'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:23

dd, de winter is de tijd dat de meeste verzorgsters stopte of simpelweg niet meer kwamen zonder te melden dat ze gingen stoppen.
Maar wel tegen anderen zeggen mijn verzorgpaard. En in de mooi weer periode mijn paard showen aan vriendinnen en dan zonder mijn toestemming die vriendinnen erop laten ( dit hoor je dan later als ze al weg is, jammer genoeg. Anders had ik met alle liefde haar zelf de laan uitgestuurd).

Deze meid verdiende niet eens om te mogen zeggen ' mijn' (verzorg)paard. Achteraf heeft ze nog meer dingen uitgehaald.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:25

Ongelooflijk... Het lef om dat te doen met andermans "bezittingen"... Staat bij mij gewoon gelijk als stelen hoor...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:27

Dat heeft zo ook letterlijk gedaan. Zo ineens miste ik m'n setje kalkoenen en het sleuteltje ervan.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:27

jaaa vaak wel jaa... ik vind het ook niet erg in de sneeuw of in de kou moet nog nieuwe schoenen halen voor op stal :( doe nu telkens mijn vans aan en dan vriest het in mijn schoenen.... het ligt ook aan de afstand hoe je komt als je nou 2 uur door de kou moet fietsen okee... maar denk daar dan van te voren aan en idd dat is ook niet fijn maar als je toch een korte afstand hebt of de mogelijkheid met de auto te doen toch en dan gewoon lekker spelen in de sneeuw dat is leuk :)

laf via app....

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:28

wat erg je gaat toch niet stelen en je moet verantwoordelijk omgaan met iemands spullen!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:29

Idd, maar ja de techniek maakt het voor iedereen zo makkelijk.
Zo hoef je geen gezichtsverlies te lijden.

Tja niet iedereen houd haar handjes in d'r zak, achteraf hoorde ik dat ze vaker losse handjes had.

Maar dat is altijd achteraf.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:47

jaa klopt waarom weet je dat nooit van te voren ;)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:48

Hahaha idd. Dat vraag ik me al jaren af

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:05

Ik heb niet alles gelezen. Straks misschien even. Maar het valt mij ook wel op dat veel verzorgers zeggen dat ze de paarden/pony's "als eigen" mogen beschouwen. Volgens mij verzint driekwart van de verzorgers dat.

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:09

Tigra_ schreef:
Ik heb niet alles gelezen. Straks misschien even. Maar het valt mij ook wel op dat veel verzorgers zeggen dat ze de paarden/pony's "als eigen" mogen beschouwen. Volgens mij verzint driekwart van de verzorgers dat.

Ik heb dat al vaak gehoord hoor in mijn verzorgers carriere, beschouw m maar als eigen. Zit wel een verschil tussen hem als eigen beschouwen of volhouden dat hij ook echt van jou is.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:11

in feite vind ik helemaal niet erg als ze een beetje als eigen gaan beschouwen, de verzorgsters die ik nu heb die zijn erg betrokken en leggen hun hele hebben en houden er in.
maar zodra ze het te letterlijk gaan nemen en dus mijn paarden of spullen gaan toe eigenen, zijn ze bij mij echt aan het verkeerde adres.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:12

VeraPopeye schreef:
Tigra_ schreef:
Ik heb niet alles gelezen. Straks misschien even. Maar het valt mij ook wel op dat veel verzorgers zeggen dat ze de paarden/pony's "als eigen" mogen beschouwen. Volgens mij verzint driekwart van de verzorgers dat.

Ik heb dat al vaak gehoord hoor in mijn verzorgers carriere, beschouw m maar als eigen. Zit wel een verschil tussen hem als eigen beschouwen of volhouden dat hij ook echt van jou is.


Ja maar je moet het niet te letterlijk nemen. Iedereen weet dat het gewoon niet zo is als puntje bij paaltje komt. De eigenaar zegt echt niet bij een meningsverschil neem JOUW paard maar mee.

De eigenaar bedoelt er meer mee dat je hem moet behandelen zoals je je eigen paard zou behandelen.
Niet dat het jouw paard is dat snapt hoop ik ieder kind.

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:15

Tigra_ schreef:
Ja maar je moet het niet te letterlijk nemen. Iedereen weet dat het gewoon niet zo is als puntje bij paaltje komt. De eigenaar zegt echt niet bij een meningsverschil neem JOUW paard maar mee.

Tuurlijk niet, maar als de eigenaar het zegt mag je het toch ook zo beschouwen? Als je maar eerlijk blijft als iemand vraagt van he hoe zit dat precies met 'jou' paard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:18

VeraPopeye schreef:
Tigra_ schreef:
Ja maar je moet het niet te letterlijk nemen. Iedereen weet dat het gewoon niet zo is als puntje bij paaltje komt. De eigenaar zegt echt niet bij een meningsverschil neem JOUW paard maar mee.

