Bijrijdster onbereikbaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:45

Ik snap je wel en zou me hier ook kapot aan ergeren. Jammer voor het meisje, maar dat is dan moeders haar eigen schuld.

Ik heb ook een bijrijder en de afspraak dat ze na afloop even laat weten wat ze gedaan heeft en hoe het is gegaan. Als ze niet kan (wij hebben vaste dagen) laat ze dat gewoon weten en als ze een keer extra wil of een andere dag dan laat ze dat ook weten. Kleine moeite lijkt me.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:46

Dus van die maand is ze 2 weken bereikbaar geweest en daarna niet meer gekomen?

Goede beslissing denk ik

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:52

Ibbel schreef:
TS had een bijrijdster om minimaal 3x per week haar paard te rijden omdat die af moet vallen. Dat bijrijdster een dochter had die daarnaast iedere dag mag komen tutten, prima. Maar het doel was een bijrijdster om het paard beweging te geven. Niet een meisje van 12 die verder zonder toezicht een beetje klooit en tut met het paard.
Als bijrijdster niet thuis geeft en het paard geen beweging geeft, dan heeft TS geen barst aan die bijrijdster en is het dus logisch dat bijrijdster exit gaat. Dat de 12-jarige dochter hiervan de dupe is, is jammer, maar TS heeft geen 12-jarige pony-knuffelaar nodig.
En persoonlijk zou ik geen 12-jarige zonder toezicht bij mijn paard laten, ook al tut ze alleen maar een beetje an.
En ik begrijp uit de woorden van TS dat dat meiske dus dagelijks in haar uppie bezig was en dat TS alleen af en toe ook aanwezig was. Dat moet je (ook qua aansprakelijkheid) gewoon al helemaal niet willen.

Zo zie ik het ook. Afspraak is afspraak, dan is het een kleine moeite om even te melden wanneer je niet kan.
Verder laat ik ook geen 12-jarige zonder toezicht bij mijn paarden.

[quote="Ibbel" Toen ik (pre-smartphone) hier een bijrijder had, schreef die gewoon even in een schriftje wat ze gedaan had. Is gewoon handig om te weten, kun je je eigen activiteiten op afstemmen. Dat je niet zelf nadat bijrijder 's morgens een fanatiek uur dressuur gereden heeft zelf 's middags nog even 2 uur het bos in gaat en zo...[/quote]
Ik was destijds de bijrijdster en zo werkte het bij mij en de eigenaresse ook.


Mijn eigen paard kon op een gegeven moment ook wel wat extra beweging gebruiken. Een stalgenoot had een paard dat niet alleen in de stapmolen wilde, dus mijne erbij was een prima oplossing. En als ze dat deed dan stuurde ze even een sms-je (mobiele tijdperk voor whatsapp :+). Wist ik ook ik het die dag wat rustiger met rijden kon doen.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:20

Ik snap je helemaal ts, je moet toch weten wat je paard gedaan heeft. Zoveel moeite is dat niet als je op andermans paard mag rijden.

Sneu voor de dochter, dat wel. Ik zou haar wel de mogelijkheid geven om afscheid te nemen, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:22

Rocamor schreef:
Hoe lang zijn ze bijrijders geweest? Ik heb meer het idee dat de moeder meeging in jouw verhaal om op die manier een knuffelpony voor de dochter te krijgen en daarna zelf weer haar eigen weg te gaan.
Dit dus, dat denk ik ook.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 17:24

melody7 schreef:
Ik snap je helemaal ts, je moet toch weten wat je paard gedaan heeft. Zoveel moeite is dat niet als je op andermans paard mag rijden.

Sneu voor de dochter, dat wel. Ik zou haar wel de mogelijkheid geven om afscheid te nemen, mocht je dat nog niet gedaan hebben.


Dat mag ze zeker! En ze was vandaag nog op stal, hoorde ik van de staleigenaresse. Toen had ze mijn berichtje ook nog niet gelezen.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:36

Volgens mij is wat Bokkers vinden een beetje mosterd na de maaltijd (want de bijrijdsters zijn al 'ontslagen'). Maar ik vraag me wel af: waren de afspraken voor alle partijen wel zo helder? (want we horen ze nu natuurlijk maar een kant).

Ik zag volgens mij onlangs ook wat langs komen over een stakend paard ivm zadelproblemen (ben mezelf ook aan het oriënteren op zadelpassers, daarom viel mijn oog daarop). Als dit al speelde, heeft dat misschien ook invloed gehad. Misschien is er een minder goede ervaring geweest en was het lastig om daarover te communiceren? Na twee weken al niet bereikbaar zijn is echt vreemd, meestal zit je dan toch nog in de 'nieuwe bezems vegen het schoonst' periode....

