JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:44

EINDELIJK!!! is het dan zover!! ik krijg eindelijk mijn eigen paardje!!!! na 10 jaar verzorgen voor een ander eindelijk iets voor mezelf!!! Vingers aflikken eentje waar ik niet voor hoef te vragen of ik een keer naar buiten mag, of een keer mag rijden in de bak, of mag wandele of haar hoofd kaalschere Vork Tong uitsteken:Pgrapje hoor of zelfs of ik hun pard blauw mag verve!! gna gna nee nu hoef ik het niet meer te vragen!! nu is ze helemaal alleen voor MIJ ALLEEN!!! zo klinkt ego hahahah sorry maar ik denk dat jullie me wel begrijpen waarom ik zo ontzettend vrolijk en blij ben

Hier wat info over het paardje:

Het is een 11 jarige NRPS schimmel merrie , het is een knuffeldoos die van poetsen en tutten houd, absoluut niet bang is voor water dus kan har lekker wassen ( zie het schimmel geval schimmls zijn altijd groen als gras:P:P) ze kan heel netjes dressuur lopen en heel goed springen, alleen moet ik dit weer opbouwen omdat ze ( ja ik ken dit paard al 8 jaar) een paar jaar terug met mij een ongeluk heeft gehad en daarna het niet goed meer is opgebouwd toen ze eenmaal weer wat mocht doen. maar dit kom thelemal goed want ik heb er ontzettend zin in!!! ik hoop dat jullie blij voor me zijn want ikben ontzettend bezetenachtig superdeluzxe blij!!!!!! Haha! Bloos

Groetjes esther Pling Cool Vork Vingers aflikken

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:47

Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je blij bent. Maar watvoor ongeluk had je met dit paard gehad dan? Niks aan overgehouden??

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:48

Weet je zeker dat ze na het ongeluk niets mankeert? Is wel een risico namelijk. Overigens erg leuk voor je! Haha! Heb je foto's?

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:51

nouja het is niet echt een ongeluk meer iets doms, haar baasje had r toen een houtje van om dan 2 weke achter elkaar te komen en dan 3 weken niet, dus wist niet dat ze 3 weken niet naar buite was gewest en t was slecht weer dus ik heb haar buiten gezet om haar stalletje schoon te make , toen is ze geschrokken ien in het schrikdraad terecht gekomen, tot op het bot toe was alles door, haar pees hing letterlijk aan en zijde draadje dat was haar achterbeen, haar achterbeen is wel goed gekomen alleen loopt ze voor niet helemaal zuiver, ikzelf denk dat dat puur in haa rhoofd zit omdat het alleen met rijden is, draven op harde grond niets aan de hand , aan de longeerlijn ook niets aan de hand, buitenrijden ook niet maar zodra ze aan het werk moet dan loopt ze "onzuiver" dus ik denk dat het een vorm van protest is.. maargoed het is gelukkig goedgekomen met haar achterbeen, ze heb ontzettend veel geluk gehad en ik ook, ik heb mezelf darom ook echt wekenlang de schuld gegeve alleen weet ik nu dat het iedereen had kunne gebeurde zelfs bij haar baasje zelf

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:54

Wauw, veel geluk hoor met je paard, maar ik zou haar toch wel laten keuren. Hoe jij het beschrijft lijkt mij dat er nog wel iets ernstig aan overgehouden kan worden!

Het lijkt mij een fijne merrie *LOL*

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:55

Och jeetje, maar kwam dat paard er serieus 3 weken zomaar niet uit? Bloos!

Persoonlijk denk ik niet dat het een vorm van protest is hoor. Paarden kunnen niet zover denken. Zoals jij zelf aan aangeeft doet je paard dit alleen op het moment dat je hem aan het werk zet. Op dat moment wordt er dus meer gevraagd en dus meer belast.

Heb je het paard wel laten keuren?

Heb je trouwens ook foto`s van je paard?? Ben nu natuurlijk wel heel benieuwd Haha!

