Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:25

dierenfan schreef:
https://www.facebook.com/share/p/GfR7R7fGkeVWxvng/

Gezien dit filmpje in wouw/huybergen loopt er absoluut een wolf rond in de omgeving. Weer 1 met heel vreemd gedrag die bewust de tractor op zoekt



Citaat:
Wouwse Plantage/ Huybergen Noort-Brabant
29-04-2024

Gefilmd maandagavond 29/04 Tussen Wouwse Plantage en Huybergen. Exacte locatie helaas niet bekend.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

(D)


Afbeelding

Bijzonder inderdaad :=

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:28

Deze parel dan..
Bushalte is wel in het bos trouwens. Volgens mij vlakbij de weg waar laatst de wolf op de weg stond incl politie. Jonkheer Sandbergweg.

Citaat:
Ermelo Gelderland
30-04-2024

Zichtmelding Hotel het Roode Koper Ermelo wolf in de bosjes bij de bushalte. Zowel gisteravond als vanmorgen was een wolf aanwezig. Politie is erbij geweest.

Er was geen sprake van gevaar. De wolf was niet agressief of iets. Hij lag naast de bushalte. Maar t was niet een gewenste situatie. Een wolf als attractie en kinderen dichtbij etc. Begrijpelijk want iedereen is nieuwsgierig.. maar je wil niet dat die wolf zo “gewend” raakt aan mensen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

DubbelFun

Berichten: 88798
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:51

Hij had even genoeg gelopen en wachtte op de bus...

Jessix

Berichten: 16480
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:54

Jammer dat er niet bij staat wat ze nu hebben gedaan. Situatie is niet gewenst, dus dan zou je denken dat ze hem weg moeten jagen... Maar dat mag natuurlijk weer niet. Dus maken we de wolven alleen maar makker.

gillian

Berichten: 4429
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:07

Hij wacht op Roodkapje om samen grootmoeder koekjes te gaan brengen :')
Van de gekke toch.. beest ligt bij de bushalte..hoezo schuw

dierenfan
Berichten: 9655
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:10

We hebben bijzondere wolven....mijn weekend veluwe was ook echt minder relaxt. Vorig jaar nog alleen wandrlingen in bos rondom park gedaan. Nu mijn man mee gesleept het bos in en nog was het niet zoals het vroeger

Elegance_
Berichten: 2003
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:14

Jessix schreef:
Jammer dat er niet bij staat wat ze nu hebben gedaan. Situatie is niet gewenst, dus dan zou je denken dat ze hem weg moeten jagen... Maar dat mag natuurlijk weer niet. Dus maken we de wolven alleen maar makker.


Zoals ik het begreep hebben ze hem toch weg gejaagd. Er zijn ook foto's bij ons bekend deze mogen wij helaas niet delen maar politie was met 3 auto's aanwezig.

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:17

Hmm dubbel wel hoor.

Kijk de locatie: de wolf zit dus gewoon 'netjes' in het bos.
Afbeelding
Die bushalte zal niet meer voorstellen dan een paaltje denk ik zo, dus dat stelt niet zoveel voor.

Dat hij niet weg loopt van mensen is niet oké maar dit zal wel allemaal een en dezelfde wolf zijn die zich daar ophoudt en telkens bij mensen wordt gezien.
Ben benieuwd wat de politie heeft gedaan, op welke afstand ze mensen hebben gehouden etc.

Deze gaat trouble geven van de zomer. Dat hij zich écht niet meer laat wegjagen als jij daar met je hondje loopt. Of toch even in je veranda komt kijken of daar niks te snuffelen valt. Deze gaat iemand pakken hoor.

Skessa_
Berichten: 10689
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:33

dierenfan schreef:
https://www.facebook.com/share/p/GfR7R7fGkeVWxvng/

Gezien dit filmpje in wouw/huybergen loopt er absoluut een wolf rond in de omgeving. Weer 1 met heel vreemd gedrag die bewust de tractor op zoekt



Oh gets -O- Weer erg dichtbij. Liep er een paar dagen terug 1 rond Achtmaal, misschien verder getrokken?

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:47

dierenfan schreef:
https://www.facebook.com/share/p/GfR7R7fGkeVWxvng/

Gezien dit filmpje in wouw/huybergen loopt er absoluut een wolf rond in de omgeving. Weer 1 met heel vreemd gedrag die bewust de tractor op zoekt


Opzich niet , vraag me ook af wat er op het land gedaan word.
Het lijkt wel mais wat gerooid word ( maar daar is het nog geen tijd voor nu :o? ) maar het lijkt in ieder geval een hoog gewas.
Daar zitten vaak reeën in , en komen er bij verstoring uit.

Net zoiets als meeuwen/vogels weten waar ze moeten zijn als het land geploegd word. :j



Die wolf bij de bushalte wachtte op de tourbus :=
Afbeelding

pillow
Berichten: 7840
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:08

Een bollenveld zo te zien.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:35

De politie zal wel een keer geroepen hebben "wolf: mand!"
En toen is hij vertrokken naar zijn mandje.....

3 politie auto's, die beesten mogen wat kosten hè.
Als je belt bij een ongeval komt er niemand meer....

Elisa2

Berichten: 37539
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:39

Die wolf in Ermelo wilt volgens mij graag huis hond worden..

Jessix

Berichten: 16480
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 06:47

Elegance_ schreef:
Jessix schreef:
Jammer dat er niet bij staat wat ze nu hebben gedaan. Situatie is niet gewenst, dus dan zou je denken dat ze hem weg moeten jagen... Maar dat mag natuurlijk weer niet. Dus maken we de wolven alleen maar makker.


Zoals ik het begreep hebben ze hem toch weg gejaagd. Er zijn ook foto's bij ons bekend deze mogen wij helaas niet delen maar politie was met 3 auto's aanwezig.

Ah bedankt voor je antwoord. Fijn dat er toch meer gedaan wordt dan erbij staan kijken.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:54

Over die aanval van de wolf op de moeflons van de Hoge Veluwe; ik hoop dat ze daar nog iets meer over naar buiten gaan brengen. Op het hekwerk vooraan bij het fietspad, staat zo ongeveer elke zoveel meter een wildcamera het hekwerk te filmen. Als wolven er overheen/onderdoor zijn gegaan, dan is het daar iig ook allemaal opgenomen, daar kan je wel wat van leren, denk ik. Ik ben benieuwd of dat wolven net als over de hekwerken voor zwijnen los springen, met afzet op het hek, of simpelweg stroom negeren en klimmen. Of er alsnog onderdoor zijn gegaan, ik weet niet of dat hekwerk op de HV is ingegraven. Ze dachten toch ook dat het muldier wat erbij stond, die wolf heeft weggejaagd? Ik hoop dat dat ook op een camera staat.
Voor nu denk ik dat het enige hekwerk wat een beetje zou kunnen helpen, eerder bovenaan overhellend moet zijn, dan 'zo hoog mogelijk'.

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:35

Citaat:
Moergestel Noord-Brabant
01-05-2024
08.00 uur

Wolf gezien op de Molenakkerstraat in Moergestel. Liep richting snelweg A58 tussen moergestel en oirschot


Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

(D)


Afbeelding

Filmpjes in link
https://www.facebook.com/share/p/fQhg3hfD9AjacZyj/

Mellow

Berichten: 6497
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:11

Afbeelding

Dode wolf A32 Wolvega.
Bron: geen wolf op facebook.

vilheide

Berichten: 1481
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:50

Mellow schreef:
[ [url=m/myRNs8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dode wolf A32 Wolvega.
Bron: geen wolf op facebook.

De reacties op FB zijn weer tenenkrommend. Ik hoop dat het dier op slag dood was en geen lijdensweg heeft gehad en de automobilist er zonder al teveel schade vanaf is gekomen.

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:26

Eindelijk actie ivm de iets te tamme wolf in Ermelo.
Afbeelding


Vraag me af of er iets gebeurt is bij de bushalte van het hotel. Blijkbaar 5 politiewagens (kunnen beter een boswachter bellen, wat gaat een politie in godsnaam doen met dieren gedrag?) en nu dus echt alles afgesloten. Veel toerisme, mensen die even langs rijden in de hoop de wolf te spotten.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:28

Dit is toch echt de omgekeerde wereld...

rien10
Berichten: 14767
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:29

DuoPenotti schreef:
Dit is toch echt de omgekeerde wereld...

De horeca- en toeristen industrie zal echt wel van zich laten horen. Het is pas mei, hoogseizoen moet nog beginnen.

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:34

Tis nooit goed hè?
Er wordt nu toch actie ondernomen?

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:47

Dat is toch geen actie?
Ik dacht voordat ik die foto aanklikte ze hebben hem duidelijk weg gejaagd.
Nee ze jagen de mensen weg.
Imo is dat de omgekeerde wereld ja.
Dat beest hoort schuw te zijn.
Dus doe daar wat mee...


rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Dit is toch echt de omgekeerde wereld...

De horeca- en toeristen industrie zal echt wel van zich laten horen. Het is pas mei, hoogseizoen moet nog beginnen.

Geeft onze overheid daar wat om? Zal mij benieuwen

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 17:50

Nyaleti schreef:
Tis nooit goed hè?
Er wordt nu toch actie ondernomen?


Dit is struisvogelgedrag.
We kunnen niks met de wolf dus pakken we de mens wel aan.

Gaan ze alle parkeerplaatsen sluiten op deze manier?
Want wat let de wolf om een andere plek te vinden waar mensen zijn.

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:54

Nja het is in iedergeval iets.
Want we weten ondertussen ook wel dat er niks anders gedaan gaat worden. Verdoven en verplaatsen is leuk maar gewoon nog geen optie met het beleid in Nederland.

Net zo goed zijn ze wel bezig met de wolf verjagen maar dat lukt ook niet als er tig wandelaars in het bos zijn en er een file aan auto's staat. Het is er schijnbaar erg druk, iedereen wilt even kijken.
Ga je dan een wolf, die niet bang is van mensen, opjagen (hoe ik dat ook voor me moet zien) en hij komt dan mensen tegen, heb je een serieus probleem.

Wat hadden ze dan moeten doen? En niet aankomen met "15 gram zwaarder maken" want dat is niet realistisch.
Maar laten lopen tot hij dus wel een mens pakt? Of een hondje? Of iemand die rustig op de bus zit te wachten?