Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7983
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:25

Jessix schreef:
Ik lees nooit de reacties op SM. Ik kan daar echt niets mee. Dat je pro wolf bent is helemaal prima maar je zou vandaag de dag toch echt je mening moeten bijstellen over wat een wolf wel of niet doet.


Ja ik ook echt niet meer, dat soort domme berichten kunnen echt mijn humeur vergallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34712
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:35

Ik heb vanmorgen nog wel gereageerd, iemand die had op een niet perse pro wolf pagina gezegd dat het na de zoveelste aanval in Speuld wel duidelijk was dat het om een probleemwolf gaat en ingrijpen nu nodig is. Ik kan er niet tegen als de 3 meest genoemde dingen weer voorbij komen, nacht op stal, rasters en de kudde beschermingshonden. Normaal reageer ik niet meer ( bij grote nieuws sites) maar dit is een meer besloten groep dus ik heb even op mijn handen gezeten en toen toch gereageerd.

tienus63

Berichten: 12128
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:47

tienus63 schreef:
Vandaag in Schoonloo aantal pinken/jongvee gedood.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Betrokken veearts heeft bericht geplaatst op Twitter.
Aantallen worden niet in bericht genoemd. Wel foto’s van dode en gewonde dieren.

1 kalf/pink gedood. Dier liep naast de boerderij.

Jessix

Berichten: 16471
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:34

SusanH schreef:
Ik heb vanmorgen nog wel gereageerd, iemand die had op een niet perse pro wolf pagina gezegd dat het na de zoveelste aanval in Speuld wel duidelijk was dat het om een probleemwolf gaat en ingrijpen nu nodig is. Ik kan er niet tegen als de 3 meest genoemde dingen weer voorbij komen, nacht op stal, rasters en de kudde beschermingshonden. Normaal reageer ik niet meer ( bij grote nieuws sites) maar dit is een meer besloten groep dus ik heb even op mijn handen gezeten en toen toch gereageerd.

Dat is ook heel verleidelijk. Ik moet ook gewoon echt niet lezen, anders is het inderdaad lastig om niet te reageren. Alleen heeft het me zelden wat gebracht, dus nu blijf ik er maar ver van vandaan. Alleen op bokt ga ik graag in gesprek of discussie.

Jessix

Berichten: 16471
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:37

tienus63 schreef:
tienus63 schreef:
Vandaag in Schoonloo aantal pinken/jongvee gedood.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Betrokken veearts heeft bericht geplaatst op Twitter.
Aantallen worden niet in bericht genoemd. Wel foto’s van dode en gewonde dieren.

1 kalf/pink gedood. Dier liep naast de boerderij.


Ik vind het zo eng... Hoe houdt je je dier nu nog veilig.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:41

Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:
Hoe laad je die batterij op? :)

Waar ik vroeger op stal stond daar had type berg hond die.
Werkte prima. Behalve als zijn haar te lang was. Mocht ik ff plekje scheren zodat dat blokje weer contact had.

Zo denk ik dus ook met onder de omheining door gaan dat ze helemaal geen stroom krijgen.
Draad raakt zeker in de winter de huid niet.


Elke week even aan de laadpaal vast knopen :j

Zonnepaneel op z'n rug

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:54

Er komen hier goede ideeën voorbij :D

Het is dat het triest is maar anders was het gewoon grappig :j

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:57


ikkedus
Berichten: 3301
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:17

tienus63 schreef:
tienus63 schreef:
Vandaag in Schoonloo aantal pinken/jongvee gedood.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Betrokken veearts heeft bericht geplaatst op Twitter.
Aantallen worden niet in bericht genoemd. Wel foto’s van dode en gewonde dieren.

1 kalf/pink gedood. Dier liep naast de boerderij.


Waren er 2.
Afbeelding

Sanet

Berichten: 7983
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:22

DuoPenotti schreef:
Die hebben geen afslagen, alleen hun eigen eenzijdige weg.

Deze las ik net
Citaat:
STEL, stel je eens voor...
Ik wil graag een roedel Duitse Herders.
Ik vind ze zo mooi en indrukwekkend en vroeger had iedereen erfhonden gewoon altijd buiten los op het erf en vingen ze de ratten en muizen.
Ik besluit om een compleet nestje te kopen, 4 teefjes en 2 reutjes en dan heb ik al snel mijn roedel.
Inteelt boeit me niet want dat was vroeger ook geen probleem.

Dat ze ook de kippen, konijnen en katten in de buurt opvreten en zich vermaken met de schapen van de buurman is niet mijn probleem dus de buurman moet niet zeuren. Dan moet iedereen ze maar ophokken want mijn roedel doet nou eenmaal wat hun natuurlijke instinct is en ze moeten toch eten.

