden, maar niet zo'n succes.
1. Waarvan minimaal 1x, liefst 2x aan de longeerlijn voor de eerste galopjes onder het zadel!! - wordt waarschijnlijk pas in maart...
2. Kunnen sturen met teugels - nog een werkpunt.
3. Druk op teugels; zakken hoofd (dit doe ik uiteraard met zachte hand en gaat puur om het ‘begrijpen’ van de hulp) - gaat al wat netter! Nog wel oefenen.
4. Soepel op been aandraven - gaat al wat netter! Nog wel oefenen.
5. Nette stops (ik bedoel hier geen slidings mee) - geoefend, maar zeker nog een aardig werkpunt.
6. Over het grootste gedeelte van de hoefslag kunnen stappen, liefst ook draven - geoefend, maar is echt een pijnpunt.
7. Netjes achterwaarts - kan nog beter.
8. Over balkjes heen kunnen stappen - gedaan, zelfs 1x per ongeluk in draf door gebrek aan stuur op dat moment :')
9. De achterhand kunnen sturen met mijn been - (nog) niet geoefend.

- 12 februari wedstrijd in hand trail - gedaan, wat een topdag!!! Zie ook topic: [WN-ITP] Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

- 26 februari wedstrijd in hand trail - volgende week!!! :D

- Ontspanning op de trailer en ook op de terugweg zonder aarzeling op de trailer stappen - twijfelde op de terugweg op 12 februari, hopelijk is er 26 februari geen/minder twijfel. Hij leek wel wat relaxter op de trailer.

Helaas heeft Anouar wederom een lichamelijke tegenslag. Ik vond hem wat anders in zijn bewegingen en gedrag aan de longeerlijn. 24 Januari bokte hij tweemaal vanuit galop (hij bokt normaliter eigenlijk nooit) en had spanning in zijn lichaam en 30 januari bokte hij ook eenmaal, keek boos met aangalopperen en sprong vaak van de goede galop naar overkruiste of 'foute' galop. De keren erna was hij ook wat vervelend in de zin van niet goed te sturen zijn in zijn gangen. Aangezien de bak en het weiland lange tijd zo vreselijk hard waren dat hij niet zoveel kon lopen dacht ik dat het hem daarin zat; opgekropte energie oid. Daarnaast is zijn eerste (en lange tijd enige) vriendinnetje in het land 21 januari verhuisd naar een andere plek. Ik zag in het land vervolgens dat hij de leider van de kudde steeds uitdaagde door in zijn achterbenen te bijten, in zijn billen te bijten, rondjes om hem heen te galopperen en frontaal tegenover hem te eindigen met gesteiger e.d. Dus naast opgekropte energie dacht ik dat het misschien ook kon komen door onrust in de rangorde, puberaal gedrag of vanwege de weersomslag. Het zat mij toch niet lekker, dus contact opgenomen met de osteopaat en zij is gisteravond langs geweest. Het blijkt dat hij pijn bij zijn schoft heeft.. Anouar zijn reactie was zo sterk dat zij eerst niet wist of zij hem wel kon behandelen (ik heb ervaren dat zij hier heel eerlijk in is), de behandeling kon gelukkig toch plaatsvinden en nu is het afwachten hoe hij hersteld. Mogelijk is hij achterover gevallen of heeft hij een tik van de hoef op zijn schoft gehad. Hopelijk valt het mee en hersteld hij volledig en snel!

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:16

Hoi! Ik kom me hier ook eens melden!
Ik heb een onwijs lief verzorgpaard, maar ze is van de manege dus ik kan niet zo heel veel met haar. Ze heet Jessy en is een merrie van 18 jaar oud. Ze heeft een lange tijd stilgestaan en is daarna weer opgepakt met rijden, en sinds een paar weken rijd ik ook iedere week op haar! Ik verzorg Jessy nu inmiddels alweer een jaar, en we zijn samen al een stuk verder gekomen. Jessy is een behoorlijk stress kipje en schiet dus ook snel in de stress als ze iets spannend of moeilijk vindt. Hier werken we hard aan, maar het blijft een dingetje. Vroeger had ze heel veel moeite met hoeven uitkrabben, dan wilde ze altijd in je hand hangen, haar hoef wegtrekken en ervandoor gaan. Dit heb ik opgelost door iemand haar vast te laten houden en na iedere hoef uitgebreid te belonen. Nu doet ze dat al een stuk beter. Op stal vindt ze het nog wel heel spannend, en dat is dus zeker een doel voor 2017! Even een fototje van haar:
Afbeelding

