Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:43

justme_R schreef:
Ik en mijn zusje (14 en 12 jaar) zoeken een verzorg pony in omgeving Hardenberg;-) als iemand nog een leuke pony heeft/ kent die extra verzorging nodig heeft mag diegene het ons gerust laten weten. We zijn dan wel niet 18+ maar doen zeker ons best. Wij houden heel erg van paarden/pony's (aangezien dat belangrijk is bij het verzorgen) rijden 5 jaar paard en zijn voorzichtig met spullen... mijn zusje is: jorine_xx en dit is de link van onze 'advertentie' http://www.bokt.nl/markt/ad/441419/verz ... aangeboden

Dit hoort op de bokt markt, het is niet de bedoeling om hier advertenties te plaatsen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:50

myk_en_shant schreef:
Ik ben echt niet veel eisend, belangrijkste eis is je afspraken nakomen. Dit is voor sommige al een hele opgave.


Maar voor één goede, kom je eerst tien slechte tegen.



Als na die 10 slechte...die goede en blijvende komt, is het nog de moeite waard

justme_R

Berichten: 5
Geregistreerd: 25-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:54

hanneke32xx schreef:
justme_R schreef:
Ik en mijn zusje (14 en 12 jaar) zoeken een verzorg pony in omgeving Hardenberg;-) als iemand nog een leuke pony heeft/ kent die extra verzorging nodig heeft mag diegene het ons gerust laten weten. We zijn dan wel niet 18+ maar doen zeker ons best. Wij houden heel erg van paarden/pony's (aangezien dat belangrijk is bij het verzorgen) rijden 5 jaar paard en zijn voorzichtig met spullen... mijn zusje is: jorine_xx en dit is de link van onze 'advertentie' http://www.bokt.nl/markt/ad/441419/verz ... aangeboden

Dit hoort op de bokt markt, het is niet de bedoeling om hier advertenties te plaatsen


ohja, sorry ik ben nog niet zo bekend met bokt :o

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:13

Zie mijn onderschrift...
(Zoek iemand die ervan houdt om op wedstrijd te gaan ook :)) )

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:19

Anke schreef:
myk_en_shant schreef:
Ik ben echt niet veel eisend, belangrijkste eis is je afspraken nakomen. Dit is voor sommige al een hele opgave.


Maar voor één goede, kom je eerst tien slechte tegen.



Als na die 10 slechte...die goede en blijvende komt, is het nog de moeite waard


Die maken het idd nog steeds de moeite waard. Anders was ik allang gestopt met zoeken en dan maar zelf vaker naar stal.

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:51

Wendy1978 schreef:
Zie mijn onderschrift...
(Zoek iemand die ervan houdt om op wedstrijd te gaan ook :)) )


Die zag ik op FB al voorbij komen! :D

Ben jij al weer beetje aan het ontkreukelen?

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:46

Sjolvir schreef:
Wendy1978 schreef:
Zie mijn onderschrift...
(Zoek iemand die ervan houdt om op wedstrijd te gaan ook :)) )


Die zag ik op FB al voorbij komen! :D

Ben jij al weer beetje aan het ontkreukelen?

:j

iedere dag beetje beter weer gelukkig :))

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:34

Beterschap dan nog maar een keer en niet meer gaan vliegen!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:15

Ik heb mijn bijrijder vandaag stop gezet.
Ik heb de kans gegeven maar als afspraken niet nagekomen worden. Afzeggen op de dag zelf na 2 uur in de middag, dag van te voren afzeggen want ze vergat dat het koningsdag was. En niet berichten na de keren dat ze is geweest ben ik er klaar mee.
Ik heb haar de kans gegeven maar als ik niet op haar kan bouwen houdt het op.
Ik hou er rekening mee dat ze komt en dan moet ik vervolgens zelf maar gaan voeren. Ik vraag ook al geen vergoeding omdat ik zo'n meisje het graag gun maar op deze manier houdt het op.
Ergens vind ik het heel moeilijk maar ik maak mezelf er zo druk om. Ik vertrouw haar ook gewoon niet meer met of ze komt of dat ze me netjes bericht.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:54

Zo heb je er idd helemaal niks aan. Je hebt toch een bijrijder zodat het jou tijd scheelt en als je alsnog de hele tijd zelf moet op het laatste moment dan levert het niets op. Had hetzelfde gedaan!

Hier nog steeds niemand gevonden. Denk ook niet dat me dat gaat lukken voordat ik verhuis over 4 weken..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:56

Dat is dus ook de ervaring van bijrijders die ik tot nu toe heb gehad, dat op het laatste moment af appen.
Dat is wel zo enorm irritant.
En zo door dit topic heen is dat wel een van de grootste punten waarom mensen uiteindelijk worden weggestuurd.
Hebben ze dat dan echt niet zelf door?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:58

CastaMickey schreef:
Zo heb je er idd helemaal niks aan. Je hebt toch een bijrijder zodat het jou tijd scheelt en als je alsnog de hele tijd zelf moet op het laatste moment dan levert het niets op. Had hetzelfde gedaan!

Hier nog steeds niemand gevonden. Denk ook niet dat me dat gaat lukken voordat ik verhuis over 4 weken..

Hele leuke meid maar voor haar was dit te veel verantwoordelijkheid. Ze was ook maar 13 en haar moeder was er niet zo bij betrokken zoals ze het eerst liet voorkomen.
Ik dacht ik trek de stekker er uit voor ik me zo erg ga irriteren dat ik ook niet meer aardig kan zijn. Ze bedoelde het niet verkeerd en denk dat je gewoon op die leeftijd het niet mag verwachten van zo'n meisje.

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:02

Jup laatste moment afzeggen is echt niet handig, snap best dat ze wel een keer niet kunnen, maar dan niet mij eerst 1 paard laten doen, ander paard op mijn vrije dag voor hun laten staan en dan ergens aan eind van de middag berichtje of zelfs 's avonds pas, kan toch niet. #@$@$%#^@%^#^ Ja, duh... had dat dan eerder gemeld dan had ik dat paard 's morgens meteen zelf gedaan.

En ik was niet alleen op stal met dat probleem.

En leeftijd en verantwoordelijk gedrag, gisteren voorbeeld gezien van hoe het niet moet door ruimschoots volwassen verzorger, zag ze vertrekken en dacht nog ???? Maar wijselijk mijn mond gehouden doorgereden met groot vraagteken boven mijn hoofd (niet mijn paard en dacht tja, als dit mag van de eigenaar wie ben ik dan..). Denk dat na wat er gebeurt is verzorger dit nooooooiiiiitttttt meer gaat doen. :+ (eigenaar wist het trouwens niet geloof ik, achteraf)

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:21

13 is ook wel echt heel erg jong. Heb liever een volwassene of op z'n minst 16+. Maar ook dan heb je natuurlijk geen garantie dat het een geschikt iemand is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:21

Ik heb hier alleen maar 18+ meiden gehad, maar dat maakt dus helaas niets uit.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:44

CastaMickey schreef:
13 is ook wel echt heel erg jong. Heb liever een volwassene of op z'n minst 16+. Maar ook dan heb je natuurlijk geen garantie dat het een geschikt iemand is.

Zeker ik heb er van geleerd. Niet je door je gevoel laten lijden. Ik wilde zo graag dat het werkte ik gunde haar het echt namelijk! :(
Maar voor mij werkt het zo gewoon niet. Heb ook besloten dat ik verder niet ga zoeken naar een nieuwe bijrijdster. Als het komt komt het vanzelf op mijn pad.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:15

Ik heb bijna liever een meisje van 13 dat elke keer met d'r ouders komt dan iemand van 18+ die blijkbaar nog minder verantwoordelijkheid heeft

Marocje
Berichten: 5616
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:17

Dat laatste is helemaal waar! Ik zag het ook niet zo zitten, maar toch op zoek gegaan. Twee zusjes de kans gegeven, maar ze waren te onervaren/jong. Hadden ruim 2 jaar manege ervaring.
Heb ze 4 maanden de kans gegeven, maar zag het toen zelf niet meer zitten: dit zou nog wel een tijd duren voor ik mijn pony met een gerust hart aan hun kon overlaten. Merkte dus ook echt dingen aan mijn pony, dus had er juist dubbel werk aan.

Maar ik ben zelf dus ook absoluut geen makkelijke eigenaar, dus wou er niet weer aan beginnen. Tot ik dus het idee kreeg mijn buurmeisje die gek is van paarden maar nul ervaring ermee heeft, zelf 'op te leiden'.
Meisje is er nu een paar weken, en pakt het supersnel op! De klik tussen mijn pony en haar is groot, en ookal gaat ze maar 1 keer per week mee, ze kon de eerste les op het eind lichtrijden, kan mijn pony zelfstandig pakken (bij die andere rende ie weg..) en ziet echt wat ze 'moet' doen zoals hoeven krabben/controleren voor én na het werk of spullen vast opruimen. Kortom: de klik is er tussen ons drie!

En tja, dat zij nog niet zelfstandig kan, maakt in mijn geval niet uit.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:36

Ik heb nu een meisje van 14 . Ze komt normaal 1 dag per week maar nu ik ziek ben is ze al vaker geweest. Ze komt de vaste dag en appt op de dag als ze vaker kan en vraagt dan of ze naar Mn paard mag. Wil haar volgende week laten rijden, ze ruimt de spullen netjes op en is lief voor mijn paard. Super blij met haar

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:56

De leeftijd maakt mij ook niet veel uit. Wel boven de 12 jaar.
Motivatie, betrokkenheid en communicatie. Dat vind ik belangrijk.

Marocje
Berichten: 5616
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:57

Oh, dit meisje is bijna 11.. terwijl ik ook altijd had gedacht een (veel) ouder iemand te willen.

Fleur_paard
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:22

Hallo!

Ik probeer vanaf nu dit topic een beetje te volgen maar er wordt veel in gezegd :D
Ik vind persoonlijk dat je niet zomaar iets kan zeggen door iemands leeftijd. Ik bedoel het kan zomaar zijn dat u iemand van 12 (ik noem maar een leeftijd) heeft gehad met weinig verantwoordelijkheidsgevoel maar dat betekent nog niet dat iedereen zo is met de leeftijd van 12.....
Ik ben 13 en snap dat mensen kijken naar leeftijd zodat ze zeker zijn van verantwoordelijkheid omdat het zijn/haar pony/paard is maar ik vind het jammer dat ik (nog) door niemand de kans heb gekregen om te laten zien dat ik die verantwoordelijkheid wel heb.....

Sorry als dit opeens super boos klinkt dat is totaal niet de bedoeling. :D /3

Fleur_paard
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-04-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:25

U kunt altijd eerst vragen om te kijken hoe ze rijden en soms zomaar komen kijken als ze gaan poetsen/rijden enz. zodat je ziet hoe ze met uw paard/pony omgaan.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:36

Iemand van 13 is gewoon echt nog niet volwassen, die wil ik gewoon niet bij mijn paard hebben. Mijn paard is mijn kostbaarste ''bezit'' dus ik vertrouw hem niet zomaar aan iedereen toe en zeker niet aan jonge meiden.
Het verschilt natuurlijk per situatie. Ben je er zelf altijd bij als eigenaar en wil je iemand iets leren dan snap ik het heel goed dat je een jonger iemand als bijrijder neemt. In andere gevallen wil je iemand die zelfstandig voor je paard kan zorgen als je een langere periode (een aantal weken bijvoorbeeld) er niet bent. Als je dan niet op een grote manege staat maar op een kleine stal dan vind ik het heel logisch dat daar een ouder iemand voor gezocht wordt.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:40

Ik heb het ook een kans gegeven maar op een of andere manier kon ik mezelf er niet overheen zetten om haar helemaal te vertrouwen. Op het laatste moment afzeggen tot een paar keer toe was bij mij de druppel. Meisje was 13 of 14, hartstikke leuke spontane meid maar verantwoordelijkheidsgevoel had ze nog niet echt.