De buurt komt in opstand en wil van mijn honden af maar daar heb ik een slim truckje voor bedacht en niemand mag ze een haartje krenken en alleen als ze echt kunnen bewijzen dat het mijn honden waren dan geef ik ze een kleine tegemoetkoming in hun schade maar ik ga echt niet betalen voor de beesten die nog leven en de kosten van de dierenarts betaal ik natuurlijk ook niet want dan hadden ze hun dieren maar binnen moeten houden en die schapen in de schuur.
Oh ze hebben geen schuur?
Tja, dan moeten ze die maar bouwen of ze hadden nooit schapen, konijnen en katten moeten nemen toch?!

Wat kunnen mijn honden eraan doen dat ze zich vervelen en dat die kippen en katten nou eenmaal lekkerder en makkelijker te vangen zijn dan die ratten en muizen? Honger hebben mijn honden niet, er is genoeg te vangen in de buurt maar ze moeten toch iets te doen hebben nietwaar.
Die mensen moeten gewoon niet zeuren en beter voor hun dieren zorgen.

Dat geld dat ik moet betalen voor de door mijn honden gedode dieren wil ik natuurlijk wel terug en het liefst nog wat meer dus ik organiseer een voettocht door het dorp zodat iedereen de echte Duitse Herder in het wild kan zien. Met een groep betalende sukkels loop ik door de omgeving in de hoop mijn honden ergens te zien want zeg nou zelf het zijn toch schitterende dieren en hoe mooi zou het zijn als we de teefjes met hun puppy's zien lopen?
Zo kom ik mooi uit de kosten, en als de honden flink door fokken hou ik er misschien nog wel iets aan over en die verrekte katten van de buren schijten niet meer op mijn erf.
Ik heb mijn zo gewenste roedel en hoef ze niet te voeden, heb geen enkele zorgplicht en hoef geen hondenbelasting te betalen.

Vraag: Mag dat in Nederland?

Deze zag ik idd ook voorbij komen…

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:33

tienus63 schreef:
Vandaag in Schoonloo aantal pinken/jongvee gedood.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Betrokken veearts heeft bericht geplaatst op Twitter.
Aantallen worden niet in bericht genoemd. Wel foto’s van dode en gewonde dieren.


Zeg dan maar dag tegen de biologische landbouw en de extensieve veehouderij.
Intensieve veehouderij met dieren die nooit geen daglicht zien. Alles ophokken in varkensflats en weer terug naar de legbatterij. En ook koeien voortaan in hermetisch afgesloten stallen.

Allemaal zodat de wolven maar buiten kunnen lopen.
En oja, ook de paarden gewoon weer 24/7 veilig ophokken in een stal.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:12

Loretta schreef:
tienus63 schreef:
Vandaag in Schoonloo aantal pinken/jongvee gedood.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Betrokken veearts heeft bericht geplaatst op Twitter.
Aantallen worden niet in bericht genoemd. Wel foto’s van dode en gewonde dieren.


Zeg dan maar dag tegen de biologische landbouw en de extensieve veehouderij.
Intensieve veehouderij met dieren die nooit geen daglicht zien. Alles ophokken in varkensflats en weer terug naar de legbatterij. En ook koeien voortaan in hermetisch afgesloten stallen.

Allemaal zodat de wolven maar buiten kunnen lopen.
En oja, ook de paarden gewoon weer 24/7 veilig ophokken in een stal.


Nee we willen absoluut geen intensieve veehouderij! We willen helemaal geen veehouderij. Producten importeren is namelijk uiteindelijk goedkoper en biedt dus een win-win situatie t.o.v. onder andere de stikstofcrisis.

pillow
Berichten: 7834
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:32

Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:
Hoe laad je die batterij op? :)

Waar ik vroeger op stal stond daar had type berg hond die.
Werkte prima. Behalve als zijn haar te lang was. Mocht ik ff plekje scheren zodat dat blokje weer contact had.

Zo denk ik dus ook met onder de omheining door gaan dat ze helemaal geen stroom krijgen.
Draad raakt zeker in de winter de huid niet.


Elke week even aan de laadpaal vast knopen :j

Met een te kort snoer aan een hoog geplaatst stopcontact.

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:39

Kaja schreef:
Nee we willen absoluut geen intensieve veehouderij! We willen helemaal geen veehouderij. Producten importeren is namelijk uiteindelijk goedkoper en biedt dus een win-win situatie t.o.v. onder andere de stikstofcrisis.


Mijn reactie is ook voornamelijk sarcastisch bedoeld.
Mensen die zo tegen dierenleed zijn en strijden voor een beter leven voor dieren. Omarmen nu een beest dat gewoon zeer veel dierenleed veroorzaakt.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:41

Loretta schreef:
Kaja schreef:
Nee we willen absoluut geen intensieve veehouderij! We willen helemaal geen veehouderij. Producten importeren is namelijk uiteindelijk goedkoper en biedt dus een win-win situatie t.o.v. onder andere de stikstofcrisis.


