Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 14 [ 347 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Plaats een nieuw onderwerp

Veel te duur

 
Profiel   

Zo kun je het ook zien.
Maar ik denk dat we dan misschien ook 2 soorten tijden zouden moeten onderscheiden.
De tijd die je echt in je hobby steekt (het rijden, verzorgen, etc) en de tijd die er omheen staat (er naar toe rijden, etc).
Dan heb je 2 verschillende soorten tijden en dan vind ik dat wel een lust en een last (helaas is beamen nog niet uitgevonden).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-12 09:09 



 
Profiel   

Ik vind het soms belachelijk wat mensen vragen om een paard te verzorgen.
Hier in de buurt vroeg iemand een keer 150€ voor 3 keer per week verzorgen, waar je dan 1 á 2 keer in de week op mocht rijden en waar je ook nog les op moest nemen. Nou sorry, voor 100€ meer kan ik zelf een paard onderhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-12 19:10 



 
Profiel   

Wat ik ook steeds vaker zie, is dat de advertenties alleen maar gaan over wat de eisen zijn van de eigenaren. Meestal staat er zoiets: De pony is 16 jaar. Je mag 3 keer per week komen om te poetsen, mesten, voer klaar zetten en te rijden of longeren. Ik wil dat je netjes met m'n spullen omgaat. En daar vraag ik 80€ voor en ik wil dat je nog les neemt 2 keer in de maand.

Sorry maar zoiets maakt mij als een verzorgster niet enthousiast. Wat ik belangrijk vind is wat voor een soort paard het is, wat voor karakter hij/zij heeft, hoe oud hij/zij is, waar je hem/haar mee kan verwennen, wat voor soort type mens de pony nodig heeft, enz enz. Ik denk dat het veel belangrijker is dat ik met het paard een klik heb en dat ik er goed mee om kan gaan, dan komt de rest wel.. Nee zo'n eigenaresse (ikke ikke ikke) reageer ik sowieso niet op.

(Ik wil trouwens niet de mensen over één kant scheren of iets dergelijks, maar dit is zoals ik de zaken zie.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-12 19:38 



 

Jampuppy schreef
Zo kun je het ook zien.
Maar ik denk dat we dan misschien ook 2 soorten tijden zouden moeten onderscheiden.
De tijd die je echt in je hobby steekt (het rijden, verzorgen, etc) en de tijd die er omheen staat (er naar toe rijden, etc).
Dan heb je 2 verschillende soorten tijden en dan vind ik dat wel een lust en een last (helaas is beamen nog niet uitgevonden).


De bijrijders die ik heb gehad wonen gewoon in dezelfde woonplaats, dus nog geen 10 minuten van een paard.
Maar heel eerlijk, ga je daar over vallen/ Zoek dan een paard dichter bij huis, als je de reistijd zo zonder van je tijd vindt. Je hoeft geen paard bij te rijden, ik neem aan dat je vrijwillig reageert op iemand die een bijrijder zoekt en dan van te voren voor je zelf bepaald of de reistijd dusdanig is dat het je als last valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-12 20:24 



 

Wieldop schreef
Wat ik ook steeds vaker zie, is dat de advertenties alleen maar gaan over wat de eisen zijn van de eigenaren. Meestal staat er zoiets: De pony is 16 jaar. Je mag 3 keer per week komen om te poetsen, mesten, voer klaar zetten en te rijden of longeren. Ik wil dat je netjes met m'n spullen omgaat. En daar vraag ik 80€ voor en ik wil dat je nog les neemt 2 keer in de maand.

Sorry maar zoiets maakt mij als een verzorgster niet enthousiast. Wat ik belangrijk vind is wat voor een soort paard het is, wat voor karakter hij/zij heeft, hoe oud hij/zij is, waar je hem/haar mee kan verwennen, wat voor soort type mens de pony nodig heeft, enz enz. Ik denk dat het veel belangrijker is dat ik met het paard een klik heb en dat ik er goed mee om kan gaan, dan komt de rest wel.. Nee zo'n eigenaresse (ikke ikke ikke) reageer ik sowieso niet op.

(Ik wil trouwens niet de mensen over één kant scheren of iets dergelijks, maar dit is zoals ik de zaken zie.)


Van 100 euro een paard onderhouden? Oe dat vind ik knap, vertel!

Eigenaresse ikke ikke ikke. Ten eerste kan je niet zien of er een klik is vanaf papier he. Dat zie je pas in de praktijk. Dus voordat dat aan bod komt, eerst maar eens gewoon neerzetten wat je van een bijrijder verwacht. Ik wil ook dat iemand netjes met mijn spullen omgaat, ze zijn immers prijzig, evenals dat men netjes met mijn paard om gaat.

Als ik heb besloten om te reageren op een reactie, dan vraag ik iemand te komen kennis maken met mij en een van mijn paarden. Dan gaan we eerst maar eens zien of de klik er is en zal ik je het een en ander vertellen over mijn paard en hoe hij is.
Maar om dat op het internet te zetten in een advertentie nee, dat hoeft niet iedereen te weten, als je op de advertentie reageert, is het nog vroeg genoeg om te vertellen wat mijn paard lekker vind en wat voor karakter hij heeft.

Dus de klik die jij noemt, kun je nooit uit een advertentie halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-12 20:32 



 
Profiel   

Jampuppy schreef
Zo kun je het ook zien.
Maar ik denk dat we dan misschien ook 2 soorten tijden zouden moeten onderscheiden.
De tijd die je echt in je hobby steekt (het rijden, verzorgen, etc) en de tijd die er omheen staat (er naar toe rijden, etc).
Dan heb je 2 verschillende soorten tijden en dan vind ik dat wel een lust en een last (helaas is beamen nog niet uitgevonden).


Mee eens. De eigenaar heeft de eerste keuze over de plek waar het paard staat en de bijrijder past zich aan. Hier in de omgeving ben je nergens zonder auto en zelfs mijn eigen paarden staan 10 min rijden bij me vandaan, als ik een bijrijdstertje uit de stad zou willen zou die zo een uur moeten fietsen of 20 minuten rijden... dat zijn toch extra uren en/of kosten die zo iemand maakt, en doorgaans met liefde.

Gut ik zie zo'n arm kind al fietsen om maar wat tijd te hebben met mijn paardje... ik zou echt niet óók nog eens geld durven vragen. Maar misschien ben ik gewoon te soft :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-12 20:47 



 

Wat ik zeg, die keuze maak je toch ook als bijrijder. Dus de bijrijder hoeft zich niet aan te passen, dan kiest ze gewoon dat bijrijdpaard niet en gaat op zoek naar eentje dichter in de buurt. Je bent niet verplicht een bijrijd paard te nemen. Je reageert zelf op een advertentie van een eigenaar, men zet je geen mes op de keel.

Ik bied zelf trouwens aan om eventueel te halen en te brengen, binnen een bepaalde straal. Maar als iemand op mijn advertentie reageert die 15 km verderop woont, dan is dat toch haar eigen keuze? En arm kind, waarom ga je daar van uit, zegt toch niet dat bijrijders altijd kinderen zijn die door weer en wind moeten fietsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-12 20:53 



 
Profiel   

Mindim schreef
De bijrijders die ik heb gehad wonen gewoon in dezelfde woonplaats, dus nog geen 10 minuten van een paard.
Maar heel eerlijk, ga je daar over vallen/ Zoek dan een paard dichter bij huis, als je de reistijd zo zonder van je tijd vindt. Je hoeft geen paard bij te rijden, ik neem aan dat je vrijwillig reageert op iemand die een bijrijder zoekt en dan van te voren voor je zelf bepaald of de reistijd dusdanig is dat het je als last valt.


Ik zou er inderdaad over vallen als ik 1 uur naar mijn verzorgpaard zou moeten fietsen (met openbaar vervoer ben ik daar flexibeler in). Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Maar ik weet ook dat ik daardoor heel moeilijk aan een verzorgpaard kan komen, en daar heb ik geen problemen mee.

Mindim schreef
Wat ik zeg, die keuze maak je toch ook als bijrijder. Dus de bijrijder hoeft zich niet aan te passen, dan kiest ze gewoon dat bijrijdpaard niet en gaat op zoek naar eentje dichter in de buurt. Je bent niet verplicht een bijrijd paard te nemen. Je reageert zelf op een advertentie van een eigenaar, men zet je geen mes op de keel.

Ik bied zelf trouwens aan om eventueel te halen en te brengen, binnen een bepaalde straal. Maar als iemand op mijn advertentie reageert die 15 km verderop woont, dan is dat toch haar eigen keuze? En arm kind, waarom ga je daar van uit, zegt toch niet dat bijrijders altijd kinderen zijn die door weer en wind moeten fietsen? Daarom reageer ik dan ook inderdaad pas als ik weet dat het niet te ver is, of ik vraag er meteen naar voor ik andere vragen stel.


Absoluut, hier geef ik je ook gewoon gelijk in. Als ik niet wil fietsen, reageer ik niet. Maar zoals jij het omschrijft mogen wij bijrijders ons blijkbaar niet druk maken om de tijd die we kwijt zijn, maar mogen wij ook geen eisen stellen, geen eigen inbreng hebben, etc. Tenminste daar lijkt het op. Want wij moeten blij zijn dat wij een paard mogen verzorgen. Dat is onze eigen keuze. Er zijn mensen die zo en zo zijn, en dingen zo en zo zien. Daar kom je nooit omheen. Dus ik vind het niet gek dat dit een lekker uitbundige discussie is :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 15:43 



 
Profiel   

Ik als bijrijdster/verzorgster baal er ook vaak genoeg van dat mijn vzpaard 6km verderop staat. Ja het reizen is gewoon *** maar als je er eenmaal bent dan ben ik dat ook zo weer vergeten, het is een schat van een paard. En volgend jaar heb ik mijn rijbewijs, dan ben ik er binnen 10min i.p.v. een half uur met de fiets of openbaar vervoer. Dus dan vind ik het al minder erg :)
Maar ik ben een sportief type, ik vind het niet erg om een half uur te reizen voor een paard waar ik echt álles mee mag doen 7 dagen per week.

Maar als het tegen betaling zou worden zou ik het minder snel doen, mede dankzij de kosten van het vervoer en de benzine in de toekomst. Het ligt toch ook grotendeels aan het paard en aan wat ik er mee mag doen of ik er wat voor over heb.


Voor mijn huidige betaal ik niks, maar ik vind het niet erg als ik wat zou moeten betalen aangezien ik 24/7 met hem aan de gang ben/mag

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 15:56 



 

Jampuppy schreef
Absoluut, hier geef ik je ook gewoon gelijk in. Als ik niet wil fietsen, reageer ik niet. Maar zoals jij het omschrijft mogen wij bijrijders ons blijkbaar niet druk maken om de tijd die we kwijt zijn, maar mogen wij ook geen eisen stellen, geen eigen inbreng hebben, etc. Tenminste daar lijkt het op. Want wij moeten blij zijn dat wij een paard mogen verzorgen. Dat is onze eigen keuze. Er zijn mensen die zo en zo zijn, en dingen zo en zo zien. Daar kom je nooit omheen. Dus ik vind het niet gek dat dit een lekker uitbundige discussie is :D ;)


O je mag je best druk maken om de tijd die je kwijt bent, maar als je vind dat je te veel tijd kwijt bent, dan moet je het betreffende paard niet kiezen. Reageren op een paard wat 15 km verderop staat en dan gaan lopen klagen over de reistijd, dat snap ik dan niet, had dan niet op dat paard gereageerd.

Je mag best eisen stellen, als jij als eis stelt dat je op wedstrijd mag, dan moet je reageren op een eigenaar die dat ook goed vind. Maw, zoek een bijrijdpaard met een eigenaar die op je wensen aan sluit. Neem dan niet het eerste de beste bijrijdpaard en ga daarna eisen stellen.

Een eigen inbreng, wat bedoel je daar precies mee, waar zou je eigen inbreng op willen hebben precies?

Je hoeft helemaal niet blij te zijn dat je een paard mag verzorgen, wees alleen voor jezelf duidelijk wat je graag met een bijrijdpaard zou willen doen, wat je er voor tijd aan kwijt wilt zijn en of je er voor betalen wilt of niet. De keuze van het bijrijdpaard wat je wilt verzorgen, ligt bij de bijrijder, niet bij de eigenaar. Als eigenaar kijk je wie op je advertentie reageert, vaak maak je in je advertentie al duidelijk wat je verlangt en wat het eventueel kost, aan de potentiele bijrijder de keuze. Bevalt de advertentie je, dan reageer je en anders niet. Heb je een kennismaking met de eigenaar en geeft die je nog wat nadere info omtrent wat kan en niet kan, dan precies hetzelfde. Bevalt het, dan ga je er mee in zee, bevalt het je niet, dan ga je op zoek naar iets anders.
Maar een bijrijdpaard nemen en met alle eisen akkoord gaan en daarna lopen zeuren, tja dat vind ik niet kunnen, dan had je er niet aan moeten beginnen.
Je maakt zelf de keuze bij de selectie van een bijrijdpaard of je wilt betalen of niet en ook bij alle andere wensen van een eigenaar of je daarmee akkoord gaat. Maw je hebt het zelf in de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 17:48 



 
Profiel   

Jampuppy schreef
Ik zou er inderdaad over vallen als ik 1 uur naar mijn verzorgpaard zou moeten fietsen (met openbaar vervoer ben ik daar flexibeler in). Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Maar ik weet ook dat ik daardoor heel moeilijk aan een verzorgpaard kan komen, en daar heb ik geen problemen mee.

ach als je kunt kiezen uit meerdere paarden ga je toch voor het leukste paard en niet het paard met de minste reistijd... dat wil niet zeggen dat de reistijd dan niet meer kan worden meegeteld natuurlijk.

En wie voor een eigen paard kiest kiest daar voor, wie een paard bijrijd kiest daar ook voor... ook wat er door wie gedaan wordt wordt en wat er door wie betaalt wordt is dan weer een afspraak tussen die mensen.

Kun je dus makkelijk een bijrijdpaard danwel bijrijder vinden; dan heb je geluk en doe je iets goed. Kun je daarentegen geen bijrijdpaard of bijrijder vinden heb je pech of doe je iets verkeerd... vraag-aanbod, zo simpel is het :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 11:58 



 
Profiel   

Helemaal mee eens hoor. Gelukkig ben ik zelf ook zo realistisch en misschien ook kieskeurig dat ik dus idd niet reageer en achteraf lig te mopperen. Daar heeft niemand niks aan.

Met eigen inbreng bedoel ik bijvoorbeeld overleggen over omstandigheden en dingen als voer. Ik ben absoluut niet iemand die zegt wat er mis gaat en denkt dat ze het beter weet, maar als je bijvoorbeeld merkt dat iets niet goed is voor het paard, dat je dan aangeeft en er vervolgens niks mee gedaan wordt lijkt me vrij kl*te. Gelukkig nog nooit gebeurd. Misschien is dan inbreng dan ook het verkeerde woord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 12:34 



 

sallandval schreef
Jampuppy schreef
Ik zou er inderdaad over vallen als ik 1 uur naar mijn verzorgpaard zou moeten fietsen (met openbaar vervoer ben ik daar flexibeler in). Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Maar ik weet ook dat ik daardoor heel moeilijk aan een verzorgpaard kan komen, en daar heb ik geen problemen mee.

ach als je kunt kiezen uit meerdere paarden ga je toch voor het leukste paard en niet het paard met de minste reistijd... dat wil niet zeggen dat de reistijd dan niet meer kan worden meegeteld natuurlijk.

En wie voor een eigen paard kiest kiest daar voor, wie een paard bijrijd kiest daar ook voor... ook wat er door wie gedaan wordt wordt en wat er door wie betaalt wordt is dan weer een afspraak tussen die mensen.

Kun je dus makkelijk een bijrijdpaard danwel bijrijder vinden; dan heb je geluk en doe je iets goed. Kun je daarentegen geen bijrijdpaard of bijrijder vinden heb je pech of doe je iets verkeerd... vraag-aanbod, zo simpel is het :D


Heel simpel, ga je vooraf akkoord met de voorwaarden, moet je achteraf niet miepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 12:50 



 

Jampuppy schreef
Helemaal mee eens hoor. Gelukkig ben ik zelf ook zo realistisch en misschien ook kieskeurig dat ik dus idd niet reageer en achteraf lig te mopperen. Daar heeft niemand niks aan.

Met eigen inbreng bedoel ik bijvoorbeeld overleggen over omstandigheden en dingen als voer. Ik ben absoluut niet iemand die zegt wat er mis gaat en denkt dat ze het beter weet, maar als je bijvoorbeeld merkt dat iets niet goed is voor het paard, dat je dan aangeeft en er vervolgens niks mee gedaan wordt lijkt me vrij kl*te. Gelukkig nog nooit gebeurd. Misschien is dan inbreng dan ook het verkeerde woord.


Mijn voerbeleid ga ik niet uit handen geven, ik zou niet weten waarom een bijrijder daarover moet mee beslissen. Ook niet hoe hij staat gestald. Verder weet ik niet waar je als bijrijder inbreng in wilt hebben.

Als een bijrijder een suggestie ergens over heeft, sta ik daar best open voor hoor, maar ik bepaal zelf wel of ik iets met die suggestie ga doen. De ene keer zal dat wel zo zijn en de andere keer niet. Knippen van manen en staart wil ik ook niet hebben. Kijk als de staart te lang is en er moet een stukje af prima, maar een compleet andere coupe, nee en al helemaal niet zonder overleg.

Ik heb sinds kort een bijrijdster *\o/* Hele leuke meid. Ze hoeft niets te betalen, ik verwacht geen klusjes, als ze iets nodig heeft en ik vind het oke, dan koop ik het en ik heb aangeboden haar lessen te betalen, want ik besef dat mijn paard daar veel aan heeft. Ik ben alleen nog wel afwachtend na wat vervelende ervaringen met vorige bijrijders.
Ik laat iemand vrij op zich met rijden, als het maar wel netjes gebeurt, maar zelf Lammert Haanstra na gaan doen (en dan ook nog verkeerd, bit bewust omgekeerd aandoen) daar zit ik niet op te wachten. Zelf gaan bepalen of je sporen gebruikt ook niet. Daarover kun je in overleg gaan.
We hebben het allemaal al gezien hier, meiden van 16 die kinders van 8 met onrustig paard laten lopen, stroomdraden die men laat rondslingeren, hekken/ stallen die niet goed worden afgesloten, zeer slordig met tuig om gaan, een troep achter laten.

In overleg kan er veel, maar op eigen houtje dingen gaan uit proberen, daar ben ik geen voorstander van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:02 



 
Profiel   

Mindim schreef
Jampuppy schreef
Helemaal mee eens hoor. Gelukkig ben ik zelf ook zo realistisch en misschien ook kieskeurig dat ik dus idd niet reageer en achteraf lig te mopperen. Daar heeft niemand niks aan.

Met eigen inbreng bedoel ik bijvoorbeeld overleggen over omstandigheden en dingen als voer. Ik ben absoluut niet iemand die zegt wat er mis gaat en denkt dat ze het beter weet, maar als je bijvoorbeeld merkt dat iets niet goed is voor het paard, dat je dan aangeeft en er vervolgens niks mee gedaan wordt lijkt me vrij kl*te. Gelukkig nog nooit gebeurd. Misschien is dan inbreng dan ook het verkeerde woord.


Mijn voerbeleid ga ik niet uit handen geven, ik zou niet weten waarom een bijrijder daarover moet mee beslissen. Ook niet hoe hij staat gestald. Verder weet ik niet waar je als bijrijder inbreng in wilt hebben.

Als een bijrijder een suggestie ergens over heeft, sta ik daar best open voor hoor, maar ik bepaal zelf wel of ik iets met die suggestie ga doen. De ene keer zal dat wel zo zijn en de andere keer niet. Knippen van manen en staart wil ik ook niet hebben. Kijk als de staart te lang is en er moet een stukje af prima, maar een compleet andere coupe, nee en al helemaal niet zonder overleg.

