Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sababber

Berichten: 2720
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:05

Als je het maar door hebt ;) Ik heb eerder een hekel aan de mensen die op een manege-pensionstal zijn dan aan de "verplichtingen" het enige wat ik daar erg aan vond was paarden met zadel en al op stal gooien en hem er ook opgezadeld uit moeten halen..

Maaikee43

Berichten: 2266
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:13

Ik heb een onwijs leuk verzorgpony. Ik was al een tijdje niet meer opzoek toen ik ineens een PB kreeg van Kelly1992 (hier op bokt).
Het is een onwijs leuke haflinger waar ik echt helemaal gek op ben en ik geniet vooral van hem! :)
En ik ben Kelly heel erg dankbaar dat ik deze topper mag bijrijden en verzorgen.
Ik mag inpricipe alles en kan alles met hem en wisselen vooral af :)

Voor de mensen die een verzorgpaard zoeken, vooral bokt en marktplaats in de gaten houden. En stop eens een briefje in de bus bij mensen met paarden aan huis. Of hang een briefje aan het hek van het land (?)

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:17

Bokt en marktplaats inderdaad regelmatig bekijken, hoewel ik moet zeggen dat er momenteel weinig opstaat...

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:19

Maaikee43 schreef:
Ik heb een onwijs leuk verzorgpony. Ik was al een tijdje niet meer opzoek toen ik ineens een PB kreeg van Kelly1992 (hier op bokt).
Het is een onwijs leuke haflinger waar ik echt helemaal gek op ben en ik geniet vooral van hem! :)
En ik ben Kelly heel erg dankbaar dat ik deze topper mag bijrijden en verzorgen.
Ik mag inpricipe alles en kan alles met hem en wisselen vooral af :)

Voor de mensen die een verzorgpaard zoeken, vooral bokt en marktplaats in de gaten houden. En stop eens een briefje in de bus bij mensen met paarden aan huis. Of hang een briefje aan het hek van het land (?)


Een briefje aan een land hangen lijkt mij juist een beetje associaal -O- . Ik bel dan liever gewoon aan bij het huis wat ernaast staat :D.

Maaikee43

Berichten: 2266
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Aan het strand

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:30

Ja het was ook maar een idee haha.. Zag het een tijdje geleden iemand doen :P

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 04:34

Hier het tegenovergestelde. Ik zoek al jaren een verzorgster voor mijn 2 ponies, maar niemand die wil ..

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:23

Dat is idd ook wat ik vaker tegenkom: mensen die zoeken..

flavlip
Berichten: 1052
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:25

Ik denk dat de verwachtingen bij beiden partijen hoger zijn geworden. Paardeneigenaren willen vaker iemand met ervaring en verzorgers willen graag rijden. Ik ben vroeger begonnen met Shetlanders verzorgen, van een fokker, die er verder vrij weinig mee deed, dus dan is het allang fijn dat ze 'in handen' komen. Daarna ook nog bij verschillende particulieren verzorgd en inderdaad, gewoon door aan te bellen of (als er dus geen huis in de buurt is) een briefje aan het hek hangen.

Het ligt er denk ook erg aan om wat voor paard/pony het gaat. Bij Shetlanders zijn mensen over het algemeen niet zo heel moeilijk en daar mag je dan meer mee (geluk dat ik niet groot ben ;) )

Mijn eigen pony is erg dominant, ik heb meerdere verzorgsters gehad en gezegd dat er eerst een band moet zijn en ze hem op de grond aan moeten kunnen, voor ze mochten rijden. Later heb ik dat er maar niet meer bijgezegd, want ze begonnen na een week al om rijden te zeuren. Ervaring of geen ervaring maakte me weinig uit en het laatste verzorgmeisje was superleuk met hem, ze was hem alleen niet de baas.. Waardoor ik de keer na haar altijd extra streng moest zijn en dit wilde ik niet. Goed opgelost : ze verzorgt nu het paard van mijn zus (het tegenovergestelde van mijn paard) en dit gaat stukken beter. Haar zusje gaat ook vaak mee en zij is helemaal blij dat ze mijn pony mag poetsen :)

@ Tyrcanol Waarom lukt het niet om een verzorgster te vinden? Waarom wil niemand? Bij mij wilden ze over het algemeen wel, maar is al lastig omdat ik een kleine pony heb en ik was meestal degene die het dan niet meer wilde.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:59

@ flavlip -
ik denk dat je idd. wel gelijk hebt , de verzorgers van vandaag weten niet meer dat stukje band op bouwen .
dat zie je nu veel in de paarden wereld , men koopt een paard maar na een week misschien 2 gaat het paard wat uitproberen dus word i verkocht wat het is een rot knol , dus gaan we opzoek naar de volgende (en dan wel 1 die het liefst Z2 heeft gelopen)

en het is nu gewoon lastig want veel mensen denken dat ze goed rijden , maar als ze dan een pittige pony krijgen merken ze ineens dat dat toch anders is dan een manege paard .

ik rijd bijna 16jr. en ik kan wel redelijk rijden(denk ik) :o , maar als er naar gevraagd word ben ik een beginner :D


de grootste kunst is om niet bang te zijn -:)

Djura99

Berichten: 842
Geregistreerd: 10-06-12
Woonplaats: België, Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:12

mijn zus reed vroeger ook paard en wou ook een pony. Omdat dat niet ging wegens gebrek aan tijd zocht ze ook een verzorgpony. Na lang zoeken zag ze in de winkel een briefje hangen waar op stond dat er iemand in de buurt veel ezels had. Ze mocht elke woensdagnamiddag voor de ezels gaan zorgen. Stallen uitmesten, knuffelen,...
de meneer had ook 2 friezen, en aan het einde van de middag gingen ze met de koets een tochtje maken.
en ook al mocht ze niet rijden en waren het geen paarden, ze heeft het toch vele jaren met plezier gedaan.
en ze heeft altijd gezegt dat ze dat veeel liever zou hebben gedaan als een verzorgpony.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:10

Ik heb 2 c ponies. Beide vrij pittig. Ik vraag niet veel en rijden is mogelijk. Graag zelfs. Lekker samen de bossen in!