Doelen voor 2017:
- Hoeven uitkrabben in stal
- Een ontspannen en nette wedstrijd rijden
- Veel oefenen met rijden!
- Veel plezier maken en vertrouwen opbouwen!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 21:00

Wauw, wat een prachtig dier! Vele plezier nog met Jessy!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:45

_mjwb schreef:
Ik ga ook meedoen :D

Mijn paardje heet Dutch Dynamite. We noemen hem Ducky en hij wordt op 8 maart 7 jaar. Het is een draver en zijn ouders zijn Strausie en Uriana Dijkhoeve. Hij is zadelmak maar kent nog niet heel veel met rijden. Het is een super lief ruintje die soms heel erg vervelend is en altijd de clown uithangt. Hij is zwartbruin en heeft een dipdye neusje.

[ [url=m/xga4rW.png]Afbeelding[/url] ]

Ducky zit heel erg in zijn staak-fase waardoor hij totaal niet luistert met rijden en nu zelfs wegspringt als ik wil opstijgen.

Onze doelen voor februari (aangezien januari bijna afgelopen is):

- opstijgen zonder dat hij wegspringt (hiervoor komt iemand mij helpen)
- normaal stappen en draven wanneer ik dat wil
- tandarts en toiletteren
- verhuizen van stal
- heel veel grondwerk

Hoofddoel: opstijgen


Bijna alle doelen zijn behaald :)
Het verhuizen van stal is goed gegaan. We zijn wel een dag eerder verhuist dan dat de bedoeling was, maar dat komt door het weer. Het was code oranje donderdag dus vonden wij het niet slim om hem dan te verhuizen met de trailer.
Voordat we verhuist zijn is hij naar de tandarts geweest. Het arme paardje had nog een wolfskies die nooit getrokken was, waardoor hij erg last had. Gelukkig is hij er nu uit, zijn de scherpe haakjes bijgevijld en is zijn gebit weer helemaal mooi.
Het toiletteren is ook een soort van gelukt. Zijn manen helemaal goed alleen zijn oren wat minder. Hij was nog steeds verdoofd van de tandarts toen ik hem ging toiletteren maar zelfs met verdoving kon ik niet goed zijn oren bijknippen. Het meeste haar wat eruit stak is weg, alleen hier en daar nog een plukje. Maarja..
Omdat ik niet kon opstijgen en het heel erg gevroren heeft heb ik denk ik een maand niet meer gereden, dus ook niet opgestegen, maar hebben we heel erg veel gelongeerd en grondwerk gedaan. Ook hebben we aan vrijheidsdressuur gedaan en kan hij nu voetje geven en een soort van de jambette.
Gisteren is mijn beste vriendin mee naar stal geweest en heeft zij mij geholpen met opstijgen. We hebben er een kwartier over gedaan, maar ik kon er niet opkomen want hij sprong elke keer weg. Ik heb uiteindelijk gevraagd of er nog iemand wilde helpen. Het is uiteindelijk gelukt en toen ik zat heb ik hem gelijk beloont en hem een snoepje gegeven. Ik heb toen maar een half uurtje gereden, waarbij ik veel heb gestapt en maar kleine stukjes draven. Hij wilde nog met moeite naar draf want hij begrijpt mijn been nog niet echt en met stem erbij duurde het ook nog even voordat hij naar draf ging. Maar ik ben heel erg blij dat ik opgestegen ben! :D

Jammer genoeg is mijn doel normaal stappen en draven wanneer ik dat wil niet gelukt. Februari heeft nog 2 dagen, maar ik neem dit doel mee naar volgende maand.

Ik moet wel even zeggen dat ik echt merk dat ik een ander paard heb in zo'n korte tijd. De verhuizing naar zijn nieuwe stal was echt de beste beslissing die ik heb gemaakt, want hij is nu super rustig en hij vindt alles goed. Hij dringt niet meer, heeft zijn oren niet meer naar achteren en is gewoon heel erg relaxed. Ik vind het echt super fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft! :D

Een blij paard :D:
Afbeelding

Hier mijn doelen voor de maand Maart.

