Mijn fries x tinker Luna en ik onderlinge wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Mijn fries x tinker Luna en ik onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 01:12

Hallo :wave:

Omdat ik toch graag dit filmpje wilde delen....
Luna is een 6 jarige merrie. We hebben niet echt een niveau en rijden echt puur voor ons plezier. Ik heb haar nu anderhalf jaar en volgen nu ongeveer een half jaar les.
We hebben helaas nog niet veel kunnen rijden, eerste 8 maanden ziek en dat soort gekkigheid.
Het is uiteindelijk wel mijn bedoeling dat we ooit wedstrijden gaan rijden, maar voor nu lekker de onderlinge wedstrijden bij de vereniging.

Luna is liever lui dan moe. Helaas was ze hier ook niet topfit en bleek ze achteraf een worminfectie te hebben die ondanks mijn strenge beleid ontwormen keurig gevolgd werd. Hierdoor was ze niet vooruit te branden. Dit was onze 3e onderlinge wedstrijd en we kregen 184 punten wat goed is voor een 3e plaats. Ik ben natuurlijk ongelooflijk trots op mijn dame, ook al kregen we als commentaar dat ze wel wat meer mag werken voor de kost O:) :j

Waar ik enorm tegenaan loop is dat ik mijn benen gewoon niet stil kan houden en constant haar aan moet sporen om door te lopen. Gelukkig zijn we nu op een punt dat ze al een stuk vlotter is en ze nu beter reageert bij het aanleggen van mijn been dus dat wordt gelukkig al minder, omdat ik er ook dankzij dit soort filmpjes meer bewust erop aan het letten ben. Erg veel rijden we op dit moment niet ivm het weer, waar ik volledig afhankelijk van ben helaas.

https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 3826756694

Tips waardeer ik enorm zodat ik weer een aantal punten heb waar ik nog meer aan kan werken.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:19

Ik vind het er netjes uitzien,
Inderdaad mag het wat vlotter,
Maar je kan prima de B in !
Edit: beetje lastig kijken want filmpje is, bij mij, overdwars :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn fries x tinker Luna en ik onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:23

Ziet er netjes uit! Mag alleen iets meer stelling en buiging in de galop maar de B kun je zonder twijfels ingaan! :j

Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Mijn fries x tinker Luna en ik onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 01:30

dank je voor de reacties.
@ liss, ze was echt niet vooruit te branden die dag. Heb het filmpje ff gewijzigd, dank je.
@xleoniee, klopt idd, haar moeilijke kant. Wordt in de les veel aandacht aan besteed en gaat gelukkig de goede kant op. Mijn andere valkuil, op dat moment was ik blij dat ze galoppeerde en dat ik de rest even vergat, oeps...

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Mijn fries x tinker Luna en ik onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:27

Ziet er op zich netjes uit. Maar je mag nog de oefeningen wat netter afwerken. Dit heeft denk ik ook een stukje te maken doordat de impuls mist. Ze mag iets voorwaartser lopen. Het oogt nu een beetje traag.