Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JanetKort
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:55

Ik heb een vraag, ik ben al heel lang opzoek naar een leuk en lief verzorgpaard, maakt niet zo heel veel uit als ik er niet op kan rijden, want ik hou gewoon heel veel van paarden en ik rijd ook op een manege op dit moment. Ik heb al een tijdje een advertentie gehad op marktplaats, heb hier ook al advertenties op gehad, en op Facebook ook al dingen gezet.. Maar ik kan nergens wat vinden.. Heeft dit te maken met mijn leeftijd misschien (ik ben 14 jaar oud).. En ik woon in Appelscha (Friesland). Ik snap wel, dat de mensen die een verzorger voor hun paard ook alleen het allerbeste willen, en dat ik misschien niet de juiste ben die ze dat kan geven, ik heb 6 jaar rijervaring, dit op een manege, maar ik weet wel hoe je moet voeren, uitmesten, borstelen enz.
Mijn grootste droom is om een eigen paard te hebben, maar jammer genoeg hebben mijn ouders hier geen ruimte voor, en zijn ze zelf ook totaal niet paardengek.. Dus ben ik ook al heel blij dat ik wel rijd op een manege, maar ik zou het echt fantastisch vinden om een verzorgpaard te hebben!!!! *D
Heeft iemand misschien tips voor mij? :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:04

Je hebt nog geen advertentie op bokt staan zie ik, misschien kun je dat nog proberen. Weet zeker dat de mensen in dit topic je wel willen helpen met een nette advertentie opzetten :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:01

Er zouden genoeg pony's in je omgeving moeten zijn. Appelscha staat vol met paarden, stallen, manager etc.
Ik woon te ver weg voor op de fiets (denk zo'n 15/17km van Appelscha, 15 minuten met de auto) maar hier staat voor door de weekse dagen nog een pony die wel wat extra aandacht en beweging kan gebruiken. Facebook is ook nog een optie. Zet het ook op je eigen pagina en vraag het te delen aan je vrienden en kennissen en familie uit Appelscha en omgeving. Via via helpt vaak het best.

Herhaal je oproep regelmatig. Soms komt er ineens iets vrij. En blijf zelf ook goed kijken.

Zoe_M
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-09-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:26

Ff een vraagje, word er echt gekeken op fb pagina's. Ik zelf vind het altijd een hels of een karwij met al die duizenden berichtjes. En weet iemand nog een pagina voor noord brabant

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:00

Ik kijk alleen maar op fb.
Zit in twee groepen voor Brabant.
Een iets met kempen in de titel ander weet ik zo even niet.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:47

Ik ben zo blij met mijn nieuwe bijrijdpaardje!
Een NRPS vosruintje van tegen de 1,60. Hij is van een kennis. Heeft dik twee jaar stilgestaan en ik mag hem weer oppakken en rijd hem onder het zadel en de eigenaresse longeert hem eventueel nog 1a2x per week zodat hij mooi doorgetraind wordt. We hebben hem eerst twee weken gelongeerd om conditie op de bouwen en hem weer sterker en leniger te maken. Daarna voorzichtig na het longeren er even op de 2x per week dat ik er ben. Ben nu 3a4 weken bezig denk ik en iets van de 5e keer er op en hij voelt elke keer fijner! Hij wordt weer rechter, soepeler in zijn bewegingen en vandaag voor het eerst opgestapt zonder vooraf longeren en ons eerste galopje gereden en hij was zo braaf en het voelde zo lichtvoetig! Ik ben nog steeds aan het nagenieten!

De eigenaresse heeft het ORUN diploma en helpt me geregeld tussen haar werkzaamheden door even met wat tips over mijn houding of hoe het paard loopt... Het voelt steeds vertrouwder en durf steeds een beetje meer uit te proberen. Ik hoop dat we deze stijgende lijn zo vast kunnen houden want op deze manier komt de zin om straks weer een clinic of wedstrijdje mee te nemen wel weer opborrelen.

Het was een gokje omdat ik voor hem koos zonder proef te hebben gereden maar wat ben ik blij dat ik die gok gewoon genomen heb!

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:07

Kreeg toevallig gister avond ook een berichtje van iemand voor een jong paardje, wat ik zocht en of het mij wat leek. Ik was blij verrast gezien ik niet actief opzoek ben, maar kijk wel af en toe advertenties of er wat leuks tussen zit. Ben benieuwd of het wat gaat worden, zou het wel heel leuk vinden na jaar paardloos (sinds sam is ingeslapen) mis het heel erg. Heb gelukkig 3weken terug in mijn vakantie nog een heerlijke bosrit kunnen maken. Het is toevallig ook nog hier in de buurt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:03

Dat leuk Roosje01! Wie weet wordt het wat!

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:41

ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:57

Ik ga waarschijnlijk binnenkort keertje kennismaken. Paardje is inmiddels wel verhuisd naar stukje verder maar nog steeds gewoon goed te doen kwa afstand.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:44

sannexponys schreef:
ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*


Dat kan bij mij dus niet -O- Hier in de buurt staan nergens weilanden met paarden. Volgens mij staan alle paarden hier in de buurt op een pensionstal.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:52

Bij ons staan alle paarden juist in random weilanden zonder huis erbij, en een briefje hangen met contactgegevens vind ik nogal risky

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:16

Ik heb morgen avond een afspraak om te kijken of het klikt heel veel zin in.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:03

Roosje01 schreef:
Ik heb morgen avond een afspraak om te kijken of het klikt heel veel zin in.

Superleuk <3

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:11

Ik kom hier een beetje laat mee, maar ik heb exact hetzelfde gehad!
Ook mijn tel nr achtergelaten, telefonisch contact is makkelijk en snel, en ook een appje met: hoi wil je betalen voor een paard.
Ik vond het zo'n droge, slechte opening dat ik maar heel droog terugstuurde: wat voor een paardje?
Kwpn merrie antwoordde (blijkbaar meneer :P) terug.
Ik antwoordde: Nou ik wilde eigenlijk niet betalen nee, ik zoek een verzorgpaardje zonder bijdrage.
Antwoord hij: Ok
Ik vraag: hoezo?
Meneer zegt: Anders had ik meschien wel wat.
I'm like: really? Meschien. -O-
Ik antwoord terug: ik ben op zoek naar een verzorgpaardje maar wil er liever niet teveel voor betalen. Mag ik vragen wie je bent?
Meneer: je advertentie las ik op bok
Ik sluit het gesprek af met: oké, maar ik zoek geen betaalde verzorgpony.
Meneer: Ok

Ten eerste, zijn manier van praten is gewoon al 100% doorzichtig en gewoon bij het eerste appje had ik inderdaad al zoiets van, dit klopt niet helemaal. :+ Gelukkig een heel plat en oppervlakkig gesprek gehad waar geen seksuele toestanden in voorbij zijn gekomen. Bah, dat soort mensen. :(


Laura01234 schreef:
Hoi! ik kom even binnenvallen maar heb vandaag iets meegemaakt wat me verstandig lijkt hier ook te delen.

Na een aantal bijrijpaarden te hebben gehad de afgelopen 2 jaar, waarvan er helaas 1 verhuisde en 2 verkocht werden, begon mijn zoektocht naar een nieuw bijrijdpaard vandaag opnieuw. Vol goede moed plaatste ik een bokt advertentie en dacht ik zet mijn nummer eronder dat maakt het contact wat makkelijker. Wat kan er nou immers misgaan met een simpel whatsappje oid.

Na 5 minuten kreeg ik al een berichtje van iemand zonder naam/foto met enkel ''hoi wil je betalen voor een paard'' dus ik vragen naar meer info/foto's oid, maar de persoon zei dat hij op het terras zat en in de avond meer zou sturen. Hij zei ook dat hij het paard op een privestal stond maar op zoek was naar een andere stal, die ik zelf ook uit zou kunnen kiezen. Ik heb een aantal keer gevraagd waar dat dan precies was, en wat er nu precies met het paard gedaan werd maar daar praatte hij overheen, later stelde hij voor om deze week af te spreken om te kijken.

Nou ik vertrouwde deze persoon eigenlijk vanaf het eerste berichtje al totaal niet dus ik ging natuurlijk niet afspreken voordat hij meer informatie kon geven (bijvoorbeeld foto's, wat voor paard het was, welke stal hij stond etc.) er gebeuren tenslotte veel gekke dingen op het internet. Ik kreeg een reactie van hem dat hij het in de avond zou sturen. Daarnaast vertelde hij ook nog dat het hem niet om geld ging maar dat hij puur iemand zocht die goed is voor zijn paard.

Dusss vanavond kreeg ik een berichtje, met een wel heel seksueel verzoek wat ik hier niet zal herhalen... ik had al een donkerbruin vermoeden bij deze persoon vanaf het eerste berichtje.... ik heb hem gemeld dat ik hier niet op in ging en hem meteen geblokkeerd. Omdat ik zijn nummer niet had opgeslagen is het gesprek dan ook meteen weg helaas maar echt wat een rare mensen zijn er....

Deze persoon heeft zeker weten mijn nummer via bokt en zit hier dus ook dus vandaar dat ik dit bericht hier plaats. Ik weet helaas zijn boktaccount niet omdat hij mij rechtstreeks via WhatsApp benaderde. Wees gewaarschuwd....

Dus, zo ver mijn nieuwe zoektocht weer :P

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:35

Leuk Roosje! Laat je weten hoe het ging?

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:03

Tuurlijk

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:32

Leuk Roosje dat je misschien weer een paard kan rijden, je had na Sam niks meer bijgereden of wel?

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:04

Nee klopt had alles ff op laag pitje ivm wat gezondheid probleempjes, en ook de twijfel of ik het nog wel aandurfde sam was al de 3e in 3jaar die verkocht of ingeslapen werd.

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:16

Helaas ivm onverwachtse verhuizing van het paard de ontmoeting voorlopig even uitgesteld. Maar zo iets kan gebeuren, dus ik wacht rustig even af tot zij en dr paard gesetteld zijn en dan komt het vast wel goed.

x_ijx
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-01-16
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:13

sannexponys schreef:
ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*


Hoe heb je dat gevraagd dan?
Want ik ben ook klaar met wachten met advertenties maar weet niet zo goed hoe je een gesprek begint.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:23

Hoi
Ik zag dat er paarden in de wei lopen.
Bent u toevallig nog opzoek naar een verzorger.

x_ijx
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-01-16
Woonplaats: Assen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:47

Dankje!

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:27

x_ijx schreef:
sannexponys schreef:
ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*


Hoe heb je dat gevraagd dan?
Want ik ben ook klaar met wachten met advertenties maar weet niet zo goed hoe je een gesprek begint.


Ik dee het zo

Hoi, ik ben ........ En ik ben op zoek naar een verzorgpony. Ik zag hier ponies lopen en ik vroeg me af ofdat ze van u zijn
Als degene ja zegt vraag je gewoon ofdat je zou mogen helpen met het verzorgen van de pony.

Bij mij klonk het toen waarschijnlijk heel stuntelig, maar de meeste mensen vinden het al leuk dat je het durft

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:27

Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...