Volg je paard, 2017

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado
Berichten: 1342
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:46

Afbeelding


Afbeelding

Ik doe vanaf nu ook mee!
Heb nog niet alles terug gelezen.
Ik heb zelf een frieslinger jaarling (juni 2015), mijn eerste eigen paardje en ik ken hem vanaf 2 maanden oud. Omdat hij bij een paardenmelkerij vandaan kwam kende hij helemaal niks en hadden we een hele grote uitdaging te gaan.
We hebben enorm veel strijd gehad, meerdere trappen recht in mijn gezicht gehad, steigeren, mij mee sleuren door het hele weiland, hangen tijdens het vast staa, over alle hekken heen springen enz
Maar nu 3 maandjes terug is de knop bij hem ineens om gezet en heb ik een heerlijk dier! Uiteraard hebben we het nog niet altijd makkelijk.

Mijn doel voor dit jaar is om hem volledig verkeersmak te krijgen en een groot deel van schriktraining te doen. Ook gaat hij mee op kamp (nalanta kamp, dus vd en grondwerk) voor zijn eigen ervaring.

Ik kijk er enorm naar uit al zie ik op tegen de tegenslagen die we gaan krijgen.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 01:18

Saar88 schreef:
Wat een leuk dier Always, ik houd wel van groot :D!


Ik ook! Ray was 1.82 en San meet 1.76 :D

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 07:48

Laurievc schreef:
Laurievc schreef:
Oh ik doe ook mee :D

Julie is een 7-jarige merrie van Darco x Elanville. Na een geweldig zomerseizoen zijn we een beetje in een dipje geraakt en daar klimmen we nu samen stilaan weer uit :j

Mijn doelen voor januari:
- Weer 1.10m starten
- Die verdomde galopwissel rustig krijgen
- Buiten gaan genieten in het bos!


Mijn doelen voor februari:
- Jumpings verder bevestigen, ritme terugzoeken
- Buitenrijden
- Houding beter maken!

Mijn doelen voor maart:
- 1m15 starten
- Beris bitje proberen
- Met 2 buitenrijden en een rustig paard houden

Doelen voor 2017:
- Terug het 1m20 in
- Internationaal debuut!

[ [url=m/U2Bw7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Genesis is een 5-jarige merrie van Mylord Carthago x Cash. Zij is nu 4 maanden bij mij en wat een geweldige dingen hebben we al beleefd!

Mijn doelen voor januari:
- 1m15 bevestigen
- Veel lol maken en genieten van elkaar!


Mijn doelen voor februari:
- Weer ritme in de wedstrijden
- Meer tempo in parcours kunnen aanhouden
- Houding beter maken!

Mijn doelen voor maart:
- 1m20 starten
- Osteo/DA laten langskomen (vast rechts?)
- Balkjeswerk

Doelen voor 2017:
- 1m25 eindigen
- Internationaal debuut!

[ [url=m/L6l2WL.jpg]Afbeelding[/url] ]

N-Twenty is een 3-jarige merrie van Billy Congo x Mr. Blue. Ook haar heb ik nog maar 5 maanden op stal staan. Ik heb haar zelf in die tijd rustig zadelmak gemaakt en ook haar eerste wedstrijdje liep ze al met succes!

Mijn doelen voor januari:
- Rust
- Rust
- Rust :D


Mijn doelen voor februari:
- Weer opnemen aan de longe
- Pessoa starten

- Verder onder het zadel trainen, weer netjes evenwicht terugkrijgen
- 1 jumping

Mijn doelen voor maart:
- 80cm starten
- Veel lol maken
- Eerste keer wandelen
- Balkjeswerk

Doelen voor 2017:
- Dressuur rustig aan verfijnen
- Eindigen op +- 1m

[ [url=m/t0pcH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar vooral genieten van mijn toppers <3

So far so good :D Twenty heeft al 1 wedstrijd gelopen en gaat zaterdagw eer mee. Helaas was de vorige best een catastrofe dus als deze goed gaan vink ik hem pas af!

Alles done! Houding blijft wel een werkpuntje, maar oke, het is al zichtbaar beter :D

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:17

De doelen voor februari waren hier om een sprongetje te maken, galopperen en trailer laden oefenen.
Ben begonnen met het sprongetje maar Daz vond het zo enorm leuk dat ze alleen nog maar kon bokken... volgende maand opnieuw proberen want voor onze eigen veiligheid gestopt! :+
Galopperen hebben we heerlijk weer gedaan en ze pakt het enorm goed op, happy :D
Het trailerladen blijf ik maar verschuiven oeps... :')
Mijn doelen voor maart
- zadelmaker laten komen, is al gepland!
- toch nog een keer het sprongetje proberen, liefste na de zadelmaker
- zonder zadel naar het bos
- eczeemdekens wassen ( :') )
- wijken aanleren op de grond van afstand

Nou ik denk dat maart wel goed gaat komen en druk genoeg :)

Maar we hebben wel heerlijke sneeuw foto's gemaakt!

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:33

Ghostattack schreef:
Kuch.. I tried _O- Geen enkel doel gehaald omdat de maand iets anders liep dan de bedoeling was. De osteopaat is geweest voor een check en daardoor konden we even niks doen. Daarnaast werd ze te vervelend onder het zadel, waardoor ik voor 18 februari afspraak heb gemaakt bij Country Mill. Deze week ben ik weer begonnen met rijden, maar dan zonder zadel. Helaas nog steeds enorm veel protest, waarvan ik verwacht dat het kliergedrag is. Aanpakken dus.

Doelen februari
-18 februari Country Mill zadelcheck overleven
-Oefenen met trailerladen voor we naar CM gaan
-Zonder zadel verder trainen
-Training aan de longeerlijn opschroeven



Alle doelen van februari gehaald! Het trailerladen hebben we 1 keer geoefend en dat doet ze verder prima, dit willen we sowieso nog vaker gaan oefenen voor de zekerheid. De 18e zijn we dus naar Country Mill geweest en dat is super goed gegaan! Ik heb daar zelfs fijn kunnen rijden en we zijn thuis gekomen met een nieuw zadel. Daarvoor hebben we veel zonder zadel gereden en gelongeerd, dus die doelen zijn ook behaald.

Doelen Maart:
-Dierenarts afspraak om even te checken, ze lijkt wat last van haar buik te hebben.
-Als alles goed is: Training onder het zadel oppakken.
-Zonder zadel rijden 1 keer per week
-Balkjes lopen onder de man
-Als rijden goed gaat: galop bevestigen
-Met mooi weer staart en billen goed wassen :+

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:13

Citaat:
doelen februari
dakar
-1x wedstrijd. 1 wp is het doel.
heb ik afgemeld. Wilde liever een les rijden. Wissels hadden nog wat oefening nodig.
-2 of liever 3x les nemen
2x gelest. Andere x zei instructeur af vanwege bak en andere x vanwege privé redenen.
-galopwissels recht laten springen en van links naar rechts meer bevestigen
wissels van rechts naar links gaan super, en recht! Van links naar rechts worden al beter.
-een halve pirouette in galop links, een kwart naar rechts (evt. Doel voor maart).
niet veel aandacht aan besteed, maar toch doet hij het al zoals hierboven staat.
-aandacht aan mijn eigen houding besteden.
zelf aandacht aan besteed. Nog niet met instructeur.
-op de letter rijden, dus BG appuyeren ook echt die lijn. behaald
-tijdens draf appuyeren mooie grote passen naar rechts behaald, naar links nog wat oefening nodig.
-tijdens voltes in oprichting blijven ipv te diep. behaald

[naam]
-Herstellen van operatie
-Longeren weer rustig oppakken
-Zadel en hoofdstel weer erop kunnen doen
alles behaald! Zie in mijn onderschrift voor updates!

Babootje

Berichten: 26432
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:43

@Esmee1233 Wat een leuk hoofd heeft jouw pony!
@ Suikermeisje, dat gaat allemaal vlotjes

Hier weinig nieuws te melden. De doelen voor deze maand zullen we ook wel weer halen (stappen en aquatraining)

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:38

Goed bezig iedereen hier zeg! De moed er in houden met zijn allen :P

DreamGuide schreef:

Doelen voor februari:

- 19e op wedstrijd gaan. > Op wedstrijd geweest, helaas niet zo goed gegaan.
- Wijken nog meer bevestigen. > Is wat verbeterd, al heeft ze wel moeite nog met zigzag wijken.
- Zelf mijn linkerhand wat losser laten en meer mijn rechterbeen gebruiken. >Eh, gefaald?
- Na het trainen lekker buiten uitstappen als het weer dat toe laat. > Het weer was behoorlijk slecht, dus hier is het niet erg van gekomen.
- We zijn goed op weg met ontspannen nageeflijk lopen, dus dat wil ik deze maan zo vol houden, ze begint heerlijk zacht in de hand te worden en te zakken > Goed volgehouden.



Doelen voor maart:
- Nog een springles doen! (Resultaat van de eerste HIER te zien.
- Meer werken aan stelling en buiging.
- Meer reactie op rechterbeen.
- Trainen op ander terrein!
- Lekker buiten uitstappen na een training.


Naast ons succesje met springen afgelopen maand, heb ik ook een grotere stal geregeld! Normaal gesproken zijn de stallen bij ons op de pensionstalling 3.1x3.1 meter, maar ik heb er voor gekozen om (tegen een meerbedrag) een tweede stal bij te huren en dan de tussenwand er tussenuit te halen.
Dus mijn verwende prinsessenknol staat nu in een soort balzaal van 3.1x6.2 meter. :o

Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:43

Doelen voor maart:

Dakar:
-2 wedstrijden starten
-vliegende wissels van links naar rechts recht springen zonder extra huppels
-appuyeren naar links verfijnen
-halve pirouettes oefenen
-2 dressuurlessen rijden
Ik denk dat dit wel even voldoende is voor maart :D

[naam]
- erop kunnen zitten en kunnen stappen
-overgangen aan de longeerlijn, zoals arbeidsdraf naar middendraf en weer terug.
-dubbele longe bevestigen (1x eerder gedaan).
-balkjes lopen 2 x aan de longeerlijn.

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:38

puppy1128 schreef:
Welkom!
Mijn doelen voor februari
-Naar het strand wandelen en als het lukt tijdens zonsondergang foto's maken.
-hoefjes laten doen door de hoefsmid. Ben benieuwd. :D
-testen of mtg shapleys idd werkt voor betere/snellere manen groei (vind zijn voorpluk zo zielig uitzien en heb het nu toch dus waarom niet) uiteraard duurt dit voor enkele maanden.
-kijken of ik het knopje draf kan instaleren.. _O-


Naar het strand geweest en mooie foto's gemaakt. Helaas geen zonsondergang, maar was allang blij dat we zon hadden. :D
[ITP] Snorremans Elano op het strand!

Draf vandaag geprobeerd. Hij snapte er natuurlijk niks van.. Maar uiteindelijk ging hij in draf en dus heel overdreven beloond. Hij stond echt van 'ik snap het niet %) '. _O-
Dus dat gaan we lekker verder oefenen. :)

Tjah, doelen voor in maart? Doorgaan met het leren draven op commando en de MTG verder uittesten. :P

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:11

kimberlyve schreef:
kimberlyve schreef:
Wij doen ook weer mee!
Ik ben kimberly bijna 21 jaar en heb bijna 2 jaar een New forest pony van nu 5 jaar!

Doelen voor januari:
- meer aan het been krijgen in galop.
- dubbele lijnen weer oppakken.
- sprongetje proberen.

[ [url=m/RyYzkF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaardoelen:
- starten dressuur.
- starten oefen springen.
- op vakantie met poown!
- genieten



Nou met het aan het been krijgen in galop ben ik bezig maar gaat met kleine stapjes.
Sprongetje heb ik nog niet gedaan...
Ook de dubbele lijnen zijn nog niet aan te pas gekomen. Wel weer nieuwe gekocht want vorige waren kapot.


Doelen februari:

- sprongetje proberen
- dubbele lijnen oppakken.
- veel aan de hand naar buiten. Sinds hij is aangereden vind hij het verkeer heel spannend.

Verder moet de osteopaat nog komen voor een vervolg behandeling en de Zadelmaker is ook weer bijna aan de beurt.
En 4 februari hebben wij een mini Black foto shoot op stal!


Nog een oortjes foto van van de week rondje buiten
[ [url=m/BtQEDg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou al mijn doelen zijn niet behaald.
Wel is de osteopaat geweest en tot mijn verbazing was hij helemaal goed! Nou alleen maar fijn.
Heb de laatste week ook niks kunnen doen omdat ik hem met 2 dikke benen en koorts uit stal haalden.

Voor maart zijn mij doelen:
- werken aan de galop.
- werken aan de ontspanning en vanuit hier de stelling.

Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:12

Hoi, ik ga vanaf nu ook meedoen :)

Mijn paard heet Inshallah en ik heb hem nu net 1 week.
Vorig jaar heb ik het ook geprobeerd bij te houden maar het kwam er gewoon steeds niet van. Nu met Ins wil ik echt heel graag de vorderingen bij houden omdat hij pas 4 is en hierdoor kan ik goed zien hoe alles beter gaat (of niet beter gaat :+ ) Het is een ruin van 1.63m en ontzettend lief.
Doelen op lange termijn voor 2017 zijn:
-In de B starten
-Ontspannen rijden
-Een goede band opgebouwd hebben

Doelen voor maart zijn:
-Er weer op gaan :o Ik ben gister van hem gevallen toen ik het zadel moest uitproberen, gelukkig ben ik niet bang geworden (is achteraf allemaal niet zo handig gegaan, was de eerste keer op deze stal erop en het was voor hem allemaal teveel).
-Veeeeel grondwerk doen, met zadel, zonder zadel, met longeertouw en vooral los werken. Allemaal nog even om te kijken hoe hij reageert op alles en hoe hij leert.
-Vrijheidsdressuur, de basis. Zorgen dat hij mijn persoonlijke ruimte niet binnenkomt en dat soort dingen.
-Oefenen met voetjes geven

Dit is hem:

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 22:12

Ninatjuh01 schreef:
Hoi, ik ga vanaf nu ook meedoen :)

Mijn paard heet Inshallah en ik heb hem nu net 1 week.
Vorig jaar heb ik het ook geprobeerd bij te houden maar het kwam er gewoon steeds niet van. Nu met Ins wil ik echt heel graag de vorderingen bij houden omdat hij pas 4 is en hierdoor kan ik goed zien hoe alles beter gaat (of niet beter gaat :+ ) Het is een ruin van 1.63m en ontzettend lief.
Doelen op lange termijn voor 2017 zijn:
-In de B starten
-Ontspannen rijden
-Een goede band opgebouwd hebben

Doelen voor maart zijn:
-Er weer op gaan :o Ik ben gister van hem gevallen toen ik het zadel moest uitproberen, gelukkig ben ik niet bang geworden (is achteraf allemaal niet zo handig gegaan, was de eerste keer op deze stal erop en het was voor hem allemaal teveel).
-Veeeeel grondwerk doen, met zadel, zonder zadel, met longeertouw en vooral los werken. Allemaal nog even om te kijken hoe hij reageert op alles en hoe hij leert.
-Vrijheidsdressuur, de basis. Zorgen dat hij mijn persoonlijke ruimte niet binnenkomt en dat soort dingen.
-Oefenen met voetjes geven

Dit is hem:

[ [url=m/pncWOt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EiA7Gf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk hoor! Welkom! :D

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:52

februari - Nouska

Februari was een leuke maand! We hebben meegedaan aan een wedstrijd waar we van onze klasse 1e werden. Kreeg als commentaar dat we een leuke combinatie zijn, dat is fijn om te horen. We hebben ook bitloos over een grasveld gecrosst en dat ging helemaal goed!
Longeren gaat ook beter, longeren haar nu 1 keer in de week en merk dat haar dat goed doet. Haar conditie is beter en ze is ook al een beetje afgevallen dus dat gaat de goede kant op.

M_nouska schreef:
Doelen Februari:
-Wedstrijd met een goed gevoel rijden.
- Bitloos van keiharde galop weer terug naar stap.
- Aan de longe meer actief
.


Alles is gelukt! Tevreden.

doelen Maart:
- meer ontspanning tijden het rijden.
- meer oefenen met balkjes.


Afbeelding

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:07

Christel1 schreef:
Christel1 schreef:
wat een leuk topic!
zou graag meedoen, ik heb sinds 3 januari een fjord van twee jaar jong, ze wordt in mei 3.
ondanks dat ik het erg druk heb met mijn studie hoop ik veel te kunnen bereiken dit jaar :D
[ Afbeelding ]

doelen 2017:
- longeren
- vrijspringen
- langs de weg kunnen lopen
- zadelmak
- trailer laden
- een keer naar bos/strand

mocht dit allemaal goed gaan hoop ik haar dit jaar te beleren


kenzy is vrijdag een maand bij mij, het longeren pakt ze heel goed op. ik ga morgen proberen om de galop mee te nemen in het longeren.
ook heeft ze vandaag voor het eerst een bit in gehad, het gaat langzaam de goede kant op :)


helaas door drukte en slecht weer niet veel kunnen doen afgelopen maand.
het longeren gaat steeds beter. ik had geen passende neusriem, heb nu een nieuwe besteld hoop die komend weekend te kunnen gebruiken ;)

onze doelen voor maart zijn:
-longeren met hoofdstel en eventueel singel en dekje.
-trailer laden oefenen
-meer laten wennen aan auto`s/trekkers enz

2 april staat een schriktraining gepland, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:11

Wat een prachtige paarden/combinaties zijn er bij gekomen!! En wat fijn dat (bijna) iedereen zo goed aan hun doelen hebben kunnen werken!

Helaas gaat het bij ons niet zo goed. Een aantal doelen hebben we gehaald, maar een heel aantal niet doordat Anouar toch ergens niet lekker in zijn lichaam lijkt te zitten.. 16 februari heb ik de osteopaat er bij gehad en aangezien ik ook het zadel nog eens wilde laten dubbelchecken is Eurohorse 24 februari langs geweest. Helaas was dit minder rooskleurig dan ik had gehoopt.. Anouar zit niet goed in zijn bespiering. Hij lijkt rechts niet te gebruiken. Het lijkt vanuit de achterhand te komen en zij gaf aan dat zoals het nu lijkt ik zeer waarschijnlijk met Anouar niet zou kunnen wat ik zou willen... |( Om die reden ben ik vandaag met Anouar naar de kliniek geweest. Ik wil namelijk duidelijkheid. Hier kwam (in het kort) het volgende uit:

"Als hij helemaal recht staat is van achteren heel duidelijk te zien dat zijn linkerbil veel voller dan de rechterbil is. De linkerbil is qua spieren mooi ontspannen en zacht, de rechterbil staat strak, voelt hard en lijkt verkort. In draf bleek dat hij zijn rechterknie (rechtsachter) strak/stijf houdt en niet echt gebruikt (niet kreupel overigens). Ze hebben vervolgens besloten foto's te maken van zijn knie en spronggewricht. Hier was niets bijzonders te zien.

Advies is om de fysiotherapeut zijn broekspier (rechterbil en verder ook niets anders) los te laten maken. Ook moet hij in beweging blijven, dus wel met hem werken. Gevraagd naar het rechtrichten en dit vond hij een goed idee. Na een maand moet ik filmpjes van hem sturen (voor, achter zijkant) terwijl hij in beweging is. De hoop is dat er dan verbetering is, maar hij gaf wel aan dat er zeer waarschijnlijk geen grote verschillen zullen komen. Dat maakt voor mij de prognose heel onduidelijk. Het is dus toch afwachten. . Ik hoop (maar durf tegelijkertijd niet te hopen) dat het losmaken van de broekspier de oplossing is met ondersteuning van een tijd therapeutisch werken.

