Bijrijdster onbereikbaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:06

Hoe vaak app je en vraag je om updates?

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:09

SjonnieZ schreef:
Hoe vaak app je en vraag je om updates?


Ik heb de moeder sinds de 16e 5 keer geappt, dus absoluut niet vaak. De dochter app ik nog minder, alleen als ik zelf naar stal ga rond de tijd dat zij er vaak (alleen) is.

Eapy

Berichten: 1743
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:10

Ik begrijp je en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, hoe sneu ook voor dochter. Communicatie is toch wel heel belangrijk, stel er gebeurt iets…

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:13

Ik heb 2x in m'n leven een verzorgpony gehad en vond het lastig om baasjes gerust te stellen, snapte het wel want heb ook 7 jaar eigen paarden maar iedere keer weer een appjes sturen met wat je hebt gedaan vind ik (iemand die makkelijk weken zonder telefoon kan) enorm lastig.
Ik had bij mijn verzorgtinker een boekje in de kast liggen, daar schreef ik op wat ik had gedaan die dag. Misschien is dat wat, dat ze gewoon gelijk na het verzorgen\rijden etc opschrijven dat ze die dag zijn geweest. Ik mocht ook gaan en staan met die tinker en ik vond het heerlijk maar zal zelf ook niet een heel verslag gaan type. Gewoon simpel; Geweest, dit gedaan en of het goed ging evt.
Overigens had ik hetzelfde gedaan hoor ts, dus zeker niet schuldig voelen. Als zij zei bereikbaar te zijn, dan had ze dat moeten zijn.

Lieser
Berichten: 1546
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:14

Nala schreef:
De afspraak was dat zij doordeweeks minstens 3 keer zouden komen, met volledige vrijheid hoe of wat, zolang mijn pony maar geholpen werd met haar gewichtsverlies.

Moeders is het tegenovergestelde, absoluut onbereikbaar via de telefoon (sms wordt niet op gereageerd, appjes worden vaker langer, nu al sinds de 16e, niet gelezen terwijl ik kan zien dat ze online was op whatsapp. Ze neemt niet op, belt niet terug, en belt zelfs niet als ik dochter vraag moeder te laten bellen. Dan is het eerst nu ff niet, dan na het eten, dan morgen… en de dag erna komt er ook niets van.

Wat mij niet duidelijk is, is of moeder zich houdt aan de afspraak dat ze 3 keer per week zou komen. Daar heb je immers de bijrijder voor, niet om de hele tijd te reageren op jouw berichtjes.

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:14

Das dus om de dag.
Mss wordt juist dat niet gewaardeerd.
Ik zou gewoon eerst het gesprek aangaan. Op stal en vragen waarom de moeder niet reageert.
Zij is immers jouw bijrijder.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:15

Lieser schreef:
Nala schreef:
De afspraak was dat zij doordeweeks minstens 3 keer zouden komen, met volledige vrijheid hoe of wat, zolang mijn pony maar geholpen werd met haar gewichtsverlies.

Moeders is het tegenovergestelde, absoluut onbereikbaar via de telefoon (sms wordt niet op gereageerd, appjes worden vaker langer, nu al sinds de 16e, niet gelezen terwijl ik kan zien dat ze online was op whatsapp. Ze neemt niet op, belt niet terug, en belt zelfs niet als ik dochter vraag moeder te laten bellen. Dan is het eerst nu ff niet, dan na het eten, dan morgen… en de dag erna komt er ook niets van.

Wat mij niet duidelijk is, is of moeder zich houdt aan de afspraak dat ze 3 keer per week zou komen. Daar heb je immers de bijrijder voor, niet om de hele tijd te reageren op jouw berichtjes.


Dat weet dus niemand, behalve de moeder zelf. Het zadel hing altijd precies zoals ik het achtergelaten had en de spullen ook, en er was nooit een teken dat ze had gezweet als ik in de avond soms kwam knuffelen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:17

Maar dat wist die moeder toch van tevoren? Afspraak is; appen als je bent geweest, dus dat is een gemaakte afspraak. Ik vind dat niet controleren, maar elkaar op de hoogte houden en kost geen enkele moeite of veel tijd en werk.

En neem aan dat TS het wil weten zodat ze die dag niet gaat of korter en alleen heel snel andere dingen doet, maar geen beweging gaat geven, waarvoor ze iemand erbij zocht.

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:17

Groot gelijk, dat gebrek aan communicatie kan je niks mee.
Als ze vanaf de 16e je al negeert dan is dat natuurlijk veel te lang.

Ik snap dan ook niet zo goed de reacties waarin mensen zeggen dat je teveel verwacht, gewoon fatsoenlijk laten weten wanneer je komt lijkt me het minimale.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:18

superpony schreef:
Maar dat wist die moeder toch van tevoren? Afspraak is; appen als je bent geweest, dus dat is een gemaakte afspraak. Ik vind dat niet controleren, maar elkaar op de hoogte houden en kost geen enkele moeite of veel tijd en werk.

En neem aan dat TS het wil weten zodat ze die dag niet gaat of korter en alleen heel snel andere dingen doet, maar geen beweging gaat geven, waarvoor ze iemand erbij zocht.


Precies dat inderdaad.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:19

Ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij. Al zou ik er ook voor waken dat de moeder niet alsnog komt en je pony gaat rijden zonder dat je het weet, onder het mom van heb je bericht niet gelezen.

Eventueel kun je de dochter een bericht sturen dat het ligt aan het feit dat de moeder niet reageert, dan weet zij ook dat het niet aan haar ligt.

Succes met het vinden van een fijne bijrijdster, het is lastig weet ik uit ervaring.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:20

Persoonlijk had ik dochter er zo niet uitgegooid en zeker niet via de dochter de samenwerking opgezegd aangezien zij wel elke dag komt. Dat vind ik echt niet kunnen.

Aan de andere kant vind ik dat moeder ook niet goed bezig is, zoveel moeite is het niet om even een appje terug te sturen. Dat je geen zin hebt in het achterna lopen van een volwassen vrouw kan ik helemaal begrijpen.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:23

ingvdh schreef:
Persoonlijk had ik dochter er zo niet uitgegooid en zeker niet via de dochter de samenwerking opgezegd aangezien zij wel elke dag komt. Dat vind ik echt niet kunnen.

Aan de andere kant vind ik dat moeder ook niet goed bezig is, zoveel moeite is het niet om even een appje terug te sturen. Dat je geen zin hebt in het achterna lopen van een volwassen vrouw kan ik helemaal begrijpen.



Ik heb het (ook) via de dochter gedaan omwille van wat hierboven al geschreven wordt: zodat er geen “oh ik heb je berichtje dat ik niet meer mocht komen / je voicemail niet gekregen”.

Dochter heeft ondertussen heel vrolijk gereageerd dat ze dan gaat kijken of ze haar lievelingspony op de manege kan huren.
Laatst bijgewerkt door Nala op 28-10-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:23

Temeraire schreef:
Groot gelijk, dat gebrek aan communicatie kan je niks mee.
Als ze vanaf de 16e je al negeert dan is dat natuurlijk veel te lang.

Ik snap dan ook niet zo goed de reacties waarin mensen zeggen dat je teveel verwacht, gewoon fatsoenlijk laten weten wanneer je komt lijkt me het minimale.


Precies dit.
Als de bijrijdster dit niet wou dan had ze die afspraken niet moeten maken.

Castilja

Berichten: 2511
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:30

Ik denk dat je juist gehandeld hebt hoor. Sneu is het wel voor de dochter, maar ik denk dat die moeder nu genoeg 'gestraft' is omdat zij moet voelen dat ze haar dochter dit ontnomen heeft. Ik vind ook een simpel appje als je bent geweest helemaal geen moeite, zeker niet als ze verder volledig vrij spel krijgen.
Zou niet met een schuldgevoel gaan zitten als ik jou was; als dat 12-jarige meisje het nu al beter doet dan haar moeder komt ze er wel.. :)

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:37

Petrichor schreef:
pimaude schreef:
Ik had de moeder ontslagen, en niet de dochter denk ik.. Eerst nog een duidelijke app met de afspraken er nog een keer in, en of ze ermee akkoord gaat en dat je anders verwacht dat ze binnen 48 uur met een reactie komt om tot een oplossing te komen. En dan is het einde verhaal. Voor moeder uiteraard, dochter deed braaf wat je van haar vroeg.


Nou niet helemaal.. Zij zou een appje sturen elke keer als ze was geweest en doet dit niet.

Tja als jij moeder niet kan bereiken kan je niet veel anders dan je nu hebt gedaan. En omdat de dochter ook net niet helemaal doet wat jij wil en mogelijk ook wel beïnvloed gaat worden door moeder snap ik heel goed dat je ze beide niet mee wil.

Dus ik snap je keuze volledig en vind dat je niks verkeerd hebt gedaan. :)


Ik ook. Ik snap het wel. Klaar dan.

SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:39

Ik snap wel dat je gestopt bent. Je weet nu niet eens of die moeder überhaupt geweest is. En je moet elkaar toch kunnen vertrouwen en dat heb je nu niet.
Ik hoef ook geen dagelijkse updates of hele verhalen van m’n bijrijder. Maar als ik iets vraag, verwacht ik wel een reactie terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:40

Ik snap je ook. Misschien was je iets te veeleisend met foto's, verslag etc. als ze geweest zijn maar de afspraak was wel even wat laten weten en het is lastig als iemand je gewoon compleet negeert.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:42

Tja, het is het paard van TS. Al wil ze iedere dag een uitgetypt verslag in 3 voud. Moeder is hier mee akkoord gegaan, dan moet ze zich ook aan de afspraken houden.
Afspraken worden niet nagekomen, dus is het einde verhaal.
Daar kan je wat van vinden, maar dat is nu eenmaal het lot van bijrijder zijn.

Lieser
Berichten: 1546
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:46

rien10 schreef:
Tja, het is het paard van TS. Al wil ze iedere dag een uitgetypt verslag in 3 voud. Moeder is hier mee akkoord gegaan, dan moet ze zich ook aan de afspraken houden.
Afspraken worden niet nagekomen, dus is het einde verhaal.
Daar kan je wat van vinden, maar dat is nu eenmaal het lot van bijrijder zijn.

Maar TS vraagt aan ons wat wij zouden doen. Dus daar reageren we op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:47

rien10 schreef:
Tja, het is het paard van TS. Al wil ze iedere dag een uitgetypt verslag in 3 voud. Moeder is hier mee akkoord gegaan, dan moet ze zich ook aan de afspraken houden.
Afspraken worden niet nagekomen, dus is het einde verhaal.
Daar kan je wat van vinden, maar dat is nu eenmaal het lot van bijrijder zijn.

Ja ik zou daar dus al niet in mee gaan, besteedt tijd liever aan het paard ipv allemaal verslagjes en foto's/filmpjes.
Van mijn verzorgster wil ik ook alleen weten dat ze geweest is en of er bijzonderheden waren.

Het kan natuurlijk ook dat de moeder van het meisje een reden heeft om niet (veel) meer te reageren als ze dat voorheen wel heeft gedaan.

Ibbel

Berichten: 49224
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:48

Het idee van een fotoverslag was het idee van de bijrijdster. Niet de eis van TS (zie latere post van TS)
TS wilde alleen maar weten: wanneer kom je (want dan hoef ik niet) en na afloop: wat heb je gedaan.

Als dat al te veel is, is het duidelijk dat bijrijdster niet past.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:56

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:58

Hoe lang zijn ze bijrijders geweest? Ik heb meer het idee dat de moeder meeging in jouw verhaal om op die manier een knuffelpony voor de dochter te krijgen en daarna zelf weer haar eigen weg te gaan.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 16:45

Rocamor schreef:
Hoe lang zijn ze bijrijders geweest? Ik heb meer het idee dat de moeder meeging in jouw verhaal om op die manier een knuffelpony voor de dochter te krijgen en daarna zelf weer haar eigen weg te gaan.


Ongeveer een maand, omdat toen de communicatie al (eigenlijk vanaf het begin bijna al, maar toen had ze naar eigen zeggen een kapotte telefoon).