Zou jij je paard opnieuw kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:18

Oh wow die ziet er leuk uit!

miereneter

Berichten: 2596
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:25

Ja, heel mooi paard. Er missen eigenlijk best wel foto's in dit topic :Y) .

Deze koop ik dus direct opnieuw, al hoop ik dat hij met mij hoogbejaard wordt (hij is bijna 5, ik ben 46):

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:56

Die heeft ook een elegant hoofdje zeg :)

nps
Berichten: 1992
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:13

Pfoe, lastige vraag. Ik ben helemaal gek op mijn merrie en zou haar niet meer kwijt willen maar ik zou niet nog een keer voor zo’n kijkerig paard gaan. Ik dacht heel naief dat dat wel minder zou worden als ze meer had gezien, maar zeven jaar later heb ik wel geleerd dat dat dus niet zo is. Ik heb er mee leren leven. Meestal. Ze compenseert t door verder vreselijk lief en betrouwbaar te zijn, dus vooruit ;)

RanjaRietje

Berichten: 597
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:18

Mijn paard Maddy zou ik zo weer kopen! We hebben zoveel meegemaakt en we klikken gewoon :D Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:20

Ik ben mijn Daisy vandaag al 11 weken kwijt..

Ik zou haar zo opnieuw kopen. Nou ja - leasen, want zo zijn wij begonnen. Na een jaar leasen was de eigenaar zo overtuigd van mijn liefde voor haar, dat hij me haar paspoort opstuurde met de woorden "nu is ze jouw prinses".

Ik wilde een schimmelruin. Zeker geen merrie, zeker geen bruine.

Afbeelding

:')

Ze was alles waar ik ooit van kon dromen. Zo koel in het hoofd, zo relaxed in de omgang. Zo enorm veel vertrouwen in mij. Ik heb elke droom die ik had voor "mij & mijn paard" met haar mogen waarmaken. Al die mooie herinneringen, mijlpalen..

Ja. Ik zou het zo opnieuw doen. Ook al huil ik nog regelmatig de ogen uit mijn kop en ligt mijn hart in 1000 stukjes - ik zou het allemaal opnieuw doen. Wat zou ik dat graag willen...

Ik wil geen ander paard meer. Want ik kan me niet voorstellen dat ik alles wat ik voor mijn Daisy heb gelaten en gedaan, zou overhebben voor een ander paard, waar in niet dié band mee heb. Met Daisy had ik dé klik vanaf de eerste seconde. Zij was mijn paard, ik was haar mens. Zonder dat gevoel zie ik "een eigen paard" niet meer zitten. Voor minder doe ik het niet :)

miereneter

Berichten: 2596
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:29

Mooi koppie, RanjaRietje.

Dubbel is dat hé, LWDaisy. Jullie hadden het samen geweldig en dat zou je voor geen goud hebben willen missen. En het afscheid doet dan des te meer pijn. Klinkt alsof jullie een hele mooie, speciale band hadden. Je hoeft nu ook nog helemaal niet over een volgend paard na te denken, toch. Nu mag je verdriet de ruimte krijgen en wat de toekomst brengt, zie je dan wel weer.

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:42

Elk paard wat ik heb gehad heeft mij wat geleerd. Ook als het qua karakter geen match was, of wanneer er medisch wat mankeerde: alle paarden hebben mij zoveel geleerd.

Had er geen een willen missen :)

AnnetteFlame

Berichten: 1450
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:44

Qua karakter en het type paard, zou ik drie van de vier paarden die ik heb gehad, zeker opnieuw kopen. Mn eerste pony was een 20 jarige leermeester die na 2 jaar is overleden aan koliek.

Mn kwpn-er zou ik zeker niet opnieuw kopen, lag er vaker naast dan dat ik erop zat en ben er toen in bevestigd dat ik een pony mens ben.

Mn appaloosa die ik vanaf veulen had, zou ik ook zo opnieuw hebben gekocht als het niet zo'n brokkenpiloot zou zijn en geen pssm zou hebben gehad. Die heb ik op 8-jarige leeftijd moeten laten inslapen.

Mn huidige veulen zou ik ook zo opnieuw kopen qua karakter en type, maar das ook weer een Brokkenpiloot, dus ik heb me in de afgelopen maanden wel afgevraagd waarom ik dit ook alweer wilde :')

Dus qua dierenarts kosten had ik niks opnieuw gekocht :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:50

Oké ik wist niet dat foto’s mochten :o
Maar de rechtse wil ik graag 400x klonen aub en de linkse is de reden dat ik de komende jaren geen paard meer KAN kopen :+
Afbeelding

Van de ene blessure naar de andere en de ene rekening nog gortiger dan die ervoor. Als ik verstand had zou ik dat dus niet weer doen als ik alles wist op voorhand