Tuurlijk niet, maar als de eigenaar het zegt mag je het toch ook zo beschouwen? Als je maar eerlijk blijft als iemand vraagt van he hoe zit dat precies met 'jou' paard.


Je moet hem behandelen zoals je je eigen paard zou behandelen meer betekend het niet.

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:25

Hoe kun jij nou voor alle eigenaren weten wat die bedoelen met beschouw hem als je eigen paard? En ik neem aan dat je dat nou net wilt voorkomen, dat ze hem behandelen als eigen. Want dan mag immers ook de schaar er in.

Ik rijd een pony voor iemand die ik nog nooit ontmoet heb, regel alles met zijn kleindochter. Betaal er ook voor, betaal de paardenmasseur. Zeg vaak genoeg mijn pony, hij is dus eigelijk ook van de kleindochter en die zegt ook altijd'jouw pony ontsnapt.' :D Maar ik hou ten alle tijden in mijn achter hoofd dat hij niet op mijn naam staat, en het dus feitelijk niet mijn pony is. Maar gevoelsmatig komt het best redelijk in de buurt. Als ik mensen tegenkom zeg ik ook altijd van wie hij is, maar meer omdat het een klein dorp is en ik niet de stempel wil hebben dat ik lieg over van wie die is. Laatst kwam ik mijn tante tegen en toen was het ook van, is dit nou jouw pony? Ja dit is mijn pony. Ga echt niet overal precies uitleggen hoe het zit, heb ik niet eens zin in. Wel als ze er om vragen, en wel als ik weet dat ze geïntresseerd zijn hoe het precies zit. Praat ik met een meisje op school over de paarden is het gewoon pony, praat ik met iemand waar ik dieper op de pony inga leg ik het altijd uit. Ik vind ook nog is dat ik een onwijs gave kans heb voor wat ik betaal, dat mogen ze best weten.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:56

Ik doe er niet moeilijk over hoor. Het is nu eenmaal zo dat het niet meer is dan dat je hem moet behandelen zoals je eigenste tja of knippen ook geldt dat kan ik voor een eigenaar niet uitmaken. Maar 9 van de 10 x als er een meningsverschil komt kun je als verzorger vertrekken en krijg je het paard er niet zomaar bij dus je kan er weinig anders van maken. Dat je zegt mijn paard moet je zelf weten. Je moet er alleen niet meer van maken dan het is.


Ik verzorg al meer al 15 jaar voor een paar dezelfde paarden. Dan kan het wel voelen of ze van mij zijn maar dat is nu eenmaal niet zo. Als ik ruzie krijg met de eigenaar is het gewoon vertrekken. Ondanks dat ik de paarden bijna net zo lang ken als haar en sommige net zo lang als haar. Ik kan wel doen of het m'n eigenste zijn maar het zegt verder helemaal niets.

Woopy_x

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-02-13

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:48

nee klopt ze bedoelen er vaak mee behandel het paard zoals je je eigenpaard zou behandelen
ik zeg ook wel eens van ik ga naar mn paardjes , maar iedereen weet wel dat het mijn verzorgpaardjes zijn

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:51

Oeps, ik zeg ook dat mijn verzorgpony eigen pony is tegen toeristen :+.
Maar zo behandel ik haar ook, en zo mag ik haar ook behandelen.
Vroeger deed ik alles in overleg, totdat zij zeiden dat als ik op buitenrit ga ik het niet meer hoef te zeggen, en zolang ik haar manen en staart niet te kort maak, mag ik ze wel bijpunten.
Maar ik verzorg er ook al 6 jaar, en ben samen met mijn vriend de enige die er wat mee doet (eigenaar voert dan :+).


Ik mag er ook werkelijk alles mee, mocht op wedstrijd, naar buiten, naar les, echt alles.

Maar ik ben van mening dat de eigenaren het zelf moeten zeggen, verzorgers mogen er niet van uit gaan dat het hun eigen pony is

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:58

Tigra_ schreef:
Je moet hem behandelen zoals je je eigen paard zou behandelen meer betekend het niet.


Dat is nou juist het vervelende. Als iemand zegt "je kunt het paard beschouwen als je eigen" dan bedoelt 'ie dus eigenlijk iets heel anders. Zeg het dan niet als je het niet bedoelt, denk ik dan... dan krijg je dit soort irritaties ook niet.

Hutcherson

Berichten: 7383
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:52

Ik merk het ook wel hoor..
ik heb zelf 2 verzorgpaarden en de eigenaar zegt ook rustig: 'jouw paarden' tegen me haha..
maar ik heb zelf steeds in mn achterhoofd dat ze dus niet van mij zijn maar dat we wel dikke vriendjes zijn.

Nu wonen er om stal heen nogal wat pennymeisjes die kwijlen naar de paarden in de bak/wei en die al meerdere keren bij de eigenaresse zijn geweest om te vragen of ze voor haar 'pony's' mochten zorgen. Elke keer werden ze afgewezen want deze paarden zijn niet voor meisjes van 13 geschikt(merrie heeft n aardige handleiding en ruin is nog niet ingereden)..
Vervolgens zie ik ze telkens langsrijden en kijken. Ik heb ze ook wel eens horen praten dat ze langs de weg stonden met een vriendinnetje en tegen het vriendinnetje zeiden: ja die daar staat rijd ik regelmatig en daar rijd ik ook mee buiten. terwijl ze dan op de onbeleerde ruin wijzen.. Dat vind ik echt heel erg sneu. het is gewoon een wedstrijd.

SaschaTiviox
Berichten: 24
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:22

Ja ik zou dat ook niet goedkeuren. Maar ja sommige mensen vinden dat normaal blijkbaar... Ik zou ook geen verzorgster willen hebben die zomaar dingen deed die ik niet wou. Dan zou ik d'r meteen weg laten gaan haha

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:29

Tja dan heb je zelf waarschijnlijk geen goede afspraken gemaakt met je verzorgster.
De grenzen zijn niet duidelijk en dan kan er zo iets gebeuren.

Mocht je je daar zo aan storen; neem geen verzorgster ;)
Heb je er 1 nodig; maak duidelijke afspraken, desnoods op papier en in overleg
met ouders. Houden de verzorgsters zich er niet aan dan de samenwerking
beëindigen.

En waarom zou je je zo storen aan het 'penny' gedrag.. Het zijn kinderen!
Natuurlijk is het stoer om te vertellen dat je op een hengst of een paard rijdt die zogenaamd
alleen door jou bereden kan worden. Dat zijn kinderen. Prachtige fantasieën waar ze in
principe niemand kwaad mee doen.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:33

Je hebt gelijk hoor, kinderen worden steeds minder opgevoed, maaaaar. Ze zijn niet allemaal zo!!!

Inderdaad een paar fantasien waar verder niemand slechter van word, maar wij hebben ook een super verzorgster die juist heel netjes, verantwoordelijk en lief is. En alles vraagt (terwijl ze van mij juist mag beschouwen als eigen op de dagen dat ze er is ;-)) dus ;-)

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:43

Ik geloof ook niet dat dat iets is van deze generatie. Dat was in mijn tijd ook het geval. En ik ben ruim 10 jaar ouder dan TS. Je lerest het inderdaad heel vaak, maar zal daar het vcerschil dan ook niet inzitten? Vroeger wist je het heus wel van die paar opscheppers in de beurt maar hier op bokt zie je tientallen opscheppertjes verspreid door heel Nederland hun verhaal doen.

Ik vind het overigens prima als mijn bijrijdster foto-tjes zet op haar fb met daarbij commentaar als 'm'n grote liefde', of 'mijn knappe pony'. Zo mag ze hem ook noemen. (ondertussen weten zij, ik en de mensen op stal best hoe het zit. Ik ben blij dat ze haar ook als eigen beschouwd, ze is in ieder geval stapeldol op dat beestje.

Maar als een paar losgeslagen basisschool kinderen ongevraagd bijdehand komen doen zou ik er net als TS ook snel klaar mee zijn.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:34

... Brutale 'verzorger' meldt zich :o Ik ben ooit eens met een toenmalig vriendinnetje het weiland in gekropen van twee wildvreemde pony's, om ze te pakken en te gaan poetsen met onze eigen poetsspullen. Dat meisje en ik waren een jaar of 11 denk ik, en we waren al een tijdje op zoek naar een leuke verzorgpony in de buurt. We konden eigenlijk niets vinden maar zij had deze pony's al eens eerder verzorgd met iemand, dus haar vader zou de eigenaar later bellen en wij gingen er naartoe in de veronderstelling dat het wel zou mogen en we maar alvast gingen 'kennismaken'.
Totdat de eigenaar het erf op reed... Hij was er duidelijk niet blij mee maar bleef evengoed erg vriendelijk. Daarna zijn we gauw weggegaan, we hadden het wel begrepen! We hadden niet meer gedaan dan poetsen, maar we waren wel erg brutaal bezig denk ik dan achteraf.

Voor de rest wel normaal gedaan. Toen we later twee leuke pony's hadden gevonden, zorgden we er ook voor dat we altijd toestemming van de eigenaar hadden. We mochten heel veel dingen wel zelf doen maar als hij het niet had gezegd, iets niet zeker was of het niet mocht, deden we het eigenlijk ook niet.

Helaas komen andere rare verhalen hier me best wel bekend voor. Zo kreeg ik een keer een pony aangeboden om te verzorgen, terwijl achteraf die pony helemaal niet van dat meisje bleek te zijn en de eigenaar dat niet wilde. Mensen die stallen in glipten van eigen paarden, zonder toestemming. Ook iemand die vriendinnetjes meenam naar een verzorgpony terwijl dat helemaal niet mocht. Het is ook niet iets wat ik nu zou doen, bah, je moet het niet bij je paard willen. Heb wel geleerd van die eerste keer! Jammer dat sommigen dat dus niet doen -O-