Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn bonte topper aan het werk

 
Profiel   

Dag Bokkers :wave:

Gisteren heeft mijn lieve vriendin (Evelien_ op bokt) foto's genomen van mijn dressuurles. Waarvoor nog eens dank!
Ik toon ze hier omdat ik er graag opbouwende commentaar zodat we er verder aan kunnen werken. Vergeet echter niet dat we nog niet erg lang bezig zijn.
Van mezelf weet ik dat ik mijn hakken moet uitdrukken en recht voor me kijken zodat ik zelf ook een rechte rug heb. Paardlief mag wat attenter worden aan de benen. Dus daar werken we al aan!

Even een paspoortje:
Cybelle Van De Sneppe Z
Merrie van 2012
Ceasar Ter Linden x Indoctro
Waar ik het meest van al trots op ben dat ik dit paard in nov 2015 van de weide geplukt heb en ze zelf zadelmak gemaakt heb. Ze was vrij schuw en volledig groen. Nu, iets meer dan een jaar later hebben we onze eerste BB proef gewonnen en is ons debuut gemaakt. De startpas is aangevraagd en deze week nog starten we in de B *\o/*

Mijn doelen? In de dressuur in de M geraken (alles op zijn tijd) en een sprongetje meepakken :D. We zien wel, ze is nog jong en we doen wat we graag doen.

Laat jullie dus volledig gaan! Hou het aub wel wat netjes. Foto's staan niet op volgorde.
1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8. Pasje verruimen
[ img ]

9.
[ img ]




Bedankt voor het kijken :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:37 



 
Profiel   

Ik heb niets aan te merken ik ben daar niet goed in, maar wat word ze knap!
Hoe groot is ze nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:49 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Ik heb niets aan te merken ik ben daar niet goed in, maar wat word ze knap!
Hoe groot is ze nu?

Dankjewel!
Ze is ongeveer 1m75.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:50 



 
Profiel   

Zo! Dat is flink,mooi hoor hoe groot is de moeder?
Denk dat die van mij nl ook best aan de maat gaat worden.


Je bent echt goed opweg met Cybelle.
Nog wat aan de aanleuning werken, maar je komt er wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 11:30 



 
Profiel   

Geen idee hoe groot de moeder is. Wellicht groter dan Ceasar?
We hebben lang gewerkt om uberhaupt de piste rond te geraken :') Ze is enorm kijkerig namelijk maar het verbeterd wel door kilometers te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 12:05 



 
Profiel   

Ja dat zou kunnen, hoewel hij wel groot fokt.

Inderdaad gewoon veel oefenen, zodat ze weet wat ze beetje kan verwachten en wat jij van haar verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 12:17 



 
Profiel   

wow wat een knap paard
het enige wat ik eigenlijk wil opmerken is idd dat je niet goed rechtop zit, maar voor de rest zie ik niets wat beter kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 16:40 



 
Profiel   

Knappe Siepje! Ben zo trots op jullie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:29 



 
Profiel   

Leuke combinatie :D

Punten voor jezelf zeg je al. Misschien dat hakken uitdrukken vervangen door been lang maken? Vanaf je heup, zeg maar. Ik weet iig dat daar mijn "hakken" probleem zit :P
Verder, ligt dat zadel niet op de schouder? Kan het moeilijk zien, en misschien ligt ie ook wel gewoon iets te ver naar voren.

Hij kan leuk sjouwen iig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 21:26 



 
Profiel   

Wat rij je vriendelijk zeg! Let er wel op dat je de teugels niet te los laat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 21:40 



 
Profiel   

Wat een prachtig dier is het toch! Ik zag de foto's al op Facebook voorbij komen, maar k wou hier toch ook even reageren! Ik ben werkelijk groen aan het kleuren van jaloezie :P wat een prachtig beest!
Ik hoop ook zo ooit eentje te fokken!

Het ziet er allemaal erg goed uit! Veel succes ermee! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 21:49 



 
Profiel   

Dankjewel Sofie!
Kan me voorstellen dat het toch redelijk gevoelig ligt voor jou. Hoe is het nu met je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 21:57 



 
Profiel   

Ach het gaat wel, Qui Que Bou zou vandaag 1 jaar geworden zijn. Maar het lukt ondertussen om weer "normaal" te kijken naar wat er gebeurd is. En ik heb voor mijn verjaardag eergisteren van de hengstenhouder een dek gekregen van Ceasar voor Evita dit jaar. Na enige twijfel toch beslist om op dit prachtige en lieve aanbod in te gaan. Een ongeval kan overal gebeuren en ik neem die mensen niets kwalijk, dus ik stel hun gebaar echt enorm op prijs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 22:01 



 
Profiel   

Weet je al wanneer ze gaat gedekt worden dan?
Echt moedig van je om de beslissing te nemen. Het zal wellicht een spannende zwangerschap én opgroei worden voor jou!
Zoals je zegt, het was gewoon een heel erg ongelukkig ongeval dat bij iedereen kan voorkomen.
Onze kapoen wordt ook bijna een jaar.
Voor je het weet staat er weer een bonte topper naast Evita en misschien kan Qui Que Bou in hem/haar een beetje verder leven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 22:06 



 
Profiel   

Mooie merrie! Heb nog niet veel Ceasar nakomelingen onder het zadel gezien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 22:07 



 
Profiel   

Mooi paard zeg! Jullie zien er uit als een leuk duo en dat dressuurdoel kun je denk ik makkelijk opschroeven naar het Z1.. maar dat zul je vanzelf wel gaan merken.

Wat je zelf al aangaf, hakken uitdrukken en voor je kijken. Zul je een veel troster beeld uitstralen. Mensen kijken naar je zoals je jezelf voelt. Handen zou je iets meer mogen dragen en in draf lijkt hij iets actiever te mogen. Maakt achter een klein pasje, lijkt daar niet in een ritme te lopen.

Succes met je B debuut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 22:07 



 
Profiel   

Mooi beessie! Loopt wel nog ietsjes op de voorhand (nog jong en door hoogte) maar dat komt mettertijd wsl vanzelf goed. Ziet er lekker uit, het Z moet echt wel haalbaar zijn. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 05:55 



 
Profiel   

Zoals mijn voorgangers al melden. Been langer maken maar boven lichaam ook. Schouders naar achteren. Het is niet zo dat je er heel slecht op zit maar daar is nog wel wat te verbeteren en dat zou jammer zijn als je dat niet mee pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 06:13 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard zeg!
En leuk om een volwassen nakomeling van Ceasar te zien, ik zag voornamelijk de veulens.
Ze is ook best aan de maat, gaaf!
Veel succes naar het M, maar zoals al eerder werd gezegd, Z moet ook wel lukken hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 07:58 



 
Profiel   

Even over mijn debuut: gisteravond 184 en 183 gereden. Was een jury met veel 6 en 7'en. Maar was zooooo tevreden. 1 minpuntje was dat ze uit de galop viel maar ze was echt op. Had 25 min ingereden en mentaal was ze volledig op. Hoe kan ik dit oplossen? Meer km's rijden? Want thuis heeft die dit probleem helemaal niet. Ze was ginder in het begin kijkerig maar was al snel over. Kortom; ben trots op haar! Zeker als je weet dat we van zo ver komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 08:14 



 
Profiel   

Ik ben zoals hierboven al gezegd, hartstikke trots op jullie! Goed gedaan gisteren en die Z komt wel, ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 08:18 



 
Profiel   

HiFive5 schreef
Even over mijn debuut: gisteravond 184 en 183 gereden. Was een jury met veel 6 en 7'en. Maar was zooooo tevreden. 1 minpuntje was dat ze uit de galop viel maar ze was echt op. Had 25 min ingereden en mentaal was ze volledig op. Hoe kan ik dit oplossen? Meer km's rijden? Want thuis heeft die dit probleem helemaal niet. Ze was ginder in het begin kijkerig maar was al snel over. Kortom; ben trots op haar! Zeker als je weet dat we van zo ver komen.


Geduld. Komt vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 09:07 



 
Profiel   

Nou netjes!

Komt vanzelf, al die indrukken vergen heel veel energie.
Inderdaad veel kilometers maken zodat het niet meer zo spannend Is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 09:49 



 
Profiel   

Wat een ontzettend mooi getekend paard. Misschien nog een beetje onrustig in de aanleuning en je kan beter iets rechter gaan zitten, maar dat gaat allemaal wel komen.

Even over dat van de wedstrijd. Ze is nog jong en je geeft aan dat ze redelijk kijkerig is. Dan is inrijden op ander terrein tussen andere paarden een behoorlijk mentale uitputting voor een jong paard. Lichamelijk kan ze dan nog barsten van energie (of niet) maar mentaal wil ze dan rust. Thuis is dat niet trainbaar maar het komt met de ervaring op ander terrein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 09:53 



 
Profiel   

Gewoon lekker op wedstrijd blijven gaan en daarna het paard de tijd geven om weer bij te komen in het koppie. Dus niet week na week willen starten.

Gefeliciteerd met je winstpunten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 10:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen