Veel te duur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:50

Lisa_H schreef:
De pony die ik nu ga verzorgen staat alleen op een wei, daar is dus geen bak bij en daarmee kan ik alleen door de polder crossen. Alleen vind ik rijden niet zo belangrijk, ik ga met alle liefde erheen ook om te poetsen, uit te mesten en lekker te knuffelen. Ik denk ook wel dat je een bijdrage mag vragen aan je verzorger maar wees wel reëel en niet alle eigenaren zijn dat heb ik wel gezien, er zocht iemand in de buurt ook iemand een verzorger voor zijn paard voor 2 keer in de week en dan niet om te rijden maar die vroeg wel een bijdrage. Dat vind ik dan zelf niet eerlijk, als de persoon meer komt om voor je uit te mesten en je paard te verzorgen vind ik niet dat die verzorger dan moet betalen. Mag de verzorger ook rijden op het paard ja dan vind ik het veel logischer dat de verzorger een kleine bijdrage gaat leveren :p

(ik ben overigens niet zo geweldig in mijn mening verwoorden, in mijn hoofd klinkt het logisch maar soms komt het op mensen totaal anders over dan ik bedoel :P )



Ik snap je wel ik zou zelf ook niet betalen maar dan heb je in mijn ogen ook geen eisen te stellen.
Zie soms ook weleens advertentie staan van mensen die een verzorgpaard zoeken. Moeten op kunnen rijden zoveel keer per week, liefst ook nog wedstrijden, bak end maar dan wel allemaal voor nop. Ik erger me daar persoonlijk echt heel erg aan. Prima als je niet wil betalen hoor zou ik ook niet doen maar dan moet je imo ook geen eisen gaan stellen wat je perse wil.
Kijk je helpt de eigenaar uit de brand helemaal waar maar daar in tegen krijg jij ook een paard ter beschikking, waar alle spullen waarschijnlijk al voor aangeschaft zijn en neem aan dat het voor iedereen hier een hobby is. En tja op een manege betaal je ook gewoon, tuurlijk daarvoor krijg je les maar ook als je daar wil vrij rijden zul je zoveel per uur moeten betalen. Ik vindt het helemaal niet onrealistisch als iemand op een duur pension staat, je hebt alle luxe en vrijheid daar mag wat mij betreft zeker wat tegen overstaan. Tuurlijk sommige bedragen zijn niet erg eerlijk maarja je bent natuurlijk niets verplicht en wie weet loopt er wel een "gek" rond.
Maar ik kan zeker wel als paardeneigenaar begrijpen waarom je een kleine bijdrage zou vragen. Al is het alleen maar om een serieus persoon voor je neus te krijgen. Iemand die het niet na 10x voor gezien houdt omdat ze naast het rijden ook nog andere klusjes moeten doen. En ze het liefst gewoon paard uit de wei plukken snel borstel erover, zadel erop dan paard ff afmatten en terug in de wei gooien en that's it. Tuurlijk is die kans er ook als iemand betaald. Maar voor mijn gevoel zijn er gewoon teveel mensen die alleen aan hun eigen lol denken en om dat toch een beetje van elkaar te scheiden vindt ik een bijdrage niet verkeerd.
Als ik ooit iemand zou zoeken zou ik dat ook zeker vragen, en na verloop van tijd als iemand echt goed bevalt en z'n "werk" goed doet zou die bijdrage dan wel een kunnen weg vallen.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:21