Het is dus allemaal nog onduidelijk. . De onzekerheid waar ik al bang voor was. .zeker omdat het niet alleen deze maand zal zijn, maar ook nog langer. De dierenarts had het over beweging geven en bedoelde daarmee rijden, maar dat is alweer lang geleden. Hij heeft de afgelopen 10 dagen stil gestaan en heeft nu geen bespiering (bovendien zijn wij technisch nog aan het begin door alle tegenslagen). Ik wil eerst dat Anouar mij goed kan dragen en er dan pas weer op stappen. Dus wanneer weer gaan rijden wordt het weer spannend en waarschijnlijk het spannendst aangezien dan zijn klachten pas goed naar voren kwamen.. Ik hoop voor juni 2017 duidelijkheid (en daarmee positief nieuws) te hebben. Fingers crossed!".

Ik heb de osteopaat al op de hoogte gebracht en contact gelegd met een hele goede instructrice mbt rechtrichten :) Ik heb gevraagd of de instructrice van tevoren naar zijn bilspier kan kijken, zodat ze weet waar we mee (en waarvoor we) werken en daarmee met mij de voortgang kan bekijken. Morgenmiddag komt zij langs. Ik hoop dat de osteopaat aankomende week kan.

Wij hadden als doelen voor februari:

- Aan de hand:
1. Weer vanuit ontspanning kunnen ‘parkeren’ voor 2 balkjes van waaruit hij er achterwaarts tussendoor kan - meerdere keren geoefend, maar bij laatste wedstrijd was het toch te spannend. Dus blijven oefenen.
2. Zijwaarts oefenen - geoefend, maar kan nog beter. Zeker van links naar rechts.
3. Zijwaarts over een balk oefenen - idem, uiteraard.
4. Oefenen met een geïmproviseerd hek en hoe hier op een juiste manier doorheen te gaan - tijdens wedstrijd 2x geoefend ;) Kan nog beter, dus doel blijft staan.
5. 1x een parcours uitzetten met pionnen, balkjes, blokken en hier achterwaarts tussendoor - Check! Zelfs met 3 stoeltjes erbij :D Ging top!
6. Ongeveer 6x longeren - Check! 6x!
7. Minimaal 2x, liefst 4x aan de hand een stukje buiten (uit)stappen - Check! 4x!

- 6x Onder het zadel kunnen rijden in de bak; - 3x gereden, maar niet zo'n succes.
1. Waarvan minimaal 1x, liefst 2x aan de longeerlijn voor de eerste galopjes onder het zadel!! - wordt waarschijnlijk pas in juni...
2. Kunnen sturen met teugels - nog een werkpunt.
3. Druk op teugels; zakken hoofd (dit doe ik uiteraard met zachte hand en gaat puur om het ‘begrijpen’ van de hulp) - gaat al wat netter! Nog wel oefenen.
4. Soepel op been aandraven - gaat al wat netter! Nog wel oefenen.
5. Nette stops (ik bedoel hier geen slidings mee) - geoefend, maar zeker nog een aardig werkpunt.
6. Over het grootste gedeelte van de hoefslag kunnen stappen, liefst ook draven - geoefend, maar is echt een pijnpunt.
7. Netjes achterwaarts - kan nog beter.
8. Over balkjes heen kunnen stappen - gedaan, zelfs 1x per ongeluk in draf door gebrek aan stuur op dat moment :')
9. De achterhand kunnen sturen met mijn been - (nog) niet geoefend.
- 12 februari wedstrijd in hand trail - Check! wat een topdag!!! Zie ook topic: [WN-ITP] Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!
- 26 februari wedstrijd in hand trail - Check. Helaas niet zo'n succes. hij lijkt niet lekker in zijn vel te zitten.
- Ontspanning op de trailer en ook op de terugweg zonder aarzeling op de trailer stappen - eenmaal op de trailer oogt hij relaxt, hij eet ook. Helaas het laden (ondanks het zorgvuldig voorbereiden) gaat niet zo goed. We gaan dit weer oefenen zodra dit voor Anouar weer kan.

