terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:54

Jeetje wat naar. Maar hier kon jij niks aan doen, en de automobilist ook niet(nou ja misschien wat rustiger rijden, ik durfde nooit harder als 50 op deze weg vanwege de smalte en greppels, maar als je sommige ziet gaan ). Deze weg vind ik 's avonds heel slecht verlicht en ze rijden hier echt als gekken. Ik ging ook niet graag die weg over met m'n paard en vond het altijd doodeng. Ook de vrachtwagens knallen zo door ook al zien ze je duidelijk rijden.
Gelukkig zijn jullie er beide nog redelijk goed vanaf gekomen.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:41


Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:29

Jee... dat ettert flink. Hopelijk geneest het snel...

Echt een akelig ongeluk!

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:45

dat gele wat je ziet is de drain. Zelf ben ik er alleen niet zo gerust op omdat er allemaal rood slijm uit komt maar volgens me bijrijder is dat al de hele week zo. Morgen komt de da weer en hoop dat hij het er wel goed uit vindt zien

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:00

wees blij dat het zo afgelopen is, ik heb genoeg narigheid gezien om niet in het donker met een paard langs de weg te gaan, zeker niet als je al niet helemaal zeker bent van je reactie van je paard. Alleen in uiterste noodgevallen zou ik over de weg gaan.
Over de wond en de drain, ik vind het er rustig uitzien, volgens mij niet meer erg gezwollen en geen viezigheid, ik denk dat het met een sisser afloopt zo.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 00:07

ehm. de foto's te zien vind ik het er juist zeer netjes uitzien.
de wond ziet er erg netjes uit Knipoog

dat rode spul is gewoon bloed, dat komt samen met wondvocht en is normaal Knipoog daarvoor zit die drain erin Knipoog

verder heeft de DA beschreven hoe het ongeveer eruit moest gaan zien. en dit is gewoon netjes.

de drain is een stukje gezakt, maar die word morgen dan ook verwijderd en het is juist een goed teken dat die zakt omdat hij dan dus niet vastgehecht zit.
zodoende is het dus makkelijker deze te verwijderen

morgen komt de DA weer Knipoog haalt de drain weg . en dan zullen we wel zien of hij ook meteen de hechtingen weg wil halen Knipoog

verder heb ik de hele week (tot en met zaterdag) niet gemerkt dat ze stijf of kreupel liep. dus het verbaast mij heel erg dat ze dat vandaag wel zou doen.
om deze reden ben ik net nog even langs geweest, echter heb ik niks ervan gemerkt dat ze stijf zou lopen?
dit is er dus waarschijnlijk vanmiddag uitgelopen Knipoog

maar ik zal jullie morgen weer op de hoogte brengen Haha! na het bezoek van de DA Tong uitsteken

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:23

vanmiddag liep ze goed stijfjes Knipoog Wat ik alleen vreemd vindt smurffie zelfs me vader zei dat ze anders liep als normaal! Maarja ben blij dat ze niet meer zo loopt als vanmiddag

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:12

Wat vreselijk om zoiets mee te maken Ach gut

@Moyra: kun je dat niet via pm oid bespreken? Beetje banketstaaf om telkens dit soort dingen in dit topic te plaatsen. Scheve mond Dit is iets tussen jullie en gaat ons helemaal niks aan.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:50

Sterker nog, ik raad jullie aan om even goed afspraken te maken over kosten en verantwoordelijkheden. Het klinkt nu namelijk alsof bijrijder (vanwege betalen van de kosten) een behoorlijke vinger in de pap heeft over het wel en wee van de pony.

Maak even goede afspraken dus Knipoog Beste is ook beide evt. samen zo veel mogelijk te gaan (als je als eigenaar de bijrijdster erin betrokken wilt houden), verifieƫr je gelijk of jullie beide dezelfde vsiie hebben over goed/ niet goed..

Succes nog.

P.s. ik begrijp dat de verlichting knipperend was? Nadeel van bewegende paarden en knipperen is dat deze ook slecht zichtbaar zijn voor automobilisten (naast dat je hesje om je lichaam ook al boven het zichtveld van de automobilist is). Bewegende knipperende lampjes zijn slecht een positie van in te schatten, evt. iets knipperends met niet knipperend licht combineren lijkt me sowieso beter (alhoewel ik altidj voor niet knipperend met elkaar gecombineerd kies).

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:28

Tjonge, en dan zit ik net te denken of we niet toch ook maar 's avonds naar de manege moeten rijden, aangezien de paarden zo ontrustig worden van dat weinige rijden op dit moment. Als we maar genoeg lampjes en reflecterende vesten aan ons hangen dan moet het toch goed zijn?
Schijnbaar niet dus. Dat ga ik me dus niet opzoeken! Dan toch maar wachten totdat het weer wat beter wordt en de avonden weer wat langer licht hebben.

Veel beterschap voor je paard Moyra.

In plaats van het onderling uit te spreken, gaan jullie elkaar openlijk op internet in principe voor leugenaar uitmaken. De een zegt dat het dier stijf loopt, de ander zegt van niet. Hier hebben wij inderdaad niks mee te maken.
Tja goed, het is inderdaad niet zo netjes als afspraken niet worden nageleefd. Niet alleen over straat, is niet alleen over straat! En daar helpen bij mij ook geen uitvluchten of smoesjes. Als degene die met je mee zou gaan niet kan of opeens wegmoet Smurffie, dan zorg je dat iemand anders komt en met je meefietst.
En de uitspraak: Ik moet er niet aan denken dat er nog een fietser tussen had gezeten, is ook nonsens. Je weet helemaal niet wat er dan gebeurd zou zijn. Dat is allemaal gissen. Misschien was er dan wel helemaal niks gebeurd. Mijn paard is namelijk ook veel rustiger als ze met iemand naast zich lopend of op de fiets over straat moet. Ze vertrouwen dan op degene die erbij loopt. En...op zo'n moment dat er een fietser naast je fietst, neem je ook meer plaats in beslag op de weg, waardoor eventueel verkeer wel langzamer MOET rijden.

Ik vind het erg vervelend wat er gebeurd is, maar je moet je er niet met uitvluchten af proberen te maken Smurffie. Goed verlicht of niet, auto's die te hard rijden of niet...je was alleen, tegen de regel in.
En dat je de DA kosten vergoed vind ik in dat geval niet meer dan normaal. Al valt het paard ten alle tijde onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:49

zal me niets verbazen als het paard wat stijf loopt, ga jezelf maar na als je zoiets meemaakt. Heeft tijd nodig en over een week is het al weer anders. Laat het een les zijn en jullie verdere vriendschap/verstandhouding niet in de weg staan. Je kan er ook beter uit komen samen.

Dominiqueee
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-10-06

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:52

Jeetje wat een schrik, zeg! Godzijdank zijn de gevolgen niet al te erg. Het had natuurlijk veel erger gekund. Wond geneest mooi gelukkig!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:48

UPDATE:

DA is net geweest en heeft de drain weggehaalt.
pebs helaas zo druk dat ze bijna DA een trap voor zn hoofd gaf, dus toch maar even verdooft!
Hij zei zelf dat hij de wond ontzettend netjes vond genezen Knipoog en volgende week (maandag.) worden ook de hechtingen eruit gehaalt (omdat deze geen kwaad kunnen als ze erin zitten laat hij ze nog even lekker zitten.)

verder hecht de wond erg netjes Lachen alleen had ze vandaag een beetje energie over
maar goed na een paar rondjes lopen was ze weer heerlijk rustig en bleef netjes naast me lopen Lachen
Laatst bijgewerkt door smurffie op 17-12-07 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: terug van les. goed verlicht. en toch gebeurde het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:11

Gelukkig dat het beter gaat met het paard. Heel naar dat je dit hebt meegemaakt. Ik durfde al een tijdje niet naar de les omdat het donker is (en een blind paard heb) maar nu twijfel ik niet meer. Ik wacht tot het weer licht is.
Maar heel veel sterkte met alles. En ik hoop dat jullie (eigenaar en bijrijder) er samen weer uitkomen, alles is al vervelend genoeg geweest voor alle betrokkenen. Nogmaals sterkte!