- opstijgen zonder dat iemand hoeft te helpen
- Ducky's verjaardag vieren met een paardentaart
- de zadelmaker laten komen voor een nieuw zadel
- jambette verder leren
- andere vrijheidsdressuur kunstjes leren
- minstens 2 keer per week rijden
- heel veel gebroken lijnen rijden
- werken aan stappen en draven wanneer ik dat wil (hier hoort bij: de reactie op been verbeteren)
- draven met de longeerhulp

Hoofddoel: opstijgen zonder hulp

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:11

Oh wat een leuk topic dit! Ik wil me heel graag melden met mijn grote vriend :)!

Onderstaande knul is Venedict aka Vinnie (v. Vagrant Z). Hij wordt over een maand 4 en is momenteel zo'n 1.77 m. dus ik doe lekker rustig aan met alles. Bij de vorige eigenaren heeft er een keer of 3 iemand opgezeten, maar bij mij toont hij toch behoorlijk veel spanning bij het beleren. Ik wil dat de basis goed zit zodat we vol vertrouwen aan de slag kunnen straks, dus daar nemen we ruim de tijd voor! Ik heb geen haast en meneer is nog flink aan het groeien; ik verwacht dat hij de 1.80 wel gaat halen.
Vooralsnog zijn we vooral bezig met hem te laten wennen aan gekke, rondspringende mensen naast je, wapperende, enge dingen naast/achter/boven je en de basiscommando's en oefeningen. Verder wandelen we veel, longeren we af en toe met bijzet of zet ik eens een hindernisje op. Daartussendoor heeft hij vaak dagen vrij.
Uiteindelijk is het de bedoeling om met Vin in de sgw te starten :). Globaal doel voor dit jaar is om hem netjes zadel- en ruitermak te krijgen en dan zo snel mogelijk naar buiten te gaan. Lekker rechtuit en kilometers maken. Dan in de zomer nog een aantal weken het land op om lekker te groeien en te spelen. In de herfst wil ik hem dan rustig aan wat serieuzer oppakken, lekker lessen etc. Aan het eind van het jaar wil ik hem ongeveer B dressuur klaar hebben!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mijn doelen voor maart/april zijn voor nu als volgt (ik ga er nog even uitgebreid over nadenken en vul dan eventueel aan:
- een 'nieuw' springzadel vinden
- zonder spanning kunnen zadelen
- zonder spanning kunnen hangen
- zonder spanning op en af stappen
- rondje stappen onder de man
- rondje draven onder de man
- basis stuur erop (onbevestigd)
- basis rem erop (onbevestigd)
- basis gas erop (onbevestigd)
- ons eerste buitenritje!

Even in volgorde gezet zodat ik ze hopelijk een voor een kan gaan afstrepen :D!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 00:17

Nou ik zou dus een lijstje maken, en dat vind ik nog verdomd lastig!

Santana is een veertienjarige, springgefokte merrie. Ik rijd/verzorg haar minimaal twee keer per week.
We hebben een goeie klik en ik heb wel het idee dat ze inmiddels een beetje doorheeft dat ik ook een 'baasje' ben en in de kudde hoor. :j

Citaat:
Ultimate goals 2017 :Y)
~ Naar buiten; Twiske, strand, dijk, bos, duin, etc, maakt niet uit;
~ Wedstrijd starten;
~ Tuigloos door de bak komen;
~ L2 qua niveau;
~ Plezier beleven
~ Minimaal een echte fotoshoot hebben gedaan.
~ Een eskadron setje sparen! :7


En dan ook eentje voor maar, aangezien februari bijna is afgelopen.
Citaat:
Goals maart:
~ Werken aan mijn zit in het springzadel;
~ Elkaar wat meer leren kennen;
~ Overdag foto's laten maken voor een ITP topic!
~ Volledige nageeflijkheid zonder hangen in de hand.


Meer ga ik niet doen, want het heeft totaal geen haast! :D

Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:24

Wat een leuk dier Always, ik houd wel van groot :D!