'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:16

ik vind dat er ook wel verschil zit in zeggen dat het je eigen is en je gedragen alsof het je eigen is ( < en dan doel ik op dingen doen zonder toestemming)

Anoniem

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:40

Er zit ook een verschil tussen iedereen overtuigen dat het JOUW paard is, of gewoon mijn paard zeggen. Als mensen dan vragen oh heb je een paard dan zeg ik wel ja een verzorgpaard.

Anoniem

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:41

precies dat ja :)

_Naomi

Berichten: 68
Geregistreerd: 06-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:56

'Vroeger' waren ze ook al zo brutaal hoor! Het worden er alleen steeds meer :+
Bij mijn verzorgpony vroeger heb ik ook wel eens meegemaakt dat een meisje aan mij vroeg of ik die volgende dag even haar pony wilde borstelen en wandelen, want zij kon niet. Prima, dus ik met die pony wandelen hoor ik ineens; He! Wat ben jij met mijn pony aan het doen! Was dus niet van haar en sterker nog, ze verzorgde hem niet eens.. Eigenaresse kende het hele meisje niet..

Mijn huidige verzorgpaard staat tegenover een manege, dus dat is helemaal grote lol :')
Nog niks raars gebeurd gelukkig, maar ze staan het paard wel elke dag op te wachten bij de wei en bij de stal.

En ach, ik zeg ook wel eens 'die van mij...' , maar als mensen dan vragen of ik een eigen paard heb zal ik nooit doen alsof ze van mij is. En ik doe ook absoluut nooit iets zonder overleg! Ik weet wat ik mag en wil ik daarvan af wijken vraag ik dit eerst. Vind het echt van de zotte dat mensen zo doen. Ik zou dit niet bij mijn eigen paard willen, dus doe ik dat ook niet bij die van een ander!

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:23

:oo Dat is echt wel lef hebben als je je verzorgpony je eigen pony noemt en zo behandeld!
Ik zou nooit dingen doen waarvan ik weet dat het niet mag.

Het erge voor de normale verzorgers is dat dit soort gekke kinderen ervoor zorgen dat iedereen een slecht beeld krijgt van verzorgers. Waardoor het erg moeilijk is om een verzorgpony te vinden..
Ik heb wel een plek ik de paarden mag verzorgen gelukkig!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:32

Auw!!! Lelijke verhalen zeg! Ik ben nu 23, maar van kind af aan altijd bij wat boeren hier in de buurt pony gereden elke keer dat ik kwam sprak ik af, of besprak alles ik daar was! Mocht meestal wel alles, maar elke keer als ik ging wandelen of buiten ging rijden liet ik het weten! Als ik bij de boer kwam en hij was niet thuis, dan ging ik alleen even in de wei poetsen of aaien!

Brrr kinderen van tegenwoordig zijn sowieso mondiger dan eerst lijkt het! De meeste dan!

Kind mag blij zijn dat ze wat te poetsen hebben op die leeftijd! :)

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:47

loez schreef:
Auw!!! Lelijke verhalen zeg! Ik ben nu 23, maar van kind af aan altijd bij wat boeren hier in de buurt pony gereden elke keer dat ik kwam sprak ik af, of besprak alles ik daar was! Mocht meestal wel alles, maar elke keer als ik ging wandelen of buiten ging rijden liet ik het weten! Als ik bij de boer kwam en hij was niet thuis, dan ging ik alleen even in de wei poetsen of aaien!

Brrr kinderen van tegenwoordig zijn sowieso mondiger dan eerst lijkt het! De meeste dan!

Kind mag blij zijn dat ze wat te poetsen hebben op die leeftijd! :)

Ach dat is eigenlijk best lief dat je altijd alles gevraagd hebt :)
Dat heb ik in het begin natuurlijk ook gedaan, maar in 3 verschillende scenario's is me verteld dat (nadat ze hebben gezien hoe ik met ze omging buiten) ik het niet meer hoefde te vragen als ik met de pony's/het paard naar buiten wilde.
Ik doe wel altijd alles hoe me verteld is hoe ik het moet doen, uit respect voor de eigenaren uiteraard. Als ik iets nieuws wil doen, zorg ik ervoor dat ik het vraag. Stel je voor dat je opeens iets tegenkomt waar je niets vanaf wist!

_Naomi schreef:
Bij mijn verzorgpony vroeger heb ik ook wel eens meegemaakt dat een meisje aan mij vroeg of ik die volgende dag even haar pony wilde borstelen en wandelen, want zij kon niet. Prima, dus ik met die pony wandelen hoor ik ineens; He! Wat ben jij met mijn pony aan het doen! Was dus niet van haar en sterker nog, ze verzorgde hem niet eens.. Eigenaresse kende het hele meisje niet..

Ik hoop dat het niet erg is dat ik hier even om moest lachen, gelukkig (lijkt mij) was de eigenaresse begrijpelijk naar jou kant toe. Het is behoorlijk idioot dat dat meisje zich zo gedragen heeft, maar er zit wel humor in achteraf gezien. :)

LoesjeDenice

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-02-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:05

Nou we hebben hier een bijrijdster gehad voor Lizzie, schafte allemaal stuff aan voor Liz, kregen we achteraf te horen: 'Ja ik krijg nog zoveel van jullie he'. Wieber toch een end op, we hebben de opdracht niet eens gegeven dat die spullen aangeschaft moesten worden!

_Naomi

Berichten: 68
Geregistreerd: 06-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:12

Maanoogje schreef:
Ik hoop dat het niet erg is dat ik hier even om moest lachen, gelukkig (lijkt mij) was de eigenaresse begrijpelijk naar jou kant toe. Het is behoorlijk idioot dat dat meisje zich zo gedragen heeft, maar er zit wel humor in achteraf gezien. :)


Nou, ze was behoorlijk kwaad! Begrijpelijk natuurlijk, maar ik moest haar er echt van overtuigen dat ik echt niet wist dat de pony van haar was en dat ik dat meisje niet had verzonnen..
Nu achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor :')

LoesjeDenice

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:15

_Naomi schreef:
Maanoogje schreef:
Ik hoop dat het niet erg is dat ik hier even om moest lachen, gelukkig (lijkt mij) was de eigenaresse begrijpelijk naar jou kant toe. Het is behoorlijk idioot dat dat meisje zich zo gedragen heeft, maar er zit wel humor in achteraf gezien. :)


Nou, ze was behoorlijk kwaad! Begrijpelijk natuurlijk, maar ik moest haar er echt van overtuigen dat ik echt niet wist dat de pony van haar was en dat ik dat meisje niet had verzonnen..
Nu achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor :')


Sjee zeg dat is wel ernstig, lastig he, iemand overtuigen als je ook daadwerkelijk ECHT gelijk hebt, en diegene gelooft je niet? Vreselijk irritant vind ik het, hahaha 8)7

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:18

Ik noem onze Lies wel onze Lies of mijn pony.
Op mijn 13e ben ik daar terecht gekomen en heb de dagelijkse verzorging op me genomen. Dat was de afspraak ook. Inmiddels is dat zo'n 11 jaar geleden en nu ik in het buitenland woon doen mijn moeder en zusje er alles.
We zijn op vakantie geweest, dierenarts halen we erbij, tandarts, hoefsmid, voer, alle nodige spullen.
Als wij niet komen wordt ze gevoerd maar verder gebeurt er niets.

De lieve man hebben we ook wel heel erg mee geboft, die zegt ook wel eens "nou eh het is jouw paard hoor, kijk maar wat je doet". De familie Lies is ook wel gewoon een beetje onze familie.

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:40

Ik heb sinds 22-11-13 een verzorgfjord werd niks mee gedaan maar ik mocht er wel veel mee ja tuurlijk de 1ste keer is de eigenaar erbij geweest en ook waneer voor het eerst een vriendin van me kwam doe helpt me nu bijna dagelijks maar door haar boek ik vooruitgang dus die eigenaar en ik bellen soms voor als ik nii kan of ik wil hem even bijpraten . Maar bijv. Een poosje terug had ik effe gevraagt of ik buiten uitmocht stappen dus ik dt vragen :hij had zijn twijfel en liever niet dus heb ik het er bij gelaten en ik koop ook af en toe spulletjes voor knollie en ja tuurlijk noem ik haar soms mijn knollie maar nooit met de bedoeling van ze is van mij . Want de eigenaar geeft zelf ook hints van je mag der beschouwen als je eigen pony BESCHOUWEN en ik overleg nieuwe dingen netjes en niks ouderlijk toezicht hij vertrouwt me met zijn pony en daar ben ik blij om dus probeer ik het zo goed en vaak mogelijk te komen zou paardje nooit expres pijn doen ik zoek ook bijv. Dingen om te weten speciaal voor der op en ik ben een "eerlijke ruiter" dat betekent voor wie het nog nii wist: een ruiter die zijn fouten toegeeft en kijkt bij fouten ook naar zich zelf "

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:48

Lisitano schreef:
Ik noem onze Lies wel onze Lies of mijn pony.
Op mijn 13e ben ik daar terecht gekomen en heb de dagelijkse verzorging op me genomen. Dat was de afspraak ook. Inmiddels is dat zo'n 11 jaar geleden en nu ik in het buitenland woon doen mijn moeder en zusje er alles.
We zijn op vakantie geweest, dierenarts halen we erbij, tandarts, hoefsmid, voer, alle nodige spullen.
Als wij niet komen wordt ze gevoerd maar verder gebeurt er niets.

De lieve man hebben we ook wel heel erg mee geboft, die zegt ook wel eens "nou eh het is jouw paard hoor, kijk maar wat je doet". De familie Lies is ook wel gewoon een beetje onze familie.

Dat klinkt echt heerlijk! Trouwens klinkt het ook meer als jou paard dan het paard van de beste man, afgezien het feit dat hij het laatste woord zou hebben als hij dat wilde en de papieren bij hem thuis heeft liggen natuurlijk. :Y)

_Naomi schreef:
Nou, ze was behoorlijk kwaad! Begrijpelijk natuurlijk, maar ik moest haar er echt van overtuigen dat ik echt niet wist dat de pony van haar was en dat ik dat meisje niet had verzonnen..
Nu achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor :')

Haha dat kan ik me zeker wel voorstellen ja! Ik heb me wel eens voorgesteld hoe ik zou reageren als ik een paard/pony had en er stonden ineens onbekenden mensen *kuchmeisjeskuch* in mij wei, lijkt er behoorlijk op. :+

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:07

zelf ook niet al te beste ervaringen met verzorgertjes. Ik stond eerst bij een vrouw die een eigen weiland had met 6 andere paarden (van haar) en daar mocht mijn tinker bij staan. Maar zij werd zwanger en ik zou een studie gaan volgen. Dus hadden we een paar 13 jarige pennys gevonden. Maar die kwamen alleen om te rijden (poep scheppen ontliepen ze steeds) en als we er niet waren dan vertrouwde ik ze niet want als ik soms na school aan kwam dan liepen die kinderen daar tussen de zadels enzo te rommelen! :S Uiteindelijk die kinderen zo snel mogelijk de deur gewezen :')
nu sta ik bij een boerderij met nog 2 andere mensen. En mijn moeder had een collega en daar de dochter ervan wilde graag een verzorg paard. Ik had het liever niet meer maar toch maar ja gezegd. Ik heb een paar weken lang iedere keer met haar mee gelopen. ze mocht rijden ( moeder zei dat ze al 4 jaar op paardrijden zat) (was niet te merken) ik bleef er veel bij. Ze hielp netjes met de stallen. Maar toch durfde ik haar niet alleen te laten omdat ik weet hoe mijn tinker soms kan doen.... ;) maar ze had haar foto op facebook veranderd naar een foto met jolly en daar stond bij: mijn liefste jolly. Ze is nog een paar keer geweest maar vond haar toch te onervaren om met mijn tinker alleen te werk te gaan. Ze liep ook vaak met dr moeder en anderen in de weide om haar pony te showen.. ook daar was ik niet blij mee. Ik ben zelf dan wel 17 jaar maar toch ben ik nu wel uitgekeken op verzorgertjes ;P

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:48

Ik hoefde in feite ook niet perse te laten weten wat ik ging doen, maar mijn ouders peperde in, als je gaat wandelen of buitenrijden, laat weten waar je heen gaat! Als er wat zou gebeuren, dat ze ongeveer wisten waar ik zou kunnen zijn! Als ik eraf zou vallen en pony rent naar huis.... Waar ga je dan zoeken als je geen idee hebt waar ze kan zijn :)

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:16

Sterker nog, papieren liggen bij ons :))
We betrekken hem wel overal bij zodat hij weet wat er gaande is. Het is echt zijn meisje.
De man is dolblij dat hij dankzij ons zijn pony kan houden en komt voor het slapen gaan een boterham en een kus op de neus brengen.
Ik geloof dat we in onze handjes mogen knijpen met Lies and family :j

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:19

Lisitano schreef:
Sterker nog, papieren liggen bij ons :))
We betrekken hem wel overal bij zodat hij weet wat er gaande is. Het is echt zijn meisje.
De man is dolblij dat hij dankzij ons zijn pony kan houden en komt voor het slapen gaan een boterham en een kus op de neus brengen.
Ik geloof dat we in onze handjes mogen knijpen met Lies and family :j

Ach dat is wel heel lief zeg! :)
En inderdaad, je kunt jezelf geluk prijzen met zo'n lieve eigenaar en pony. :j

xMinimiltonx
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:30

Nou ik ben 10 en heb een eigenpony maar ik heb ook best veel rijervaring maar ik heb zoiets meegemaakt ik ging met mijn pony lopen (Niemand was verzorgmeisje ofzz) en dan kwamen der een groepmeisjes naar mij toe en dan zeiden ze": Die pony is niet van jou die is van mijn vriendin. ik zei daar op terug dat ze maar eens goed moesten luisteren en dat zij van mij is en ik zei ook nog Moet ik het paspoort laten zien. Maar het bleek ook dat dat meisje zomaar was gaan rijden met mijn pony dus ik heb dat meisje aangesproken