Mijn doel is dat Anouar na deze maand duidelijke vooruitgang laat zien, dat ik in april weer op hem kan stappen en dat blijkt dat we het goede hebben gedaan en we vanaf mei dan eindelijk heerlijk Kunnen doorrijden!

Doelen maart (vanaf 6 maart):

- 1 Behandeling van de osteopaat.
- Minimaal 3x, liefst 4x, vanaf de grond les rechtrichten van een half uur.
- Zelf vanaf de grond oefenen met rechtrichten, frequentie hangt af van wat de instructrice inschat.
- 6-8x Longeren.
- 5x Aan de hand naar buiten.
- Weer vanuit ontspanning kunnen ‘parkeren’ voor 2 balkjes van waaruit hij er achterwaarts tussendoor kan.
- 1x een schrikparcours uitzetten met vlaggetjes, een vierkant met plastic flesjes, een zeiltje en een vlag.

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:56

Ah wat een vervelende update Ademojoey, maar dat komt vast goed! En je doelen voor maart zijn ook heel erg leuk, binnenkort kunnen jullie weer heerlijk aan de slag! :)

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:09

Doelen februari schreef:
Poppy: Helemaal gezond worden
Fflur: Wandelen oppakken als ik tijd heb. Vaker (1 a 2 keer per week) vrij trainen


Niets gelukt. Dat 'trainen' is er niet echt van gekomen (al kent ze nu wel achterwaarts op stemcommando) en Popp staat weer terug op medicijnen....
Wandelen wel een beetje. Maar dat ging niet van harte, met ee stuiterend monster naast me :')

Kitty staat niet in het doelen lijstje van februari maar met haar heb ik pas een heerlijk rondje mee gewandeld.
Afbeelding

Poppy en Fflur vandaag:

AfbeeldingAfbeelding

Doelen Maart schreef:
Poppy: Eind van de medicijnen reeks (31m) gestopt zijn met hoesten.
Fflur: Deze maand minstens één keer hebben gewandeld.
Kitty: Deze maand minstens één keer hebben gewandeld.

TamaraG

Berichten: 56
Geregistreerd: 01-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:11

Ik ga dit ook proberen te doen *\o/*

Ik heb sinds een paar weekjes een nieuwe pony, Gijs ( :') ) Gijs is een 6jarige KWPN'er, een ruin. Ik ben nu al helemaal gek op hem en hoop in de toekomst met hem in de sport te gaan. Ik ben zelf best bang om hoger te springen, en ik denk dat Gijs mij daar heel erg mee kan helpen, aangezien we nu al twee keer een oxer van 1.10 gesprongen hebben, terwijl ik eerst niet hoger durfde dan 70, door slechte ervaringen met mijn oude haflinger.

Mijn doelen voor maart zijn:
- Een (oefen)parcours van 90 springen
- Mijn winstpunt halen (wordt wel eens tijd :j )
- Oefenen met ontspannen de trailer ingaan
- Het belangrijkste van allemaal denk ik, gewoon lekker aan elkaar gaan wennen :9
Ik weet dat het niet veel doelen zijn, maar ik heb hem ook nog niet zo lang

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:24

Ademojoey sterkte. Lastige conclusie ook eigenlijk.

