Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Polocrosse training op een Henson Horse in Frankrijk!

 
Profiel   

Op 21 en 22 oktober 2006 zijn we met een groep Nederlandse Polocrosse spelers naar Frankrijk (Calais) afgereist om daar voor de 2de maal te spelen. Dit weekend dus trainen, trainen en nog eens trainen. Het was heerlijk om daar weer te zijn en te spelen, iedereen weer te zien, dus we hebben een hoop lol gehad dit weekend. We speelden op een Cheval Henson, oftewel een Henson. De Henson is een Frans ras, waar een heel fokproces aan voorafgaat, maar er opneer komt dat het een soort van kruising is tussen Fjorden en Volbloeden. Dat levert wat vlottere en hetere Fjordachtige paardjes op. Een super leuk ras dus! Marieke en Nicky hadden hun eigen paardje mee. Marieke rijd hier dus op haar eigen Bo, een kruising Andalusier, en Nicky op haar eigen Maaike, een Fell pony.

Hier de foto's

1. Een aantal Hensons in een weitje
[ img ]

2. Groepsfoto
[ img ]

3. Mijn Henson (Damroque) en ik
[ img ]

4. En Actie! Hier de zaterdag, training op het veld.
[ img ]

5. Damroque en ik even warm lopen op zondag
[ img ]

6. Marja (marja1988 @ bokt) warm rijden op Khug
[ img ]

7. Marja en ik druk bezig met een oefening
[ img ]

8. De Chukka begint! vlnr: Marja, Rene, Willemijn
[ img ]

Even verder met mijnalbum, imageshack begeeft het.... Vork

9. Willemijn in strijd met Rene, ik daarachter
[ img ]

10. Rene maakt het mij lastig
[ img ]

En toen gingen we lunchen. Na de Lunch reed ik op Khug, het paardje waar Marja voor de lunch op reed, omdat Damroque mee moest met een buitenrit. Marja reed daarna op Velvet, een paardje waar Thomas voor de lunch op reed. Khug was meer geschikt als nummer 1 paardje dan als nummer 3, omdat het een paardje is wat niet zo makkelijk blokt. Vandaar dat ik even op Khug ging, en Marja op Velvet.


11. Oke, deze foto heeft even wat uitleg nodig, want er gebeurt hier heel veel. Remi (blauw met groene mouwen) heeft de bal, en moet hem naar mij (helemaal achteraan in het blauw met roze mouwen) gooien. Marieke (helemaal rechts, met donker paardje, geen Henson) probeert naar Remi te gaan en de bal af te pakken. Marja (rood hesje met met zwarte cap) doet een poging ook naar Remi te komen maar wordt tegengehouden door Willemijn (blauw hesje, zwarte cap). En tot slot doe ik (helemaal achteraan met roze mouwen) een succesvolle poging om langs Rene (rood hesje, witte helm) te komen, die mij blokt. zo ! Haha!
[ img ]

12. Sandwich Marja ! Marja wordt hier klem gereden door haar teamgenoot Rene en tegenstander Willemijn. Rene is af en toe iets te enthousiast waardoor hij vergeet wie er ook al weer bij hem in het team zit..
[ img ]

13. Ik heb hier de bal, en Rene snelt toe om mij de pas af te snijden.
[ img ]

14.Hier even mijn team in actie, vlnr Ik, Willemijn en Remi
[ img ]

15. En hier race ik tussen 2 tegenstanders door op weg naar het doel. vlnr. Nicky (nickyu @ bokt), ik en Marie.
[ img ]


Helaas, mijn limiet van 15 foto's weer bereikt, dus de rest even in links.

16. Nicky en ik in strijd
http://www.mijnalbum.nl/Foto=G6P7CFW7

17. Fleur op weg naar het doel, Rene komt achter haar aan
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8UKAYBNG

18. Ik doe een tevergeefste poging de bal uit Rene's stick te slaan, die hij (heel flauw Clown ) vlak voor mijn neus laat hangen en dan snel weg trekt...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GCCBVFE6

19. En af en toe is het tijd voor slagroomgevecht tussen Willemijn en Rene Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8BARPXSH

20. Marja en ik, lol met een Line Up
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZZASJCUT

21. Remi en Marja
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6XYW8ELT

22. Marieke en Bo op naar het doel
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WWPLTFZ4

23. Pick up van Marja en Willemijn
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8M3G6PX3

24. Ik blok Marieke, die de bal heeft
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LF38BAXS

25. Line up, Marja en ik
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OQPD4M36

26. En aan het einde, Willemijn stapte nog even op Jeddah, het paard van Rene, om eens te zien hoe hij rijdt!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=S3CT4UU3


Het was een super geslaagd weekend, en voor meer informatie over Polocrosse: www.polocrosse.nl !
We hopen snel weer naar Calais te gaan, want het was gewoon geweldig !
Er zijn TE veel foto's, dus dit is maar een kleine selectie. Tong uitsteken

Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 21:53 



 
Profiel   

waaah dat ziet er onwijs spectaculair uit zeg! hoe ben je er op gekomen om dit te gaan doen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 21:58 



 
Profiel   

whaha wat grappig zeg,
volgens mij beuk ik meer op de mensen dan het balletje hahah Lachen

Leuk spelletje dit Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 22:04 



 
Profiel   

So Egt wel stoer man! Mooie foto´s trouwens ook floor! maarja dat ben ik wel van jou gewend:P JIj heb altijd so mooie foto´s! Kusje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 22:06 



 
Profiel   

Heey:P

Ziet er weer coool uit man!!
Moeten wij binnenkort ook maar is gaan doen!
Woensdag lekker naar ZUidlaren word ook weer mooii!!!:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 22:09 



 
Profiel   

dat ziet ewr heel erg leuk uit super stoer lijkt mij niks maar het ziet er herel leuk uit

Groetjes jennefer

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 22:24 



 
Profiel   

haha! dit ziet er grappig uit!
het is ook inderdaad niets voor mij, maar zie wel dat jullie er veel plezier aan beleven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 22:42 



 
Profiel   

@ Lowara: Marja speelde vorig jaar september al polocrosse. Ze plaatste foto's van een training in Nederland op bokt en ik ben wezen kijken. Gelijk de week erop speelde ik mijn eerste wedstrijd en nu, meer dan een jaar later, speel ik zo veel mogelijk en ga mee met de buitenlandse trainingen en toernooien.
@ Maseike: Dat hoop ik niet voor je Tong uitsteken Want ook bij deze sport zijn er regels Knipoog
@ Suus: Dankje meis !
@ Eline: Ja, heb er zin in! En wij gaan ook samen eens trainen he!
@ mii_jenny: Waarom lijkt het je niets? Leuk is het zeker Knipoog
@ EsSther: Jammer dat het niets voor je is, want het is geweldig! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-06 23:13 



 
Profiel   

LEUKE FOTO'S !
het was een heel gaaf weekend
in maart naar calais misschien ...!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 12:49 



 
Profiel   

heeei, gaaf hoor Haha! Haha! Haha! ik heb genoten het weekeinde Haha! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 13:21 



 
Profiel   

Ik ben daar ook geweest in de grote akantie, echt leuke en brave paarden, super, alleen hadden wij een begeleidster die net nieuw was en niet durfte te draven en galopperen, had ik weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 13:23 



 
Profiel   

Heei Floor Haha!!
Leuke foto's zeg! Zo te zien was het weer helemaal geweldig!
Echt, ik sta der nog steeds van te kijken dat je dat zo goed doet joh!

xx Lisa

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 13:35 



 
Profiel   

Leuke foto's..lijkt me geweldig om te doen.

Had overigens nog noooit van een Henson gehoord Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 15:29 



 
Profiel   

ziet er heel spectaculair uit!! doe je dat hiet in de nerdalnd op een vereniging ofz? is dat dan niet op een eigen paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 15:34 



 
Profiel   

@ Nicky: Maakt me niet wanneer weer, als het maar zo snel mogelijk is Haha!
@ Kim: Ik ook Haha!
@ sunnyblue: Ah, dat is wel heel erg jammer... Ook wel een beetje raar... Nagelbijten / Gniffelen
@ Lisa: Bloos Dankjewel meis...
@ pompom: ik ook niet, totdat deze Fransen ze meenamen naar het Toernooi in Engeland, op 25/26 mei.
@ Meryl: In Nederland is er 1 vereniging, Polocrosse Vereniging Nederland. Omdat we nog niet erg groot zijn, hebben we nog geen echte clubs. Maar er zijn wel verschillende plaatsen in NL waar PVN zo zijn mensen heeft en speelt Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 16:53 



 
Profiel   

dit lijkt me ook een leuke sport, maar volgens mij is horse ball nog altijd toffer Knipoog
nee ik heb gewoon nog nooit polocrosse gespeeld, dus kan ik het niet weten. en horse ball speel ik elke vrijdag...
wat me wel opviel, bij horse ball moet ieder paard een martingal aanhebben en dan moeten de ringetjes aan de neusriem gedaan worden, zodanig dat ze hun hoofd niet te hoog kunnen smijten (toevallig tegen dit van jou of zo Scheve mond )
Waarom hebben jullie dit eigenlijk niet? want ik kan me voorstellen dat er al meerdere keren het hoofd van een paard tegen dat van een mens moet gekomen zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 16:59 



