[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:44

Zo voor de zondag middag mag voor mij het vervolg wel komen hoor :j

Vanavond moet ik weer naar Penoza kijken. :=

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:05

zwanepol schreef:
Zo voor de zondag middag mag voor mij het vervolg wel komen hoor :j

Vanavond moet ik weer naar Penoza kijken. :=


Hier precies hetzelfde _O-

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:08

Ik volg ook! Wat kan jij fijn schrijven.

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:20

Ik vind het leuk dat je alle volgers persoonlijk benoemt en verwelkomt! Ik ben benieuwd naar de rest.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:25

Ja, ik ook! Er blijft iets in de lucht hangen he :) wat zou er allemaal misgaan...

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:43

Wat schrijf jij leuk zeg! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg, maar ook een beetje 'huiverig', bij gebrek aan een beter woord. Ik schrok er wel een beetje van dat Callas zo vroeg beleerd is, en qua achterhand is er iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Maar in je verhaal komt vast naar voren of er wel of niet iets mis mee is. :D

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:53

Ik volg ook :) Je schrijft inderdaad erg leuk en ik ben erg benieuwd wat er in de afgelopen 2 jaar allemaal is gebeurd en nu nog gaande is.
Je titel en de opbouw geven inderdaad het vermoeden dat het allemaal niet al te positief is.
Maar na afloop van de filmpjes zie je daaronder nog meer filmpjes van jou met ''Callas'' in de titel en uit 2017. Dus daaruit kun je dan i.i.g. toch afleiden dat je haar nog hebt en ze gelukkig ook nog leeft.

Ik ben i.i.g. heel benieuwd naar hoe het verhaal verder gaat en ik hoop op een goede afloop!

En inderdaad altijd naar je gevoel luisteren, bij mij heeft het er nog nooit naast gezeten. En er niet naar luisteren heeft me toch wel een hoop ellende opgeleverd.

En net als JolisaJ schrok ik ook van de jonge leeftijd waarop Callas beleerd is. Hopelijk vallen de gevolgen daarvan mee en kun je heerlijk van je knapperd genieten!

n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:19

Ik volg ook

SeaSide

Berichten: 2361
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:26

Wat leest dit heerlijk weg! Ik duim ook voor een goede afloop!

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:43

ik volg!

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:44

Vanmiddag begonnen met lezen/ volgen van dit topic. Ik heb een groot zwal v Shets en Irish Cobs oa. En zo ben ik heel benieuwd naar het vervolg. De fotos en filmpjes zijn aanvullend mbt beeld erbij. En je schrijft heel pakkend

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:55

Wat een leuk verhaal. Ik volg

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:00

Ik volg!

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:21

Super boeiend, ik volg ook! Hoop dat het allemaal goed afloopt voor jou en de paarden!

Monique1963

Berichten: 8698
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 19:27

Hengstveulen, Jolmer20, Freetorun, MerleSimone, OleJon, Kendra, Zwanepol, Akires1, Babootje, Esaqar, Maaikevdk, Ayla, Mondy, Xoranlover, Barroco, Ailill, Mvdende, JolisaJ, Figo88, n-Twinkel, Seaside, Jetwii, Svadilfari1, Napie, Claudiadvx, HELder leuk dat jullie meeleven! Ik hoop dat ik niemand vergeet!

Mondy en Maikeltje hadden het over hoe Poupette opstaat en of ze misschien wil buikschuiven. Zoiets was het en daar kom ik later nog op terug.
JolisaJ, meent iets te zien aan de achterhand, maar die vinger om erop te leggen... En ja, ze moet zo rond haar tweede of eerder al bereden zijn. Inderdaad errug vroeg.
Figo88, niet stiekem spieken, hè ;-)


Donderdag 8 oktober 2015.

Ik ben nog net niet vannacht uit mijn bed gegaan om te gaan checken, maar verder toch wel zowat ieder uur wezen kijken hoe ze het maken die twee nieuwe meisjes en een beetje contact leggen.
Callas is in ieder geval dol op de appeltjes die daar regelmatig uit de bomen vallen en in plaats van ze op te schrokken, pelt ze ze met haar tanden af, voor ze ze helemaal verslindt. Bijna een net dametje. Ik vind haar sokken helemaal geweldig en die manen. Jawel, ik ben helemaal blij! Wat erg grappig was, maar wat ik niet op film heb, is dat ze bij het rollen de heuvel afrolde, hahaha, dat is wennen voor haar. In Noord-Frankrijk waar ze stond was alles plat.