Maar zelfs een Hoofdstel omdoen kent men hier niet ..
Daarnaast zijn de ponies vrij pittig maar niet gevaarlijk wild.

Ik krijg 0,0 reactie op advertenties. Ja een enkele maar die moet IK gaan betalen. Kom nou ...

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:38

@ tyrcanol -
het zou een eer moeten zijn dat je iemand paard/pony mag doen .
het is een wissel werking , inruil voor hulp in de verzorging mag je rijden (graag of niet)

waar staan je pony's ?

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:05

Noord Brabant. Tegen Eindhoven.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:35

mocht ik iemand tegenkomen verwijs ik ze door ;)

mooie foto's trouwens :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:39

Nu ik een beetje bekent ben hier in de omgeving, krijg ik juist veel aangeboden. Ik zou dus ook als je de kans krijgt om desnoods alleen een shet te poetsen, dat doen, je leert toch zo mensen kennen!

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 16:45

Een paar maanden geleden inmiddels heeft een buur aan me gevraagd of ik misschien voor een b/c pony kon zorgen en rijden, een welshje. Het klonkt wel goed en we zijn dus de volgende dag al gaan kijken. De stal zag er goed uit en er stonden een hoop leuke paarden. Maar de pony was dus echt megaklein, en van dat meisje moest ik echt al gelijk zonder zadel en in galop door de bak???!!!
Ook probeerde dat meisje echt rete-interessant te lijken, 'Ja, doe dit, doe dat, je moet het zo doen' bladiebla...
Dan gaf ik dat stront eigenwijze beest een tik een gaf die een bok van bijna een meter hoog, echt waar, ik was er echt klaar mee toen ik eraf ging. Nou klinkt dit allemaal een beetje cru en arrogant, maar normaal ben ik nooit bang voor paarden of rijden, maar dit keer was een uitzondering, niet normaal. Ik was blij toen ze me meldden dat ik 'niet goed genoeg' was voor dat beest.
Dan vraag ik me af wat je dan wél wilt, volgens mij zijn er maar 2 kinderen onder de 14 op aarde die dat beest aankunnen.. :n
Oke heel oninteressant en een ik-kwak-dit-zomaar-even-neer-verhaal; maar moest dit even meededelen.

Djura99

Berichten: 842
Geregistreerd: 10-06-12
Woonplaats: België, Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:22

k heb straks afgesproken met iemand wiens paard ik misschien kan komen verzorgen. ben zo nerveus !!
ik kan niet meer wachtte :# als ik terug ben laat ik wel weten hoe het is gegaan *\o/*

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:07

take it easy en suc7 , het gaat je lukken :D

Sababber

Berichten: 2720
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:00

Cherell0, laat je weten of het gelukt is met het adresje dat ik je doorgaf? :)
Mijn vriendin hoefde daar trouwens niet veel te doen, alleen maar te rijden en te poetsen.. De eigenaar mest zelf uit en doet aan mennen met de paarden..

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:12

ik kon er helaas deze week niet meer heen :o , en ga vrijdag op vakantie :D .
maar na de vakantie ga ik nog even kijken :j .
ik laat weten hoe het allemaal loopt .dank je nog voor het adres _/-\o_ .

ik vind het trouwens niet erg om wat werk op stal te doen hoor ;)

Sababber

Berichten: 2720
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:13

cherell0 schreef:
ik kon er helaas deze week niet meer heen :o , en ga vrijdag op vakantie :D .
maar na de vakantie ga ik nog even kijken :j .
ik laat weten hoe het allemaal loopt .dank je nog voor het adres _/-\o_ .

ik vind het trouwens niet erg om wat werk op stal te doen hoor ;)


Nee dat vond mijn vriendin ook niet, maar hij deed het liever zelf :+ Nouja dat mag!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:37

Ik had zondag een afspraak met iemand van stal, na even gepraat te hebben en het allemaal super klonk en voor beide goed aanvoelde ben ik gaan rijden met het paardje. Ging heel goed. Afgesproken heb tijdens de vakantie 3x per week te doen en daarna 2x. maandag gelijk een heerlijke buitenrit gemaakt en dinsdag even elkaar leren kennen met dressuur rijden, man wat kan die haf lekker lopen. Merkte dat hij écht wilde lopen voor me :)
Het schijnt dat hij zo zijn buien heeft en opeens heel vervelend kan worden, maar dat heeft hij nog niet laten zien en zullen we dan wel merken :) Ga met hem ook lessen volgen waar ik heel erg blij mee ben! Daarnaast mag ik ook grondwerk met hem doen enzo :D

Heb weer een jackpot uit de loterij gewonnen! *\o/*

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:59

gefeliciteerd +:)+

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:23

Gefeliciteerd! klinkt erg leuk!

paardenfann
Berichten: 201
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:35

wil iemand mij een mailtje sturen als die een verzorgpony in de buurt van goes weet. ik hoef niet perse te rijden. en Ik wil wel een kleine bijdrage geven.
gr