Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:49

Dag allemaal,

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn paard Alwin m'n debuut gemaakt in de klasse Inter 1. Via deze video wil ik jullie laten meekijken.

Ik merkte dat Alwin een beetje moe was van de drukke week en dat hij daarom minder scherp was dan anders. We werken vooral aan de gedragenheid en het ontwikkelen van de kracht voor de onderdelen zoals de pirouette. Ook moet ik Alwin nog rechter houden in de wissels!

Kijk lekker mee en wanneer je tips hebt hoor ik ze graag!

Dank je wel.

Groetjes,

Yvonne


rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:19

Heel knap en wat een leuk paard!
Aan tips ga ik me niet wagen :+

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:52

Fijn gereden hoor, prettig om naar te kijken. Volgens mij weet je zelf prima waar je mee aan de slag kan maar vooruit :D je zou in de appuyementen en als ik goed gekeken heb ook in de pirouette je eigen buitenschouder wat mooier mee kunnen draaien. En je verliest iets sprong bij de inzet van het appuyeren in galop (mn laatste deel zigzag) maar dan gaan we al wel echt pietluttig zijn eigenlijk. Algemeen gewoon hartstikke fijn beeld van een tevreden paard dat graag voor je aan het werk is en heel sympathiek gereden word.

jetwii
Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:09

Leuk om te zien! Fotos herken ik ook nog wel en Alwin hangt daar ook nog steeds aan de muur Je rijd hem netjes!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 23:11

Dank je wel voor jullie feedback! Daar kan ik zeker iets mee.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:30

Wat een sympathiek dier zeg. Echt heel fijn om hiernaar te kijken!
En knap hoor voor 22 jaar! Kunnen veel eigenaren jaloers op zijn.

Bij haw moeten natuurlijk tips gegeven worden...
Aangezien ik geen kaas heb gegeten van dat niveau kan ik niet heel veel zeggen. Pirouette lijkt hij best snel te springen, weet niet wat gewenst is. Heb daar verder voornamelijk paarden gezien oo tv bij de olympische spelen :P

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:37

Hee dat is in Barsingerhorn. Dan heb ik dus tegen jou gereden want ik startte ook inter 1

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:39

Heel leuk dier! En op 22 jaar nog zo fit is ook super!! Volgens mij is het een heel erg fijn paard om mee te werken.

Mij viel het ook op dat de pirouette erg snel leek te gaan. Dacht dat deze iets langzamer moesten.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 23:45

Dorine92 schreef:
Hee dat is in Barsingerhorn. Dan heb ik dus tegen jou gereden want ik startte ook inter 1


Ah wat grappig!


Wat betreft de pirouette hebben jullie gelijk, maar omdat het nog te zwaar is voor hem om hem rustiger te springen komt ie er zo uit. Wordt aan gewerkt :Y)

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:47

Verder ziet het er super uit hoor!!! +:)+

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:35

Dank je wel!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:21

Welke oefening is dat op 4:50?

Je proef ziet er netjes uit, rustig en vriendelijk gereden en Alwin doet het zo te zien ook graag. Leuk! Ik had je heel graag tips willen gegeven, want dat zou betekenen dat ik het ook zo goed kan, maar helaas. Het enige dat mij opviel was de pirouette en dat is al genoeg gezegd. :)

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:27

Nissima schreef:
Welke oefening is dat op 4:50?

Je proef ziet er netjes uit, rustig en vriendelijk gereden en Alwin doet het zo te zien ook graag. Leuk! Ik had je heel graag tips willen gegeven, want dat zou betekenen dat ik het ook zo goed kan, maar helaas. Het enige dat mij opviel was de pirouette en dat is al genoeg gezegd. :)


Schouderbinnenwaarts naar rechts over de A-C lijn:)

Het ziet er echt heerlijk uit, je weet je werk puntjes. Ook zou je wel de wissels om de twee iets later kunnen inzetten. Zo heb je ze iets beter verdeeld. Gewoon alles lekker door oefenen en dan komt het vast goed!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:38

Dank je Ankimo! Ik vermoedde dat al, maar wist niet dat dat daadwerkelijk bestond. Interessant. Weer wat geleerd vandaag. :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:49

Mooie proef, jullie zijn een knap duo ! :j En hij ziet er nog topfit uit voor z'n 22 lentes ! <3
Schouderbinnen en appuyement is echt heel knap om zien, het voordeel van lange benen :D . De pirouettes vind ik persoonlijk niet te snel, maar dat is misschien omdat mijn merrie altijd de neiging had teveel op de rem te gaan :+

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:52

ik kan je geen tips geven, maar het ziet er gewoon heel goed uit, knap van je paard van 22 jaar!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:56

allereerst leuk, met 22 jaar nog zo fris een proef doorlopen!

Galopappuyementen, verlies je impuls en zou het omstellen sneller en vloeiender mogen.
Ook in basisgalop zou die meer achterop mogen en voor het zicht net iets constanter in de aanleuning.
Dat zie je ook terug in de wissels. Je lijkt nog veel te moeten omstellen om een wissel te rijden, terwijl je eigenlijk enkel van kant naar kant moet laten springen. Hierdoor zijn je wissels niet recht en komt het wat slordig over. Hij springt ze overigens keurig, dus ik denk dat je voor jezelf gewoon twee lijnen op de grond moet denken waarbinnen hij ze moet springen. Dus focus vooruit ipv zowat gehoekt te laten springen.

In je drafwerk zie je ook die kleine impulsdingetjes. takkeltje op de volte, niet volledig door het lichaam met momenten, en je oefenigen proberen beter te markeren. Appuyementen zouden meer gesteld mogen en ook iets meer buiging. Deze leken wat safe gereden.

Maar voor een debuut netjes en wel eerlijk gereden! Veel succes nog

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 17:06

Bulck bedankt voor je uitgebreide commentaar!

En de oefening is inderdaad schouderbinnenwaarts op de middenlijn

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:30

Wat een super stoer paard! Ik heb dus nog 10 jaar om te inter 1 te behalen. :+ :') mijn paard is nu 12.

Het enige dat me opviel is dat je de sprong wat verloor in de pirouette, maar ja wie ben ik. :')

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 19:56

Haha, dat heb je zeker Zeepsop :))
Zo lang je paard gezond en fit blijft kun je volgens mij nog een heel eind komen.
En dat van het sprongverlies, dat heb je goed gezien :j

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:17

Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!

Idd wilde ik exact hetzelfde commentaar geven als 0000, in je appuyement naar links draai je je linker schouder naar voren ipv je rechterschouder mee naar voren. Ik doe precies hetzelfde, naar links ben ik motorisch gestoord :') rechts kan ik het nl wel (en gelukkig alleen maar in m'n appuyement, niet in de SB of travers)
Super moeilijk af te leren wel, daardoor kan ik ook minder goed m'n binnenbeen er aan houden en is de lengtebuiging naar links altijd minder dan naar rechts.

Leuk om die oude foto's te zien.

Succes verder

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 10:47

Dank je wel Kel2004. Ik herken het inderdaad ook wel.
Ik ga proberen het toch te veranderen :-)

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:59

Wow, 22 en dan nog even je debuut maken in de inters. Stoer!

Ik vraag me bij het zien van de filmpjes 2 dingen af: zit jij wel lekker? Ik vind je enorm beweeglijk in je benen.
En ten tweede: weet je zeker dat je zadel goed ligt? Zo voor het oog lijkt hij zo'n beetje op de schoft te liggen. Daarbij schuift je dekje naar achter...

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:08

Ik wil je alleen complimenten geven voor hoe hij er uit ziet. Zo kan het dus ook. Mooi recht nog in de rug, lekker fit en gezond op zijn leeftijd. Betekend dat je hem fijn rijdt en zo ziet het er ook uit. Vriendelijk gereden. Top ! _/-\o_

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:27

Heel knappe prestatie! Zeker op die leeftijd!