Ik heb sinds kort een bijrijdster *\o/* Hele leuke meid. Ze hoeft niets te betalen, ik verwacht geen klusjes, als ze iets nodig heeft en ik vind het oke, dan koop ik het en ik heb aangeboden haar lessen te betalen, want ik besef dat mijn paard daar veel aan heeft. Ik ben alleen nog wel afwachtend na wat vervelende ervaringen met vorige bijrijders.
Ik laat iemand vrij op zich met rijden, als het maar wel netjes gebeurt, maar zelf Lammert Haanstra na gaan doen (en dan ook nog verkeerd, bit bewust omgekeerd aandoen) daar zit ik niet op te wachten. Zelf gaan bepalen of je sporen gebruikt ook niet. Daarover kun je in overleg gaan.
We hebben het allemaal al gezien hier, meiden van 16 die kinders van 8 met onrustig paard laten lopen, stroomdraden die men laat rondslingeren, hekken/ stallen die niet goed worden afgesloten, zeer slordig met tuig om gaan, een troep achter laten.

In overleg kan er veel, maar op eigen houtje dingen gaan uit proberen, daar ben ik geen voorstander van.


Als ik je het idee heb gegeven dat ik met 'inbreng' dit soort dingen bedoel, wil ik even rechtzetten dat dit verre van mijn bedoeling was. Misschien moet een bijrijder niet erover mee beslissen, maar een suggestie (wat idd beter aan mijn gedachte past qua woord) kan tenminste vind ik aangehoord worden. Zelfstandig dingen veranderen is ook ABSOLUUT not-done! Dat vind ik ook, zou ik ook nooit doen. Net als trainingsmethodes aanpassen, zelf dingen uitproberen. Dat hoort niet, ben ik met je eens.

Maar ik had bijvoorbeeld het paard van mijn tante mogen rijden (enkele keren voor een wedstrijd). Ik voelde gewoon dat die schots en scheef was (en ik ben echt geen sterren ruiter). Was ook echt meteen merkbaar in het rijden (veel struikelen, taktfouten, er van doorgaan, ongemak, etc.) Dus ik gezegd dat ze misschien eens moest kijken naar rechtrichten vanuit de grond, want zelf gaat ze d'r niet op rijden. Maar, oh nee hoor. Daar was niks mis mee, en ze hoefde daar niks van te horen. Na ja, dan niet, dacht ik. Maar dat zijn dan zo'n situaties waar ik me voor de kop zou kunnen slaan hoe sommige eigenaren zich vasthouden aan hun doen (en zich hierop blind staren). Gelukkig gaat het tegenwoordig blijkbaar beter en is ze er mee bezig (maar wel pas nadat de hoefsmid haar even een hart onder de riem heeft gestoken hoe scheef haar paard wel niet is). Ze hoefde het niet te doen, maar ik vind dat je als eigenaar hier wat 'losser' mee kunt omgaan. Maar dit is uit een enkele persoonlijke situatie, dus misschien staat dit te dicht bij mij persoonlijk om dit hier in te brengen.

Maar ik hoop voor je dat je bijrijdster je niet teleur stelt. Wel positief blijven denken, he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:42 



 

Ik denk altijd maar zo, eigenaren zijn ook niet alwetend en soms zit je al zo 'vast' in iets, dat het soms lastig is om te veranderen. Suggesties van iemand zijn dan soms idd heel verfrissend.

Als mijn paard erg scheef zou zijn en mijn bijrijdster zou dat opmerken, dan zou ik er wel naar laten kijken. Echter iemand die goed recht kan richten, kost weer een hoop centjes en niet iedereen heeft ruimte in de portemonnee omdat op dat moment mogelijk te maken. Dus dat iemand er niet gelijk iets mee doet, hoeft niet te betekenen dat men dat ook per definitie niet wil, maar dat men het soms ook niet kan.

