Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6537
Geregistreerd: 26-03-06

Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:29

Hallo! :D

Ik kom al vanaf me 8e (dus nu 12 jaar lang) bij dezelfde mensen op stal, en heb nooit een hoeven te betalen voor mijn verzorgpaard.
Echter is ze nu al wat ouder, en niet meer zo gezond waardoor ik al een paar maanden niet meer met haar rijd.

Ben sinds kort aan het rondkijken voor een nieuw bijrijdpaard in de omgeving. Alleen overal moet je stalgeld mee betalen.. 'Vroeger' toen ik mijn eerste verzorgpony zocht was dit niet..

Nu snap ik beide kanten wel. Een paard kost een hoop geld, en als je hem mag rijden dat je er dan wat voor betaald.
Maar aan de andere kant moet je toch ook blij zijn als iemand jouw paard aandacht wilt geven, als jij zelf niet kan?

Een symbolisch bedrag van €25,- in de maand oke, maar de meeste vragen echt het halve stalgeld!

Wat zijn jullie meningen/ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:30

Vind het belachelijk. Half stalgeld om 1x in de week te rijden heb ik al voorbij zien komen. :')
Kijk, gratis is weer het andere uiterste, maar sommige mensen gaan wel erg ver.

Thats_Me

Berichten: 10956
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:32

Tja.. het is crisis en dan snap ik best dat je als eigenaar van een paard extra geld nodig hebt om een beetje leuk rond te kunnen komen en dan dus maar een verzorgster zoekt.

Ik zou zelf trouwens nooit betalen voor een verzorgpaard/bijrijpaard. Echter de kosten die je zelf maakt voor lessen, wedstrijd etc. natuurlijk wel gewoon zelf betalen.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:33

Ik zou geen geld vragen (en ik zit ook nog eens bij jou in de buurt...) Wat ik wel heel belangrijk vind is dat het goed klikt tussen een verzorgster en mijn paard en ik "eis" ook dat ze met mijn paard gaan lessen zodat ze er goed mee leren rijden.

Ik heb zelf ook nooit betaald voor een verzorgpaard, dus ik zou het niet vragen aan een ander.

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:35

Ik vraag niets van mijn verzorgster. Ik geef haar zelfs gratis les.
Ze gaat 4 a 5 keer per week naar hem toe en doet ook alle klusjes die erbij horen. Ik vind het zelf niet kunnen om dan geld te vragen.

0000
Berichten: 5491
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:36

Waar in NB zit je? Ik zoek nog iemand voor over een maand of 2/3.

Hier hoef je niet te betalen om te rijden, echter wel om te lessen. En ik wil niet dat er gereden wordt zonder te lessen, dus in die zin ben je wel verplicht te betalen. Aan de andere kant heb ik wel fijn opgeleide leerpaarden die fijn te rijden en leuk en gemakkelijk in de omgang zijn...Dat zie je ook weleens anders.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:36

Ik ga helemaal met je mee dat 25 euro ik nog een bedrag vind. Zo hou je misschien nog de serieuze mensen over. Verder halve stal geld, nee. Het is niet je paard en je mag blij zijn dat iemand zijn tijd erin wilt steken :j

Net zo zijn als op je baby.. daar vraag je toch ook geen geld voor? om iemand je baby te laten verzorgen, omdat hij'zij het leuk vind om met kinderen om te gaan?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:38

Ik heb hier vier paarden staan, ik vraag er geen geld voor en nog kan ik gewoon geen verzorgers vinden..
Maar ik geef je gelijk, er komen steeds meer paarden die tegen betaling verzorgd kunnen worden.. Vind dat zelf wel apart, maar goed.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:39

ik denk idd dat het te maken heeft met de crisis maar wrs ook wel dat men dan een stukje zekerheid heeft als men geld vraagt? Ik hoor het om me heen ook vaker. Ik ken iemand die 30 euro moet betalen voor 1a2 x in de week!
Ik zou het zelf ook niet vragen, zal al blij zijn als de klik goed is! Vaak vraag je een verzorgster omdat jezelf minder tijd heb dus ben je toch al geholpen lijkt mij

Senna012

Berichten: 671
Geregistreerd: 28-06-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:39

Zelf vind ik het erg als zou ik een eigen paard hebben en een verzorgster zou ik geen geld vragen. De verzorger mest en rijd en doet alles wat je van hem/ haar vraagt en dan moet ( vind ik ) er niet nog eens geld voor gaan vragen. Maar aan de anderen kant de eigenaar kan niet zeggen zo vandaag ga ik naar me paard om te rijden want hij wordt dan al gedaan door de verzorger .....
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-09-12 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast.

Samsie

Berichten: 1950
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:42

Ik betaal ook €35,00 voor 2 dagen in de week. Bij mijn vorige verzorgpaard betaalde ik dat ook, maar dan voor 3 dagen.

Samsie

Berichten: 1950
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:43

sennag schreef:
Zelf vind ik het erg als zou ik een eigen paard hebben en een verzorgster zou ik geen geld vragen. De verzorger mest en rijd en doet alles wat je van hem/ haar vraagt en dan moet ( vind ik ) er niet nog eens geld voor gaan vragen. Maar aan de anderen kant de eigenaar kan niet zeggen zo vandaag ga ik naar me paard om te rijden want hij wordt dan al gedaan door de verzorger .....


Ik vat je laatste zin niet... :o

Die dikgedrukte letters staan nogal vervelend.

Jazen
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Oost-Vlaanderen ,Waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:44

Ik vind het soms ook schandalig .
ook als je bv een paardje least of hoe het ook noemt ,je moet wel betalen om het paardje te mogen gebruiken en bij je te hebben staan maar verder moet je het eten en alle andere kosten wel betalen .|

Ik vind dit wel een beetje te gek voor woorden .
De verzorger zal zijn of haar tijd er wel insteken .

Samsie

Berichten: 1950
Geregistreerd: 02-01-07

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:46

Ja, als je een paard least. Moet je ook nog eens de stalling eroverheen betalen, en extra kosten zoals hoefsmid, dierenarts etc ook...

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:48

Als je hier in het verenigd koninkrijk een "verzorgpaard" wilt zul je moeten betalen.
We hebben hier alleen lease opties, verzorgen - aaien - kroelen - gratis rijden met andermans paard bestaat hier niet.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:48

Ik vraag zelf ook niets aan mijn bijrijdster, ik ben allang blij dat ze me uit de brand helpt!
Het ligt er ook wel een beetje aan van welke faciliteiten je gebruik mag maken denk ik.
Wanneer je beschikking hebt over tig binnenbakken, dan snap ik het. Maar met alleen een buitenbak of zelfs niet eens een bak vind ik het een heel ander verhaal.

julius_juut

Berichten: 3114
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:49

Het hangt er ook wel een beetje van af wat je als verzorgpaard ziet. Iemand die werkelijk een dag of dagen in de week de verzorging overneemt zou ik niets vragen, maar iemand die alleen het rijden/poetsen doet zou ik ook wat van terug willen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:50

Tja ik heb 2 verzorgers die dus beide betalen waarom?. Ik bied ze de mogelijkheid tot hebben eigen paard met alle verantwoordelijkheden en gezelligheid. Vaak krijg ik dan ook de mensen die graag een eigen paard willen maar niet meer als 3x per week willen rijden of het risico willen nemen. Heb het een tijd niet gedaan maar het kan gewoon ff niet meer uit.

Je kan 25 euro veel vinden maar ik reken simpel. Stalgeld/ mnd x dgn per week rijden. Vaak kom ik dan goedkoper uit als een manege les. Plus dat vele "gratis" te rijden paarden vaak niet compleet zijn voorzien van spullen of vage boeren als eigenaars en vaak niet de kwaliteit die de betreffende ruiter zoekt.

Ik rij niet tot minimaal en wil graag mijn paard houden dus gun ik de lol aan andere mensen. Nog nooit problemen gehad om iemand te vinden.

Op deze manier is het niet gek dat ik wat vraag vooral mijn omgeving is paardrijden bijna onbetaalbaar geworden. En goede paarden zijn schaars.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:51

Ja ik vind het nog al verschillend. Heb jij geen tijd voor je paarden en ben je gered door een verzorger dan vind ik het niet kunnen om er geld voor te vragen. Bied je een zeer goed getraind paard bijv. Z niveau aan als echt leerpaard weer wel.
Ik zelf heb twee a pony's en heb voor de ene een 'leaser' voor een aantal dagen in de week.
Ik kan haar wel betalen, maar ze staat dan niet vol op in het werk (aangezien ik er niet op pas en het blijft bij longeren etc.) dus was mijn optie een leaser of verkopen. Je moet dan wel reeel tegen over pony en jezelf blijven.
Ik ben als nog elke dag aanwezig en geef deze meid elke week gratis les.
Om zo even een ander voorbeeld te geven.

Ik noem het leasen, omdat er voor betaald wordt. Het is geen wereld bedrag zeker niet de stallingsprijs en ik betaal verder alle andere kosten.
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 30-09-12 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:52

Als je een super leerpaard onder je kont kan krijgen, met geweldige faciliteiten waarbij je echt jezelf verder kunt ontwikkelen dan vind ik geld betalen echt niet gek.
Maar voor wat ik gemiddeld aangeboden zie, heb ik geen cent over :)

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:54

Ik denk dat veel paardenmensen de kosten voor hun paard eigenlijk niet meer zo goed kunnen betalen en dáárom een verzorgster vragen die mee betaald.
Dus ik denk dat het aanbod verzorgpaarden heel erg is toegenomen juist om financiële redenen van de eigenaar.

Jazen
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Oost-Vlaanderen ,Waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:56

vuurneon schreef:
Als je een super leerpaard onder je kont kan krijgen, met geweldige faciliteiten waarbij je echt jezelf verder kunt ontwikkelen dan vind ik geld betalen echt niet gek.
Maar voor wat ik gemiddeld aangeboden zie, heb ik geen cent over :)

maar ik ga nu bv een paard rijden met prima afstamming enzo omdat hij niet verkocht geraakt(wie weet ... :D ) en niet gereden wordt .
(is een paard van familie) ze is juist blij dat ik haar paard wil rijden .
waarom dan betalen .

Jazen
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Oost-Vlaanderen ,Waasland

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:56

en eens dat je hem kent is hij geweldig ,een grote loebas met een klein hartje .

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:57

Hier op stal wordt verzorger er zelfs voor betaald... :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:57

Jazen schreef:
vuurneon schreef:
Als je een super leerpaard onder je kont kan krijgen, met geweldige faciliteiten waarbij je echt jezelf verder kunt ontwikkelen dan vind ik geld betalen echt niet gek.
Maar voor wat ik gemiddeld aangeboden zie, heb ik geen cent over :)

maar ik ga nu bv een paard rijden met prima afstamming enzo omdat hij niet verkocht geraakt(wie weet ... :D ) en niet gereden wordt .
(is een paard van familie) ze is juist blij dat ik haar paard wil rijden .
waarom dan betalen .


Ik zeg toch; geld betalen voor een top paard waar je zelf veel van kan leren vind ik niet gek. Betekend niet ik het vanzelfsprekend vind dat je altijd moet betalen ;)
Ik heb nog nooit betaald voor bijrijdpaarden! Gekke Henkie :P