Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:48

Super t's heel blij dit te lezen. Groetjes van de persoon die je deken op Mp kocht. Hij past super trouwens. Veel geluk met je geliefde knappe pony!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:50

Mutzzzzz schreef:
Super t's heel blij dit te lezen. Groetjes van de persoon die je deken op Mp kocht. Hij past super trouwens. Veel geluk met je geliefde knappe pony!


Oooh was jij die de baseline had gekocht? Nogmaals echt super super bedankt! Ik vond het echt heel lief van je!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:56

emilyslaluna schreef:
Gowlan schreef:
Je staat op facebook met dit bokt verhaal :)


Oh wauw! Ik zie het nu ook! En niemand weet wie ik ben op Facebook :=


Oh er zitten er hier genoeg die de fb verkoopgroepen ook zien :P ik weet t lekker wel hahaha.

Fijn dat Lotje thuis is!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 13:00

S_en_Z schreef:
emilyslaluna schreef:

Oh wauw! Ik zie het nu ook! En niemand weet wie ik ben op Facebook :=


Oh er zitten er hier genoeg die de fb verkoopgroepen ook zien :P ik weet t lekker wel hahaha.

Fijn dat Lotje thuis is!


Oh nee! Heb ik een stalker? :P :')

Ik ben er inmiddels al enkele keren in getaggd. Dus mijn niet zo geheime Batman identiteit is nu bekend :=

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 13:31

Ik heb eigenlijk een vraagje. Wat is wijsheid; Lotje is zo aan het paspoort te zien sinds dat ze bij mij stond 4 jaar geleden niet meer ingeënt geweest. Voorheen dacht ik dat het verplicht was, maar schijnbaar is dat alleen als je op wedstrijd oid gaat. Dus bij Lotje was het volgens die mevrouw en dus de manege eigenaar ook niet nodig.

Is het nu toch beter om haar in te enten? Of is het onnodig omdat ze hier toch voor altijd gaat blijven. Helaas is dit onderwerp in mijn eerste jaar bachelor diergeneeskunde nog niet aan bod gekomen. :')

Ik heb mijn DA al een berichtje gestuurd met dezelfde vraag, echter nog geen antwoord.

Wat de verdere verzorging betreft; morgen komt een hoefsmid langs, want Lotjes hoeven zijn veel te lang en de ijzers zijn zo versleten dat ze achter heel dun zijn. Bovendien zijn de rubbertjes die ertussen zitten helemaal verschoven. Dit wordt morgen opgelost en komt ze zonder ijzers te staan.
Ook ga ik voor de zekerheid een wormkuur halen, want ik heb geen idee of daar ooit over na is gedacht de afgelopen 3.5 jaar. Better safe than sorry!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:38

Hahaha nee hoor ik stalk je niet. Kwam je heel toevallig tegen :P

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:06

Dan had ik het toch goed gezien op de foto dat haar hoeven te lang waren :)

Leuke opleiding doe je.
Succes met je tentamen(s)!

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:08

Oeps... Anderhalf uur later ben ik aan het eind gekomen van dit bijzondere verhaal.
Ik had nog heel wat willen doen vandaag in huis, maar ik denk dat jouw verhaal mij meer voldoening geeft dan het huishouden.


Als jij ooit een baan zoekt, dan zou ik als ik jou was dit topic geheel uitprinten en met je cv meesturen.
Wat heb jij een mega doorzettingsvermogen, een ijzeren wil en ontzettend veel respect voor je medemens (ondanks dat ook ik vond dat ze je toch wel een loer hebben gedraaid).
Je hebt alle tips hier van harte genomen, ze geanalyseerd en heel bewust nagedacht over je stappen die je onderging.

Hoeveel spanning en stress je ook moest ondergaan, hoeveel tegenslagen je ook hebt gehad, je hebt het nooit opgegeven.
Alles voor jouw meisje.

En jouw meisje is nu weer bij jou thuis en ik hoop met heel mijn hart dat Lotje nog jaren mee mag gaan en dat jij volop kan genieten van je tijd samen met haar.

Je mag oprecht trots zijn op jezelf.

Xx

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:19

emilyslaluna schreef:
Ik heb eigenlijk een vraagje. Wat is wijsheid; Lotje is zo aan het paspoort te zien sinds dat ze bij mij stond 4 jaar geleden niet meer ingeënt geweest. Voorheen dacht ik dat het verplicht was, maar schijnbaar is dat alleen als je op wedstrijd oid gaat. Dus bij Lotje was het volgens die mevrouw en dus de manege eigenaar ook niet nodig.

Is het nu toch beter om haar in te enten? Of is het onnodig omdat ze hier toch voor altijd gaat blijven. Helaas is dit onderwerp in mijn eerste jaar bachelor diergeneeskunde nog niet aan bod gekomen. :')

Ik heb mijn DA al een berichtje gestuurd met dezelfde vraag, echter nog geen antwoord.

Wat de verdere verzorging betreft; morgen komt een hoefsmid langs, want Lotjes hoeven zijn veel te lang en de ijzers zijn zo versleten dat ze achter heel dun zijn. Bovendien zijn de rubbertjes die ertussen zitten helemaal verschoven. Dit wordt morgen opgelost en komt ze zonder ijzers te staan.
Ook ga ik voor de zekerheid een wormkuur halen, want ik heb geen idee of daar ooit over na is gedacht de afgelopen 3.5 jaar. Better safe than sorry!


De mijne is altijd op ons eigen terrein, maar laat hem trouw ieder jaar enten tegen tetanus en influenza. Zo wordt hij ook regelmatig goed ontwormd.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:24

Mijn pony laat ik niet enten, maar die wordt geregeld gecontroleerd of hij nog genoeg antistoffen heeft (titeren ofzoiets?).
Anyways, wat een fijn einde heeft dit verhaal!! *\%/*
Hoeveel hebben jullie uiteindelijk betaalt? :o

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:36

Wat ontzettend fijn dat ze weer thuis is!

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:40

Ik heb er onlangs nog een dood zien gaan aan tetanus. Dat staat nog steeds op mn netvlies gebrand. Dus ja, ik zou wel enten. Want zoals je ongetwijfeld weet: voor tetanus hoeven ze het terrein niet af.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 14:41

safina schreef:
Ik heb er onlangs nog een dood zien gaan aan tetanus. Dat staat nog steeds op mn netvlies gebrand. Dus ja, ik zou wel enten. Want zoals je ongetwijfeld weet: voor tetanus hoeven ze het terrein niet af.


Ja dat is zeker iets om te doen. Ik zal mijn DA maar eens gaan bellen :)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:04

Ik deed mijn paard de laatste 5 jaar niet meer enten. Ze stond toch op dezelfde plek en ik reed geen wedstrijden met haar.
Maar dat was ook mede doordat ze erg sterk altijd erop reageerde en er een paar dagen goed ziek van kon zijn.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 20-08-17 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:04

Ook ik heb al die tijd in stilte meegelezen.
Wat ontzettend fijn dat ze weer thuis is! Geniet van elkaar en succes met je tentamen!

Vivat

Berichten: 1278
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Someren Eind

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:48

Wat een fantastisch einde! *\o/* Geweldig dat ze weer bij jou is nog veel geluk en plezier met elkaar gewenst de komende (hopelijk nog heel veel) jaren!

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:19

Wat dat inenten betreft: hier vaccineer ik zo om de 5 jaar tegen tetanus, voor de rest niks. Veel kans, als ze heel haar leven gevaccineerd is, dat ze voldoende antistoffen opgebouwd heeft (want vaccins werken heus heel wat langer dan ze beweren).

@Luca03, waar kan je dat titeren (laten) doen? Wist dat het kon bij huisdieren, maar was niet zeker van paarden.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:44

Tetanus kunnen ze ook krijgen bij een verwonding op eigen terrein.Ik zou hiervoor je veearts consulteren.

Orola

Berichten: 4362
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:22

Zo dit zag ik niet aankomen, dat Lotje weer thuis is! Het begon er zo hopeloos uit te zien met al dat gedoe over een vervanger... Super dat je niet hebt opgegeven, dankzij jou mag ze nu lekker van haar oude dag genieten! <3

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:32

Gefeliciteerd TS met deze goede afloop. Wat ontzettend fijn. Geniet lekker van Lotje en ze ziet er top uit op de foto's. Fijn dat je haar in redelijke conditie terug krijgt :D

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:54

Helemaal super!

Welkom thuis Lotje!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:01

Enten: nee, beter even laten titeren om te kijken of ze genoeg antistoffen heeft. (anders kan het zelfs averechts werken)
Kijk even op de fb: vaccin vrij - dieren.
Wormenkuur: als ze wormen heeft ja, anders niet want heeft het geen nut..
Allemaal onnodig gif in je geliefde dier dan wat ze ook allemaal weer moet verwerken.

Mijn hond en katten zijn inmiddels 5 jaar niet gevaccineerd en ontwormd.

Enkel behandelen indien nodig..

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:17

Tetanus injectie is echt geen onnodig gif. Hooguit zou ik er eventjes mee wachten tot ze goed gesetteld is (verhuizen, nieuw ritme en ander voer heeft toch effect op het lijf en de weerstand, ook al is ze terug op een bekende plek!) ivm mogelijke reactie op de inenting. Maar tetanus wil je inderdaad echt niet mee maken.

Maar je dierenarts kan je hier natuurlijk het beste over adviseren :)

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:16

Wat een geweldig einde! *\o/* Dat had ik niet meer verwacht. Heel veel geluk en plezier samen. :j

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:25

Wat een verhaal en wat heb jij een doorzettingsvermogen ! Goed gedaan meisje , je weet nu waar je het voor hebt gedaan :)