[VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:10

Als je paard zo stijf is/spierpijn heeft na al een beetje draven aan de longe denk ik toch meteen aan extreme verzuring van de spieren of iets anders vervelends. Dit hoort namelijk niet, ook niet bij een paard die van ver komt. Ik snap dat dat niet leuk is om te horen, maar ik vind ook je dat niet moet negeren.

Heb je al eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen? Daar zou zoiets wel uit moeten komen.

Wat krijgt ze eigenlijk aan voer?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 23:31

Er is al enkele keren vermeld dat Dalencia helemaal is goedgekeurd incl bloed onderzoek en inwendig onderzoek. Verder vernoem ik nergens dat ze extreem stijf is of last heeft van gigantische spierpijn. Dat een paard lichtelijk spierpijn heeft na een training welke voor paard intensief ervaren is, betekend niet meteen dat er bij het paard iets niet in orde is. Het gaat super goed met mijn merrie en ze gaat mooi vooruit.

Dalencia krijgt overigens overdag onbeperkt hooi op paddock 09:00/10:00 - 18:00/17:00 en in de avond staat ze op de weide grasjes te eten en heeft ze een hooinet tot haar beschikking. Ze krijgt in de ochtend en avond 1/4 voerbak Luzerne en 200gr Muesli met vitamines en mineralen. We zijn hierop nu 2 dagen geleden overgestapt. Inmiddels zijn we met het voeren van fibrebeet gestopt. Enkel hooi en gras is voor haar nu ruim voldoende om aan te komen.

Iniedergeval bedankt voor je goede zorgen ;)


Change3x schreef:
Als je paard zo stijf is/spierpijn heeft na al een beetje draven aan de longe denk ik toch meteen aan extreme verzuring van de spieren of iets anders vervelends. Dit hoort namelijk niet, ook niet bij een paard die van ver komt. Ik snap dat dat niet leuk is om te horen, maar ik vind ook je dat niet moet negeren.

Heb je al eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen? Daar zou zoiets wel uit moeten komen.

Wat krijgt ze eigenlijk aan voer?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 13:33

Gisteren was er nog een heerlijk zonnetje {:}.

Afbeelding


Vandaag is het weer helaas wat minder..
Regen en wind, dus fijn weer even de deken op.

Afbeelding

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 21:41

Mevrouw vanochtend heel charmant aangetroffen met haar nieuwe vliegendeken;

Afbeelding

Ontspanning aan de longe gaat super goed op het moment. Dalencia krijgt vanaf morgen een weekje rust om alles van de afgelopen tijd te verwerken en lekker van de grasjes te genieten.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna was mevrouw wel moe. Tussen het longeren door wat strek oefeningen gedaan o.a hals laag/hoofd naar beide kanten draaien <3.

Afbeelding

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:06

Dalencia <3
Die ken ik nog uit mindere tijden!
Top om te zien dat ze het zo goed heeft nu bij je.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:17

Leuk dat je haar kent! Ze heeft voor zover ik weet inderdaad mindere tijden gekend. Is echt een schat van een paard. Ze is nu alleen echt niet te genieten, mevrouw is goed hengstig 8)7.
Morgen maar even een pot hormoon balans bestellen.

Stripe000 schreef:
Dalencia <3
Die ken ik nog uit mindere tijden!
Top om te zien dat ze het zo goed heeft nu bij je.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 15:25

Stiekem toch wel een beetje trots <3

Afbeelding

Bijna 3 maanden verschil. We zijn er nog lang niet maar we gaan iniedergeval zichtbaar vooruit. Hoop over 2 maandjes ons eerste ritje te kunnen maken.
Zijn er nog volgers? :evaw:

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:39

Ik kom toch ook even volgen :) Wat een prachtige dame is het zeg! <3

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 16:09

Dat is ze zeker, leuk dat je ons komt volgen :o.

Goudhaan1 schreef:
Ik kom toch ook even volgen :) Wat een prachtige dame is het zeg! <3

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:15

Ik moest echt 3 x kijken naar haar leeftijd. 22 had ik ook geloofd .

Hopelijk hersteld ze snel weer naar een goede conditie.
Is een bloedonderzoek naar tekorten een idee?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:02

Vind haar persoonlijk zelf niet geheel op een paard van 22 lijken. Wel ergens rond de leeftijd van 14-17 als ik zo vanaf foto's zou kijken zonder het paard te kennen.

Bloedonderzoek is recent gedaan bij vorige eigenaar voordat ze bij mij kwam. Deze kwam goed naar boven. De worminfectie en het erg weinig krijgen van hooi heeft haar een flinke klap gegeven. Dit was overigens niet bij de vorige eigenaar, die hebben het beste met haar voort. Ze stond voor zover ik weet in bruikleen/lease en is daar, zoals bovenstaande foto laat zien, verwaarloosd. De oude eigenaren hebben haar na kennisgeving hiervan direct terug gehaald. En nu is ze dus bij mij terecht gekomen en gaat ze al fijn vooruit.


jsofie schreef:
Ik moest echt 3 x kijken naar haar leeftijd. 22 had ik ook geloofd .

Hopelijk hersteld ze snel weer naar een goede conditie.
Is een bloedonderzoek naar tekorten een idee?

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:50

Wat leuk Kristy, dat je zelf weer een paard hebt! Waar sta je gestalt? In Nijverdal?

(Ik ben trouwens Iris, met de fries waar je wel eens geinteresseerd in was om af en toe te rijden maar ging niet door :+ )

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:51

Geef je haar naast de luzerne en muesli geen basisbrok? Zo nee, zou ik dat wel gaan voeren. Ik vind dat ze in 3 maanden tijd te weinig is aangekomen en vind haar er niet gezond uit zien, om eerlijk te zijn. Maar als jij zegt dat ze van top tot teen onderzocht is en helemaal gezond is zal dat wel kloppen..

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit verder gaat dus ik volg! :)

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:56

Loei schreef:
Wat leuk Kristy, dat je zelf weer een paard hebt! Waar sta je gestalt? In Nijverdal?

(Ik ben trouwens Iris, met de fries waar je wel eens geinteresseerd in was om af en toe te rijden maar ging niet door :+ )


edit; ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik haar in 3 maand tijd ook veel te weinig vind aangekomen. Maar ik geloof je als je zegt dat ze inderdaad volledig is nagekeken :)

Even ter vergelijking een foto van mijn pup toen hij net 3 was geworden en een flinke worminfectie had. Hij was mega afgevallen: (Ik zet ze in een spoiler omdat ik jouw topic niet wil bevuilen met mijn foto's):
Spoiler:
Afbeelding


en dit was 6 weken later:

Spoiler:
Afbeelding

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:15

Kristy1998x schreef:
Vind haar persoonlijk zelf niet geheel op een paard van 22 lijken. Wel ergens rond de leeftijd van 14-17 als ik zo vanaf foto's zou kijken zonder het paard te kennen.

Bloedonderzoek is recent gedaan bij vorige eigenaar voordat ze bij mij kwam. Deze kwam goed naar boven. De worminfectie en het erg weinig krijgen van hooi heeft haar een flinke klap gegeven. Dit was overigens niet bij de vorige eigenaar, die hebben het beste met haar voort. Ze stond voor zover ik weet in bruikleen/lease en is daar, zoals bovenstaande foto laat zien, verwaarloosd. De oude eigenaren hebben haar na kennisgeving hiervan direct terug gehaald. En nu is ze dus bij mij terecht gekomen en gaat ze al fijn vooruit.


jsofie schreef:
Ik moest echt 3 x kijken naar haar leeftijd. 22 had ik ook geloofd .

Hopelijk hersteld ze snel weer naar een goede conditie.
Is een bloedonderzoek naar tekorten een idee?



Dus de worm infectie is nog langer geleden dan bij de vorige eigenaar? Dan zou ik zeker opnieuw gaan onderzoeken. Er is echt te weinig ontwikkeling te zien in die paar maanden. Ook geef je aan dat ze weinig werk aan kan. Het is al een tijdje mooi weer. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar haar vacht. Daar is ze ook nog niet doorheen. Dat is best vreemd.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:28

Ik vind ook dat er te weinig verschil in zit. Ik zou haar toch nog een keer laten onderzoeken.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 23:23

Ik denk dat ik maar ga stoppen met het plaatsen van updates gezien mensen het blijkbaar erg lastig vinden te accepteren dat mijn merrie volledig is onderzocht waaruit niets naar voren is gekomen en het nodig vinden hierop toch door te hameren omdat voor het oog blijkbaar weinig vooruitgang te zien is...

Ik heb geen idee waar je benoemd ziet staan dat ze weinig werk aankan?! Dit is wat je er zelf van maakt. Ze was wat stijfjes na de eerste keer longeren ja, geheel logisch voor een paard wat een tijdje stil staat en totaal geen bespiering meer over had. We zijn nu regelmatig bezig aan de longe en die stijfheid is inmiddels ver te zoeken. Ze moest gewoon weer even inkomen/opstarten. Super knap ook trouwens dat je op de foto kan zien of mijn paard goed door haar vacht heen komt of niet _/-\o_ respect daarvoor. Wou dat ik zo'n zintuig bezitte. Tevens bied basisbrok geen meerwaarde in het rantsoen van mijn merrie.