toen ik nog een eigen paard bezat, had ik ook een bijrijdster voor 3 dagen in de week.
(doordeweekse dagen) en in het weekend deden we samen.
ik heb daar nooit geld voor gevraagd (vond ik niet nodig ik kon het zelf betalen dus waarom zou ik een bijdrage vragen)
het enige wat ik wel gedaan heb, ik ben er de eerste paar x dat ze reed bij gebleven zodat ik zeker wist dat mijn paard in goede handen was
verder had ik de afspraak, dat ze alles mocht doen behalve buitenritten
dit omdat je als paardeneigenaar toch ten alle tijden verantwoordelijk blijft voor wat je paard doet
(stel je voor je paard klapt met je bijrijdster op een auto of maait een fietser van de weg, dit zijn toch dingen die kunnen gebeuren paard kan zomaar schrikken en omdat het paard van jou is wordt de schade op jou verhaald terwijl je er niet bij was plus dat de schade die je bijrijdster heeft opgelopen ook voor jou rekening komt omdat het jou paard is. het is een complexe zaak waar menige wa-verzekeraar moeilijk om gaat doen en dan nog hoe is je paard eraantoe niet het minste van de drie)
verder wilde ik ook dat ze liet weten wat ze gedaan had zodat ik wist waar ik het op kon pakken en als ze niet kon dat ze me dan even belde. zo liet ik ook ruim van tevoren weten wanneer ik een weekend of een hele week niet kon en in overleg pakte zij dit van mij over. dit heb ik als zeer prettig ervaren.
je hoeft geen betalende bijrijder te hebben om een stuk verantwoordelijkheid te eisen.
je moet goede afspraken maken en blijven communiceren (en een klik tussen alle partijen is ook belangrijk

RF_Pictures

Berichten: 1253
Geregistreerd: 27-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:24

ik help de eigenaar en daarvoor krijg ik terug dat ik met paardjes bezig kan zijn en dat vind de eigenaar ook super leuk

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:41

Ik moet maandelijks 50 euro betalen voor een paard van 22.
Hij kan niet meer intensief bereden worden, alleen maar staprondjes rijden. Vind het vreselijk en ik krijg nu wel les op andere paarden op stal, maar die lessen gaan zo goed als niet door. Ook kan ik bijna niet op de andere paarden rijden omdat die allemaal al verzorgsters hebben. Ik mag alleen maar als iemand toevallig niet kan. Ik baal hier wel enorm van, maar ik heb geen keus. Zoveel paarden heb je hier niet in de buurt om te verzorgen en ik kan ook moeilijk afscheid van hem gaan nemen. Na ruim 4 jaar raak je er wel enorm aan gehecht...

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:45

Hmm irritant. Wat betalen de andere verzorgers die wel volop kunnen rijden? Zou niet terecht zijn als die evenveel betalen.

Evaaaaaa

Berichten: 263
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Breda

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:55

ik ben zelf paardeneigenaar en ik vraag ook een bijdrage per maand
ik vraag trouwens heel weinig en mijn verzorgster rijd 2x per week
ik kan zelf mijn paard 7dagen in de week doen, alleen ik doe haar er een plezier mee om 2x in de week 'een eigen paard' te hebben.
En ik vind dat je daarvoor wel mag betalen, omdat je op de manege bijv. ook niet gratis rijd. En ze mag met mijn paard veel meer doen als met een manegepony.

Het is wel anders als een verzorgster niet mag rijden, maar wel geld moet betalen. Dat vind ik wel een beetje vreemd.

_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:54

Uiteraard is het normaal dat de eigenaar geld vraagt!
dat is ook mijn mening.
Ik vind persoonlijk gewoon 175 euro/maand veel ..

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:35

Als je alleen vrijblijvend hobbelt en verder niks hoeft te doen, vind ik t normaal dat je betaalt. Wanneer je stallen etc erbij doet, wordt t anders.

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:48

ilse86 schreef:
Hmm irritant. Wat betalen de andere verzorgers die wel volop kunnen rijden? Zou niet terecht zijn als die evenveel betalen.


Ja de andere verzorgster rijden wel volop.

ilse86 schreef:
Als je alleen vrijblijvend hobbelt en verder niks hoeft te doen, vind ik t normaal dat je betaalt. Wanneer je stallen etc erbij doet, wordt t anders.


Wij hadden eerder een vaste voerdag. Dus ik kreeg toen bijvoorbeeld de vrijdag. Was pas half 5 uit en daarna kon ik nog naar stal om daar 1,5 uur bezig te zijn met voeren en binnenzetten.
Momenteel doe ik ook vaak genoeg de stallen en als de eigenaresse een keer niet kan, doe ik de paarden en de rest van de dieren ook gewoon. Vind het niet erg om te doen, maargoed ik vind het wel een beetje duur worden. Paard dat bijna niks kan, wel klusjes doen en 3x per dag klaarstaan voor alle dieren enzo. :')

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:36

Ik zou dat gewoon niet meer doen. Betekent niet dat je van de een op andere dag moet stoppen met het verzorgen van die anderen, overigens. Of je zou kunnen vragen of je een van de andere paarden vaker mag rijden.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:34

locorette schreef:
ilse86 schreef:
Hmm irritant. Wat betalen de andere verzorgers die wel volop kunnen rijden? Zou niet terecht zijn als die evenveel betalen.