Vandaag gaan de paardjes met elkaar kennismaken. Ik ga Bubbles het oudje en Shadow de Shet in de weide ernaast zetten. Er zit dan nog een hek tussen en dan kunnen ze elkaar over het hek besnuffelen. Ik wil niet riskeren dat Bubbles en Callas onenigheid krijgen want Bubbles heeft erg artrose en met veel adrenaline kan ze best nog goed gaan, maar dan heeft ze de volgende dag meer pijn. Ik rijd haar overigens al een hele tijd niet meer vanwege die artrose.

Als we met onze twee oudste bij de wei aankomen, vinden er interessante ontwikkelingen plaats. Callas wil niet dat Poupette aan de andere snuffelt! En dat terwijl ze elkaar eigenlijk alleen van de laatste twee dagen kennen. Poupette heeft nooit bij Callas gestaan. Callas drijft Poupetje weg bij het hek. En de twee grote dames moeten elkaar helemaal niet! Soms heb ik ineens twee merries zonder oren. Eigenlijk moeten alledrie de meiden elkaar helemaal niet en die arme Shadow als enige man die wil ze allemaal lief vinden, maar krijgt niet echt een kans. Ik heb helaas veel te weinig ervan gefilmd omdat ik bij ze ben blijven lopen, en dus staat er op de impressie van YT maar weinig van het spectacle dat er gebeurde. Maar desondanks leuk om ze met zijn vieren bij elkaar te zien, alhoewel de twee nieuwtjes zich meestentijd verschuilen in het struikgewas...

https://www.youtube.com/watch?v=ovjoXMed8E4

Laat in de middag besloot ik eerst Poupette eens aan de lange lijn mee te nemen om een stukje te lopen over ons erf. Stoere meid taalde nergens naar en liep keurig mee.
Toen Callas. Dat was andere koek! Ik dacht dat Tinkers rustige coole paarden waren, maar dan zit er zeker arabier in Callas. Rustig meelopen ging niet echt en ze liep liever voor me uit en was enorm kijkerig. Omdat ik niet wilde dat ze voor me uit liep kwamen we in een soort longeersituatie terecht en dat vond ik ook best. Waarom niet.
De commando's draf (Trot in het Frans) en HO, kende ze goed dus dat was fijn en ook fijn dat ze naar mijn stem luisterde. En wat draafde ze prachtig! Veel kniebeweging, veel stuwing van de achterhand en die sokken die meezwierden een genot. Totdat... ze ineens haar hoofd omhoog gooide, haar kont naar me toe draaide, naar boven ons keek en ergens boven ons op het talud van schrok, zich omdraaide en ze mij compleet ondersteboven liep en letterlijk over mij heen liep. Ik voelde haar hoef op mijn onderarm terecht komen, beschermde mijn hoofd met mijn armen en toen zette ze af op mijn been en ging er vandoor, maar gelukkig hield ik het einde van de lijn vast en bleef ze bibberend staan.
Vriendlief was vlakbij en kwam aanrennen. Aan zijn gezicht te zien was hij heel erg bezorgd om mij, maar hij kon haar wel vermoorden geloof ik. Maar gelukkig was alles verder ok. Het zal wel blauw worden, maar dat is overkomelijk.
Het was op dat moment dat ik me afvroeg of ik op mijn 50e nog wel moest willen paardrijden, hahaha. Alhoewel ik stond te trillen op mijn benen heb ik haar als een vis ingehaald en mijn bibberende merrie gerustgesteld. Kennelijk had ze nog nooit meegemaakt dat er boven haar ook dingen gebeuren.
Ons hele terrein is schuin ivm de berg waar we op wonen en we hebben diverse plateaus waar dus dingen boven je kunnen gebeuren. Right, en zoals de Engelsen dan cynisch zeggen: That went well!

Met de schrik in mijn lijf heb ik haar weer in het land gezet en met veel thee drinken en arnica smeren de dag beëindigd. En toch is ze prachtig, en ook wel lief. Logisch toch dat alle dingen voor haar nieuw zijn. Eigenlijk is ze nog een veulen. Grote mond, klein hartje, zoiets denk ik.

Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:42

Heel benieuwd hoe dit verder gaat.

Mri

Berichten: 15312
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:56

Wat schrijf je leuk! Ben benieuwd naar het vervolg

CassieX
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-05-17

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:57

Spannend!

Monique1963

Berichten: 8698
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 20:10

Hi Mri, welkom in dit topic.

Vrijdag 9 okober 2015
Vandaag had ik besloten de shetjes bij elkaar te zetten en de twee grote meiden bij elkaar te zetten, in aparte landjes. Nou, dat was nu niet echt een succes. Understatement. Poupette blijkt een feeks, is een meester in achteruit lopen en heeft op die manier Shadow alle hoeken van het landje laten zien en wat heeft die arme kleine lieve man op zijn sodemieter gekregen van haar.
De twee grote meiden raakten elkaar niet aan, ook zelfs niet om te snuffelen en waren alleen maar bezig met 'hun' kudde. Bubbles kreeg geloof ik een rolberoerte dat ze niet meer bij Shadow kon en bleef langs de heining draven om bij hem te komen en Callas probeerde door de heining te gaan om te voorkomen dat Shadow zelfs maar naar haar keek. Wat zeg ik, toen ik naar Poupette ging om haar dan maar uit het landje te halen, legde Callas haar oren plat naar mij! Terwijl ik dus aan de andere kant van het hek stond. Het moet niet gekker worden.
Ik besloot maar om ze voorlopig dan in de situatie van gisteren te laten staan, nieuw bij nieuw en oud bij oud in aparte landjes. Misschien was het allemaal wel al te snel na 1 dag.

Na het drama van gisteren ging ik desondanks vol goede moed weer met Callas aan de slag. Ze komt helaas nog niet als ik haar roep, maar laat zich wel pakken als ik haar ophaal. Weggaan van Poupette vond ze een minder goed plan, en bij het draaien om terug te willen, ging ze fijn op mijn voet staan. Och, dat kon bij mijn blauwe plekken van gisteren er nog wel bij. Ik heb haar gerustgesteld dat we heus wel weer terug zouden komen en we zijn over het erf gaan wandelen. En madam heeft behoorlijk wat temperament waarbij ik er nog niet uit ben of ze ondeugend is of gewoon stierlijk vervelend. Netjes meelopen vindt ze niet leuk in ieder geval, ze blijft voor me uit willen lopen en ik ben maar begonnen met hetgeen ik ooit bij Emiel Voest heb geleerd. Ik zwiep achter mijn rug met het eindje van de lange lijn, alsof het mijn staart is, zoals een ander paard ook zou doen als ze te dichtbij komt. Ook blokkeer ik haar als ik vanuit mijn ooghoeken zie dat ze langs me wil. Ze lijkt hier in ieder geval temperamentvoller dan waar ze eerst woonde. Komt natuurlijk omdat ze aan alles nog moet wennen. En eigenlijk ben ik ook wel blij dat ze geen supersloom paard is.

Verder heb ik haar vastgezet bij het huis om te poetsen en dat ging redelijk goed. Stilstaan is niet haar ding, en ze is erg snel verveeld en begon te schrapen, de ketting op te eten, te onderzoeken of ze de muur kon slopen en toen ze het helemaal zat was, (ze had toen wel zeker 3 minuten vast gestaan en de bovenstaande dingen allemaal al gedaan), gaf ze mij zo'n duw met haar hoofd dat ik op mijn kont belandde! Dus ik heb een boze stem opgezet en daar was ze toch wel 10 seconden van onder de indruk. Ondertussen heb ik gewoon gedaan of ik geen erg had in haar drukte en heb lekker alle vlekken bekeken die ze heeft in haar aftekening. Ik heb Zuid-Amerika ontdekt op haar linker schouder en eigenlijk Afrika op haar rechter, hahaha. Voetje geven doet ze wel netjes, maar ik moet er zelf aan denken dat ik de goede woorden gebruik. Ze kent niet zoveel woorden, maar wat ze kent is in het Frans, dus voetje= donne (geef).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we klaar waren met poetsen wist ze maar al te goed dat we weer naar de wei gingen en heb ik alle zeilen moeten bijzetten om haar achter me te houden. Ik ben achteruit gaan lopen en met het eindje van het touw heb ik haar zo gehouden waar ik wilde. Dat respecteerde ze gelukkig.
We komen er wel uit wij tweetjes!

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:27

Heerlijk om te lezen! Spannend om te volgen! En wat leuk dat Afrika op haar rechter schouder staat! Voel ik me hier helemaal thuis ;) Wacht met spanning op het vervolg..... En hoop ook op een happy end!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:31

Nou je hebt wel moeten voelen dat ze er zijn zeg poeh.
Ben je niet bang dat ze van de varens eten? Dat is giftig.

Het is wel een leuke kudde zo.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:36

Ze moet zo te lezen nog veel leren. Denk dat de vorige eigenaars weinig hebben gewerkt aan respect voor t baasje :D hopelijk komt er een goede afloop maar ik vrees dat dit nog maar het tipje van de ijsberg is

xroosx1e

Berichten: 164
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: Giessenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:43

Wauw, wat een knapperd heb je gekocht! En je schrijfstijl is echt heel leuk! Ik ben benieuwd hoe het afloopt... Ik volg :)

Maplewood

Berichten: 135
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:47

Klinkt als een pittige dame zeg.
Is ze ook heel dominant of komt haar gedrag meer voort uit angst?

XxMariellexX
Berichten: 381
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:51

Heel erg leuk om te lezen, Het is net of ik een boek lees! Ik volg!