[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:09

Het lijkt me en heel lief vriendelijk paard.
Veel plezier ermee, en hoop dat alles snel goed komt.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 15:18

Anneke Thanks! Ja klopt ze is enorm lief! Houd ook echt van aandacht. Wel echt merrie maar dat vind ik juist fijn.

M_ontana dank je! Haha ik dacht ben benieuwd wat ze doet dus longeer maar gewoon door. Toen hij weg ging zijn we er naast gaan staan en keek ze echt zo van oh een vrachtwagen, verder geen stap verzet.

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:19

Die voeten! Wat zag dat er vreselijk slordig uit ( understatement )

Denk dat je haar met veel TLC wel opgeknapt krijgt hoor. :j

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 16:09

Dank je tallie!

Vandaag naar Osteo/dry needeling geweest. Was een hele onderneming :+ mevrouw kende vrachtwagentje niet dus wij dachten oh die loopt er makkelijk op, tot ze dus moest draaien. Uiteindelijk andere paard er af gehaald. Daarna is ze hem twee keer gesmeerd en hebben we haar uiteindelijk heel rustig met 3 man en een bezem op de wagen gezet.. merries...

Ze is eerst beoordeeld waarbij ze aangaf dat slechte rug gevolg kon zijn van probleem in hals. Omdat daar nog wel eens schade aan zenuwen ontstaat die naar de rug lopen.. dus de moed zonk me in de schoenen. Daarna aan longe op harde en zachte. Waarbij op harde echt goed te zien was dat ze niet fijn kon bewegen.

Daarna naalden er in en je zag d’r gelijk ontspannen en uiteindelijk stond ze te slapen. Spieren in de hals waren zo hard dat ze ze niet eens kon pakken om te prikken. Ze is ook nog met laser behandeld op de hals om wat verder los te maken. Gelukkig was mevrouw braaf en liet ze alles goed toe.

Afbeelding
En ze stond op een gegeven moment zelfs te slapen.
Afbeelding

Hals en rug zijn losgemaakt, zag heel veel verschil aan de longe er na. Over paar weken terug om in de achterhand nog wat los te maken. Na de behandeling weer Goede hoop dat ik er een fijn paard aan krijg.

En toen moest ze weer op de wagen.. nou ja t is en blijf een merrie.. ik zere handen met brandplekken en zij nam weer de benen. Maar bij poging twee stond ze er op met behulp van een bezem tegen d’r billen _O-

Wordt vervolgd, komende dagen rustig longeren en dan mag ze weer wat meer.

Meteen voorzorgsmaatregelen genomen
Afbeelding

En madame herself ~~}>
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:22

Fijn dat ze beter liep na de dry needle treatment, ben benieuwd hoe jullie het verder gaan maken, ik volg! :j

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:25

Leuk paardje, ik volg ook, ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:26

Tis wel een knapperd seg! Ben erg benieuwd hoe of wat. Wat dacht de therapeut er zelf van? Hoe komt een paard zelfs zo vast te zitten seg..

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 19:40

Dank jullie, ze is idd heel knap :) denk dat ze ook nog knapper gaat worden als haar bespiering beter is.

Hoe ze zo vast komt te zitten? Het is een beetje gissen. Die ontsteking in de hals kan door meerdere dingen zijn ontstaan, rijden, erfelijkheid, trauma en die heeft waarschijnlijk weer gezorgd dat ze verder slecht in bespiering is gekomen. Daarnaast zullen haar voeten ook niet echt hebben geholpen om fijn in het lijf te zitten. De ontsteking was weg na inspuiten, alleen zal haar lijf daarop wel hebben gereageerd. Kijk zelf maar wat je spieren doen als je pijn hebt, die verkrampen. Als de pijn dan weg is en je doet er niks mee blijf je vast zitten. Dat is hier waarschijnlijk ook. Mocht ze niet goed verbeteren dan zal ik toch opnieuw foto’s moeten laten maken van de hals om te kijken of het niet weer onrustig is. Gelukkig wist ik van te voren dat het nog wel eens wat tijd en geld zou kosten om d’r fijn te krijgen.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:54

Hhhmmm, ik schat zomaar in dat Madame Taart die vrachtwagen de komende tijd nog een paar keer van binnen mag bekijken, totdat ze er niet meer Madamig over doet }>

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 11:45

Haha helaas heb ik de vrachtwagen niet tot mijn beschikking omdat die van kennis is die stuk verder weg woont.

Nu even in mineur... heb nu eindelijk volledige dierenartsrapport gehad en daar staan meer dingen in die niet goed zijn dan me verteld zijn. Ik baal enorm en als ik het verslag voor kopen geheel door had mogen lezen had ik er vanaf gezien. Geef haar nu maar even de kans omdat de verkopers alle adviezen niet hebben opgevolgd van de DA en ik hoop dat ik daarmee nog wat kan bereiken.
Als dat niet zo is dan heb ik de verantwoordelijkheid om de keuze te maken die de oud eigenaren niet hebben genomen. Wil niet dat ze pijn heeft, dus tijd gaat het leren. Wel weer een wijze les om geen zaken te doen met mensen die je al heel lang kent..

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:02

Leuk paardje! Ik dacht al dat er iets niet zou kloppen omdat ze ook al last van haar hals heeft. Mag ik vragen waarom je haar dan toch gekocht hebt? Het keuringsrapport kon je toch van tevoren bekijken en laten beoordelen door de dierenarts? Of heb je haar als een project gekocht?

Edit: Is ze bij de aankoop opnieuw röntgenologisch gekeurd op jouw verzoek?

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 12:17

Nou heb haar uiteindelijk wel als project gekocht, de dierenarts en eigenaar er over gesproken. Oud eigenaar zei dat ze alles verteld had en DA was openhartig aan de telefoon. Nu ik de verslagen heb (die moest oud eigenaar nog doorsturen) is er echter wel meer te lezen dan verteld. Heb haar gekocht met de wetenschap dat ik er tijd en geld aan kwijt zou zijn en wist wel dat er meer was dan hals en dacht dat ik wist wat dat meer allemaal was...

Maar goed 1 van de problemen heeft met de stand van haar hoeven te maken en hoop dat ik niet te laat ben met dit in orde maken

Ga het zien, ze is in een week tijd al zo opgeknapt dat ik maar hoop moet houden.

karijn

Berichten: 5418
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:03

Leuk paard Marjan, ik hoop dat ze er bovenop komt. Maar ik snap ook dat het toch best een domper is. Je hoopt altijd dat men eerlijk is.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:06

O daar zou ik ook van balen. Zeker als je de verkoper goed kent, verwacht je dat ze echt het hele verhaal vertellen. Zo zie je maar.. niemand vertrouwen. Hoe knullig dat ook klinkt..

Ik hoop dat je haar toch nog aardig op de rit krijgt dat ze een leuk en gezellig leven bij je heeft.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:11

Bijna iedereen weet die al langer in de paardensport zit. Dat wanneer je aan een project paard begint dat er dan vaak wat aan mankeert dat kan het (karakter) zijn of dat het dier op medisch gebied het nodige mankeert. Ik vind in het algemeen als je een project paard opkoopt (die meestal in de lagere prijsklasse vallen) dat je dan niet achteraf moet gaan lopen miepen/piepen dat het toch niet helemaal volgens plan verloopt of dat je ervan afziet vanwege de hoge kosten op langere duur of blessures die op de loer liggen.

Hoefstanden zijn het gunstigst te corrigeren en te behandelen op jonge leeftijd het liefst al vanaf veulen zodat het dier op een oudere leeftijd zo min mogelijk last krijgt van de verkeerde beenstanden.

Ze is dus niet bij de aankoop gekeurd maak ik uit je verhaal op? Want anders had de dierenarts ook wel gezien of gezegd bij het röntgenonderzoek/klinisch onderzoek dat haar voor hoeven niet in orde waren.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet erg voor je vind TS want ik gun iedereen een gezond sportpaard. Ik hoop dat je haar pijnvrij krijgt. Sterkte ermee.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:11

Jeetje.. dat is dan wel echt een dubbele tegenvaller zeg. Maar ik ga me wel aanhaken bij de rest: maak er geen bodemloze put van. Stel jezelf grenzen en een termijn waarop je een bepaald resultaat wil hebben. Want anders kan het maar zo heel onaardig uitpakken, zowel financieel maar vooral emotioneel. :(:)

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:32

Oh wauw, wat een lief dier! Ik ga ook volgen, vind je ontwikkelingen nu al interessant. Fijn dat ze bij jou terecht is gekomen, je laat er geen gras over groeien! _/-\o_

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 14:45

Dank jullie!