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 17:41

turtlelito schreef:
Volgens mij is wat Bokkers vinden een beetje mosterd na de maaltijd (want de bijrijdsters zijn al 'ontslagen'). Maar ik vraag me wel af: waren de afspraken voor alle partijen wel zo helder? (want we horen ze nu natuurlijk maar een kant).

Ik zag volgens mij onlangs ook wat langs komen over een stakend paard ivm zadelproblemen (ben mezelf ook aan het oriënteren op zadelpassers, daarom viel mijn oog daarop). Als dit al speelde, heeft dat misschien ook invloed gehad. Misschien is er een minder goede ervaring geweest en was het lastig om daarover te communiceren? Na twee weken al niet bereikbaar zijn is echt vreemd, meestal zit je dan toch nog in de 'nieuwe bezems vegen het schoonst' periode....


Klopt! Maar dit hebben zij nooit meegekregen. Dat was de bijrijdster daarvoor die nu ook weer komt, al dan niet voor de hele 5 dagen van de week.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 15:44

Het is een trend volgens mij :') Vanochtend had een meisje moeten komen proefrijden, ook zij is niet komen opdagen zonder bericht en blijft nu plots compleet onbereikbaar.

JoeryMees
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-22

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:51

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik vind het niet meer dan normaal dat je als bijrijder aan het begin van de week laat weten of overlegt, welke dagen je die week kan/mag komen.

In het verleden maakte ik altijd zulke afspraken met eigenaren, en zelfs als ik vaste dagen had, dan nog liet ik het altijd even weten als ik geweest was, of alles oké was en wat ik had gedaan.
En op een stal met meerdere paarden en dus veel verzorgers, hadden we een schriftje op stal liggen en daar schreef iedereen in wat ze die dag hadden gedaan en met welk paard of paarden.
En werd er op voorhand voor de week daarna vast een schema ingevuld wie wanneer kwam en bepaalde staltaken kon uitvoeren als mest uit het land, waterbakken vullen, etc.
En je schreef in het schrift welke dagen je verwacht volgende week langs te komen.

En je zoekt iemand om je pony beweging te geven, hoe banketstaaf ook voor het meisje, maar van alleen knuffelen valt de pony niet af.

Ik hoop voor je dat je gauw iemand vind die wel het waardeert om een pony voor iemand te mogen verzorgen en te vertrouwen is. Het is niet meer dan normaal dat jij als eigenaar weet wanneer een bijrijder langs komt en dat als diegene is geweest, je even een kort berichtje krijgt met heb vandaag 45 min gereden, ging goed, geen bijzonderheden.
Ik zou het zelf ook fijn vinden als ik zo’n berichtje kreeg, dan weet je in ieder geval zeker dat je pony aandacht, beweging heeft gehad. En natuurlijk kan het best zijn dat met de tijd, als je weet dat ze netjes komt, dat ze niet altijd een berichtje hoeven te sturen als ze zijn geweest. Maar ik vind dat jij als eigenaar daar gewoon vrij in bent, en als iemand dat niet wil, jammer dan. Het gaat wel om jouw pony, en eerlijk, als iemand dat al te veel moeite vind, kan je diegene dan wel vertrouwen dat ze 3x per week komt en ook voldoende beweging geeft?

Ik zou bij jezelf blijven, wat voelt voor jou goed. En ik hoop echt dat je snel iemand treft die je wel kan vertrouwen.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:21

Nala schreef:
Het is een trend volgens mij :') Vanochtend had een meisje moeten komen proefrijden, ook zij is niet komen opdagen zonder bericht en blijft nu plots compleet onbereikbaar.


Ik was helemaal niet op zoek naar een verzorgster maar zag een oproepje van een meisje uit de buurt. Ik ben de beroerdste niet dus gemaild of ze interesse had. Dat had ze. Langs gekomen voor een kennismaking. Reuze enthousiast. Eerste keer dat ze zou komen zei ze af omdat ze ziek was. Dat kan gebeuren. Daarna nooit meer wat gehoord. Reageert ook niet op mijn berichtjes. Heel apart.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:28

Met een bijrijdster lijkt het me handig om vaste dagen te hebben, app-je bij bijzonderheden of als ze de dag willen verplaatsen, andere leuke berichtjes zijn welkom. Zo weet iedereen waar die aan toe is. Maar voor nu is het wel duidelijk dat moeders niet het beste voorbeeld geeft aan haar dochter die daardoor de dupe is geworden voor iets wat ze erg leuk vond. Jammer maar ik had daar denk ik ook voor gekozen.