Ja de andere verzorgster rijden wel volop.

ilse86 schreef:
Als je alleen vrijblijvend hobbelt en verder niks hoeft te doen, vind ik t normaal dat je betaalt. Wanneer je stallen etc erbij doet, wordt t anders.

Wij hadden eerder een vaste voerdag. Dus ik kreeg toen bijvoorbeeld de vrijdag. Was pas half 5 uit en daarna kon ik nog naar stal om daar 1,5 uur bezig te zijn met voeren en binnenzetten.
Momenteel doe ik ook vaak genoeg de stallen en als de eigenaresse een keer niet kan, doe ik de paarden en de rest van de dieren ook gewoon. Vind het niet erg om te doen, maargoed ik vind het wel een beetje duur worden. Paard dat bijna niks kan, wel klusjes doen en 3x per dag klaarstaan voor alle dieren enzo. :')

ik vind het eerlijk gezecht niet helemaal eerlijk tegenover jou dat je nog moet betalen.
je kan bijna nooi rijden en doet volop klusjes.
ik zou het een keer overleggen met de eigenaar.

Anoniem

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:44

Als ik ooit een verzorgster zou willen (wil ik niet want ik ben niet zo vertrouwerig als het om mijn paarden gaat :o ) dan zou ik eisen dat diegene er moeite in steekt, netjes is en altijd in het belang van mijn paarden denkt. En verder niks geen geld ofzo. Het zijn mijn paarden en ik betaal er dus voor. Als je iemand laat betalen geeft dat al een stuk meer rechten heb ik ook het idee... zou ik niet willen. En bovendien steekt diegene er tijd en moeite in dus..

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:46

het enige recht dat je geeft is het recht om te rijden.

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:50

@ilse86 & barbar; De andere paarden hebben ook allerlei verzorgsters, alleen zodra ik het vraag dan zegt de eigenaresse dat ze wel gaat kijken wie wanneer vrij is. Ongeveer 2 dagen later krijg ik dan eindelijk weer bericht van haar waarin ik te lezen krijg dat ik maar op 1 dag zou kunnen rijden omdat de andere verzorgsters allemaal al rijden.
Het rare is wel dat wanneer ik dan met iemand van stal praat, zij dan zegt dat de rest van de verzorgsters maar hooguit 2x per week komen. Dusja ik kan het moeilijk controleren en de eigenaresse is ook lang niet altijd thuis. De verzorgsters kunnen dan dus gerust zeggen dat ze 5x per week gaan terwijl ze maar hooguit 2x komen ofzo :)

Merel___

Berichten: 1105
Geregistreerd: 20-08-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:58

Íéts (mee)betalen vind ik geen probleem, maar je "helpt" de eigenaar ermee dat je het paard bijrijd, en misschien ook wel uitbrengt op wedstrijden. De eigenaar heeft immers -meestal- te weinig tijd, en als jij diegene dan uit de brand kan helpen door het paard te rijden en te verzorgen vind ik het niet héél logisch om je bijrijder dan ook nog veel geld te vragen. Maargoed.

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:56

Zijn er geen andere stallen inde buurt?

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:03

Momenteel is hier niet veel meer in de buurt. Ik hou marktplaats wel telkens in de gaten, maar tot vandaag zit er helemaal niks tussen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:15

barbar schreef:
het enige recht dat je geeft is het recht om te rijden.


jup, daarom... Als ik het dan bijv te heet vind om te rijden of de bak te hard heb je daar misschien weer gezeik over... Ik zou geen verzorgster zoeken voor mn paarden (ookal weet ik dat er hele goede en serieuze zijn hoor!) maar al helemaal niet een betalende..
Bovendien is dat hier echt heel lastig om een goede te vinden. Vriendin van me wilde het wel een verzorgster en die hoefde ook niet te betalen. De eerste ging met 30 graden longeren en de ander had een bloedende wond op de singelplek niet eens gezien terwijl het bloed zelfs op de singel zat.. Of ze kwamen elke x niet opdagen... Hoef je niet te betalen, ga je zo met andermans paarden om. En dat terwijl ik zeker weet dat er zat meiden zijn die t heel graag willen! Maar waar vind je die..... :? ( een andere vriendin van me heeft een verzorgster van 16 ofzo die echt heel trouw komt en niet alleen als ze kan rijden maar ook voor het mesten!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:16