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:50

xMinimiltonx schreef:
Nou ik ben 10 en heb een eigenpony maar ik heb ook best veel rijervaring maar ik heb zoiets meegemaakt ik ging met mijn pony lopen (Niemand was verzorgmeisje ofzz) en dan kwamen der een groepmeisjes naar mij toe en dan zeiden ze": Die pony is niet van jou die is van mijn vriendin. ik zei daar op terug dat ze maar eens goed moesten luisteren en dat zij van mij is en ik zei ook nog Moet ik het paspoort laten zien. Maar het bleek ook dat dat meisje zomaar was gaan rijden met mijn pony dus ik heb dat meisje aangesproken


jaahh heb ik ook een x gehad! meisje kende ik wel en had ook een eigen pony! kom ik bij de wei van mijn pony, zit zij erop zonder tuig (alleen met halster, dat deed ik ook weleens dus de pony kon dat ;) ) Meisje was een stukje jonger dan mij maar toen ik vroeg wat ze aan het doen was kwam zij mij even vertellen dat als wij hooi mochten lenen bij haar oom(?, was ergens familie van dr) dat zij dan wel even van de pony mocht meegenieten.. Jaa dus, die oom mocht ze houden maar die pony was toch echt van mij. Zo kwaadaardig dat ik ben heeft ze de eeh.. grond van dichtbij gezien :+

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:40

Arinazazoe wat bedoel je met de grond van dichtbij gezien?

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:44

Ik denk dat ze heeft gezorgd dat ze er af is gevallen ofz iets in die trant.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:19

Dat snap ik :) bedoelde inderdaad meer wat ze dan gedaan heeft.

En dan meer in de zin dat we allemaal een mond gekregen hebben om te praten, ook om duidelijk aan te geven als je iets niet wilt hebben.

Om er dan voor te zorgen dat iemand van een pony of paard valt vind ik een beetje sneu. Of het hard gegaan is of niet, ik vind zoiets persoonlijk niet kunnen.

Wij zitten zelf in de racerij met auto's, als ik dan iets zie wat me niet bevalt schop ik ook geen deuk in die auto, steek geen banden lek of wat dan ook.

Zulke dingen zijn mondeling handig op te lossen.

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:04

ow wat komt mij dit bekend voor!!
zoiets heb ik ook 2 x meegemaakt!

ik noem geen namen maar r zitten hier ook mensen op die bij hun profiel hebben staan dit is mijn paardje *naam* maar ik weet van hun dat het hun paard niet is. ze doen alsof ze n paard hebben maar het is hun verzorg paard.

maar wel leuk voor hun dat ze een verzorg paard hebben, maar zeg dat dan ook;) ga niet acteren alsof het je eigen paard is.

en mensen die zeggen dat ze een eigen paard hebben enzo terwijl ze het gewoon over mijn paard hebben. of over n paard van iemand anders. maarja hun kunnen geen foto's laten zien omdat ze geen foto's van hun "eigen"paard hebben en bla bla( als ze dat zeggen is t toch ook al verdacht)
x

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:10

Ik typ soms wel perongeluk alsof het mijn pony is maar dat gaat vanzelf denk ik. Ik beschouw haar in ieder geval niet als eigen ondanks dat ik er alles mee mag.
Die meiden die ook echt durven te gaan knippen et cetera terwijl ze de eigenaren niet eens kennen vind ik ook van de zotte. Dan ben je toch wel heel erg koekkoek of niet. :\
Qua verzorgers vind ik het niet terecht dat deze vaak allemaal over een kam worden geschoren. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik echt wel een goede verzorger ben. Ik laat het altijd weten als ik iets ga doen, als ik iets niet zeker weet vraag ik het, ga netjes met spullen en de pony om, als ik iets niet mag doe ik het niet. In pricipe hoef ik ook alleen de lusten te dragen want uitmesten en zo is helemaal geen must voor hun maar ik bied me vaak zat vrijwillig aan om mee te helpen met de stal, de wei of andere grote klusjes. Je moet het maar net treffen met een verzorger denk ik. Ook qua leeftijd want ik ken volwassenen die zich als tienjarige gedragen en jongere meisjes die zich prima gedragen.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:21

Tja ik heb op mijn vorige stal een meisje gehad die ik niet dichtbij moest laten en vrijheid moest geven want mijn gevoel zij gewoon dat er iets niet klopte.
En dat klopte ook want op Horwse deed ze alsof pim van haar was enz.
En dat was erg jammer want daarom kreeg ik ook een argwanend gevoel bij het meisje dat het juist allemaal goed probeerde te doen bij pim.
En alles wou doen, nu ben ik daar wel weg maar hoor ik nog weleens van dat leuke meisje dat ze zegt dat pim van haar was en aan mij verkocht heeft en dat soort vage dingen.