[VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 17:08

Nee, ik heb geen les met hem. Zat er pas voor de 3x op incl. het zadelpassen. Moet eerlijk zeggen dat ik dat sowieso niet van plan ben de eerste paar maanden. Kan best een stukje rijden (ben zelf gediplomeerd instructrice), de basis kan ik dus gewoon zelf leggen. Wat hulp met opstappen de volgende keer is wel fijn.

Baalde gewoon het was echt alles bij elkaar. Kei veel rugpijn, zijn bui, mijn bui, de dazen, de warmte, zwaardere bak. Denk zelf ook dat het komt omdat hij zich beter gaat voelen. Zal hem vrijdag inderdaad even longeren. Kreeg ook de singel amper dicht. Hij zet ineens heel erg uit. Vandaag heeft hij voor ijzers gekregen en was weer een lief engeltje. Echt super trots, hij vond de rook van het hete ijzer op zijn hoef wat spannend toch had ik hem zo ontspannen. <3

Ik doe inderdaad aan grondwerk en longeer 1 keer per 7 a 10 dagen met de pessoateugel als de bak het toelaat. Vrijdag nog eens in de bak rijden en zaterdag een stapritje naar het bos. Dan weer paar dagen rust. Wil hem maximaal 3x per week pakken in het begin. Als het stuur, rem en gaspedaal goed werkt en hij zijn lichaam wat meer onder controle heeft wil ik weer les gaan nemen 1x per 14 dagen. Deze zomer is mijn doel een paard dat goed aan de hulpen staat, lekker van achter naar voor gereden, op eigen benen leert lopen, veel plezier maken samen en lekker de bossen in gaan. In de winter komt het echte werk wel, tijd zat.

Mijn gejank en rugpijn valt in ieder geval simpel te verklaren vandaag kwam mijn maandelijkse probleempje opzetten haha :o

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 23:59

Even een update van Dobbie en mij. Het was voor ons wat te warm om te rijden heel de week. Ook ben ik best ziek geweest. Gister was het weer lekker koel dus ben ik er weer opgekropen. Had geen hulp maar het ging goed. Ben opgestapt naast het hek, koekje gegeven en hij stond goed stil. Rijden ging weer goed!! Heb dat van vorige week aan de kant geschoven. Veel overgangen om hem aan mijn hulpen te krijgen. Dat hij beter op mij ging concentreren. Dit wierp zijn vruchten af. Kon er nu goed met mijn benen aankomen. Hem op eigen benen laten lopen waardoor hij al goed de hand begon mee te nemen. Op het einde zelfs met het neusje tot bijna op de grond. Ben behoorlijk trots na ons dipje van vorige keer. <3 De foto's, deze keer geen echte rijd foto's omdat ik maar alleen was.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:48

Wat leuk! En je voelt je goed genoeg op hem om vanaf zijn rug foto's van hem te nemen - dat is vertrouwen :j

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 01:01

Klopt Dees, op het einde kon dat wel even snel. :o Vandaag weer gereden met die grote ondeugd. Het leukste vind ik dat hij zichzelf zo geniaal vind. Dan haalt hij weer een of andere streek uit en dan zie je hem geniepig genieten. Hij vind zichzelf dan zo grappig dat ik ook niet anders kan dan lachen. Vandaag was er een vriendin en die heeft wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de slechte telefoon kwaliteit. De foto's staan door elkaar paar van het in en uit draven. Tips zijn altijd welkom. Heb in ieder geval fijn gereden zo zonder sprongen in de bak. Buiten wat heen en weer gezwabber en grapjes deed hij het super! Zijn jullie een beetje lief voor ons? Het is verre van perfect maar denk dat we op de goede weg zijn. :)

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:07

Ziet er goed uit hoor! fijn om te zien dat je hem lekker vw nw rijd en op zijn eigen benen laat lopen. Hij klinkt echt als een paard met humor.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:17

Voor een paard van deze grootte ziet het er heel mooi en ontspannen uit. Neem de tijd en het wordt enkel maar mooier.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 09:59

Dank je wel :D

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:27

Hoe gaat het nuvel?

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:26

Hey allemaal,

Dobbie doet het goed, heel goed. Ik ben zelf 10 dagen heel ziek geweest en daarna op vakantie daardoor niet meer kunnen rijden. We zijn wel veel bezig geweest als in, band opbouwen, knuffen, tutten en lekker wat foto's schieten.

Dit was s'morgens om 6u toen ik in pyjama de paarden op de grote wei ging zetten omdat ik niet meer kon slapen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geniet echt van mijn grote vent en ook mijn merrie is helemaal gek met hem. <3

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:07

Oh joh, wat heb je gehad? Ben je er zelf weer bovenop? Beetje bijgetankt met de vakantie?

Hij ziet er heel blij en fris uit, leuk om te zien! Zijn zijn vervelende plekjes ook weg? Goed om te horen dat de connectie tussen jullie ook opgebouwd wordt. +:)+

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:52

Wat ziet hij er toch vriendelijk uit! Lijkt me een echte lieverd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:09

Oh wat een enorm aansprekend dier.
Zou ik ook zo voor gevallen zijn, haha

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 23:16

Even een kleine update van onze kant.

De tandarts is vandaag geweest voor Dobbie. Hij at raar en liet veel vallen. Hij was al eens behandeld voor haken dus ik vond het toch wel een beetje vreemd. Hij blijkt dus nu flink kiezen aan het wisselen te zijn waarvan er eentje een beetje ontstoken was. Hij zat los en daar was eten tussen gaan zitten. Dat gaf ontstoken tandvlees en pijn. Deze is nu verwijderd en alles is goed schoongemaakt. De DA moest hem zijn tweede enting nog komen geven dus die heeft hij ook vandaag gehad en ook iets tegen de ontsteking.

Hij staat nu een nachtje op stal want hij moest nuchter blijven tot de verdoving goed is uitgewerkt. Morgen mag hij weer eten maar de pijn en irritatie is natuurlijk nog niet 100 procent weg dus krijgt hij een weekje slobber ipv spelt en muesli. Hoop dat het zo weer beter gaat met mijn grote vriend. Ook qua gewicht bleef hij ineens stilstaan maar de tandarts zei ook als jij veel pijn hebt ga je ook moeilijk of minder eten. Ondertussen staat hij lekker te niksen een tijdje aangezien wij binnenkort misschien gaan emigreren en dit nogal veel geregel is. De paarden gaan wel gewoon mee dus als het wat rustiger is en zijn mondje weer in orde is dan gaan we weer aan de slag.

Stonden er met 3 wel weer van te kijken wat een groot paard het toch is en dat hij echt een piepklein mondje heeft. Dat vond de tandarts ook echt uitzonderlijk.

Zelf ben ik ook weer de oude. Wat ik nu precies had geen idee. Zijn plekjes op de schoft zijn helemaal genezen en dat kan alleen nog maar beter worden zolang hij niet belast word. Hopelijk binnenkort weer een foto update ;)

Smelt nog elke keer als ik naar zijn knappe lieve hoofd kijk ondanks dat we elkaar niet gekozen hadden. Heb ik het toch maar getroffen met hem <3

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:44

Fijne update! behalve dan de problemen met wisselen, fijn dat hij even de tijd krijgt om daar van bij te komen en bij te eten.

Ik blijf het ook een aansprekend paard vinden met een enorm vriendelijke uitstraling.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 16:54

Even een paar foto's van Dobbie die ik jullie niet zou onthouden. :D Hij zit steeds wat beter in zijn vel en we hebben daarom even met 3 in de wei gespeeld. Dobbie, de hond pukkie en ik, haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:42

Hij heeft het met jou getroffen. Geniet van mekaar gezelschap.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:50

Leuke foto's! ben wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet zonder deken.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 20:05

Dank je wel manadeluca :)
Zal snel nog eens een update foto maken. Hij heeft een tijdje stil gestaan qua gewicht. Zelfs weer een beetje ingevallen toen hij last had van zijn tanden. Nu zit er wel weer vooruitgang in en voelt hij zich ook steeds fitter. Je ziet hem regelmatig rennen en bokken in de wei en is uber vrolijk.

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:41

Hé Nuvel, wat ontzettend leuk om te lezen/zien dat het zo goed met jullie gaat, na hoe je hem hebt 'gekregen'. Hij is echt leuk!

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 20:43

Snel een update foto gemaakt Elisa2 :D Hij is er nog niet maar langzaam aan komen we er wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 20:44

Thanks JEvv, ben ook nog steeds helemaal blij met hem!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:53

Mooie vooruitgang! Doe je goed, Nuvel!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:45

Hij ziet er al een stuk beter uit! nog wat spiertjes erbij straks en dan herken je hem niet meer terug denk ik.

sh4e
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: op stal

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:18

Fijn dat hij zo op z'n plekje is! Hij ziet er al veel beter uit!
Maar staat er zoveel jkk bij jullie in de wei?

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dobbie, van grote gup naar gouden topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 09:47

Dank je wel allemaal. Ja klopt er staat inderdaad jkk in oze wei. Niet super veel meer de rest zijn andere gele bloemen. We trekken het uit. Maar met een paar hectare grond ben je wel even bezig, helaas. Gister nog bezig geweest met trekken. 3 blaren verder en een berg rugpijn. Maar het is voor een goed doel :)