Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:04

Ik ook hoor. Verzorg nu bijna een jaar een draver, is echt een leuk paard maar de klik is weg en dus wil ik nu weer gaan zoeken of er toch iets is waar het minder als een verplichting voelt om te komen... Vind het niet meer zo leuk bij hem en ik doe het eigenlijk alleen nog omdat ik niet met paardrijden wil stoppen.
Nu staat er vanalles op bokt/mp, maar net iets te ver, of om niet te rijden (en dat is niet heel erg, maar om dan een halfuur te fietsen wel) , of iemand die een verzorger van minstens 18 zoekt.
Ik 'zoek' natuurlijk nog niet lang, maar toch, dit was de vorige keer ook maanden lang zo. Dus ik voel 't alweer aankomen dat ik nog weken, maanden, jaren kan wachten voor ik iets écht leuks vind (;

Nouja, dus als jullie nog iemand kennen in gouda en omgeving, tell me! ;)

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:38

Hihi noor, ik ben ook al aan het zoeken in omgeving gouda! ;)
Maar ik zoek maar voor 1 dag :D

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:27

Sinds enkele maanden geleden, (3/4?) kwam dan eindelijk die advertentie op marktplaats waar ik al minstens een jaar naar op zoek was. Een bijrijdster gezocht waarvan ik in alle eisen paste. Gratis en wel was het ook, het enkele nadeel was/is het eind fietsen. Nou ja, inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het niet zo heel erg meer. 30 minuten heen, en weer terug. Maar dat heb ik er met alle plezier voor over (: Eigenlijk is de C-pony nu net iets te klein voor me, maar dat is opzich niet zo'n probleem. Het is een grote C/kleine D. Volgens de advertentie was de schofthoogte 1.37, dus C-maat. Maar er zit genoeg avontuur aan het pony'tje, en ik heb inmiddels ook al weer veel van haar geleerd. :)

Sababber

Berichten: 2726
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:41

xShannentje schreef:
Sinds enkele maanden geleden, (3/4?) kwam dan eindelijk die advertentie op marktplaats waar ik al minstens een jaar naar op zoek was. Een bijrijdster gezocht waarvan ik in alle eisen paste. Gratis en wel was het ook, het enkele nadeel was/is het eind fietsen. Nou ja, inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het niet zo heel erg meer. 30 minuten heen, en weer terug. Maar dat heb ik er met alle plezier voor over (: Eigenlijk is de C-pony nu net iets te klein voor me, maar dat is opzich niet zo'n probleem. Het is een grote C/kleine D. Volgens de advertentie was de schofthoogte 1.37, dus C-maat. Maar er zit genoeg avontuur aan het pony'tje, en ik heb inmiddels ook al weer veel van haar geleerd. :)


Haha bij mij juist andersom, ik had een advertentie geplaatst, eigenlijk meer zo van nou als ik reactie krijg is het geluk en anders is het beter zo om geen nieuw paard te doen.. en zij had zo iets van nou geen nieuwe verzorgster meer, al die ellende kennen we nu wel.. En toen is haar man gaan kijken, kreeg ik een mail. Ik dacht eigenlijk zelf meer aan een paard om een beetje mee buiten te rijden ofzo. Was het dus een kleine D pony, van 1.38/1.40, van een gehandicapte jongen, pony had M dressuur en L springen gereden, was in een andere gemeente en 45 minuten fietsen.. in totaal dus anderhalf uur.

Had wel binnen 24 uur 2 reacties gehad! dus dat was wel snel, :D Mijn moeder zei: zou je wel weer aan een paard beginnen? Met rijlessen enzo,
Mijn reactie: Nou echt niet dat ik dan morgen een paard heb ofzo hoor! dat kan wel maanden duren! Niet dus :')

Maar heb nu wel een ontzettend fijne plek, fijn paardje en binnenkort ons eerste wedstrijdje, mag lessen en buiten rijden als ik dat wil, zo'n 20 dekjes om af te wisselen <3 , buitenbak met verlichting, super aardige mensen en korting in haar ruitershop :D OO wat ben ik blij dat ik toch nog een advertentie had geplaatst.. *\o/*

Sababber

Berichten: 2726
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:43

Lessie schreef:
Hihi noor, ik ben ook al aan het zoeken in omgeving gouda! ;)
Maar ik zoek maar voor 1 dag :D

Is dat lastiger dan voor meerdere dagen? Kan me zo voorstellen dat mensen voor 1 dag een paard wel op de wei zetten.. voor 2-3 dagen is dat een ander verhaal natuurlijk..

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:15

Ik wil ook niemand voor 1 dag, ten eerste leren ze je paard niet kennen het is tenslotte geen manege maar een "eigen" paard en ten tweede voor die ene dag doe ik het dan zelf wel of zet ik hem idd op het land....

voor 1 dag iets vinden lijkt me erg lastig!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:36

Zelf doe ik het ook voornamelijk voor 1 dag in de week. Als mijn huiswerk helemaal af is ect, dan ga ik twee keer, maar anders lukt het niet..
Dus voor mij is het ideaal. :D

daphne1997a
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: 's Heerenberg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:17

Ik heb een verzorgpaardje die doe ik sowieso 2 keer in de week, en als de eigenaresse ziek is of op vakantie is ga ik gewoon elke dag als zij niet kan :).
En nu krijg ik weer een verzorgpaardje erbij, ik weet nog niet voor hoeveel dagen dat is, dat moeten we nog bespreken.

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:44

Zoek schreef:
Ik wil ook niemand voor 1 dag, ten eerste leren ze je paard niet kennen het is tenslotte geen manege maar een "eigen" paard en ten tweede voor die ene dag doe ik het dan zelf wel of zet ik hem idd op het land....

voor 1 dag iets vinden lijkt me erg lastig!

Ja, de meeste zoeken toch voor meerdere dagen!

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:57

xShannentje schreef:
Sinds enkele maanden geleden, (3/4?) kwam dan eindelijk die advertentie op marktplaats waar ik al minstens een jaar naar op zoek was. Een bijrijdster gezocht waarvan ik in alle eisen paste. Gratis en wel was het ook, het enkele nadeel was/is het eind fietsen. Nou ja, inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het niet zo heel erg meer. 30 minuten heen, en weer terug. Maar dat heb ik er met alle plezier voor over (: Eigenlijk is de C-pony nu net iets te klein voor me, maar dat is opzich niet zo'n probleem. Het is een grote C/kleine D. Volgens de advertentie was de schofthoogte 1.37, dus C-maat. Maar er zit genoeg avontuur aan het pony'tje, en ik heb inmiddels ook al weer veel van haar geleerd. :)


Zo zie je maar weer, geduld loont :)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:23

Hoelang fietsen jullie voor je bijrijdpaardje?

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:27

_Dominique schreef:
Hoelang fietsen jullie voor je bijrijdpaardje?
15/20 minuten in de auto :') ik ga altijd met de auto want het is een uur fietsen en met de bus is het 3 kwartier :')

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:33

Poeh das wel een behoorlijk endje :')

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:36

Dat krijg je als je in zeeuws-vlaanderen woont :') daar ligt alles ver uit elkaar

Marocje
Berichten: 5626
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:38

_Dominique schreef:
Hoelang fietsen jullie voor je bijrijdpaardje?

25 min met de auto, met de fiets ga ik niet proberen, is ook 25 km hier vandaan..

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:51

Marocje schreef:
_Dominique schreef:
Hoelang fietsen jullie voor je bijrijdpaardje?

25 min met de auto, met de fiets ga ik niet proberen, is ook 25 km hier vandaan..


Woon jij ook in zo'n gat :P

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:21

Ik doe er een half uur met de fiets over, als ik op een redelijk tempo fiets haha, is maar 9 km dus goed te doen! (:

Marocje
Berichten: 5626
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:49

CharxHebe schreef:
Marocje schreef:

25 min met de auto, met de fiets ga ik niet proberen, is ook 25 km hier vandaan..


Woon jij ook in zo'n gat :P[/quote]

Haha, neehoor, maar de paarden die ik rijd staan een stuk verder, ook door verhuizing. Maar heb het zo naar mijn zin daar en leer er zoveel, dat ik het graag doe. Maar toch wel veel benzine geld, valt me steeds meer op, haha

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:53

haha in het begint valt het ook niet zo op, maar bij mij doet het ook elke keer weer pijn hoor als ik ga tanken en weer eens heen en weer rijd ;(

ElinaSK

Berichten: 2666
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:29

Ik heb na heel wat advertenties en reacties verder eindelijk ook geluk ( hoop ik dan maar :D ) , ga morgen voor de tweede keer weer even naar het paardje toe. Het is wel een paard wat om de dag gereden moet worden, omdat ie anders niet te stuiten is , maar die tijd ga ik proberen vrij te maken .. tis wel ruim een half uur fietsen heen en een half uur terug , maar ach ik heb het er voor over :j Ben blij dat ik eindelijk weer eenswat met de paarden bezig kan na een jaar niks ..

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:55

ElinaSK schreef:
Ik heb na heel wat advertenties en reacties verder eindelijk ook geluk ( hoop ik dan maar :D ) , ga morgen voor de tweede keer weer even naar het paardje toe. Het is wel een paard wat om de dag gereden moet worden, omdat ie anders niet te stuiten is , maar die tijd ga ik proberen vrij te maken .. tis wel ruim een half uur fietsen heen en een half uur terug , maar ach ik heb het er voor over :j Ben blij dat ik eindelijk weer eenswat met de paarden bezig kan na een jaar niks ..

heel veel succes morgen!

Bokkertje21
Berichten: 146
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:59

ik woon in een stad, en er zijn niet echt veel paarden in de buurt. Er staan veel paarden ten zuiden van Eindhoven maar in het noorden een stuk minder. Dus ik kom bijna altijd uit p anderhalf uur fietsen en dat is toch echt wel wat teveel :o

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:26

Ben vandaag naar een paardje wezen kijken! Volgende week ga ik weer, ben super happyy! :D
Bijna alles is rond :)

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:25

Jammer chrisje dat je net niet wat meer in de buurt woont !

ElinaSK

Berichten: 2666
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:46

Ben gisteren niet geweest, helaas. had erg veel pijn :( .. voor morgen nieuwe afspraak gemaakt .. gaan we het paardje lekker poetsen etc .