Fjord Djarne terug van weggeweest!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 19:27

Dag Bokkers!

Na een lange tijd heel lang niks te hebben geplaatst, raap ik nu alle moed bij elkaar om een topic te openen hier. :+ Djarne heeft deze winter 5 maanden stil gestaan door het weer. Ene keer was mijn "piste" te nat, de andere keer helemaal dichtgevroren en ga zo maar door. Hij pakt alles zeer goed op en ookal vind hij het soms moeilijk, hij zet zijn beste beentje voor en zal mij nooit teleur stellen! <3 We hebben heel lang in de knoop gelegen met elkaar, maar sinds een 2 jaar gaan we echt met sprongen vooruit, al zeg ik het zelf :j

Djarne is een fjordenruin van inmiddels 9 jaar oud. Ik heb hem sinds februari 2012. :j

Welk niveau we hebben, dat is een goede vraag :Y) Laat ons zeggen dat hij sinds kort ontspanning kan vinden in galop en niet meer onder mij uit loopt. Dat was en is nog steeds ons grootste werkpunt/probleem.

Ook weet ik van mezelf dat ik soms een zeer strenge linker hand heb, dit omdat mijn rechtkant van m'n lichaam minder functioneert en ik dat op die manier (onbewust) compenseer.
Het bontje onder mijn zadel is een sierbontje, met enkel bont aan de zijkant en niet aan de onderkant.
Dat mijn benen soms alle kanten uit gaan ligt aan mijn nieuwe laarzen die ik nog geen 5x gedragen heb. :')

Bij deze de foto's. Van in- en uitstappen en in- en uitdraven heb ik geen foto's, maar dit gebeurt aan de lange teugel.
De foto's staan zoveel mogelijk op volgorde.

Helaas zijn de foto's enorm achteruit gegaan door de Bokt upload..

1.
Afbeelding

2. Mijn achter bescherming hing niet helemaal goed :+
Afbeelding

3. Galop op rechterzijde
Afbeelding

4. Pasje verruimen om zijn neus er iets meer uit te krijgen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding


Er is uiteraard evenveel op de linkerhand gekregen als op de rechterhand, mijn vriend neemt de foto's en ik hoop dat dat genoeg zegt. :')

Laat maar horen! Ik sta open voor ieder commentaar, zolang deze maar opbouwend is :j

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:30

Keelriem lijkt erg strak te zitten en zou het paard proberen te laten afvallen

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:33

Wat een leuk beestje! Ga zo door! Wel lijkt het of jij erg kort zit. Misschieb beugels wat langer?

Josien_

Berichten: 9002
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:37

Leuk beestje! Keelriem lijkt inderdaad strak te zitten, maar kan ook komen door het dikke haar?
Volgens mij mogen je beugels juist wat korter :D . Althans om mooi in het springzadel te zitten, maar dit zijn geen springfoto's.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:17

SandeavdB: keelriem mag idd een gaatje losser, maar 't zit al op het laatste gat.. ik heb al getwijfeld om deze er gewoon af te halen. Afvallen zijn we mee bezig, maar dat gaat ook niet op 1 dag natuurlijk :D Z'n wintervacht geeft ook een vertekend beeld :j

Yenni: Dankje! Ik zit nu op "dressuurlengte" voor m'n springzadel, als ik spring zit ik een gaatje korter :+ Het "probleem" is dat als ik langer ga zitten, ik nergens meer steun heb ik m'n zadel..

Josien_: Keelriem is op het laatste gaatje helemaal onderaan de riem, misschien dat ik 'm er gewoon moet af halen..?

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:48

Hé ik volg je pagina op facebook! Ik herken jouw pony in mijn pony. Ook een wollig dikkerdje :) Maar hey, jullie zijn goed bezig hoor! Heb je al eens gedacht aan een dressuurzadel? Ik denk dat dat nog een mooier beeld zou geven, al vind ik het nu ook al erg knap hoor!

PS: ik zie dat je van aalst bent, goed gevierd ala voile janet? :p

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:54

Wat een lekkere fjordiewollie!! Let er wel op dat je neusje eruit rijdt, nu loopt hij overal flink achter de loodlijn. Ken het probleem ben daar met mijn guppie hard mee aan het werk.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:15

Zazoe_: Dankjewel! Aan een dressuurzadel heb ik al vaak gedacht, misschien met mijn eindejaarspremie of vakantiegeld eens aanschaffen. := Dan ga ik zelf ook "beter" kunnen zitten denk ik en hem beter kunnen begeleiden om het zo te zeggen

Ik ben inderdaad van Aalst en we hebben hier goed gevierd ja :+

Sjolvir: Klopt! Dat zag ik ook op de foto's! Er word aan gewerkt :D

EvaCynaretta & Pepperrr: dankje!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:17

volgens mij is dit zadel niet geschikt. Ligt veels te ver naar voren. Als je het op de juiste plaats legt komt het op de lendenen. Ik zou even voor een ander zadel kijken. Hij heeft een korte rug.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:24

Leuke Fjord! Kijkt ook enorm gefocust op de foto's.
Denk alleen wel aan je rechterhand, het lijkt erop dat je er een beetje streng mee bent. Het kan al helpen je handen rechtop te houden en iets naar voren te bewegen. Verder ben ik het eens met Sjolvir.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:17

Ik vind dat je hem lekker aan het lopen hebt, hij zakt mooi vanuit zijn schoft zonder teveel op de voorhand te knallen. Neusje eruit rijden is inderdaad de volgende stap. Maar ik vind het zeker geen onprettig plaatje om te kijken. Zie fjorden liever iets achter de hand dan dat ze vol op de voorhand duiken.

