Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 512 van de 515 [ 12856 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

 
Profiel   

Als ik een aantal van jullie hoor, ben ik een beetje jaloers! Zo'n bijrijder wil ik ook :-)
Mocht één van jullie iemand weten in de buurt van Gasselte/ Gieten... :-D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 06:45 



 
Profiel   

Ik heb zelf paarden zadelmak gemaakt en tot Z gereden.
Eerst gratis, later kreeg ik betaald.
Want alles stond te koop. Dus niet denken dat je echt kunt binden.
Daarnaast deed ik alle voorkomende klusjes. Mesten, hooi van het land halen, kleine reparaties aan het de stroomdraad.

Volgend jaar zou ik wel iemand willen die mee wil helpen beleren en inrijden voor 2 paarden.
Later wedstrijden is een mogelijkheid.
klusjes hoeft niet eens.

Maar ik krijg hier niet eens mensen gevonden op manege/b niveau.
Laat staan bovenstaande ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 07:21 



 
Profiel   

Na een paar ongelukken met paarden van anderen, het krijgen van de kinderen en de paarden aan huis die van mijn werkzaamheden en gezondheid afhankelijk zijn, ben ik wel voorzichtiger geworden en kritischer met waar ik wel of niet op stap. Beleren wil ik niet meer. Dat mag een proffessional doen. Dan kan ik zien wat het paard doet en inschatten of ik dat kan handelen of niet. Daarnaast ben ik echt geen super ruiter die overal netjes op weg rijd. genoeg op en aanmerkingen. Maar blijkbaar doen we het toch goed genoeg volgens de jury om zeer regelmatig winstpunten te rijden en ook regelmatig in de prijzen te rijden. Terwijl ik zelf voor mijn gevoel dan nog veel beter zou moeten rijden. Maar ik ben zelf erg onzeker over mijn rijden/houding etc. Dus ben blij dat ik dan onafhankelijk mijn rijniveau kan laten toetsen door een jury op wedstrijd. Als zij het goed genoeg vinden (of in elk geval winstpuntwaardig) dan kunnen we het in elk geval aantoonbaar op dat gevraagde niveau. Toch vind ik het met weer ergens nieuw proefrijden altijd spannend omdat ik dan denk dat mijn rijden mensen tegen zal vallen. Dat ze meer verwacht hadden n.a.v. mijn wedstrijdniveau... Dat blokkeert mij wel een beetje. Faalangst!

Net de zoektocht naar eigen paard had ik dat ook een beetje. Heb toen veel (Z1/Z2) paarden gereden. Met sommige paarden reed ik vrij makkelijk en netjes weg en met anderen had ik best moeite. Meestal ging het bij de wat hetere paarden de tweede keer al beter omdat ik dan meer zelf durfde te gaan rijden in plaats van meeliften en te veel afwachten en hopen dat ze braaf hun rondje liepen. De flegmatiekere stugge paarden waren echt niet mijn ding. En de hele "brutale" ook niet. Met de leeftijd (ben nu 40 ) wordt ik wel kritischer of misschien beter: verstandiger en realistischer met wat ik wel/niet aan kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 09:33 



 
Profiel   

Ik ga zelf toch maar ook iemand er bij zoeken. alleen is ook maar alleen en met vier paardjes op stal is samen toch gezelliger. Maar ik wil wel eerst dat diegene alleen komt om te verzorgen en meedraaien om te zien of het klikt. Ik wil niet meer zomaar mensen de weg op sturen met mijn paarden. heb geen bak dus rij altijd buiten. Is toch niet een erg belachelijk iets? Als t voor mij goed voelt en t vertrouwen is er dan is rijden geen probleem, leuker juist samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 12:19 



 
Profiel   

Ik heb een bijrijder gehad die inderdaad mijn paard flink verbeterde.
Was eigelijk toeval, zo ervaren was ze niet toen ze begon maar zij en het paard hadden een ontzettende klik. Door veel te lessen verbeterden ze beiden en wij vulden elkaar heel goed aan qua rijden.
Het ene pakte ik meer op, het andere zij.
Helaas sindsdien niet meer zo iemand kunnen vinden. Hoop met mijn huidige bijrijder weer zoiets te hebben met de tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 14:54 



 
Profiel   

Na vele 'tegenslagen'...lijken we nu een verzorgster te hebben waar het goed mee matcht.
Ze heeft na een paar proefweken de keuze gemaakt om er hier vol voor te gaan. Ze komt 4/5 keer per week en doet alles mee.
In ruil ga ik haar goed leren rijden. Dat wil ze heel graag. Als het allemaal een beetje leuk loopt, kan ze ook op wedstrijd.
Hier is veel mogelijk voor iemand mer de juiste instelling.
Bij mij valt of staat het daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 15:43 



 
Profiel   

ik mis een duimpje! Good for you!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 18:13 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik heb zomaar een vraag, zitten hier ook paardeneigenaren die een paard hebben dat graag springt maar het zelf niet willen/kunnen? Ik ben een hele serieuze ruiter die heel graag wil springen. Heb voordat mijn dochter geboren werd altijd dressuur gereden op paarden van anderen, aantal Friezen TM L2, en 2 warmbloeden tm M1. Ik was er 5 dagen in de week mee bezig, heerlijk!
Helaas valt het me nu niet mee om te blijven rijden vanwege werk en gezin. Ik wil ontzettend graag beter leren springen want dat heb ik nooit veel gedaan maar vind ik zó gaaf, heb 2 keer een springcursus gevolgd op een manege en neem nu af en toe springles met een manegepaard.
Wat ik eigenlijk zoek is een paard dat voldoende bereden wordt, waar ik 1x per week op mag rijden, naar springles/evt. oefenparcours.
Vraag me af of er eigenaren zijn die zo'n bijrijder zoeken? Ik woon in Friesland. Alvast bedankt voor het lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 18:51 



 

Jahoor die zijn er wel! Zo zocht een stalgenoot ook een bijrijder die 1x per week wou springen met haar paard omdat zij zelf niet durfde. Maar vaak zoeken die mensen wel iemand voor 2/3 dagen (dus echt een bijrijder) en niet iemand die 1x per week komt om alleen te springen...

Voor mij was het juist andersom. Ik zocht toen iemand die niet wou springen omdat ik dat zelf graag doe en het niet zo nodig vond dat paard 2x per week moest springen op redelijke hoogte ;)

Ze zullen er vast zijn, maar de kans is niet zo groot dat je een privé paard vind waar je alleen mee mag springen, dan komt er toch ook echt wel dressuur bij kijken op een andere dag of iets dergelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 11:44 



 
Profiel   

Anke, wat fijn! (Eindelijk)

Anna79, ik denk dat er wel eigenaren zijn die daar wel open voor staan. Die zelf niks met springen hebben en hun paard wel.
Echter denk ik wel meer dat het via via moet gaan.
Verwacht niet dat er mensen naar op zoek zijn namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 14:21 



 
Profiel   

Klinkt goed anke. :)

Ik denk ook wel dat er mensen een springtuiter voor de afwisseling of klassering wel mooi vinden.
Maar kom inderdaad maar op de juiste plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 14:43 



 
Profiel   

Ja, dat idee heb ik ook. Ik zou zelf ook graag vaker willen en als het niet te ver is zou 2x misschien lukken. Ik zou ook niet elke keer hoeven springen want de basis is uiteraard dressuur, maar wel met uiteindelijk doel om te springen. Nou, als jullie eens iemand weten houd ik mij aanbevolen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 14:45 



 
Profiel   

Ja wij wel, helaas te ver voor je haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 14:58 



 
Profiel   

De medeberijder van mijn verzorgpaard deed op maandag enkel springen. Ik doe op donderdag dressuurles. Nu de mede berijder is gestopt doe ik haar ook op maandag en is mijn plan om mijn angst aan te pakken en te gaan springen.

Weet dat verzorgpaard het super leuk vind. Eigenaresse vind het ook eng, dus als een bijrijder met der springt vind ze fantastisch :)

Je moet het maar treffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 17:43 



 
Profiel   

Jammer Jester gave paarden heb je!!!

Inderdaad Nalonyda wie weet komt er eens iets op mijn pad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 18:01 



 
Profiel   

Ik ben ook weer zoekende.
Mijn bijrijder gaat in de zomervakantie weg. Ver weg stage lopen.

Maandag komt er weer iemand kijken.
Ik ben zelf heel bang om te rijden. Sta op de wachtlijst voor hulp hierin. Ondertussen fijn als paardje bereden blijft. Huidige bijrijder kan alles met der. Van de week heeft ze buitenrit zonder zadel gemaakt. Lekker galopje over de zandvlakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 18:28 



 
Profiel   

Nessa woon je niet bij mij in de buurt?
Ik begeleid mensen met angst en heb daar een super tinker voor.

* Zie net Tilburg. Is denk ik wat te ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 21:27 



 
Profiel   

In Drachten wordt nu zo iemand gezocht! Wel vaker dan 1x per week. Staat op Facebook site voor bijrijders in Friesland! Iemand met wedstrijdambitie.

Anna79 schreef
Hallo allemaal, ik heb zomaar een vraag, zitten hier ook paardeneigenaren die een paard hebben dat graag springt maar het zelf niet willen/kunnen? Ik ben een hele serieuze ruiter die heel graag wil springen. Heb voordat mijn dochter geboren werd altijd dressuur gereden op paarden van anderen, aantal Friezen TM L2, en 2 warmbloeden tm M1. Ik was er 5 dagen in de week mee bezig, heerlijk!
Helaas valt het me nu niet mee om te blijven rijden vanwege werk en gezin. Ik wil ontzettend graag beter leren springen want dat heb ik nooit veel gedaan maar vind ik zó gaaf, heb 2 keer een springcursus gevolgd op een manege en neem nu af en toe springles met een manegepaard.
Wat ik eigenlijk zoek is een paard dat voldoende bereden wordt, waar ik 1x per week op mag rijden, naar springles/evt. oefenparcours.
Vraag me af of er eigenaren zijn die zo'n bijrijder zoeken? Ik woon in Friesland. Alvast bedankt voor het lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 22:54 



 
Profiel   

Ik zou geen meerwaarde zien in iemand die 1x per week komt. Zeker niet als het alleen het rijden/springen betreft.
Die stuur ik door naar een manege. Springles en oefenparcours hebben ze daar wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 06:30 



 
Profiel   

Ik vraag me eigenlijk vooral af of mensen die hun paard graag af en toe een sprongetje willen laten maken, dat niet bij voorkeur door een al aardig ervaren springruiter laten doen. Misschien dat je kan zoeken in de richting van een ervaren ouder springpaard dat rustiger aan mag gaan doen en nog fijn als leerpaard kan worden ingezet oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 07:17 



 

Anke schreef
Ik zou geen meerwaarde zien in iemand die 1x per week komt. Zeker niet als het alleen het rijden/springen betreft.
Die stuur ik door naar een manege. Springles en oefenparcours hebben ze daar wel.

Anderzijds ken ik genoeg mensen die zelf veel en intensief rijden en daar ook tijd voor hebben, maar die hun paard graag allround willen opleiden zonder er zelf iets aan te hoeven doen. Die hebben dus juist super veel aan iemand die 1 keer per week voor de afwisseling komen springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 08:52 



 
Profiel   

Ik denk ook wel dat het kan maar hoe specifieker je bent hoe lastiger en dat geldt voor beide kanten.
Zelf zou ik er niet voor kiezen maar zullen er vast zijn die het zoeken. Wel lastig om dan iemand je in je omgeving te vinden en dan moet het ook nog maar net klikken tussen ruiter en paard en met de eigenaar. Denk wel dat het in die situatie makkelijk is om iemand te vinden via-via. Iemand die zoiets wel oké zie ik niet direct een advertentie zetten of advertenties afgaan. Maar meer iemand die hoort van die en die dat iemand een leuk paard zoekt om te springen en ze dat wel leuk zouden vinden.

Fijn Anke dat je iemand hebt gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 10:49 



 
Profiel   

Anke schreef
Ik zou geen meerwaarde zien in iemand die 1x per week komt. Zeker niet als het alleen het rijden/springen betreft.
Die stuur ik door naar een manege. Springles en oefenparcours hebben ze daar wel.


Mee eens hoor, vindt 1 x pw ook echt te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 11:35 



 
Profiel   

Dank je Joyce B, heb even een berichtje erheen gestuurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 19:14 



 
Profiel   

Ik heb zojuist enkele berichten verwijderd. Oproepjes voor het vinden van een verzorgpaard/pony horen op de Boktmarkt. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 512 van de 515 [ 12856 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen