Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Diallo @ work

 
Profiel   

Dag bokkers :) altijd een groot dilemma voor mij om hier een topic aan te maken maar ik denk dat ik nog eens een schup onder mijn kont nodig heb van bokt :Y)
Ik heb met mijn paard afgelopen half jaar op een weide gestaan, qua rijden konden we dit niet serieus. Om de 10 passen struikelde hij, week hij voor de mest, dan lag het eens te nat etc etc... In dat half jaar hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan dan rond tsjollen in de weide en gesprongen. Daarvoor hadden we een hele goede zomer, veel lessen en ben ik zelfs eens op stage geweest.

Sinds een maand of twee staan we terug op onze vorige stal, ik kan financieel net rond komen en mijn paard betalen met enige hulp van mijn moeder. Lessen zitten er dus niet in (momenteel). Zal ik wel weer enige commentaar op krijgen. Ik oefen dus alleen verder hoewel dressuur nooit ons sterkste punt was :Y)

Diallo is nu een ruin van 11 jaar. BWP, springgericht. Een Quidam paardje :D

De eerste keer wanneer ik deftig kon rijden (inrijden voor het springen):
[ img ]

[ img ]

Een weekje geleden ook het inrijden voor het springen:
[ img ]

[ img ]

Nu heb ik eens dressuur gereden en foto's laten maken. En natuurlijk zijn er oneindig veel verbeterpunten :+
Ik zet mijn handen te veel vast, ik moet ze meer gaan dragen.
Naar voor kijken (maar dat krijg je dr niet uit).
Moet wel erg oppassen dat ik niet in stoelzit ga zitten..
Ja, ik ben er van bewust dat ik veel de kort zit voor de dressuur zeker minimum 3 gaten langer zitten maar ik ben het zo gewoon om kort te zitten dat ik het verleer om lang te zitten.. als jullie tips daarvoor hebben hoor ik het graag :)*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Die handen hé :=
[ img ]

[ img ]

Ik moet op mijn kont gaan zitten :=
[ img ]

Diallo is een zeer flegmatisch paard en daarom ben ik erg blij met verschillende beelden. In de galop merk ik dat hij veel actiever in de achterhand is geworden. Het is nog lang niet het perfecte plaatje maar ik denk dat we wel de goede kant op zijn als ik zie van waar ik kom :)

Dit was het dan, ik ben benieuwd naar de commentaar, ik hoop dat ik er wat aan heb natuurlijk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 21:41 



 
Profiel   

Ziet er lekker uit! Tuurlijk zijn er altijd wel puntjes te vinden maar over het algemeen mooi beeld hoor. Je zit je paard iig niet in de weg. Leuke aan dit soort foto's is dat je dan lekker kritisch naar jezelf kan kijken en bij de volgende keer rijden er goed op kan letten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 21:46 



 
Profiel   

mooi paard! je rijdt verder netjes en je verbeter punten geef je zelf al aan.

een tip voor je beugels zijn misschien iedere week een gaatje langer maken tot de gewenste dressuur lengte, en eens is de paar dagen of weken, expres op dressuur lengte gaan rijden zodat dat ook een gewoon "gevoel" voor je wordt

heel veel plezier en succes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 21:47 



 
Profiel   

Knap paard ts!
Ik zou wel echt je beugels langer doen, je komt over je kniewrongen heen. Dit verpest je zadel en je rug.
Gewoon over een paar weken heen steeds een gaatje langer, dus als je denkt dat je weer lekker zit -> gaatje langer. Dan goed je hakken uitdrukken en dan komt het helemaal goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 23:32 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit! Je moet wel echt op je houding letten (vooral je handen, die zet je echt vast).

Daarnaast vind ik het eens dressuur rijden een beetje gek. Technisch gezien is springen ook gewoon dressuren met een paar hindernissen er tussen. Als je goed wilt springen is dressuren ook heel belangrijk en als ik jou was zou ik hier dan ook meer de focus op gaan leggen! (Al weet ik natuurlijk niet hoe jullie springend door de baan gaan ;) )

Verder ziet het er wel netjes uit, ga zo door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 09:23 



 
Profiel   

Naar voor kijken :)
Veder ziet het er leuk uit :)

Waarom rijd je met een springsingel als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 09:42 



 
Profiel   

Zo slecht is het niet hoor!
Ik denk dat als je je beugels langer hebt, je ook trotser en langer gaat zitten!
En handen mogen hoger en niet vastzetten :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 11:16 



 
Profiel   

het eerste wat mij opviel was inderdaad die beugels.
Je lijkt echt te zitten als een jockey haha. - nee zo erg is het niet.
Maar maak die minstens 2 gaten langer zodat je wat rechter en langer op je paard komt te zitten.
Ook al ben je het gewend kort te zitten, waarom rijd je dan met een dressuurzadel?

Ziet er zo vreemd uit.
Lekker lang zitten, mooi recht, komt je paard vast ook beter tot zijn recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 13:25 



 
Profiel   

Het ziet er zeker niet verkeerd uit hoor!
Je houding moet je vooral een beetje aan werken: je handen bij elkaar en rechtop, beugels een gaatje langer, rechtop en voor je kijken en wat me ook opvalt is dat je paard op de voorhand lijkt te vallen.
Ga veel schakelen in alle gangen zodat ie van achter wat meer gaat dragen.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-14 19:07 



 
Profiel   

Ze loopt op elke foto iets te diep en ze loop op haar voorhand. Als je meer recht op gaat zitten handen meer gaat dragen en meer van achter naar voren gaat rijden. Dus veel overgangen. Komt de achterhand er onder en zal haar hoofd ook meer op de loodlijn komen! Rest heb je al gezegd. Hoop dat je er iets aan hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-14 16:33 



 
Profiel   

mooi dier!
Zoals je zelf ook al zegt zet je je handen te breed (en je hebt pianohandjes) en zit je in stoelzit. Ook zeg je zelf al dat de beugels langer moeten. Als je dit doet zal dit je houding zeker ten goede komen.

Verder loopt je paard achter de loodlijn, het neusje mag er iets meer uit. Je rijdt wel erg vriendelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-14 20:24 



 
Profiel   

Als eerste: toffe foto's!
Als tweede: super veel respect voor jou! Je moet er keihard voor werken om überhaupt te kunnen paardrijden, dus ik neem daar echt mn petje voor af!

Maar je vroeg wat tips. Probeer je handen niet vast te zetten op je zadel. Dat gevoel kreeg ik nu een beetje bij de foto's en dat is iets waar je zelf goed aan kan werken. Maak daarnaast als je gaat dressuuren je beugels eens wat gaatjes langer. In een springhouding ga je natuurlijk nooit helemaal als een heuse dressuurdame door de baan ;) In ieder geval onwijs veel succes en ik hoop dat je er van geniet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 09:43 



 
Profiel   

Denk dat flegmatiek misschien nog wel meevalt. Heb meer het idee dat het paard niet naar voren weg kan. Zie je ook een beetje aan de houding en de spanning in zijn mond. Probeer rustig veel overgangen te rijden en het paard meer met de neus eruit laten te lopen. Eerst voorwaarts en dan komt het neerwaartse vanzelf. Minder aan de voorkant bezig zijn dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 13:48 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-14 09:49 



 
Profiel   

Wat een mooi paard om te zien, erg aansprekend hoofdje heeft hij ook :) Je beugellengte is gewoon een kwestie van doen. Ik heb ook lange tijd met te korte beugels gereden, en de eerste keer op de juiste lengte dacht ik dat ik ze meteen zou verliezen. Het is dan vijf minuten even onstabiel, maar daarna raak je er al snel aan gewend. Je zult het zelf ook wel gezien hebben, maar op alle foto's kijk je naar beneden. Schouders naar achter en trots rechtop zitten op die leukerd van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-14 14:05 



 
Profiel   

Ziet er goed uit hoor! Een aantal verbeterpunten :

Paard: jij bent teveel met het hoofd bezig i.p.v van het lichaam. Eerst achterhand er goed onder zetten en dan komt de nageefelijkheid vanzelf. Achterhand kan je er onder zetten door voorwaarts te rijden en vooral veel overgangen en figuren te rijden. Heeft hij geen sterke achterhand? Laat hem een heuveltje op galopperen/draven de achterhand wordt daar echt heel sterk van! Hij heeft een heel mooi ruggebruik, niet weggedrukt, maar mooi rond heel goed +:)+

Jij: Ik zou echt je beugels zeker 4 gaten langer maken := De korte beugels dwingen jou in de stoel en- aardappel zit, echt korter doen dus! :j Ik weet je hebt een mooi paard, maar probeer rechtop te gaan zitten. Je handen mag je meer bij je houden en ook dichter bij elkaar, je laat de teugels nu teveel vieren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-14 16:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen