Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:13

Lelieveld is woest, omdat een wolf lijkt te bedelen bij auto’s. Hij denkt verder niet na, dat boswachters al heel wat jaren met de auto valwild aanleveren, daar staat hij liever niet bij stil. Hij geeft liever de schuld aan de gewone burger.

https://www.nu.nl/wolf/6310194/gelderla ... eweer.html

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:31

Dat doet hij toch sowieso graag.. :+

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:30

Lelieveld moet maar eens beseffen dat wanneer je wolven houdt in Nederland, dit soort dingen gaan gebeuren, dat krijg je in kleine natuurgebieden met teveel wolven. Dat hij dit niet voorzien heeft, geeft duidelijk aan dat hij nooit heeft stil gestaan bij het totaalplaatje van de wolf in Nederland.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 06:27

Dat heeft hij inderdaad totaal niet doordacht, want dit kon je toch van mijlen ver zien aankomen. Tussen de 18 miljoen mensen in Nederland zitten er genoeg die voor een mooie foto toch lokken met voer. En het valwild wat in de natuur wordt achtergelaten.... dat hebben wolven ook snel door hoor. Dat dat met een auto wordt afgeleverd. En dat zijn toch zijn vrienden die het doen.

Arme meneer Lelieveld. Boos. Misschien voelt hij zich een beetje zo als de vele diereneigenaren, die net hun dieren verscheurd hebben gevonden.

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 06:49

Ik weet niet of meneer Lelieveld alles uit boeken leert, praktische kennis heeft hij in ieder geval niet. Hij moet maar eens uit zijn hoge toren of van zijn balkon afkomen.

Ik heb geen idee wat zo’n verfgeweer doet. Krijg je daar een kolder verf van? Komt het uit een capsule? En daardoor een pijnprikkel?

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 06:59

Dat doet pijn. Ze zullen wel niet met kleurtjes schieten, maar het doet pijn. Gewond raak je er niet van, zolang je het niet in je oog krijgt. Mensen schieten ermee op elkaar voor de lol en dan kun je aan de verf zien dat je geraakt bent.

Nee, een echte expert is hij niet. Die komen uit landen waar de wolf altijd nog was. Zoals in Rusland ofzo. Ze wijzen hier ook steeds naar onderzoeken die in Duitsland zijn gedaan in een tijd dat er nog amper wolven waren. Dat lijkt me niet representatief. Zou je zo'n zelfde onderzoek nu weer uitvoeren krijg je andere resultaten. De praktijk haalt hem nu in.

Ik blijf het wonderlijk vinden dat mensen uit de grote stad denken dat ze kunnen beslissen hoe wij op het platteland dienen te leven met zoiets als de wolf.

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 07:11

Dus een wolf krijgt er een beurse plek van? Zij hebben ook nog een dikke vacht, ik hoop dat ze dan daar van onder de indruk zijn. Een kleurtje lijkt mij juist wel handig. Dan kan je tenminste zien of de geraakte wolf ander gedrag toont.

Ik vind het ook heel bijzonder dat de EU en of mensen uit de steden dit maar even bepaald .

DuoPenotti

Berichten: 29963
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 07:45

Het kan niet anders dan dat landen als Zweden, Canada of Amerika zich een rol beroerte lachen over schieten met een paint bal. Daar waar ze de wolf al lang kennen.

Ze erkennen dus dat deze wolf geen natuurlijk gedrag vertoont.
Gaan ze de woke versie inzetten om de doorgeslagen veganisten blij te maken.
Veiligheid doet onze overheid onnozelheid niet aan.

Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 07:55

Nee hoor. Over een paint ball geweer zijn ze alsnog boos. Zo zielig -O-

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 07:59

De Faunabescherming gaat dit besluit ook weer aanvechten hoorde ik op de radio.

Ze vinden dat niet kunnen.
Hebben ze dan liever meteen een gewone kogel? Dier moet toch leren dat hij bij mensen weg moet blijven.

Je vraagt je af wat, en of er, iets bij hun misgaat in de hersenen.
Ik heb het nu over de mensen van de Faunabescherming en alle andere malloten die niets tegen zo'n wolf willen doen.

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:01

Ligt het aan mij of lijken er weinig aanvallen te zijn geweest en/of gemeld de laatste paar dagen? Wel veel zichtmeldingen.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:28

Viel me ook op Captain.

Ik denk dat er in de wereld geen enkele ervaringsdeskundige is hoe je nou met wolven om moet gaan in zo'n dichtbevolkt land.

DuoPenotti

Berichten: 29963
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:30

Captain schreef:
Ligt het aan mij of lijken er weinig aanvallen te zijn geweest en/of gemeld de laatste paar dagen? Wel veel zichtmeldingen.

Vakantie?

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:31

Jup, het is hier mei vakantie en dan is het altijd ineens heel rustig hè?

DuoPenotti

Berichten: 29963
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:32

Precies...

Wat kan lelieveld daarover vertellen?!

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 08:55

Veel fotografen met bakjes hondenvoer op pad? Of halen boswachters kadavers voor de wolven?

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:00

Onali schreef:
De Faunabescherming gaat dit besluit ook weer aanvechten hoorde ik op de radio.

Ze vinden dat niet kunnen.
Hebben ze dan liever meteen een gewone kogel? Dier moet toch leren dat hij bij mensen weg moet blijven.

Je vraagt je af wat, en of er, iets bij hun misgaat in de hersenen.
Ik heb het nu over de mensen van de Faunabescherming en alle andere malloten die niets tegen zo'n wolf willen doen.


Jemig wat willen ze dan??? Idd gelijk afschieten? Want dit kan ook niet en is wachten op ellende. Paint ball is meest vriendelijke methode en hopelijk effectief.

Sec zou je zeggen dat zoiets niet onder het verstoren valt omdat t buiten essentieel leefgebied gebeurd; namelijk pas als hij te dicht in de buurt van mensen komt = geen natuurlijk gedrag/leefgebied.

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:09

Wat mij opviel in het natuurgebied achter mijn huis, is dat de schapen achter simpele schapennetten gehouden worden. Ze stonden al angstig op een kluitje. Er zal al wel het een en ander gebeurd zijn.
Ze staan daar ook s nachts. Ik vraag me af of ze daar gezet zijn in opdracht van een natuurorganisatie ?

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:10

Ik houd niets meer voor onmogelijk. Niets. Ook niet dat een wolf na drie keer te zijn beschoten met een paintball denkt “F u c k jou, met je pijn iedere keer. Je bent van mij!!”

DubbelFun

Berichten: 88807
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:21

Persoonlijk denk ik dat als er een wolf met een zichtbare forse paarse vlek op zijn vacht zichtbaar wordt dat 'iedereen' meteen weet met wat voor wolf je te maken hebt; voor jagers duidelijk dat het deze is die echt geschoten moet worden en voor fotograven minder interessant om vast te leggen.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:25

Tancreda4 schreef:
Onali schreef:
De Faunabescherming gaat dit besluit ook weer aanvechten hoorde ik op de radio.

Ze vinden dat niet kunnen.
Hebben ze dan liever meteen een gewone kogel? Dier moet toch leren dat hij bij mensen weg moet blijven.

Je vraagt je af wat, en of er, iets bij hun misgaat in de hersenen.
Ik heb het nu over de mensen van de Faunabescherming en alle andere malloten die niets tegen zo'n wolf willen doen.


Jemig wat willen ze dan??? Idd gelijk afschieten? Want dit kan ook niet en is wachten op ellende. Paint ball is meest vriendelijke methode en hopelijk effectief.

Sec zou je zeggen dat zoiets niet onder het verstoren valt omdat t buiten essentieel leefgebied gebeurd; namelijk pas als hij te dicht in de buurt van mensen komt = geen natuurlijk gedrag/leefgebied.


Die mensen staan buiten de realiteit joh.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:25

sterregoud schreef:
Wat mij opviel in het natuurgebied achter mijn huis, is dat de schapen achter simpele schapennetten gehouden worden. Ze stonden al angstig op een kluitje. Er zal al wel het een en ander gebeurd zijn.
Ze staan daar ook s nachts. Ik vraag me af of ze daar gezet zijn in opdracht van een natuurorganisatie ?


Arme schapen, van welke beheerder is dat natuurgebied? Misschien even een belletje aan wagen?

Die faunabescherming heeft ze inderdaad niet allemaal op een rijtje, die wilden ook aangifte doen tegen de boer die was aangevallen door de wolf nadat hij zijn vee wilde beschermen. :+

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:26

Ze doen geen kleur want dan zou hij verstoten kunnen worden uit de roedel.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:27

sterregoud schreef:
Wat mij opviel in het natuurgebied achter mijn huis, is dat de schapen achter simpele schapennetten gehouden worden. Ze stonden al angstig op een kluitje. Er zal al wel het een en ander gebeurd zijn.
Ze staan daar ook s nachts. Ik vraag me af of ze daar gezet zijn in opdracht van een natuurorganisatie ?

Dat is gewoon zielig. Gewoon de gemeente bellen. Moet niet zo wezen dat natuurorganisaties schapen gaan offeren voor wolven. Zit je in Westerveld? Dan ga ik ook wel klagen namelijk.

Bielsje

Berichten: 1408
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:34

rien10 schreef:
Ik houd niets meer voor onmogelijk. Niets. Ook niet dat een wolf na drie keer te zijn beschoten met een paintball denkt “F u c k jou, met je pijn iedere keer. Je bent van mij!!”


Ik ben benieuwd of hij nog 2x afwacht überhaupt :Y)

Is zoiets al gedaan ergens ter wereld? Ergens zegt mijn intuïtie dat die pijnprikkel juist voor een escalatie zou kunnen gaan zorgen... De deskundigen zullen het vast beter weten, dat geloof ik meteen maar ik ben dan wel benieuwd waar dat op gebaseerd is.