Mijn reactie is ook voornamelijk sarcastisch bedoeld.
Mensen die zo tegen dierenleed zijn en strijden voor een beter leven voor dieren. Omarmen nu een beest dat gewoon zeer veel dierenleed veroorzaakt.

Ik zag het sarcasme in je bericht hoor, ben het volkomen met je eens.

Wintu

Berichten: 3063
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:23

Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer, ik walg inmiddels van ze. Met hun biodiversiteit en pro wolf beleid en maar kappen en geld binnen harken. Nu weer 55 hectare bos op de Sallandse Heuvelrug voor de kap. Wie denken die organisaties wel niet wie ze zijn

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:33

Wintu schreef:
Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer, ik walg inmiddels van ze. Met hun biodiversiteit en pro wolf beleid en maar kappen en geld binnen harken. Nu weer 55 hectare bos op de Sallandse Heuvelrug voor de kap. Wie denken die organisaties wel niet wie ze zijn


Bomen die CO2 omzetten in zuurstof en ook nog eens stikstof opslaan.
Vervolgens komt er zeer stikstoffevoelige natuur voor in de plaats wat vervolgens niet blijkt te werken.

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:50

Echwel schreef:
Net op het journaal dat ze in Zeeland reeën gaan afschieten het zijn er teveel.
Misschien willen ze een wolfje hiervandaan hebben.

Edit linkje
https://www.pzc.nl/middelburg/er-zijn-a ... gle.com%2F


Nee dank u vriendelijk. Liever jagers die de klus veilig klaren en zo snel mogelijke dood geven aan de dieren dan een wolf waardoor ik dadelijk mijn paarden vrijheid moet ontnemen. Ik heb ook meer vertrouwen in de kundigheid van jagers om op de juiste manier af te schieten zodat de populatie reeën wel blijft bestaan en zowel jong als oud er is dan in de kundigheid van de wolf hierin.
Hier wel Zeeland maar hier geen overbevolking qua reeën gelukkig. Wij mogen hier van ze blijven genieten terwijl ze in en rondom de weides van de paarden lopen zonder dat ze gehinderd worden door omheining

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34712
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:49

Net een filmpje gezien van iemand die heel erg pro wolf is, die filmt wolven die herten aanvallen. Echt schokkend om te zien. En de tekst erbij, stop maar met de jacht. Nou, bij de jacht gillen herten niet hoor. Dan is het in 1 tel klaar. Ik vond het echt een schokkende film om te zien. Heb hem weg geklikt.

Dreamboy

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:57

Klopt, ik zag hem ook. Vreselijk dat er mensen zijn die dit mooi vinden om te zien.

Wintu

Berichten: 3063
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:00

Wij hebben hier damherten, zachtaardige dieren. Snap ook niet dat mensen er van genieten hoe zo een dier aan zijn einde komt, volgens mij zit er dan iets niet goed in je bovenkamer.

Wintu

Berichten: 3063
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:01

Loretta schreef:
Wintu schreef:
Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer, ik walg inmiddels van ze. Met hun biodiversiteit en pro wolf beleid en maar kappen en geld binnen harken. Nu weer 55 hectare bos op de Sallandse Heuvelrug voor de kap. Wie denken die organisaties wel niet wie ze zijn


Bomen die CO2 omzetten in zuurstof en ook nog eens stikstof opslaan.
Vervolgens komt er zeer stikstoffevoelige natuur voor in de plaats wat vervolgens niet blijkt te werken.


Ja, is toch niet te begrijpen.

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 05:43

Loretta schreef:
Wintu schreef:
Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer, ik walg inmiddels van ze. Met hun biodiversiteit en pro wolf beleid en maar kappen en geld binnen harken. Nu weer 55 hectare bos op de Sallandse Heuvelrug voor de kap. Wie denken die organisaties wel niet wie ze zijn


Bomen die CO2 omzetten in zuurstof en ook nog eens stikstof opslaan.
Vervolgens komt er zeer stikstoffevoelige natuur voor in de plaats wat vervolgens niet blijkt te werken.


Het probleem wordt toch bij de boeren gegooid. Het lijkt erop dat deze pro wolf organisaties maar wat graag boeren weg hebben dus ideaal voor hun dit zo te kunnen doen zonder tegengas en met dadelijk weer zielige verhalen over stikstof en kapot bos

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:40

Eigenlijk heb ik dat idee ook, dat die wolven worden ingezet als huurmoordenaars om boeren die nog dieren hebben buitenlopen van het platteland af te pesten. Zodat ze hun grond willen opgeven.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:06

Wintu schreef:
Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer, ik walg inmiddels van ze. Met hun biodiversiteit en pro wolf beleid en maar kappen en geld binnen harken. Nu weer 55 hectare bos op de Sallandse Heuvelrug voor de kap. Wie denken die organisaties wel niet wie ze zijn

Ik niet inmiddels, maar al heel lang.
Dat was mij jaren geleden wel al duidelijk wat dat voor organisaties zijn...