Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Haflinger Aldon doet zijn best.

 
Profiel   

Hallo iedereen,
Vandaag weer eens op onderlinge wedstrijd geweest. Ben heel erg benieuwd wat bokt hier nu van vind.
Wij zijn vooral aan het werk om hem met ontspanning over de rug te laten lopen.
Ook heeft hij veel moeite met de (linker)lengtebuiging.
Daarnaast is gehoorzaamheid nogal eens een puntje, maar daar hadden we vandaag geen last van. Hij deed echt enorm zijn best voor mij. Daarnaast moet ik nog aan mijn eigen houding werken, moet rechter op zitten. Ook mag ik in de proef netter rijden. Her en daar laat ik nog wel eens wat puntjes liggen door slordig te rijden (puntje van de jury vandaag).
Paardlief is net 7 jaar oud en heeft een slechte start gehad, dus al supertrots waar we nu al zijn.
De gereden proef was proef 9 van de L1.

https://www.youtube.com/watch?v=KDzhM6vXP_M
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 20:40 



 
Profiel   

Leuke haf! ;)

Wat ik vind zijn inderdaad de puntjes die je zelf al aangaf. Ook lijkt het alsof je hem met je handen naar beneden rijd. Hij is nog best onrustig in zijn aanleuning en ook lijkt het wijken nog niet helemaal goed bevestigd. Helaas kan ik het niet allemaal even goed zien, omdat het best ver af is.

Nogmaals, leuke pony! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 13:08 



 
Profiel   

Wijken klopt inderdaad. De laatste paar weken niet veel meegenomen, omdat we (instructie en ik) meer aan het concentreren waren op een constantere aanleuning. Altijd al een puntje van hem geweest en zal nog een tijdje ook een puntje blijven. Hij was ook heel enthousiast, wilt te graag zijn best doen, in de eerste proef. De tweede proef begon hij vermoeid te worden en begon hij juist te hangen aan mij.
Tweede proef heb ik ook op film:
https://www.youtube.com/watch?v=A1tOjPttjOs

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 15:05 



 
Profiel   

Ik soort mij nog nieteens zo zeer aan de aanleuning. Het is pas L1.

Wel moet hij echt meer gaan reageren op zijwaartse druk. Hou tijdens het wijken goed de buitenteugel er aan. Verwacht ook reactie aan het achterkant.

Ga thuis spelen met het meer plaatsen van de achterhand, zodat hij echt gaat wijken ipv over de schouder weg vallen.

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je de hele proef blijft doorzitten. Daardoor maak je het extra zwaar voor je paard. Mijn advies zou zijn om te gaan lichtrijden tijdens je proeven, zodat je paard het ook kan handelen.

Daarbij moeten je figuren echt meer op de letter en de correcte grote. Dat is de afwerking die nu nog mist.

Ga thuis meer en grote tempowisselingen rijden. Zorg voor die reactie op het wijken, dan komt het helemaal goed en vlieg je door de klasses heen. Er zit een mooi basistempo op namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-17 04:47 



 
Profiel   

Peelie schreef
Ik soort mij nog nieteens zo zeer aan de aanleuning. Het is pas L1.

Wel moet hij echt meer gaan reageren op zijwaartse druk. Hou tijdens het wijken goed de buitenteugel er aan. Verwacht ook reactie aan het achterkant.

Ga thuis spelen met het meer plaatsen van de achterhand, zodat hij echt gaat wijken ipv over de schouder weg vallen.

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je de hele proef blijft doorzitten. Daardoor maak je het extra zwaar voor je paard. Mijn advies zou zijn om te gaan lichtrijden tijdens je proeven, zodat je paard het ook kan handelen.

Daarbij moeten je figuren echt meer op de letter en de correcte grote. Dat is de afwerking die nu nog mist.

Ga thuis meer en grote tempowisselingen rijden. Zorg voor die reactie op het wijken, dan komt het helemaal goed en vlieg je door de klasses heen. Er zit een mooi basistempo op namelijk


Dankjewel voor je antwoord. Reactie op been is inderdaad een stukje gehoorzaamheid dat nog niet helemaal gaat zoals het moet. En ik moet inderdaad netter de proef rijden. Nog zat om te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-17 22:00 



 
Profiel   

Leuke haf! Lekker blijven oefenen en km's maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 23:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen