Het grote working equitation topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25519
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:24

HarmanyL schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Op in Posterholt ( Limburg) ook weer een clinic Cristel Provaas op 4 september


Ik heb even gezocht, maar op 4 september is het een wedstrijd en op 9 oktober een snuffel clinic. Jammer dat ik 9 oktober al wat anders heb staan! Om gelijk aan een wedstrijd mee te doen is ook zo wat :')



excuses, heb het zelf verkeerd onthouden dan

Lynn_Nikita

Berichten: 25519
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:26

Earth schreef:
Hierbij even een samenvatting van evenementen. Willen jullie indien je dat weet aangeven of bezoek (bij clinics) is toegestaan? Dan kan ik dat er even bij zetten.

Citaat:
Evenement:

Wedstrijd. 7 augustus. Erichem (neem ik aan?). WE intro tm WE2.

Clinic Henri Jacobsen: 28 augustus. Zuidland.

Wedstrijd 4 september Posterholt ( Limburg)

EK TWE. 21 t/m 25 september. Manege PCK-Eersel.

Clinic Cristel Provaas. 9 oktober Posterholt ( Limburg)

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:38

asjemenou schreef:
Leuke foto`s en filmpjes allemaal!

Mij lijkt WE ook heel leuk om eens een keer te proberen.
Weet iemand waar ik dan terecht kan omgeving Eindhoven/Tilburg/Den Bosch?

Of een clinic organiseren bij ons op de vereniging zou ook leuk zijn!


Je kan Ingrid Peters benaderen. Vanaf 8 ruiters komt ze op locatie en heeft zelf de 'hindernissen'. Ik had vandaag bij manege Meulendijks in Heeze een WE hindernistraining georganiseerd. Kon ik door een operatie uiteindelijk zelf niet meedoen (mijn bijrijdster is in mijn plaats gegaan) en nu door corona kon ik er zelfs niet eens bij zijn. ;(
Maar in totaal zijn er vandaag 15 ruiters geweest die mee hebben gedaan.

SjonnieZ

Berichten: 2382
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:56

Wat jammer HamanyL .
Ingrid kan ik aanraden. Ik organiseer zelf TREC PTV trainingen in Maastricht die door haar gegeven worden. Zij doet dat heel leuk.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 06:13

Het gaat nu echt kriebelen. Moet echt nog even geduld hebben (en paard rustig doorrijden). Ga wel aan de hand alvast wat parcourtjes uitzetten, dat is ook leuk.

Mooi met die Fuchs bij Ton Duivenvoorden, ziet er soepel uit!

ElCid

Berichten: 9235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:03

Lynn_Nikita schreef:
Evenement:

Wedstrijd. 7 augustus. Erichem (neem ik aan?). WE intro tm WE2.

Clinic Henri Jacobsen: 28 augustus. Zuidland.

Wedstrijd 4 september Posterholt ( Limburg)

EK TWE. 21 t/m 25 september. Manege PCK-Eersel.

Clinic Cristel Provaas. 9 oktober Posterholt ( Limburg)


Wij organiseren op 24 september een lesdag met Marco Boavista ( net dit weekend afgesproken) en de dag erna ( dus 25 september) een koeienclinic bij voldoende belangstelling. Beide in Friesland, Bantega, vlakbij Lemmer ( meer informatie via PB). Misschien kan dat op die lijst?

Even wat achtergrond informatie over ons; we hebben in 2013 meegeholpen met het opzetten van de club ( maar door nogal wat gerommel binnen de club toen zijn we daar uitgestapt). We hebben getraind bij Bruno da Silva, Nuno Avelar en Pedro Torres en mijn man was Ned. Kampioen WE in 2015 met zijn Lusitano hengst Ultramar. Koeienwerk doen we al een jaar of 13.

Het is en blijft een prachtige sport en vreselijk leuk om te doen; we hebben vaak de obstakels in de bak staan en oefenen nog vaak voor de lol en geven soms les erin. De paarden vinden het leuk en het is een prachtige manier om deze "basic skills" te blijven oefenen. Werken met koeien doen we dus regelmatig ook omdat het leuk is en vreselijk goed om je paard te trainen.


Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:11

In Noord-Holland worden bij diverse rijverenigingen o.a. Duinridders, Wironruiters, Zaanse ruiters, Beemsterruiters regelmatig WE clinics gegeven door Karin van der Sluis georganiseerd. Is een kwestie van Facebook van de vereniging in de gaten houden.

.

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:10

Lynn_Nikita schreef:
Evenement:

Wedstrijd. 7 augustus. Erichem (neem ik aan?). WE intro tm WE2.

