Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:23

Hoi

Hoe het gegaan is ze is helemaal niet gekomen deed echt raar dat mens.
Me meerdere keren per dag bellen ja waar staan ze dan ik zie geen paarden of pony´s buiten.
Ja raar he dat de bak achter een haag ligt van zon 5 meter.
Dan zie je ze helemaal niet toen ik me folder wijk ging lopen die wijk ligt rond de stal extra geld bij pikken maar goed wat ik toen zag was dat ze met 2 kinderen meisjes hadden cap en poets spullen in handen zaten dus in de wagen en bij elke boerderij erf wei etc stoppen om te kijken of er paarden waren.
Ik kende haar wel hoor zij mij blijkbaar niet meer want ik was daar weleens geweest bij haar thuis om haar huis om te ruimen nooit meer wat van gehoord toen ze me belde en ik haar naam hoorde wist ik al zat en heb haar door goolgle gehaald mijn vermoeden klopte.
En als je de gehele tijd gaat zeuren bellen waar het is nee dank je ze staan op een prive stal.
Die middag heb ik ze niet gezien want mevrouw was nogal moeilijk eh ja ik kan wel als ik auto heb pff het is daar vandaan 2km fietsen.
Haar huis naar onze stal 2km moet je daarvoor die wagen nemen die middag is er nog een bokker geweest maar de pony probeerde haar echt uit zo erg dat ze met de pony in het kippen hok belande.
Pony ging het kippen hok in :D ik heb me echt rot gelachen.
En na het springen ging die er nog es bij liggen kortom was een leuke middag.
Dat die moeder niet was geweest was niet zo heel erg zijn we ook weer af van dat gezeur. :D

pillow
Berichten: 7865
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:11

iets met punten en komma's schrijven maakt het verhaal wat gemakkelijker te lezen

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:10

Mij best hoe het er staat.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 08:54

Prima, ik lees het iig niet meer, want voor mij zijn veel van je posts nauwelijks te lezen..

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:49

Ik vind het ook jammer, misschien geef je nuttige informatie, maar dit is totaal onleesbaar. Beetje interpunctie moet geen moeite zijn, toch?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:56

Nou Loveskary zo iemand zou ik ook niet graag langs laten komen, komt zo opdringerig over.

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:33

Ik ga van het forum af dat gezeik altijd is prima te lezen zo hoor.
We kunnen niet allemaal zo slim zijn als jullie hier. :j

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:51

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een verzorgster, of geweest. ( heb nu gelukkig een andere goede oplossing )
Maar ik vroeg er geen bijdrage voor, ik zoek dan toch "hulp" voor mijn pony's, waarom zou ik er dan geld voor willen?
Het enigste wat ik wou was een leuke verzorgster is die goed voor mijn pony's is.
Dan is geld totaal onbelangrijk voor mij !

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:21

Interpunctie gebruiken heeft helemaal niks te maken met slimheid of wat dan ook. Dat is echt geen rocket science, het is gewoon wel handig om te weten wanneer een zin begint en wanneer hij eindigt. Da's toch niet zo raar?

Als ik het goed begreep zou iemand komen maar die kwam niet en toen kwam er iemand anders spontaan en die belandde met de pony in het kippenhok en de pony viel bij het springen? Lijkt me niet super lachwekkend, maar goed...

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:09

Ik heb nu 3 verzorgpaarden, 1 daarvan rijd ik, ik mag er alles mee en het is allemaal gratis! Bij de andere 2 rijd ik nog niet, 1 daarvan is namelijk een shet die mijn zusje over een tijdje gaat inrijden en de ander ga ik volgende maand inrijden onder begeleiding van de eigenaar :) ook gratis!

lcmTeun
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:25

Was erg leuk :D amigo is een erg leuk paardje❤

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:57

Angeliqueee, ieder zo z'n mening. IMO help je die ander net zo goed, die kan of wil blijkbaar geen eigen paard (betalen). Mijn bijrijdster hoeft niets anders te doen dan te rijden (of zelfs dat niet als ze daar geen zin in zou hebben) waarom zou ze er dan niet voor betalen? Zou ze op de manege toch ook doen? Als ze zou gaan vrij rijden bijvoorbeeld?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:02

Een vriend zei tegen mij dat dit echt een onzinnige discussie was (volgens hem). Hij zei dat als je een verzorger hebt die alleen maar komt om te poetsen/wandelen en klusjes doen dat het natuurlijk onzin is als die daar voor betaalt, maar dat als diegene ook wilt rijden dat het niet meer dan logisch is dat er dan wel een bijdrage betaald wordt. Je wilt immers je hobby/sport beoefenen en bij een vereniging is dat ook niet gratis.

Dit was mannen logica zonder verstand van paarden ;-)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:25

haha Col, slimme vriend ;-).

En daarbij, als ik € 1.000,- per maand vraag en iemand vind die dat wil betalen en beide partijen zijn gelukkig met de constructie, wat doet het er dan toe wat een ander daarvan vindt :P. En als ik mijn paard gratis aan zou bieden iemand kan hem 7 dagen in de week als eigen beschouwen en we zijn allemaal tevreden is dat toch ook prima?

Ik snap het probleem alleen nooit zo :o. Als je het niet kunt of wil betalen, dan zoek je toch gewoon verder?

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:46

Heerlijk mannenlogica. Bokt moet toch echt eens gaan denken aan een like knop.

idd sees hier sluit ik mij volledig bij aan.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:08

Ik ook :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:51

Collie2008 schreef:
Een vriend zei tegen mij dat dit echt een onzinnige discussie was (volgens hem). Hij zei dat als je een verzorger hebt die alleen maar komt om te poetsen/wandelen en klusjes doen dat het natuurlijk onzin is als die daar voor betaalt, maar dat als diegene ook wilt rijden dat het niet meer dan logisch is dat er dan wel een bijdrage betaald wordt. Je wilt immers je hobby/sport beoefenen en bij een vereniging is dat ook niet gratis.

Dit was mannen logica zonder verstand van paarden ;-)


Helemaal met jouw vriend eens

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:09

Worden er veel meer betaalde bijrijdpaarden aangeboden dan onbetaalde? Is dat misschien waarom men hier meer over klaagt?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:13

Op Facebook werd in een groep ook een mooi bijrijdpaard aangeboden. Ze vroeg een bijdrage voor 2 x per week rijden en dan ook klusjes als voeren, poetsen en een keer de stal doen. (stond niet bij hoeveel die bijdrage was hoor) Nou, daar gingen we weer :+

Zegt er ook nog 1, ja voor betalen is het rijden en oké dan ook wel poetsen, maar de rest....

Even los van de discussie, maar echt de arrogantie! Wil je nou echt alleen een bijrijdpaard om een uurtje op te hobbelen of vind je ook de omgang met een paard fijn? Als poetsen al een soort van 'het moet maar' wordt. Echt :+

@ Sees, volgens mij zijn er genoeg verzorgpaarden waar je niet voor hoef te betalen, maar dan kom je vaak ook gewoon op een ander 'genre' paarden uit. Bijvoorbeeld in een blubberlandje of een oudje waar je weinig meer mee kan. Als je echt lekker wil rijden zit daar meestal een kostenplaatje aan. Zeker in bepaalde delen van Nederland heb ik het idee.

In Friesland zijn er meer hobbyboertjes met paarden waar je gratis kan rondlopen en rijden denk ik terwijl je in de randstad op een pensionstal eerder geld zal moeten bijdragen.

(en jaaaaaaaaaa, mensen uitzonderingen daargelaten, dus kom nou niet met 'ik heb een paard op een dure pensionstal in de randstad en ik vraag geen bijdrage :+ )

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:17

@Col, zou dat het zijn ja? Bij ons op stal vraagt iedereen een bijdrage volgens mij. En dat zijn zowel volledig recreatie als wedstrijdgerichte paarden. Geen wereldbedrag maar een kleine welkome bijdrage. Als mensen per se niet willen betalen is dat hun goed recht maar áls ze dan zouden gaan klagen over het aanbod zou ik dat wel een beetje vreemd vinden...

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:20

Ik vind een bijdrage deels logisch deels niet maar als een paard kreupel is en je gaat lekker stappen en poetsen dan vind ik het wel echt raar dat je moet betalen

Stel ik rij 1,5 maand een paardje, word kreupel en ik door betalen? Zo zeg maar.

toch is het wel fijn dat ik nu geen bijdrage hoef te betalen dus heb al wel heel veel leuke dingetjes voor d'r gekocht enzo

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:21

Bij ons loopt het wat uiteen. Volgens mij vragen de meeste wel een bijdrage. Sommige symbolisch, sommige echt wel meer. Maar meeste hier in de buurt sowieso wel een bijdrage

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:24

Denk ook wel dat het inderdaad aan de omgeving ligt. Ik heb zelf nooit betaald voor verzorgpaarden was ook meer verzorgen.
Vaak bij mensen aan huis of eigen weide. Daar kan je vaak ook meer helpen als een all-in pensionstal. Als je nu net in een omgeving zit waar het bijna alleen maar pensionstal is kan ik me voorstellen dat er eerder betaald moet worden dan als de paarden bij iemand aan huis staan. Je kan dan de eigenaar ook meer uit handen nemen als die alles zelf doet.

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:37

@Collie: Mijn vriend ziet poetsen ook als een noodzakelijk kwaad. Hij vind het echt verschrikkelijk. Desondanks rijdt hij wel en hij doet ook klusjes zoals de paddock uitmesten enzo. En hij betaalt ook een bijdrage.

Ik betaal dan weer niets, paard is netjes opgeleid en kan heel veel, je moet het er alleen uit kunnen rijden. En ik hoef ook nergens mee te helpen, ondanks dat de paarden aan huis staan. Maar als ik er dan ben en mijn hulp is nodig (met bomen omzagen ofzo :') ) dan help ik natuurlijk wel. En die staan ook niet in een blubberlandje zonder faciliteiten.

Ik denk ook niet per se dat paarden waar je voor moet betalen op een luxe pensionstalling staan en paarden waarvoor dat niet hoeft op een blubberlandje. Zo is hier in de buurt een jachtstal waar heel veel bijrijders rondlopen die niks hoeven te betalen. Ze moeten alleen wel les hebben en moeten minstens 3x in de week komen. En dan hebben ze een binnenbak, buitenbak en mooi uitrijgebied en mogen ze soms zelf meedoen aan jachten. Het zal vast wel weer een uitzondering zijn, maar met zoveel uitzonderingen hier in de buurt durf ik er wel zeker van te zijn dat wat jij zegt niet helemaal op gaat.

Ik denk wel dat het heel regioafhankelijk is. Dan is het echt een kwestie van vraag en aanbod.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:41

Lieniemienie, de kosten van een kreupel paard gaan gewoon door, worden zelfs nog hoger. Stel dat het paard kreupel wordt door jouw toedoen ;). Als mijn paard gedurende langere tijd kreupel is, dan zeg ik soms wel dat mijn bijrijdster niet hoeft te betalen. Soms betaal ik ook spontaan een les voor haar (les nemen is overigens niet verplicht).

Ik weet overigens niet of ik de bijdrage zou laten vervallen als de paarden aan huis zouden staan.