Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 21:12

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Ik dacht het te realiseren toen ik haar aan het poetsen was. En toch nu ik aan vandaag terug denk, kan ik mij niet voorstellen dat ze daadwerkelijk thuis staat. *\o/*

Vandaag was een lange dag. Ik lig nu al op bed met het gevoel dat het super laat is :') . Ik heb verrassend genoeg ook echt last van mijn lijf nu. Ik denk dat het komt doordat alle spanning van de afgelopen 6 weken (de jaren ervoor niet meegerekend) nu mijn lijf uit is en ik eigenlijk pas kan voelen wat het allemaal mij fysiek heeft aangedaan. Ik ga vanavond echt goed slapen _/-\o_ . Morgen vroeg ga ik weer even naar Lotje om te zien hoe ze het doet, al twijfel ik er zeker niet over Lotje kennende :j .

Nu Lotje veilig voor altijd bij mij is, kan ik mij weer gaan richten op mijn examen embryologie die ik dinsdag heb :+ . Dus nog even geen tijd voor slaap, maar dinsdag avond wel!

PS. Ik ga zeker mijn verhaal naar de penny en bit sturen! Ik wil namelijk wat meer aandacht opbrengen aan de situaties die ontstaan doordat men hun oude ponies weg doen. Ookal hebben wij alles gedaan qua vooronderzoek en achtergrond onderzoek, sluit het deze ellende niet uit zoals jullie allemaal hebben gelezen. Ik wil dit anderen kunnen besparen.
Wat is handig, een mail sturen met deze link en kort uitleg erbij geven? Of heel het verhaal in een stuk uittypen en verzenden?

Cinnepin

Berichten: 8949
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:12

Wat heb je nou uiteindelijk betaalt voor haar?

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:14

Een net verhaal van maken en dat opsturen. Is beter dan dit warrige.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:16

Super zeg! Beste nieuws van de dag en jullie zo ontzettend gegund! Je doorzettingsvermogen heeft de doorslag gegeven. Ik vind ook dat ze er eigenlijk heel goed uitziet!

Succes met leren, hoop dat je je hoofdje er een beetje bij kunt houden nu je helemaal hieperdepiep bent, haha. Die vermoeidheid/pijn in je lijf is logisch, dat zijn echt de spanningen en zal snel geneg beter worden.

Geniet ervan en geef Lotje maar een heel dikke knuffel!

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:19

TS wat fijn dat het toch gelukt is! En ze ziet er keurig uit!

Een zakelijke manege eigenaar dus maar niet een die zijn paarden verwaarloosd, wat toch best prettig is.

BritHittepit

Berichten: 2577
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:20

Stille meelezer hier, wat een geweldige update! Eindelijk thuis! Proficiat!

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:21

Wat een super goed nieuws. Een happy ending! Ik weet precies hoe je je voelt, heel onwerkelijk. Geniet ervan!!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:25

Fijn TS! Knuffel ze!!

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:25

Hier een stille meelezer, wat fantastisch, dacht even dat het niet goed zou komen en dan toch zo snel (na al die lange weken). Wat super lief dat ze Lotje hebben gebracht. Nu heerlijk genieten!

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:29

Hier nog een stille meelezer. Wat geweldig dat je haar weer thuis hebt zeg! Ik lees al vanaf het begin mee en had dit nooit verwacht! Veel plezier met haar

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:34

Wauw, wat een geweldig nieuws!!!! *\%/* Ik krijg er kippenvel van! En die updates, laat maar komen! :P

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:35

Jaaa gefeliciteerd !!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:45

Oh TS, wat ontzettend fijn!! Geniet van jullie tijd samen, jullie hebben het allebei dubbel dik verdient!

Alja

Berichten: 25639
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:53

Jee wat een goed einde :)

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:03

Super fijn dat ze weer thuis is bij je! Wat moeten die weken zenuwslopend geweest zijn zeg. En nu eindelijk rust voor beiden!

Ivm de Penny zou ik even een kort verhaaltje doen, als je wil kan ik wel iemand tippen ;) Zij had het verhaal van [***] ook hier gevonden en heeft mij dan gemaild met de vraag of ik interesse had. Het uiteindelijke verhaal wordt telefonisch gemaakt, zij stelt dan vragen en maakt er meteen een verhaal van. Denk dat jou verhaal misschien wel in dezelfde rubriek past als [***] :)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:05

[***] schreef:
Super fijn dat ze weer thuis is bij je! Wat moeten die weken zenuwslopend geweest zijn zeg. En nu eindelijk rust voor beiden!

Ivm de Penny zou ik even een kort verhaaltje doen, als je wil kan ik wel iemand tippen ;) Zij had het verhaal van Boke ook hier gevonden en heeft mij dan gemaild met de vraag of ik interesse had. Het uiteindelijke verhaal wordt telefonisch gemaakt, zij stelt dan vragen en maakt er meteen een verhaal van. Denk dat jou verhaal misschien wel in dezelfde rubriek past als Boke :)


Bedankt voor de tip! Ja als je diegene kan tippen over dit verhaal dan zou dat wel tof zijn! Ik heb echt totaal geen idee hoe ik dit verhaal kort en krachtig neer kan zetten :')

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:17

Heb een mailtje gedaan ;) Als het wat is zal ze vast contact met je opnemen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:29

emilyslaluna schreef:
Hoi allemaal!

Hou je stoel maar eens vast, of iets anders als je niet op een stoel zit :') , want.......

LOTJE IS EINDELIJK THUIS!

Ik zal even uitleggen hoe het is verlopen :) .
Mijn oorspronkelijke bod werd dus geweigerd. Ik heb met mijn ouders besproken hoe we het verder gingen aanpakken. Vanmorgen heb ik een nieuw bod gedaan. De reactie hierop was alsnog een hoger tegenbod, maar wel lager dan de vorige. Wel werd er aangeboden om Lotje te brengen, dat scheelde voor ons wel trailer huurkosten ect. Omdat mijn ouders en ik het toch wel graag afgerond wilden hebben, zijn we akkoord gegaan mits dat Lotje vandaag gebracht kon worden. De manege eigenaar vond dat geen probleem en dus hadden we een deal!

Toen begon het bellen naar iedereen die ervan af moest weten. Mijn ouders waren aan het werk waardoor, ik eigenlijk alleen Lotje op zou moeten vangen. Gelukkig ging er een vriendinnetje/stalgenoot mee zodat ik er niet alleen voor stond. Om 16:00 uur kon ik hen verwachten. Door file is het 16:30 uur geworden, dit was niet erg, want dit gaf de staleigenaar de tijd om thuis te komen om er ook bij te zijn. Dat was super fijn!

En dan zie je de auto met trailer het erf op rijden! Ik was zo zenuwachtig! Niet normaal hoeveel buikpijn ik kreeg toen ik de trailer zag. De trailer was zo groot dat ik op geen manier Lotje kon zien. Na wat met de manege eigenaar gekletst te hebben, konden we Lotje uitladen en haar in de buitenbak/paddock/wei loslaten. Ik was benieuwd of ze het allemaal zou herkennen en zoals verwacht ging meteen haar hoofd naar beneden naar het gras :D . Ik heb de man zijn geld gegeven en ik heb het paspoort ontvangen.

De manege eigenaar, staleigenaar, mijn stalgenoot en mijzelf hebben nog even staan praten over Lotje en wat er allemaal gebeurd is. Dat was wel fijn, want het is eigenlijk toch een aardige man. Natuurlijk een zakelijke manege man, maar toch wel aardig. Nu je zijn gezicht en lichaamshouding bij zijn stem erbij hebt, dan komt die toch wel sympathieker over dan via de telefoon.
Na het kletsen heeft hij mij veel plezier gewenst en we hebben elkaar bedankt.

Daarna hebben we nog even gekletst met de staleigenaar over hoe gek het eigenlijk is om nu Lotje in de wei te zien, terwijl ze niet zo lang geleden eigenlijk 'dood' was.
Na het kletsen hebben mijn stalgenoot en ik Lotje lekker gepoetst, want ze had ondertussen lekker liggen rollen in de weinige zandstukjes die er waren :+ .

Ik zal maar ophouden met typen en nu jullie de lang verwachte foto's tonen! <3


[ [url=m/rkS56u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aIAEsa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8l4cq3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle steun! Als jullie willen kan ik nog steeds updates geven over hoe het met Lotje gaat :) . Let me know!



Wauw wat een plotselinge wending! Had beetje voorgenomen dat je het niet meer ging lukken. Maar meid wat ben ik trots op je doorzettingsvermogen!
Dat jullie maar lekker samen veel.mogen in halen & Lotje lekker oud mag worden bij je!! :*

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:35

Ohhh ts! Wat super zeg! Gefeliciteerd! Wauw, echt, ik ben zo blij voor jullie.

En updates... Ja héél graag! :D

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:37

Wauw wat fantastisch zeg! Eindelijk!! :D Heel veel geluk samen!
Een lotje-volgtopic zou geweldig zijn! :j

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:41

Van harte gefeliciteerd net je nieuwe-oude aanwinst! Wat een geweldig nieuws is dit zeg... ik wens jullie al het geluk van de wereld! <3

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:42

Ik heb al die tijd stil meegelezen...maar TS, wat een geweldige plottwist! Wat fijn dat ze weer thuis is <3

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:47

Joepieee!!! Ben blij voor je, geniet van elkaar!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:58

Wat fijn dat ze thuis is TS! Ook ik lees al een tijdje mee en begon het inmiddels somber in te zien. Gelukkig vandaag toch dat bericht waar we allemaal op zaten te wachten. Heel veel plezier met Lotje, jullie hebben het allebei verdiend! :)

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:18

WoW! Deze wending had ik niet zien aankomen. Fijn dat ze nu weer lekker thuis is! Geniet van haar. En succes met leren voor dinsdag. Maar dat zal nu vast beter gaan nu je de stress rond lotje los kunt laten