Clinic Henri Jacobsen: 28 augustus. Zuidland.

Wedstrijd 4 september Posterholt ( Limburg)

Lesdag 24-25 september Friesland Bantega (meer info ElCid)

EK TWE. 21 t/m 25 september. Manege PCK-Eersel.

Clinic Cristel Provaas. 9 oktober Posterholt ( Limburg)

Belgisch kampioenschap en Europees PSL kampioenschap WE, 14-16 oktober sentower park Opglabbeek


Een beetje aangevuld!

AlwaysH

Berichten: 11276
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:41

fransje23 schreef:
In Noord-Holland worden bij diverse rijverenigingen o.a. Duinridders, Wironruiters, Zaanse ruiters, Beemsterruiters regelmatig WE clinics gegeven door Karin van der Sluis georganiseerd. Is een kwestie van Facebook van de vereniging in de gaten houden.

.


Ik hoop dat ik me daar in de toekomst eens kan aanmelden!

SjonnieZ

Berichten: 2382
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:44

Kiwiaa schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Evenement:

Wedstrijd. 7 augustus. Erichem (neem ik aan?). WE intro tm WE2.

Clinic Henri Jacobsen: 28 augustus. Zuidland.

Wedstrijd 4 september Posterholt ( Limburg)

Lesdag 24-25 september Friesland Bantega (meer info ElCid)

EK TWE. 21 t/m 25 september. Manege PCK-Eersel.

Clinic Cristel Provaas. 9 oktober Posterholt ( Limburg)

Belgisch kampioenschap en Europees PSL kampioenschap WE, 14-16 oktober sentower park Opglabbeek


Een beetje aangevuld!


4 september in Posterholt is dat we of TREC?

joyce83

Berichten: 5235
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:59

Wedstrijd Traditionele Working Equitation is op 4 september

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 12:15

Ja pas zelf het lijstje maar aan hoor! Het was niet mijn intentie om het alleen zelf te doen :P

Leuk dat er al best veel evenementen zijn. Dat verbaast me niet, maar het is leuk om het nu in een overzicht te hebben zodat iedereen weet waar hij naartoe kan.

Wat tof Elcid! Ik had al eens gezien dat jullie veel verschillende dingen doen, maar ik wist niet dat jullie al eens Nederlands kampioen waren geworden. Rijden jullie nu geen WE wedstrijden meer?

ElCid

Berichten: 9235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:54

Earth schreef:
Ja pas zelf het lijstje maar aan hoor! Het was niet mijn intentie om het alleen zelf te doen :P



Wat tof Elcid! Ik had al eens gezien dat jullie veel verschillende dingen doen, maar ik wist niet dat jullie al eens Nederlands kampioen waren geworden. Rijden jullie nu geen WE wedstrijden meer?


Waar kan ik het lijstje vinden? We organiseren bijv. regelmatig koeien clinics ( en andere clinics) die prima passen voor WE ruiters. Les kan dus ook bij ons ;-).

Ja, mijn man was toen Ned. Kampioen ( Ben Ridders met Ultramar).

Nee, we rijden geen wedstrijden meer; de wedstrijd lol is er af, Ultramar is met pensioen en het nieuwe paard is nog niet klaar voor wedstrijden. We rijden nog wel maar nu dus puur voor de lol en daarom hebben we Marco ook uitgenodigd; die rijdt zoals het, in onze ogen, hoort in de WE met een stukje Portugese flair ;-).

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:59

Het is een plezier om Marco te zien rijden! :j

ElCid

Berichten: 9235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:05

fransje23 schreef:
Het is een plezier om Marco te zien rijden! :j


Dat vinden wij dus ook; hij heeft ( zoals vele Portugezen) ook bij Pedro Torres getraind en dan herken je veel in de stijl van rijden. We zijn daar zelf in 2015 geweest ( met de paarden) en toen dus ook bij Pedro getraind, was erg leuk ( maar wel pittig ;-) ) om te doen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:07

Het lijstje staat een paar posts naar boven op deze pagina.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:50

fransje23 schreef:
In Noord-Holland worden bij diverse rijverenigingen o.a. Duinridders, Wironruiters, Zaanse ruiters, Beemsterruiters regelmatig WE clinics gegeven door Karin van der Sluis georganiseerd. Is een kwestie van Facebook van de vereniging in de gaten houden.

.


Dat is goed nieuws, want veel van de genoemde locaties zijn een flink eind weg voor mij. Ik ga het in de gaten houden.

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:02

In de Facebook groep Working equitation Noord-Holland staat een advertentie voor een clinic van Eline van Koningsveld-Baerts in Andijk op 21 augustus.

xLiez

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:52

ElCid schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Evenement:

Wedstrijd. 7 augustus. Erichem (neem ik aan?). WE intro tm WE2.

Clinic Henri Jacobsen: 28 augustus. Zuidland.

Wedstrijd 4 september Posterholt ( Limburg)

EK TWE. 21 t/m 25 september. Manege PCK-Eersel.

Clinic Cristel Provaas. 9 oktober Posterholt ( Limburg)


Wij organiseren op 24 september een lesdag met Marco Boavista ( net dit weekend afgesproken) en de dag erna ( dus 25 september) een koeienclinic bij voldoende belangstelling. Beide in Friesland, Bantega, vlakbij Lemmer ( meer informatie via PB). Misschien kan dat op die lijst?

Even wat achtergrond informatie over ons; we hebben in 2013 meegeholpen met het opzetten van de club ( maar door nogal wat gerommel binnen de club toen zijn we daar uitgestapt). We hebben getraind bij Bruno da Silva, Nuno Avelar en Pedro Torres en mijn man was Ned. Kampioen WE in 2015 met zijn Lusitano hengst Ultramar. Koeienwerk doen we al een jaar of 13.

Het is en blijft een prachtige sport en vreselijk leuk om te doen; we hebben vaak de obstakels in de bak staan en oefenen nog vaak voor de lol en geven soms les erin. De paarden vinden het leuk en het is een prachtige manier om deze "basic skills" te blijven oefenen. Werken met koeien doen we dus regelmatig ook omdat het leuk is en vreselijk goed om je paard te trainen.


[ [url=m/erb3k1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ygpczS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk! Bantega is niet mega ver voor ons. Helaas komt het nog iets te vroeg voor mijn pony. Die ben ik nu net weer aan het opbouwen na een ontsteking bij zijn pees.

ElCid

Berichten: 9235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:56

xLiez schreef:
Wat leuk! Bantega is niet mega ver voor ons. Helaas komt het nog iets te vroeg voor mijn pony. Die ben ik nu net weer aan het opbouwen na een ontsteking bij zijn pees.


Je mag natuurlijk komen kijken ;-). Joure is ca. 15 tot 20 minuten bij ons vandaan.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:09

sasika schreef:
Leuk topic! Ik heb een paar keer clinic/les gereden bij Ton D.uivenvoorden. Super leuk! Paard vind alle indrukken wel heel spannend, waardoor hij niet vooruit te branden is. Na zo'n les is hij thuis altijd wel veel makkelijker en soepeler te rijden! Echt een aanvulling en ook erg leuk om te doen. Wedstrijden lijken mij wel een leuke uitdaging, maar eerst oefenen oefenen en oefenen.

[ Video ]

[ Video ]

[ [url=m/092Q79.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was dit toevallig in Nootdorp?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:05

Annet73 schreef:
sasika schreef:
Leuk topic! Ik heb een paar keer clinic/les gereden bij Ton D.uivenvoorden. Super leuk! Paard vind alle indrukken wel heel spannend, waardoor hij niet vooruit te branden is. Na zo'n les is hij thuis altijd wel veel makkelijker en soepeler te rijden! Echt een aanvulling en ook erg leuk om te doen. Wedstrijden lijken mij wel een leuke uitdaging, maar eerst oefenen oefenen en oefenen.

[ Video ]

[ Video ]

[ [url=m/092Q79.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was dit toevallig in Nootdorp?


Ja klopt

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:17

Ik lees ook mee, denk dat m’n spekkie het heel leuk vind. Zijn er ook clinics of lessen in de omgeving van Boxmeer dan jullie weten?

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:52

sasika schreef:
Annet73 schreef:

Leuk topic! Ik heb een paar keer clinic/les gereden bij Ton D.uivenvoorden. Super leuk! Paard vind alle indrukken wel heel spannend, waardoor hij niet vooruit te branden is. Na zo'n les is hij thuis altijd wel veel makkelijker en soepeler te rijden! Echt een aanvulling en ook erg leuk om te doen. Wedstrijden lijken mij wel een leuke uitdaging, maar eerst oefenen oefenen en oefenen.

[ Video ]

[ Video ]

[ [url=m/092Q79.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was dit toevallig in Nootdorp?


Ja klopt


Dan heb ik jullie gezien. Vond jullie zó leuk!

JeaDH

Berichten: 2173
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:26

Ik heb me opgegeven voor WE 0 Trail en Dressuur :)
Afbeelding