Merel___ schreef:
Íéts (mee)betalen vind ik geen probleem, maar je "helpt" de eigenaar ermee dat je het paard bijrijd, en misschien ook wel uitbrengt op wedstrijden. De eigenaar heeft immers -meestal- te weinig tijd, en als jij diegene dan uit de brand kan helpen door het paard te rijden en te verzorgen vind ik het niet héél logisch om je bijrijder dan ook nog veel geld te vragen. Maargoed.


nou inderdaad...

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:20

je hebt er idd altijd zotten tussen zitten, maar niet betalende bijrijdsters doen soms ook wel van die achtelijke dingen (en trouwens sommige eigenaren ook).
de kunst is om iemand te vinden met het verstand op de goede plek.
en zo iemand die ook zelf kan na denken vind het niet erg om een keer niet te rijden als het echt niet kan.

Jessicajoann

Berichten: 696
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:41

barbar schreef:
je hebt er idd altijd zotten tussen zitten, maar niet betalende bijrijdsters doen soms ook wel van die achtelijke dingen (en trouwens sommige eigenaren ook).
de kunst is om iemand te vinden met het verstand op de goede plek.
en zo iemand die ook zelf kan na denken vind het niet erg om een keer niet te rijden als het echt niet kan.

Betalende bijrijders kunnen net zo raar doen hoor... Dat zegt eigenlijk niks.
Veel gaan denken dat ze wat te zeggen hebben omdat ze betalen.

locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:06

Jessicajoann schreef:
barbar schreef:
je hebt er idd altijd zotten tussen zitten, maar niet betalende bijrijdsters doen soms ook wel van die achtelijke dingen (en trouwens sommige eigenaren ook).
de kunst is om iemand te vinden met het verstand op de goede plek.
en zo iemand die ook zelf kan na denken vind het niet erg om een keer niet te rijden als het echt niet kan.

Betalende bijrijders kunnen net zo raar doen hoor... Dat zegt eigenlijk niks.
Veel gaan denken dat ze wat te zeggen hebben omdat ze betalen.


Maar als eigenaar kun je daar ook wat van zeggen en anders wegsturen? :)
Bij ons is ook een meisje weggestuurd omdat ze het paard helemaal verkeerd behandelde enz. en na de zoveelste waarschuwing hebben ze haar vriendelijk verzocht om weg te gaan :)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:10

@Jessicajoann, het zinnetje "je hebt er altijd zotten tussen zitten" ging over de betalende bijrijdsters, dit was als antwoord op vivalavida.
daarna schrijf ik dat eigenlijk bij elke groep zotten zitten.

Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:43

Ik vind half stalgeld ook belachelijk. Zelf vraag ik 50 euro per maand voor 2-3 dagen in de week.
Eerlijk gezegd vind ik het prettig 2 werkdagen mijn handen vrij te hebben. Ik zou wel iets kunnen regelen met buiten zetten of zo, maar zo heeft iemand anders ook plezier aan hem en als ik af en toe eens een weekje weg ben, op vakantie of voor mijn werk, is het een heerlijk idee dat hij in vertrouwde handen is.
Beide partijen zijn zo tevreden en ik hoef er niet rijk van te worden.
Helemaal gratis gaat me weer te ver. Het is een fijn paard en ik heb er goede spullen bij. Iedere hobby kost tenslotte geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:51

barbar schreef:
je hebt er idd altijd zotten tussen zitten, maar niet betalende bijrijdsters doen soms ook wel van die achtelijke dingen (en trouwens sommige eigenaren ook).
de kunst is om iemand te vinden met het verstand op de goede plek.
en zo iemand die ook zelf kan na denken vind het niet erg om een keer niet te rijden als het echt niet kan.



Ja maar ik bedoel dat je achteraf dan geen gezeik hebt van " Ja ik ging rijden met 30 graden maar ik betaal er ook voor". Daarom zou ik kiezen om niet te laten betalen.