Kan ook zien dat hij al wel is afgevallen, goed bezig! Zo door trainen en dan gaan de rest van de overbodige kg's er ook af ;)

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:34

Wat mij opvalt is dat je eigenlijk continu met je rechterhand bezig bent. Probeer je handen op gelijke druk te houden.

Leuke fjord wel! En die kilo's, tja, dat herken ik heel goed.. Beetje extra aandacht aan besteden maar laat je er niet door ontmoedigen :)

Kiki1990
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:50

Leuke fjord! Geen wedstrijdambitie?

Inderdaad de focus leggen naar het neusje er iets meer uit. Probeer hem nog meer naar je hand te rijden, zonder achteruit te werken met je handen.

Af en toe bij jezelf eens heel bewust checken of je binnenhand niet achter je buitenhand komt, probeer eerder te openen ipv achteruit te komen :)

Je bent trouwens uit de buurt zie ik! :)

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:42

Leuke fjord!
Ik zou hem wat meer ruimte geven aan de voorkant en hem echt van achter naar voren gaan rijden, hij duikt nu een beetje op de voorhand namelijk.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 17:26

@xSanneE_98: grappig dat iedereen het over mijn rechterhand heeft, ik had altijd het idee dat ik links heel streng was := Handen op gelijke druk is inderdaad een werkpuntje, dankje!
Die kilo's zijn inderdaad moeilijk, ze gaan er makkelijker op dan af :+ Maar het komt wel goed! Ik kan mijn singel bijna terug dicht doen zonder singelverlengers :')

@KiKi1990: Dankje! Wedstrijdambitie is er zeker! Helaas momenteel geen vervoer, maar wie weet in de toekomst :)
Kan ik zijn neus er nog op een andere manier uit krijgen dan vooruit rijden? Ik heb soms het gevoel dat hij dan helemaal uit elkaar valt en niet meer terug te rijden is.. Mijn handen hebben soms een eigen leven inderdaad, ik let er op! :D
Ja klopt! :j

@Marjoow: Vooruit vooruit vooruit dus, dankje! :D

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:17

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Je kunt zien dat zowel jij als je pony er hard voor werken! Ik heb destijds ook een pony gehad die graag achter de loodlijn ging lopen. Dit heb ik ook kunnen oplossen door veel voorwaarts te rijden! Zo te zien gaat jullie dat ook wel lukken!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 03:04

Ik ben het eens met de meerderheid, iets meer dat neusje naar voren, net wat meer ruimte. Verder zijn jullie een hele leuke combinatie!

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 11:41

Super bedankt iedereen! :D Djarne staat nu een weekje stil omdat hij maandag gekraakt is en hij mankt vanuit zijn rug die vast zat.. Hopelijk is alles snel over!

Stacey82
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:32

Zo schattig is hij, maar iets zit hem zeker niet lekker.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 12:38

Stacey82 schreef:
Zo schattig is hij, maar iets zit hem zeker niet lekker.


Hoe kan je dat nader verklaren en eventueel onderbouwen met tips? Want dat zou me heel er vooruit helpen! :)

lunabreezer
Berichten: 70
Geregistreerd: 12-09-16

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:10

Zou je niet je beugels wat langer doen of wilde je gaan springen?

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:45

Ik sluit mij aan bij wat hierboven door Jaime_ is gezegd. Vind het netjes dat je - ondanks dat dat lastig is bij een Fjord - hem niet te veel op de voorhand laat lopen. Op foto 7 vind ik dat goed te zien :j

Askor_Djarne

Berichten: 211
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:49

Lekker bezig Laura! Heerlijk om jullie aan het werk te zien. Blijft toch een mooi stel jullie samen. Lekker door trainen

Janique29

Berichten: 32
Geregistreerd: 03-06-12

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:54

Ik ben normaal helemaal niet zo weg van fjorden, maar wat is die van jouw leuk en wat loopt hij netjes! Zou als tip willen geven om wat meer vooruit te kijken in plaats van naar beneden. Verder zou zijn neusje nog iets naar voren mogen. Door hem iets meer voorwaarts en van achter naar voren te rijden moet dat vast lukken! Let hierbij op dat je hem niet onder je vandaan laat lopen maar in de hand houdt.

Verder mag je echt trots zijn op hoe hij loopt! Ik hoop voor je dat vervoer regelen gaat lukken en we misschien wel een keer wedstrijd foto's met mooie punten langs zien komen ;)

esmeeenw

Berichten: 56
Geregistreerd: 10-10-15

Re: Fjord Djarne terug van weggeweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:59

Leuke foto's !! Jullie zijn een leuk stel!