Citaat:
Ook geef je aan dat ze weinig werk aan kan.


Ik denk dat dit een vergelijking is die totaal niets te maken heeft met mijn merrie, ondanks het feit dat ze beiden een worminfectie hebben gehad. Zie op de foto's dat jou paard zeker nog bespiering en vet over had. Iets wat mijn merrie dus niet had, zoals op de vergelijkings foto te zien is.

Klopt, ze staat op 9 minuten fietsen vanaf huis en kunnen hier zo het bos in lopen. Ideale plek dus :o.


Citaat:
Even ter vergelijking een foto van mijn pup toen hij net 3 was geworden en een flinke worminfectie had. Hij was mega afgevallen: (Ik zet ze in een spoiler omdat ik jouw topic niet wil bevuilen met mijn foto's):


Maar goed bij deze dus het einde van dit volgtopic. Jammer dat mensen het belangrijker vinden om constant door te gaan over het feit dat ze vanachter hun schermpje geen verbetering zien en blijven aandringen op het nogmaals laten testen van mijn paard. Ze is 1 week voordat ze bij mij kwam volledig getest. Zowel inwendig als uitwendig, in mijn ogen dus totaal onnodig om dit te herhalen. In deze bijna 3 maanden is ze gigantisch vooruit gegaan en beginnen de spieren ook weer te komen. Maar goed daar word niets over gezegd omdat het blijkbaar allemaal veel sneller zou kunnen in de ogen van een ander. Overigens heb ik regelnatig contact met DA over de vorderingen, in zijn ogen positief. Ook is ze qua uitstraling en gedrag een stuk vrolijker geworden als voorheen. Iets wat weergeeft dat ze duidelijk lekkerder in haar vel zit. Iets wat met amper vooruitgang vrijwel niet haalbaar is.

Jammer voor de mensen die oprecht geintresseerd waren in het volgen van Dalencia haar vooruitgang en redelijk demotiverend voor mij. We zijn er nog lang niet, het heeft tijd nodig en het lijkt wel alsof dit vergeten word. Maar goed, wij gaan door en uiteindelijk komen we er wel. Met of zonder bokt ;).
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 17-04-20 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:29

Nee niet stoppen! Ik vind het interessant om te volgen :)

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:41

Niet stoppen met updates plaatsen! Ik vind het fijn en interessant om dit te volgen, aangezien ik in hetzelfde schuitje zit met mijn 12 jarige ruin, ook hij heeft een worminfectie gehad en ziet er daardoor arm bespierd en wat schraal uit. Ik ben momenteel met hem aan het opbouwen in spieren met goed voer :) wellicht kunnen wij onze ervaringen delen!

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:59

Ik vind het wel jammer dat je je zo aangevallen voelt. Je kunt hoog of laag springen maar er zou na 3 maanden gewoon meer verbetering moeten zijn. +:)+

Ik heb er overigens ervaring mee, ondervoed paard gekocht die onder de schimmel en luizen zat en daarnaast allemaal tekorten had (uitkomst na bloedonderzoek). Zelfs zo ondervoed dat hij niet meer kon groeien (was een 3 jarige). Na 3 maanden zag hij er toch echt veel beter uit dan de jouwe. Bij een paard in de groei verwacht je dat hij eerst groeit voordat hij aankomt, dus het was een extra uitdaging. Jouw merrie had er gewoon al beter uit moeten zien. Het is jammer dat je alle tips en adviezen van anderen afwimpelt.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:10

Fijn dat er bij jou meer verbetering te zien was over een tijdspan van 3 maanden. Alleen maar positief toch?

Ik voel mij echter niet aangevallen. Ik geef hiermee enkel aan dat ik er klaar mee ben mij telkens te verantwoorden terwijl er al meerdere keren duidelijk is vermeld dat ze getest is. Zowel inwendig als uitwendig en dus ook bloedonderzoek, en dat hier NIETS bijzonders uit kwam. Ook staan we onder controle bij de DA en is hier regelmatig contact mee. Hoe moeilijk kan het dan zijn dit te accepteren? Wat voor nut heeft het om door te gaan als het al duidelijk genoeg is? Ja logisch dat ik hier dan uiteindelijk klaar mee ben en dit dan ook uit. Ik wimpel nergens tips en adviesen af. Iets wat je had kunnen weten als je kon accepteren dat merrie getest is en onder controle staat van DA.

Maar goed zal wel aan mij liggen.
Ik zal wel degene zijn met een plaat voor haar hoofd die de waarheid niet kan accepteren. Ik ga mij vanaf nu ook niet verder verantwoorden en verzoek je dan ook heel vriendelijk te stoppen met het doordrammen betreft de vorderingen/het laten testen van mijn merrie. Ben hier erg duidelijk in geweest en wie ben jij om hier dan het laatste woord over te hebben? Volgensmij blijft het nogsteeds mijn paard :evaw:.

Change3x schreef:
Ik vind het wel jammer dat je je zo aangevallen voelt. Je kunt hoog of laag springen maar er zou na 3 maanden gewoon meer verbetering moeten zijn. +:)+

Ik heb er overigens ervaring mee, ondervoed paard gekocht die onder de schimmel en luizen zat en daarnaast allemaal tekorten had (uitkomst na bloedonderzoek). Zelfs zo ondervoed dat hij niet meer kon groeien (was een 3 jarige). Na 3 maanden zag hij er toch echt veel beter uit dan de jouwe. Bij een paard in de groei verwacht je dat hij eerst groeit voordat hij aankomt, dus het was een extra uitdaging. Jouw merrie had er gewoon al beter uit moeten zien. Het is jammer dat je alle tips en adviezen van anderen afwimpelt.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:16

Lief <3 ik denk echter dat het voor mij verstandig is het topic even een tijd stil te houden betreft updates gezien ik merk dat mijn irritaties redelijk beginnen op te lopen. Mocht je toch graag op de hoogte worden gehouden wil ik je zo nu en dan best PB's sturen met updates.

Sterre98 schreef:
Nee niet stoppen! Ik vind het interessant om te volgen :)


Fijn om te horen dat ik met dit topic anderen ook kan helpen/op de hoogte houden. Echt super naar dat je in dezelfde situatie zit, prettig is anders. Zullen we anders via PB contact leggen? Lijkt me erg prettig onze ervaringen te delen. Ben benieuwd welk voer je gebruikt en hoe je de training weer aan het oppakken bent. Wie weet is dit ook op mijn merrie goed toepasbaar. Voor mij is het nu verstandig dit topic even te laten rusten.

Shanna7836 schreef:
Niet stoppen met updates plaatsen! Ik vind het fijn en interessant om dit te volgen, aangezien ik in hetzelfde schuitje zit met mijn 12 jarige ruin, ook hij heeft een worminfectie gehad en ziet er daardoor arm bespierd en wat schraal uit. Ik ben momenteel met hem aan het opbouwen in spieren met goed voer :) wellicht kunnen wij onze ervaringen delen!

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:48

Als je een topic opent over het ‘herstel’ van een paard dan kun je verwachten zulke reacties te krijgen, vooral als er niet voldoende vooruitgang is. Hier laat ik het bij, het is zonde om hierin energie te steken. ;)

Ik wens jullie veel succes en hopelijk snel een nog gezondere merrie toe.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 01:07

De reacties op zichzelf is niets mis mee, het doordrammen terwijl al duidelijk vermeld is dat merrie getest is en onder controle staat van DA is daarin tegen een ander verhaal. Ben blij dat je nu eindelijk zelf ook inziet dat het geen nut heeft om constant in herhaling te vallen bij iets wat al meerdere keren benoemd is. Fijn dat je het hierbij laat en er niet verder over door gaat, ookal zou het herstel in jou ogen sneller moeten gaan. Bij deze; dankje, dat gaat zeker goedkomen.

Change3x schreef:
Als je een topic opent over het ‘herstel’ van een paard dan kun je verwachten zulke reacties te krijgen, vooral als er niet voldoende vooruitgang is. Hier laat ik het bij, het is zonde om hierin energie te steken. ;)

Ik wens jullie veel succes en hopelijk snel een nog gezondere merrie toe.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:13

Ik denk dat iedereen het beste met jou en je paard voor heeft. Alleen ik denk dat er meer vooruitgang in zou kunnen zitten dmv voeding en bijvoorbeeld een bloedonderzoek. De uitslag kan ook zijn dat er geen tekorten zijn, maar dan is dit alleen maar een bevestiging dat je goed bezig bent. Loop je toch tegen tekorten aan kan je, je management erop aanpassen. Neemt niet weg dat je, je best doet om haar weer op de rit te krijgen natuurlijk. Alleen in 3 maanden kan er veel veranderen en we kunnen nu eenmaal niet van buiten zien hoe het vanbinnen gaat.

Jammer dat je geen updates meer gaat geven. Ben erg benieuwd hoe ze er straks uit ziet als ze weer helemaal topfit en in vorm is. Zie mijn bericht ook niet als kritiek, want het is zeker niet bedoelt om je goede intenties in twijfel te brengen. Ik wil alleen de nadruk leggen dat een bloeduitslag van drie maanden geleden nu niet meer heel relevant hoeven te zijn, omdat er veel veranderd is (verhuizing, ander voer etc) en het slechts een moment opname is.