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:28

Ademojoey
Hopen dat er snel duidelijkheid voor je komt en dat er goed nieuws komt voor jullie. :(:)

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:09

Lillian__ schreef:
Lillian__ schreef:
Even een update, ook voor mezelf ;)

Doelen voor januari - februari - maart

- 2,5 km aan de fiets (stap draf)
- 2,5 km aan de fiets (stap draf galop)
- 5 km aan de fiets (stap draf)
- 5 km aan de fiets stap draf galop)
- 6,5 km aan de fiets stap draf
- lange lijnen weer opgepakken
- beide handen zonder problemen op het goede been aangaloperen
- 19 januari dierenarts en gebit na laten kijken
- op het blok staan
- op het blok jambette
- touw halster kopen en begin maken met Agility
- nieuwe binnenband voor de sulky halen'
- haken kopen om een zweng te maken voor de slee en de sleep
- floor de paddock laten slepen



Omdat ik bijna alle doelen voor deze drie maanden behaald heb zet ik er voor maart nog een paar haalbare doelen bij
Bovenaan staan de nog niet behaalde doelen

- touw halster kopen en begin maken met agility
- beide handen zonder problemen op het goede been aangaloperen
- 6,5 km aan de fiets stap draf
- 6,5 km aan de fiets stap draf galop
- 7,5km aan de fiets stap draf
- 5 km voor de sulky buiten stap draf
- 5 km voor de sulky buiten stap draf galop
- marathon parcours opzetten in de bak, ruime bochten galop, krappe bochten draf
- hoefsmid 13 maart

Hoe is het laatste gedeelte van februari verlopen.
Super! Floor loopt super aan de longe en begint echt pit te krijgen en dingen zelf aan te bieden.
Afbeelding
Afbeelding

voor de sulky.ook neem ik tijdens het longeren aan de enkele longe met regelmaat balkjes [draf, galop] mee.
Afbeelding

De zweng is af dus we hebben voor het eerste de paddock gesleept! Ging heel goed. Op het begin vond Floor de pallet een beetje eng maar toen ik er op ging zitten en er samen een paar keer er langs en eroverheen liepen was het goed.
Afbeelding

Hij heeft aan zijn men hoofdstel een nieuw bit een enkel gebroken knevel trens en hij loopt er heerlijk op! En voor het mennen en springen heb ik een beschermsetje aangeschaft, 3in1 van HH tiny en springschoenen van pfiff.
Afbeelding

13 maart laat ik de hoefsmid komen omdat floor net boven de straal een raar 'gat' heeft zitten. Hij lijkt er geen last van te hebben maar wil er toch naar laten kijken.
Afbeelding

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:25

Dank jullie wel Esmee1233, Suikermeisje en Puppy1128. Inderdaad een lastige conclusie, maar ik ga er wel voor :) Hopelijk kan ik bij de volgende update wat goed nieuws melden :D

Jullie een fijne maand gewenst!

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:58

Altijd leuk dit topic te lezen! Veel succes iedereen deze maand.


Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Relaxte menritjes kunnen maken met Sammeke alleen
- In totaal min. 100 km aan wandelingen kunnen maken
- Arthur rustig terug oppakken voor de koets
- Blijven bijleren in horse agility en recht richten
- Niet maar in een dal sukkelen waar de training stilvalt

Januari was rustig door studies en examens, maar toch een fijne les rechtrichten gehad en een hoop nieuwe oefeningen gekregen. Met Arthur nog nieuwe grondwerk oefeningen kunnen doen, en fijn gaan wandelen na een hele lange tijd :)


Februari begon wat minder. Ze waren beide nogal veel vermagerd en dat was wel een terugslag. Daarom besloten (en ook door mijn school en het weer) het rustig aan te doen. De focus lag op rechtrichten en grondwerk, waar het heel goed mee gaat. Sammeke word flexibeler en loswerken begint ook heel goed te gaan. Ondertussen zijn ze alweer goed bijgekomen gelukkig. Verder hebben we ook nog kleinere doelen behaald, zoals Arthur bijscheren zonder verdoving.

Afbeelding


puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:42

Leuke ukkies! :D



puppy1128 schreef:
Tjah, doelen voor in maart? Doorgaan met het leren draven op commando en de MTG verder uittesten.

Nou, ik denk dat de draf-doel in maart voltooid zal zijn hoor! Hij leert bizar snel! :wow:


[VVDD] Hoe trots kan je zijn, met een simpel drafje?