Dat je een persoonlijke ervaring noemt is toch niet erg, daar baseer je toch ook een mening op, soms moet je verder kijken dan alleen je eigen ervaringen, maar het zet je wel op een bepaald punt. Ik heb negatieve ervaringen met bijrijders, niet eens alleen mijn eigen. Maar hoe er soms om wordt gegaan met paarden, materiaal en spullen, daar schrik ik soms van. Het valt me tot nu toe nog mee, dat er niet ergens een DA rekening op de mat is beland. Maar ook eigenaren die echt bagger met de dieren om gaan hoor, verschrikkelijk en die vinden het al lang prima dat een meisje van 16 hun zooi opruimt en het paard verzorgt, schandalig gewoon.

Dat ik zelf geen geld vraag van een bijrijder, wil echter niet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat sommigen dat wel doen. En dan nog staat het je als bijrijder vrij, om akkoord te gaan met de voorwaarden en alles wat er bij komt kijken. Je bent als bijrijder altijd vrij om weg te gaan als iets je niet zint. Dus ik snap nooit zo goed dat bijrijders in situaties zitten waar ze ontevreden over zijn. Goede communicatie en verwachtingspatroon tussen bijrijder en eigenaar is erg belangrijk. Als je ergens niet tevreden over bent, geef het aan en kijk wat er te bespreken valt. Maar niet zoals sommigen doen, halleluja tegen de eigenaar en gal tegen anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 14:06 



 
Profiel   

ik vind het onzin als mensen voor hun verzorgpaard moeten betalen. een eigenaar (vind ik persoonlijk) moet blij zijn dat er iemand goed voor zorgt. ook als ze geen bijrijdster had, dan moest ze het zelf ook allemaal betalen. en als ze dat niet kon, dan is ze ook niet klaar voor een paard te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-12 23:13 



 
Profiel   

xingee1 schreef
ik vind het onzin als mensen voor hun verzorgpaard moeten betalen. een eigenaar (vind ik persoonlijk) moet blij zijn dat er iemand goed voor zorgt. ook als ze geen bijrijdster had, dan moest ze het zelf ook allemaal betalen. en als ze dat niet kon, dan is ze ook niet klaar voor een paard te hebben


En jij als verzorger/bijrijder zou niet blij moeten zijn dat je op een paard van iemand anders mag rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-12 23:21 



 
Profiel   

mijn moeder betaalt 50 euro pm en ik mag alles springen longeren buitenrijden echt alles eerst hoefde we niet te betalen want ze kon het stalgeld betalen maar ze heeft 1 kind en krijgt er nog 2
dus dat word duur dus betalen we de helft ven het stalgeld mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 08:33 



 
Profiel   

Ik vind boven de €100,- gewoon te veel.
Ik betaal nu zelf 80,- was eerst voor 2 dagen per week maar omdat de eigenares tijdelijk niet kon reed ik 4 dagen per week. Ik mag alles doen. Hoef geen stal te mesten enz.

Per 1 augustus wordt ik de eigenaar van mijn verzorgpaard. En ben opzoek naar een bijrijder voor 3 dagen maar dit valt niet mee. Laat staan als ik de halve stalhuur vroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-12 14:21 



 
Profiel   

Thenexttry schreef
je kan het van meerdere kanten bekijken

een verzorgster / bijrijdster die geld vraagt voor het bijrijden/verzorgen - je helpt tenslotte de eigenaar omdat die niet genoeg tijd heeft

een eigenaar die ( kleine bijdrage vraagt ) je hoeft tenslotte niet naar de manege en je hebt een dag / paar dagen je eigen paard maar hoeft geen stalling etc.. te betalen.

een eigenaar die de helft van het stageld vraagt ( groot bedrag dus ) - sommige mensen kunnen misschien maar net hun paard betalen waardoor het fijn is een bijrijdster te hebben die de helft betaald omdat ze hun paardje niet kwijt willen maar wel het beste ervoor willen dus dat kan ook een reden zijn.


maarja om dan iets terug te zeggen over de verzorgsters :j tegenwoordig vind je bijna niemand meer die wel een paard wilt verzorgen terwijl ze er niet op mogen rijden . is voor veel tegenwoordig wel belangrijk lijkt het.


Bij enkel verzorgen zonder rijden vind ik dat het gratis moet blijven. Dat heb ik ook voor mijn verzorgmeisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 23:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Je hebt net een topic van meer dan 5 jaar oud opgegraven *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 23:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 14 [ 347 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen