Met mijn 8-jarige merrie L2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 16:16

Hoi bokkers,

De zomer komt steeds dichter bij en ook onze buitenbak ligt er weer mooi bij. Ideaal om weer met z'n allen buiten te dressuren. Ixquisa is bijna 9, we zijn deze winter voor het eerst A6 gestart. Dit is vergelijkbaar met de L2 in Nederland. Ze springt nu op beide kanten mooie wissels, is regelmatig liever lui dan moe maar al bij al wel fijn te rijden. Schoudervoor heeft ze ook al door maar het wijken blijft nog wat uit, hier wordt hard aan gewerkt. Deze foto's tonen een gewone basis training die we ongeveer 3 keer per week doen, de vierde keer is het vaak wat intensiever omdat we dan les hebben. De ander dagen longeer ik en/of gaat ze op de paddock.

Afbeelding

Afbeelding

Hier kantelt ze wat, waarschijnlijk omdat ik zelf ook kantelde in mijn lijf.
Afbeelding

Afbeelding

En tot slot de overgang naar stap, die vaak nog actiever moet blijven. Maar vaak denkt ze gelijk "oke klaar, tijd voor chillmodus" :')
Afbeelding

Over het algemeen is het duidelijk dat mijn scheefheid ons soms parten speelt, dit is dus echt een aandachtspuntje!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 18:27

Edit:
En ja, mijn laarzen gaan inderdaad niet meer dicht. Dat hangt echt van dag tot dag af, maar hier staan ze dus open :') Vandaar dat het lijkt of m'n kuiten giga zijn en mijn tippen wat meer naar buiten staan.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:40

Ziet er heel vriendelijk uit! Het lijkt of ze een tandje actiever mag, maar ik zie dat je dat zelf ook al ergens zegt.

Vooral zo doorgaan zou ik zeggen :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 11:29

Dankjewel! Inderdaad een stuk actiever zou niet misstaan :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:15

Oooh dat met die laarzen heb ik ook! Soms heb ik wat dikkere kuiten en gaan ze opeens niet meer dicht :')

Maar ziet er fijn uit!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 12:37

Ja en dat is zo balen! Ik heb ze op maat laten maken, zijn petrie's... In de winkel zaten ze als gegoten, daarnaa ook steeds maar na mijn examenperiode in januari gaan ze de ene dag half dicht, de andere dag bijna en soms helemaal :') Echt een drama haha!

Dankjewel!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:52

Sympathieke combinatie. Zo van de foto's gezien mag ze nog wat losser door haar lijf en actiever. Lekker veel tempowisselingen en overgangen rijden, om haar te activeren en scherper te maken. Succes!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:41

Leuk paard, ziet er netjes uit! Wat mij wel opviel was het zadel. Hij lijkt voor jou erg groot :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 23:17

Dankjewel Sofie!

En Tribunals, ja voor mij persoonlijk zouden de wrongen een stuk naar achter mogen... Maar qua zitting vind ik hem wel erg fijn. Alleen de wrongen zijn inderdaad niet zo handig voor mij.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:13

Vind het er vriendelijk uit zien, je ziet dat je de ontspanning niet forceert en dat is fijn om naar te kijken. Actiever rijden kan je op oefenen maar het warme weer wat er aan komt maakt het er niet makkelijker door :P. Leuke combinatie zijn jullie!

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:08

Voor zover ik er verstand van heb , gaat het de goede kant op

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:09

EAST schreef:
Vind het er vriendelijk uit zien, je ziet dat je de ontspanning niet forceert en dat is fijn om naar te kijken. Actiever rijden kan je op oefenen maar het warme weer wat er aan komt maakt het er niet makkelijker door :P. Leuke combinatie zijn jullie!

Dankjewel, heel fijn om te horen!

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:00

Als ik het zo zie is op bijna elke foto wel een stofwolk bij de achterbenen te zien. Ik zou kijken of je haar actiever van achter kan rijden zodat ze minder gaat 'bakslepen'
Verder ziet het er ontspannen uit

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:39

Ik vind het er heel fijn uitzien! Je rijdt haar relaxed. Zoals al aangegeven wordt mag ze inderdaad van achter vooral nog een stuk actiever, maar gewoon lekker dooroefenen! :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 18:19

Lymoncello schreef:
Als ik het zo zie is op bijna elke foto wel een stofwolk bij de achterbenen te zien. Ik zou kijken of je haar actiever van achter kan rijden zodat ze minder gaat 'bakslepen'
Verder ziet het er ontspannen uit

Dat is toch ook logische in een zandbak na twee weken zonder regen? :') Ze mag inderdaad actiever maar volg je stofwolk verhaal niet helemaal hoor, haha.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 18:19

Quanneh schreef:
Ik vind het er heel fijn uitzien! Je rijdt haar relaxed. Zoals al aangegeven wordt mag ze inderdaad van achter vooral nog een stuk actiever, maar gewoon lekker dooroefenen! :)

Dankjewel!

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:07

Wie heeft het scheerpatroon gekozen? Ziet er wel grappig uit, nog nooit zo gezien!

Ze mag trouwens echt wat actiever lopen.

harrypotter
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: Boven in Friesland.

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:22

Leuke combinatie zijn jullie! Dat probleem met de laarzen is inderdaad erg herkenbaar :Y)
Jullie rijden ziet er vriendelijk uit en volgensmij is het wel duidelijk waar nog wat verbetering in zit! Veel succes samen! :D

Sharonbo

Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Lelystad

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:30

Die "verbeterpuntjes" hierboven; het lijkt wel of het over mijn eigen paard gaat hihi. :o
Wat een leuke combinatie zijn jullie! En dat scheerpatroon, haha heel leuk!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 22:19

Ann99 schreef:
Wie heeft het scheerpatroon gekozen? Ziet er wel grappig uit, nog nooit zo gezien!

Ze mag trouwens echt wat actiever lopen.

Ik zelf natuurlijk :D Het is mijn eigen paardje :) Het was best een veel voorkomend patroon hoor, maar de dag van vandaag scheren de mensen hun paarden liever volledig voor de mooi denk ik. Ben best ouderwets in de toilettage van mijn paarden, vandaar het patroon! Actiever staat op het lijstje ja :j

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 22:24

Dankjewel allemaal! En dat patroon vergeet ik soms zelf. Heb het in oktober of november geschoren en het gaat maar niet weg :') Maar lelijk vind ik het niet, integendeel! En stiekem heb ik de buiklijn scheef geschoren zodat ze net dat tikje meer bergopwaarts lijkt :+ :)*

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:37

Het stofwolkje verhaal komt denk ik voort uit de gedachte dat ze 'sloft' van achter en er daardoor dus meer stof komt dan dat ze haar achterbeen actief gebruikt.
Denk ik. Lijkt mij een logische beredenering vam het stofwolkjesverhaal.

Ik zou ook aan de activiteit werken. Door veel tempowisselingen te rijden. Lekker actief aan je been zetten. Voorwaarts maar ook sluiten. Daarbij kun je ook eens wat balkjes neerleggen of kleine cavalettis. Voor dat tikje opletten en activiteit in de benen.
Dat actief heb je vaak gehoord, maar hier ook mijn stukje hoe je er wqt aan kan doen :j
Verder lekker zo sympathiek blijven rijden! Maar niet té loom.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:00

Heleennn schreef:
Dankjewel allemaal! En dat patroon vergeet ik soms zelf. Heb het in oktober of november geschoren en het gaat maar niet weg :') Maar lelijk vind ik het niet, integendeel! En stiekem heb ik de buiklijn scheef geschoren zodat ze net dat tikje meer bergopwaarts lijkt :+ :)*


Zo'n vermoeden had ik al :D

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:34

Mooi paard! Misschien iets actiever maar ik vind het een fijn ontspannen beeld geven!

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Met mijn 8-jarige merrie L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:41

Ik vind het prettige foto's. De aanleuning ziet er ontspannen uit. +:)+

Wat mij opvalt op je laatste foto is dat je je linker hand achter je rechter hand zet. Weet niet of het klopt hoor, kan ook door de hoek waaruit de foto is genomen komen. Ik zou in de bocht nog iets meer met je schouders 'sturen'.

Dus een bocht naar links is je rechter schouder wat mee naar voren en je linker schouder wat naar achteren brengen, zodat de positie van je handen ook goed blijft.