@amaryllis, ja daarom nu wel besloten dat als goed is het ook echt goed is.

@maria vaak kan ik je kritische noot wel waarderen :+ maar ik heb het idee dat je mijn openingspost niet gelezen hebt. Ik wist waar ik aan begon op basis van de gegevens en gesprekken die ik met dierenarts gehad hebt. Uit het rapport blijkt nu dat het probleem wat groter is en dat ze toch wel meerdere keren terugkerende problemen gehad heeft. En dat was me niet verteld.

Maar goed heb de DA nog het eea gevraagd via de mail en hij geeft aan dat een goed passend zadel echt het aller belangrijkste is om haar goed te krijgen en te houden. Dus daar ga ik me nu eerst maar op richten. Op laatste foto’s en echo’s was ontsteking hals wel weg en geen ks.

karijn

Berichten: 5418
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:47

Marjan, dat laatste is dan in ieder geval al fijn en hopelijk doet een goed zadel al wonderen.

Getup

Berichten: 8333
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:56

Dat is een domper,denk je te weten waar je je op inlaat....en vervolgens is het toch weer anders als je te horen kreeg.

Hoop gewoon op veel vooruitgang en n leuk te rijden en zo gezond mogelijk paard !

different1
Berichten: 3652
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:47

maria1990 schreef:
Bijna iedereen weet die al langer in de paardensport zit. Dat wanneer je aan een project paard begint dat er dan vaak wat aan mankeert dat kan het (karakter) zijn of dat het dier op medisch gebied het nodige mankeert. Ik vind in het algemeen als je een project paard opkoopt (die meestal in de lagere prijsklasse vallen) dat je dan niet achteraf moet gaan lopen miepen/piepen dat het toch niet helemaal volgens plan verloopt of dat je ervan afziet vanwege de hoge kosten op langere duur of blessures die op de loer liggen.

Hoefstanden zijn het gunstigst te corrigeren en te behandelen op jonge leeftijd het liefst al vanaf veulen zodat het dier op een oudere leeftijd zo min mogelijk last krijgt van de verkeerde beenstanden.

Ze is dus niet bij de aankoop gekeurd maak ik uit je verhaal op? Want anders had de dierenarts ook wel gezien of gezegd bij het röntgenonderzoek/klinisch onderzoek dat haar voor hoeven niet in orde waren.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet erg voor je vind TS want ik gun iedereen een gezond sportpaard. Ik hoop dat je haar pijnvrij krijgt. Sterkte ermee.


Tjonge, wat een nutteloze post dit.

De hoeven worden aangepakt, dit is niet het enige probleem en de hoeven staan in verband met een ander probleem.
En dat de hoeven op zeer jonge leeftijd eventueel gecorrigeerd moeten worden, is in dit verhaal totaal niet relevant.
De dierenarts heeft niks over de voeten van dit paard hoeven zeggen, ts had dit namelijk zelf al geconstateerd.
TS heeft aangegeven dit paard als project te hebben gekocht, na het verhaal van de vorige eigenaar.
Nu blijkt dat vorige eigenaar de problemen nogal rooskleurig heeft verteld, en/of bepaalde problemen heeft verzwegen.
Ik vermoed zomaar dat niet alle problemen van dit paard bij een keuring (klinisch, rontgen) naar voren zouden komen.

@ts, ik houd van projectjes en volg dit topic dan ook.
Soms komt het goed, soms niet, maar je merkt nu al veel verschil geef je aan, ik hoop dat dat door blijft zetten en je er straks een fijn (rij)paard aan hebt.
Erg balen dat er dingen verzwegen zijn, maar zijn het onoplosbare problemen, of valt er met aanpassingen nog veel winst te behalen?

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 18:33

Ik weet niet of het onoplosbaar is.. de DA zei dat problemen een gevolg waren en niet een oorzaak. Nu hopen dat het geen schade heeft aangericht.

Maar net was ik toch wel even heel blij! Ze moest echt wennen aan haar nieuwe lijf. Mocht haar vandaag en morgen licht bijgezet longeren. Toen ze eenmaal doorhad dat ze kon lopen toen deed ze dat ook. Neus over de grond en gaan. Vind haar hals er ook anders uit zien. Geeft de burger weer moed :D ook was ze minder schrikkerig met uitstappen over het terrein.




Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:48

different1 schreef:
maria1990 schreef:
Bijna iedereen weet die al langer in de paardensport zit. Dat wanneer je aan een project paard begint dat er dan vaak wat aan mankeert dat kan het (karakter) zijn of dat het dier op medisch gebied het nodige mankeert. Ik vind in het algemeen als je een project paard opkoopt (die meestal in de lagere prijsklasse vallen) dat je dan niet achteraf moet gaan lopen miepen/piepen dat het toch niet helemaal volgens plan verloopt of dat je ervan afziet vanwege de hoge kosten op langere duur of blessures die op de loer liggen.

Hoefstanden zijn het gunstigst te corrigeren en te behandelen op jonge leeftijd het liefst al vanaf veulen zodat het dier op een oudere leeftijd zo min mogelijk last krijgt van de verkeerde beenstanden.

Ze is dus niet bij de aankoop gekeurd maak ik uit je verhaal op? Want anders had de dierenarts ook wel gezien of gezegd bij het röntgenonderzoek/klinisch onderzoek dat haar voor hoeven niet in orde waren.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet erg voor je vind TS want ik gun iedereen een gezond sportpaard. Ik hoop dat je haar pijnvrij krijgt. Sterkte ermee.


Tjonge, wat een nutteloze post dit.

De hoeven worden aangepakt, dit is niet het enige probleem en de hoeven staan in verband met een ander probleem.
En dat de hoeven op zeer jonge leeftijd eventueel gecorrigeerd moeten worden, is in dit verhaal totaal niet relevant.
De dierenarts heeft niks over de voeten van dit paard hoeven zeggen, ts had dit namelijk zelf al geconstateerd.
TS heeft aangegeven dit paard als project te hebben gekocht, na het verhaal van de vorige eigenaar.
Nu blijkt dat vorige eigenaar de problemen nogal rooskleurig heeft verteld, en/of bepaalde problemen heeft verzwegen.
Ik vermoed zomaar dat niet alle problemen van dit paard bij een keuring (klinisch, rontgen) naar voren zouden komen.

@ts, ik houd van projectjes en volg dit topic dan ook.
Soms komt het goed, soms niet, maar je merkt nu al veel verschil geef je aan, ik hoop dat dat door blijft zetten en je er straks een fijn (rij)paard aan hebt.
Erg balen dat er dingen verzwegen zijn, maar zijn het onoplosbare problemen, of valt er met aanpassingen nog veel winst te behalen?

Helemaal mee eens. Enige aanvulling die ik nog wil doen is dat TS naast de informatie vooraf ook nog uitvoerig met de behandelend dierenarts had gesproken. En ik vind de eerste zin van Maria ook neerbuigend over komen.

Ts, wat fijn dat je nu al zo'n verschil ziet! Dat geeft de burger moed. +:)+

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:23

Wat een leuk dier, Marjan!

Weet je of de ontsteking in de hals schade heeft veroorzaakt aan de wervels waar het zat? Daar heb ik wel erg ehm veel ervaring mee, dus als je eens wat wilt brainstormen? Paard wat daar last van had, had daardoor ook meerdere problemen. Heb dus veel geprobeerd, behandeld en uitgeprobeerd. Alleen hij had wel blijvende schade opgelopen. (te laat ontdekt en dus te laat behandeld)

Laten we hopen dat ze met jouw zorg gewoon de dingen kan waar je op hoopt! Ze heeft iig een fijn huis en alle zorg die ze nodig heeft haal je erbij!

Charmaine
Berichten: 1421
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:26

Ik vind het er nog niet zo beroerd uitzien hoor. Wat zou het terugkerende probleem zijn? Ze doet me een beetje denken aan mijn overleden Mad Max. Moeite met aanspannen onderlijn, wat doorgezakte stand (platvoeten) en daardoor blessure gevoelig op pezen. En dan dus compensatiekreupel zeg maar. Denk dat je smid voldoende kennis van zaken heeft om met een aantal beurten het paard goed te verbeteren hoor.
Nog niet bij de pakken gaan neerzitten hoor! Geeft t een paar maandjes ;-)