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:57

Soet schreef:
Wauw, veel geluk hoor met je paard, maar ik zou haar toch wel laten keuren. Hoe jij het beschrijft lijkt mij dat er nog wel iets ernstig aan overgehouden kan worden!

Het lijkt mij een fijne merrie *LOL*

het is zeker een fijne merrie, we hadde toen de DA late kijken en een fystiotherapeut, volgens hun is er absoluut niets aan de hand, der achterbeen is echt helemaal geneze ja af en toe draait hij een beetje naar buiten maar dat kan geen kwaad, haar voorbeen waar ze onzuiver op loopt is ook een platvoetje, ze heb ook speciale ijzers gehad en ook de smid zei toen dat het eigelijk niet veel uitmaakte omdat het gewoon in der hoofie zat, toen ze verzorgers had en iedere dag reden ging het langzaam maar zeker weg dus ik denk dat ze gewoo een hoop liefde en geduld moet hebbe

Nee nog niet maar zodra ze er is komen ze gelijk!! het paard is verzekerd en nog stinkend goed ook het schijnt een echt sportpaard geweest te zijn, en ik wil haar tog hebben ondanks dat ze afgekeurd word, ik heb al 8 jaar lang een band met deze merrie en anders zou ze naar een plek moeten die niet zo lief zijn voor paardjes...

UpDate_

Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:59

Gefeliciteerd!

ik ben benieuwd na foto's

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:01

Het naar buiten draaien kan wel degelijk kwaad hoor, doordat ze een onnatuurlijke draai maken met hun achterbeen slijten de botten in bijv. de hak sneller waardoor de kans op Arthrose heel groot is!!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:52

ik snap dat je erg enthousiast bent (was ik ook toen ik mijn paard kocht!), maar ik geloof persoonlijk er niet in, dat paarden 'bedenken' om onzuiver te lopen.
een keuring is een momentopname, dus een keuring van een jaar geleden zegt helemaal niks (NIKS) over hoe het paard NU is.
mijn advies: een dier waar iets aan te zien of te merken is, zoals deze, gewoon opnieuw laten keuren (klinisch althans). dat kost je een keer 100 of 150e, maar wellicht bespaar je jezelf in de toekomst een hoop ellende.

succes, ik hoop dat het allemaal meevalt. veel plezier met je nieuwe paard.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:28

Meryl schreef:
Och jeetje, maar kwam dat paard er serieus 3 weken zomaar niet uit? Bloos!

Persoonlijk denk ik niet dat het een vorm van protest is hoor. Paarden kunnen niet zover denken. Zoals jij zelf aan aangeeft doet je paard dit alleen op het moment dat je hem aan het werk zet. Op dat moment wordt er dus meer gevraagd en dus meer belast.

Heb je het paard wel laten keuren?

Heb je trouwens ook foto`s van je paard?? Ben nu natuurlijk wel heel benieuwd Haha!


wij hebben een pony op stal die echt wel protest levert in de vorm van onregelmatig lopen. alle keuringen goed, goede fokmerrie, en hard werken hoeft ze ook niet (4* per week 1à 2 uurtje een beginnertje op haar rug, rustig stappen, draven, af en toe een rondje galop). als je even doorrijdt is het zo over... ze doet het overigens alleen bij dressuurmatige training, springen doet ze altijd, weigert nooit en loopt dan ook normaal en buiten is ze ook super braaf...
dus ze bestaan, de 'kwaaltjesverzinners' onder de paarden Knipoog

overigens zou ik deze ook wel even laten keuren voor je haar koopt hoor! veiligheid voor alles!!! (stel dat er wel iets is, dan zit je wellicht over een jaar met een dood paard, die je hebt moeten laten inslapen omdat lopen niet meer gaat... daar hebben we er op stal ook een aantal van gehad, helaas...)

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:32

Volgens mij hoort dit bij PP

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:55

[RUI] > [PP]

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:00

gefeliciteerd met je paard hoor, maar laat d'r wel keuren, een van mijn vorige paarden liep na een val in de paddock prima aan een lange teugel maar zodra je hem ging oppakken was hij echt niet zuiver, ondanks dat we er echt van alles aan hebben gedaan en er allerlei mensen bij hebben gehaald.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:52

Wauw! Wat leuk!
Gefeliciteerd met je peerd. Lachen
Ben benieuwd naar foto's!

En inderdaad: Erg verstandig om haar te laten keuren. Ja

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:28

Als je je paard liefde wilt geven , laat hem dan keuren voordat ie over een jaar niet meer kan lopen van kreupelheid Knipoog
Dan ben je teminste direct zeker. Igg veel succes met je nieuwe paard!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:42

Wauw !! Een eigen paard, zou ik ook wel willen.. Ben dus super blij voor je (zoals je vroeg Tong uitsteken)

Ik weet zeker dat je van haar gaat genieten, zou haar inderdaad laten keuren.. Als ik het zo lees over dat ongeluk(je), klinkt het als een vergelijkbare situatie die m'n nichtje met haar paard/pony heeft gehad (weet niet of t met de 1e of 2e was Bloos Clown).. Die schrok ook ergens van en kwam ook met haar achterbeen in het prikkeldraad.. M'n oom heleboel geld armer.. Tong uitsteken Maaarr.. Alles is goed gekomen, en ze heeft er niets aan over gehouden, hoop dat dat bij jouw merrie ook zo is Haha! !

Heel veel plezier met haar hoor Knipoog

Groetjes Kusje Belinda

ps.. Zéééér benieuwd naar foto's Koe

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:34

Gefeliciteerd! Veel plezier met haar Lachen

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:36

Gefeliciteerd en veel plezier met je eigen paardje! Haha!

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:48

leuk zo'n paardje, maar laat haar wel keuren. Bij ons in de manege liep er ook een paard kreupel, zodra je sporen omhad. Deed je ze af, dan was er niets aan de hand. Ook hoestte dit paard de eerste 5 minuten van de les, en als je dan een keer riep was het over! dus kwaaltjesverzinners zijn er echt wel!

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 20:29

Ik heb gedaan wat jullie me aanrade en heb de DA erbij late komen Vingers aflikken Ze heeft haar helemaal nagekeken, en heeft mij verteld dat haar voorbeen aan haar spieren licht, ze staat al een aardig tijd stil en dat der halve lichaam in de knoop zit, ze heeft haar op het harde gedeelte late draven aan de longe, en ze liep goed ook met haar achterbeen, haar been draaid dus niet naar buite ( heb het dus blijkbaar verkeerd geizen want toen ik het zag was echt vlak na het ongeluk en datis al 3 jaar terug) ik heb haar ook bereden in haar bijzijn ^^ en ze liep als een zonnetje! ze heb alleen aangeraden haar wel ijzers te geven, want haar hoeven zijn ongelijk ofzo dus ga ik na vrijdag even de smid bellen. ik was zo blij dus vrijdag ga ik haar halen, er zijn vandaag fotos gemaakt dus kzet zo zo snelmogelijk hier ^^ bedankt voor jullietips!!

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 21:21

Hai, Ik heb zojuist mijn foto cdeetje van afgelope zomer gevonden ik noem hem 'mijn verzorgpaarden cdeetje' haha ik heb dus fotos van mijn toekomstige paardje erop gezien en was super blij dat ik hem had gevonden en zal jullie nulate zien waaorm ik al die tijd al verliefd op haar ben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als ik deze fotos zie word ik weer helemaal warm!! ikkan niet wachtent to vrijdag

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:28

Leeeukkk! Wat leuk dat het allemaal doorgaat! Ja
Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot zaterdag. Lachen

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:38

Esiieeeeeeee!!!!!!!

Je verdient dit zo erg. Je bent zo goed voor paardjes, dat ik er niet aan twijfel dat je haar helemaal gaat vertroetelen.

Niet doodknuffelen he Tong uitsteken Clown

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:36

Gefeliciteerd!!!!!
En wat een lekker paard zeg Haha!