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:51

Ik moet zeggen, dat als ik wist dat ze zo erge verlatingsangst had ik mezelf misschien hard had gemaakt en haar had laten staan.
Maar ik weet ook dat ze me al direct helemaal om had in de eerste minuten. En zij koos mij ook :o dat is ook veel waard. Ik kan letterlijk elke dag niet wachten tot ik naar haar toe kan

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:52

Ja, 100%! Klik vanaf het 1e moment en verliefd. Zij is mijn rots in de branding, mijn grote troost geweest nadat m'n andere paard overleed (die ik overigens ook zo nog een keer zou kopen!). Zo lief en nuchter vind je ze niet vaak. Ja, ik ben stapelgek op haar. Hoop natuurlijk dat ze nog heel lang bij mij is.
Afbeelding

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:59

Mag ik haar dan kopen VOORDAT ze verpest werd door een opkoper/ inrijstal? Want ik denk dat als ze die klap nooit had hoeven te verwerken. Je er echt een grandioos paard aan had gehad? Nog steeds! Maar ze heeft zo haar kuren, waaronder angst-agressie.

Kan mij geen beter paard voorstellen dan haar. Heb haar toen weer op de rails gebracht voor iemand. Aangezien ik en Chanel het zo goed konden vinden, vond de oud eigenaar dat Chanel naar mij moest gaan. Zodoende heb ik haar dus gekregen.

hagelslag
Berichten: 9163
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:09

Afbeelding


Absolute ja voor beide.
Ahhoewel ik bij Bonnie dan iets eerder qua longen zou opletten.
En qua sok ook. Maar al doende leert men..
En ondanks dat ze echt zich soms gedraagt als een rasechte doordenderaar, heeft ze eigenlijk een heel lief zacht karakter. Als ze de bitch even thuis laat...

En layka, die is dan wel van m'n zusje... Maar dat is echt een hele geniale merrie

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:14

Onmiddellijk! Zocht iets heel anders, maar viel binnen 1 seconde voor hem. Hij was het! Als hij nog leefde zou ik heel gelukkig zijn. Zou hem zelfs nu, terwijl ik eigenlijk geen paarden meer kan houden (fysiek) direct kopen.

Hij was HET, beter, fijner, mooier kan niet. Fantastisch dier!
Afbeelding

Waidida
Berichten: 760
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 20:25

Benfan schreef:
Mag ik haar dan kopen VOORDAT ze verpest werd door een opkoper/ inrijstal? Want ik denk dat als ze die klap nooit had hoeven te verwerken. Je er echt een grandioos paard aan had gehad? Nog steeds! Maar ze heeft zo haar kuren, waaronder angst-agressie.

Kan mij geen beter paard voorstellen dan haar. Heb haar toen weer op de rails gebracht voor iemand. Aangezien ik en Chanel het zo goed konden vinden, vond de oud eigenaar dat Chanel naar mij moest gaan. Zodoende heb ik haar dus gekregen.

Zeker! Dat zou bij mij ook de voorwaarde zijn. Ik zou mijn merrietje willen kopen op 4 jarige leeftijd, voordat er iemand met zijn poten aan heeft gezeten!

Waidida
Berichten: 760
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 20:26

Hevonen schreef:
Onmiddellijk! Zocht iets heel anders, maar viel binnen 1 seconde voor hem. Hij was het! Als hij nog leefde zou ik heel gelukkig zijn. Zou hem zelfs nu, terwijl ik eigenlijk geen paarden meer kan houden (fysiek) direct kopen.

Hij was HET, beter, fijner, mooier kan niet. Fantastisch dier!
[ [url=m/TIB5qi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knapperd! Welk ras was hij?

roosa

Berichten: 2315
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:35

Deze merrie koop ik meteen opnieuw!
Mijn eerste grootste liefde |(
Roosje
Afbeelding
Mis haar.

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:44

Waidida schreef:
Hevonen schreef:
Onmiddellijk! Zocht iets heel anders, maar viel binnen 1 seconde voor hem. Hij was het! Als hij nog leefde zou ik heel gelukkig zijn. Zou hem zelfs nu, terwijl ik eigenlijk geen paarden meer kan houden (fysiek) direct kopen.

Hij was HET, beter, fijner, mooier kan niet. Fantastisch dier!
[ [url=m/TIB5qi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knapperd! Welk ras was hij?


Groninger! Was op zoek naar een ca. 12-jarige brave bruine merrie. Viel voor een 2-jarige onbeleerde hengst. Heb hem (ik onervaren) zelf beleerd. hij vond alles leuk. Buitenritten, bij het 'kanon' (in vier- of zesspan, of onder het zadel lopen en dan rustig blijven terwijl we van alles werd afgeschoten en een hoop gedoe was. Mee op kamp naar de Veluwe, springen, dressuur, boogschieten vanaf zijn rug. hij vond het leuk, zo lang het maar niet saai was; dan werkte hij wel, maar verloor zijn enthousiasme. Altijd nieuwsgierig, altijd vrolijk, altijd werkwillig; enorm moedig, heel intelligent, vrijwel nergens bang voor. Heerlijk paard!

DemiSisa

Berichten: 1060
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:59

Ja en nee. Dit paard: 1000% zeker. Een ander paard met vergelijkbaar karakter? Nee. Ik ben dol op mijn paard, hij is echt mijn grote vriend, mijn maatje. Zijn bijnaam is tegenwoordig ook 'grote vriend'. Maar qua rijden.. Hij is echt liever lui dan moe, vrijwel niet te motiveren (of in ieder geval: al veel geprobeerd maar nog niet gevonden wat zou helpen) en dat is eigenlijk al zo sinds ik hem heb (in augustus 2 jaar). Afgelopen halfjaar zit er eigenlijk ook geen verbetering meer in ons rijden (eerder het tegenovergestelde, helaas) en dat maakt dat het momenteel echt heel lastig is.. Ondanks dat zou ik hem echt nooit willen missen, maar een vergelijkbaar paard kopen is echt een nee voor mij. :)


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:01

DuoPenotti schreef:
Mijn geweldige Sjimpie. Mijn alles kunner. Mijn echte maatje. Wat mis ik hem. Hij was echt alles wat ik toen wilde. <3

Maar nu. Ik oude doos. Zou geen exacte kopie van hem als 3 jarige meer willen.
Met zijn staart er op in een soort van passage rond snurken op concours als voorbeeld. Ik zou nu af stappen en zeggen op zo'n gestoorde knol ga ik niet zitten :))


Maar terug in de tijd samen. Ik zonder nah. Samen met hem. Waar kan ik in de tijdmachine stappen?


Ja die tijdmachine zou ik ook wel willen.

Binck8
Berichten: 431
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:51

Absoluut ja!
Ik heb mijn Friese ruin inmiddels 14 jaar, ik kan hem al dik 10 jaar niet meer rijden (door mijn fysieke klachten) maar hij is mijn paardenmaatje. Ik hou zielsveel van hem en we kennen elkaar zo goed. Hij heeft mij al heel vaak getroost en hij helpt mij ontzettend qua gezondheid en rust. Goud waard!
Ookal is hij een heerlijke langdurige pensionado dan nog heb ik hem nodig en geniet ik van hem. Eerst hadden we de deal dat hij minimaal 20 jaar moest worden, daarna is het 25 jaar geworden.
Nu is hij bijna 23 en ik kan me oprecht zorgen maken over mijn leven zonder hem. Wat een gemis en direct ook de stop van het paardenhouden.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:58

Afbeelding

Als ik deze lollige stinker met z'n hartjesvlek nog een keer zou vinden dan neem ik hem gelijk mee.

Dit is echt m'n hearthorse en ik zou er kapot van zijn als hij komt te overlijden, vandaar dat we ook alles voor hem overhebben.

Wil ooit nog een keer een bruin/vos/palomino bonte merrie versie van deze erbij. Lijkt me geweldig als deze hartendief een tinker vriendinnetje heeft. <3

Daihyo

Berichten: 88099
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:08

DemiSisa schreef:
Ja en nee. Dit paard: 1000% zeker. Een ander paard met vergelijkbaar karakter? Nee. Ik ben dol op mijn paard, hij is echt mijn grote vriend, mijn maatje. Zijn bijnaam is tegenwoordig ook 'grote vriend'. Maar qua rijden.. Hij is echt liever lui dan moe, vrijwel niet te motiveren (of in ieder geval: al veel geprobeerd maar nog niet gevonden wat zou helpen) en dat is eigenlijk al zo sinds ik hem heb (in augustus 2 jaar). Afgelopen halfjaar zit er eigenlijk ook geen verbetering meer in ons rijden (eerder het tegenovergestelde, helaas) en dat maakt dat het momenteel echt heel lastig is.. Ondanks dat zou ik hem echt nooit willen missen, maar een vergelijkbaar paard kopen is echt een nee voor mij. :)

Misschien is dat wel een betere omschrijving.
Mijn haflinger en ik zijn zo intens verbonden. Maar daardoor geeft het ook zoveel zorgen. Al 15 jaar. Tegelijkertijd ook onwijs veel geluk en plezier. Alleen zou ik nooit meer een vergelijkbaar paard kopen. Zo gecompliceerd en moeilijk voor zichzelf. En anderzijds ga ik kapot als ik hem moet missen.

Daarom heb ik een veulen gekocht dat echt compleet het tegenovergestelde is. Niet dat die geen zorgen oplevert, maar het idee was leuk :+

Afbeelding

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:20

Ja!
Ondanks dat ze pas een paar maand van mij is en er medisch best veel aan gesleuteld moe(s)t worden.
Haar gouden karakter zorgt ervoor dat ik dolblij ben haar voor de slacht weggekocht te hebben.
Ze verdiend die kans om fysiek weer erbovenop te komen en meer te genieten.