 
Profiel   

we gaan proberen het vd zomer hier in zeeland te organiseren ..

anna01-> de sticks zijn gevaarlijker Haha! daar mag ook geen ijzer in zitten Knipoog

de fransen hebben ook zo'n mooie cap met gezichtsbeschermer ..das wel veiliger Bloos

officieel moet je wel buiten komplete beenbescherming , een voortuig en oversingel gebruiken voor de veiligheid


Laatst bijgewerkt door nickyu op 24-10-06 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 17:00 



 
Profiel   

ja dat kan ik me ook wel voorstellen, ben ik blij dat wij niet met sticks hoeven te spelen, want mijn eigen kennende... Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 17:01 



 
Profiel   

Ziet er weer supergaaf uit Florien! Haha!
Volgende keer neem je mij zo'n Henson mee he! Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 18:18 



 
Profiel   

leuk verslag heb je ervan gemaakt floor!

Het was weer een ontzettend leuk uitstapje, kijk alweer uit naar de volgende training of buitenlands uitstapje Cool

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 19:03 



 
Profiel   

woow dat ziet er echt heeel erg stoer uit! wat gaaf zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 19:11 



 
Profiel   

hey
leuke fotos !!
echt cool hor !!!!!!

is dat dan niet zielig ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 19:39 



 
Profiel   

@ Anna01: Zoals je misschien op 1 van de foto's ziet, spelen wij op zondag ook op een horseball veldje (zie het doel dat daar boven hangt.. Tong uitsteken ). Ik vind polocrosse een stuk leuker, maar dat is misschien omdat ik nog nooit horseball gespeeld heb (wel van gehoord en gezien). Op hoger niveau hebben we inderdaad ook bij polocrosse zo'n "headcheck" zoals ze dat noemen. Kijk maar:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TVQ8VTCW
Maar hier spelen wij op laag niveau en met een hackamore, dus daar kan ook geen headcheck aan. Met mijn eigen pony heb ik ook geen headcheck. Ik heb het nog nooit gehad dat ik een hoofd tegen mijn hoofd aan heb gekregen. (Behalve 1 keer op het strand, toevallig ook met een Henson, toen viel ik er dus ook af en zag ik groen/gele sterretjes... Clown)

@ Nicky: Niet alleen de Fransen, de Engelsen/Australianen/Afrikanen/etc hebben het ook. En ik ook nu Haha!

@ Anna01: Tja.. Tong uitsteken ieder zijn ding.. Tong uitsteken Het lijkt mij niets om onder je paard te hangen terwijl er net iemand tegen je aanknalt.. Tong uitsteken

@ Eef: hahaah zal ik doen.. :p een 8-jarige ruintje met Fjordkleur toch ? Tong uitsteken Clown

@ Dankje Mar Haha! Wist je dat er volgend weekend weer een Henson Festival is? De Noren gaan er naar toe om te spelen. Jammer genoeg wij niet Tong uitsteken

@ Sjuulie: Dankje! Het is ook enorm gaaf! Kom maar eens kijken hoor!

@ Melody_XX: Waarom zou het zielig zijn dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 19:48 



 
Profiel   

wat vind jij er zielig aan ?
8 minuten
eerst stilstaan terwijl baasje probeert balletje te vangen
vlug achter balletje aan en als baasje het goed heeft gedaan lekker vlug de andere kant op sprinten
als iemand "foutje"maakt (te grof speelt (zijn best wel veel regeltjes vooral wat allemaal NIET mag Knipoog of "uit is ") weer even stilstaan en weer vliegen stappen draven
dan 8 minuten minimaal rust en dan weer 8 minuten spelen Haha!

baasje mag paardje en andere paardjes niet slaan met het netje
baasje moet samen met paardje 1 eenheid zijn (1 hand sturen op minimale hulpen stappen draven draaien stoppen galoperen rechtdoor lopen terwijl baasje rechts of links hangt in een poging balletje op te rapen..)
baasje mag niet gevaarlijk spelen (of gevaar opleveren voor een ander ..)

rupsje -> bedoelde hier op de foto's te zien Haha!


Laatst bijgewerkt door nickyu op 24-10-06 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 19:50 



 
Profiel   

Rupsje, als je leuke foto's van Thommie hebt dan kan je ze mailen naar info@kimruitersport.nl Haha! Haha!

Ik ben nu bezig bij mij op stal om in het voorjaar een Polocrosse demonstratie/clinic te laten plaatsvinden.......

we hebben er een geweldig stuk land voor Haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-06 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen