'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMinimiltonx
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:57

arinazazoe11 schreef:
xMinimiltonx schreef:
Nou ik ben 10 en heb een eigenpony maar ik heb ook best veel rijervaring maar ik heb zoiets meegemaakt ik ging met mijn pony lopen (Niemand was verzorgmeisje ofzz) en dan kwamen der een groepmeisjes naar mij toe en dan zeiden ze": Die pony is niet van jou die is van mijn vriendin. ik zei daar op terug dat ze maar eens goed moesten luisteren en dat zij van mij is en ik zei ook nog Moet ik het paspoort laten zien. Maar het bleek ook dat dat meisje zomaar was gaan rijden met mijn pony dus ik heb dat meisje aangesproken


jaahh heb ik ook een x gehad! meisje kende ik wel en had ook een eigen pony! kom ik bij de wei van mijn pony, zit zij erop zonder tuig (alleen met halster, dat deed ik ook weleens dus de pony kon dat ;) ) Meisje was een stukje jonger dan mij maar toen ik vroeg wat ze aan het doen was kwam zij mij even vertellen dat als wij hooi mochten lenen bij haar oom(?, was ergens familie van dr) dat zij dan wel even van de pony mocht meegenieten.. Jaa dus, die oom mocht ze houden maar die pony was toch echt van mij. Zo kwaadaardig dat ik ben heeft ze de eeh.. grond van dichtbij gezien :+


Ik kende dat meisje helemaal niet had haar eigenlijk nog nooit echt gezien maar dat meisje heeft de stal van mijn zus haar paard ook nog even van dichtbij gezien :D
Maar dat is ook echt heel iri

xMinimiltonx
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:00

lrtj_ schreef:
Tja ik heb op mijn vorige stal een meisje gehad die ik niet dichtbij moest laten en vrijheid moest geven want mijn gevoel zij gewoon dat er iets niet klopte.
En dat klopte ook want op Horwse deed ze alsof pim van haar was enz.
En dat was erg jammer want daarom kreeg ik ook een argwanend gevoel bij het meisje dat het juist allemaal goed probeerde te doen bij pim.
En alles wou doen, nu ben ik daar wel weg maar hoor ik nog weleens van dat leuke meisje dat ze zegt dat pim van haar was en aan mij verkocht heeft en dat soort vage dingen.



O dat is echt erg

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:30

xMinimiltonx schreef:
lrtj_ schreef:
Tja ik heb op mijn vorige stal een meisje gehad die ik niet dichtbij moest laten en vrijheid moest geven want mijn gevoel zij gewoon dat er iets niet klopte.
En dat klopte ook want op Horwse deed ze alsof pim van haar was enz.
En dat was erg jammer want daarom kreeg ik ook een argwanend gevoel bij het meisje dat het juist allemaal goed probeerde te doen bij pim.
En alles wou doen, nu ben ik daar wel weg maar hoor ik nog weleens van dat leuke meisje dat ze zegt dat pim van haar was en aan mij verkocht heeft en dat soort vage dingen.



O dat is echt erg


Jaa klopt vond het ook heel raar want zoiets zeg je niet....

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:47

loez schreef:
Dat snap ik :) bedoelde inderdaad meer wat ze dan gedaan heeft.

En dan meer in de zin dat we allemaal een mond gekregen hebben om te praten, ook om duidelijk aan te geven als je iets niet wilt hebben.

Om er dan voor te zorgen dat iemand van een pony of paard valt vind ik een beetje sneu. Of het hard gegaan is of niet, ik vind zoiets persoonlijk niet kunnen.

Wij zitten zelf in de racerij met auto's, als ik dan iets zie wat me niet bevalt schop ik ook geen deuk in die auto, steek geen banden lek of wat dan ook.

Zulke dingen zijn mondeling handig op te lossen.


nee is beetje lang verhaal :D had geen tijd om het te typen. Maar in het kort: ze rende weg en struikelde daarbij over het stroomdraad dat aanstond := auw.. was heel vaag. Niet echt te beschrijven. Er gebeurde teveel om het te volgen :o

myk_en_shant

Berichten: 3272
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:09

Dan zeg ik " karma is a bitch" }> }:)

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:20

Hihi mag jou wel myk_en_shant

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:46

Hier komen mijn verzorgstertjes altijd in overleg met de ouders en ook met de ouders en ook alleen als ik er zelf ben :)

Ze mogen ook alleen doen wat ik zeg en als ik erbij ben en daar houden ze zich prima aan :)

Ze komen dan ook wel helemaal uit Amsterdam terwijl mijn pony in Utrecht staat dus het moet ook zeker in overleg! ben ontzettend blij met ze :D

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:35

Bommeltje_ schreef:
Hier komen mijn verzorgstertjes altijd in overleg met de ouders en ook met de ouders en ook alleen als ik er zelf ben :)

Ze mogen ook alleen doen wat ik zeg en als ik erbij ben en daar houden ze zich prima aan :)

Ze komen dan ook wel helemaal uit Amsterdam terwijl mijn pony in Utrecht staat dus het moet ook zeker in overleg! ben ontzettend blij met ze :D

Wauw, dat is een heel end! Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zo ver gaat voor pony's, dan moeten ze er dus ook wel veel voor overhebben! Ik zou zeker erg blij zijn met ze! :D

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:44

Ja ben ik ook echt heel erg :D en die ouders die ze iedere keer brengen en dan ook er bij kijken enzo :)

En ze bieden zelfs nog aan om te mesten en ze poetsen en als ze een keer niet kunnen rijden vinden ze een half uurtje grondwerken helemaal leuk :D dus ja ik ben ontzettend blij met dat soort meisjes :D

Wisdem
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-10-12

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:56

Tja vind dat er soms in dit topic wel erg negatief gedacht wordt over bijrijdsters/verzorgers. In het geval van Ts en andere snap ik het wel en moet er niet aan denken dat mijn dochter van 14 zo zou zijn. Dat het aan de opvoeding is vind ik ook ook wel erg krom door de bocht. Dat kinderen soms zo reageren wil nog helemaal niet zeggen dat ouders ook zo zijn of ze ook opvoeden. Vaak zijn ze thuis heel anders dan bijv op school of stal.
En ach zo heel erg is het toch niet als ze zeggen " het is mijn eigen pony". Jullie weten beter. Dat ze er naar gaan handelen of ruzie krijgen ok dat is wat anders.
Wij moeder en dochter zijn bijrijders op een pensionstal. Wij hebben een d-pony die we als "eigen" beschouwen en dus ook zo naar handelen. Mijn dochter heeft sinds kort een paard die ze bijrijdt ivm met zwangerschap. Maar als ze aan ons vragen is Daisy jullie eigen pony zeggen we rustig in praktijk wel maar op papier niet. Bij ons op stal zijn er veel meiden van mijn dochters leeftijd die allemaal aan het bijrijden zijn. Gaat in goed overleg en zie nooit geen gekke dingen gebeuren. Dus ja het kan ook anders hoor.

Izabelle

Berichten: 248
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:03

Meeeh, niet helemaal mee eens TS.
Mocht het nou zo zijn dat je niet door de eigenaar bent uitgenodigd om als verzorgster te komen en ze zien ze dan als "eigen" pony vind ik dat wel to much. Ik ben jaren verzorgster geweest noemde hem ook altijd mijn pony maar ik vroeg wel altijd alles netjes en hoeld me aan de regel, dingen als manen knippen ect dacht ik niet eens aan. Inmiddels staat de pony voor de helft op mijn naam en nu nog overleg ik alles en vraag ik alles, ik vind inderdaad dat er ontzettend negatief naar bijrijdster/verzorgster wordt gekeken in dit topic :n

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:07

mijn probleem is juist dat als ik een verzorgpony heb niets durf omdat ik bang ben dat de eigenaren het niet goed vinden :') precies het tegenovergestelde dus, is ook niet erg handig voor mij en de eigenaren. ik ben toch maar begonnen met een eigen pony, dan hoef ik me ook niet druk te maken over wat goed en fout is hahaha.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:20

Bang om het fout te doen heb ik ook! Maar eigenaresse en ik zijn eigenlijk heel makkelijk na elkaar! Zij laat me juist alles zien en legt altijd alles heel fijn uit! En als ik vragen heb of iets niet zeker weet dan vraag ik het gewoon! Vragende mensen kunnen geholpen worden. :)

EmeseS
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Klein dorpje;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:25

Ik verzorg zelf een pony, maar als ik bijv. wil gaan rijden bel ik altijd eerst even enzo. Ik ben indd ook best bang om iets fout te doen, het is niet je eigen pony...

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:02

Ik denk dat het ook aan de leeftijd van de verzorg(st)er ligt. ;) De droom van 'kleine' kinderen is toch een EIGEN pony te hebben. Als je dan een pony mag verzorgen dat niet op de manege staat, is dat wel erg speciaal. Niet gek dus dat kinderen 'mijn' pony zeggen en het als eigen beschouwen, maar er zijn grenzen én er bestaat opvoeding.

Helemaal goed als een verzorg(st)er zich verantwoordelijk voelt voor de pony en er erg gek mee is. Duidelijke afspraken zijn erg belangrijk, wat mag de verzorg(st)er wel en wat niet? Grenzen zijn super belangrijk en tsja, als een kind dat al niet in de opvoeding mee krijgt is het als eigenaar van het paard erg moeilijk deze toch te stellen én er voor te zorgen dat het kind zich er aan houdt.

Betrek vooral de ouders van het kind bij de regels en afspraken en wees duidelijk dat als de regels worden overtreden het exit is ... banketstaaf, ja. Maar je wilt toch het beste voor je paard én jezelf, je hebt de verzorg(st)er niet voor niets! ;)

denisesilver

Berichten: 2989
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:08

"Vroeger"hoor ik veel terug komen in op deze topic. Het probleem met vroeger is dat alleen de goede dingen onthouden worden, net als dat de muziek vroeger beter was. Er was vroeger ook slechte muziek maar niemand onthield het. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Bruce Springsteen en Queen, but just saying :)

Wij hadden op stal een meisje lopen dat twee maanden les had en een manegepony overnam (manege bij die pensionstal sloot), het was een ramp om met haar samen in de bak te zitten. Haar ouders keken ook nergens naar lieten haar broertje op zo'n fietsje door de stallen rijden _-:( . Pony heeft meerdere malen de neiging gehad om uit te halen (was bang van het getik van de balletjes aan de spaken) gelukkig waren ze na een tijd weg :)

Beetje off-topic maar ik wilde even mijn ei kwijt ; :P

CocoLulofs
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-01-14

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:26

Ik heb dit vaker gehoord maar het is ècht niet zo dat elke verzorger zo is!
ik heb zelf ook een verzorgpaard en na een maandje kreeg hij een tumor en ben er nog steeds 3 a 4 keer per week, verzorg de wond en ga mee naar de DA etc.

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:48

Ik zou ze dan niet meer in de buurt laten komen en ze duidelijk maken dat ze niet meer hoeven te komen.
Kan je niet iemand zoeken die bijvoorbeeld 18+ is?

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:58

Unicorn_xX schreef:
Ik zou ze dan niet meer in de buurt laten komen en ze duidelijk maken dat ze niet meer hoeven te komen.
Kan je niet iemand zoeken die bijvoorbeeld 18+ is?


Nou, het is toch wel vervelend voor andere verzorgers die wel verantwoordelijk zijn en zich gedragen, maar die geen 18+ zijn, het is dan erg lastig om een verzorgpony te vinden denk ik dan..

prugelpiet

Berichten: 12606
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:02

Chroosje schreef:
Unicorn_xX schreef:
Ik zou ze dan niet meer in de buurt laten komen en ze duidelijk maken dat ze niet meer hoeven te komen.
Kan je niet iemand zoeken die bijvoorbeeld 18+ is?


Nou, het is toch wel vervelend voor andere verzorgers die wel verantwoordelijk zijn en zich gedragen, maar die geen 18+ zijn, het is dan erg lastig om een verzorgpony te vinden denk ik dan..


Eingelijk wel, ik ben 13, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een paard zijn manen of staart af te knippen, spullen te gebruiken zonder toestemming, zomaar er op zitten terwijl we ze niet rijden, zomaar mee naar buiten slepen en dingen doen zonder toestemming.

xxxxxx2000
Berichten: 291
Geregistreerd: 07-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:04

Voor mij DE reden om nooit meer een verzorgster of wat er ook maar een beetje op lijkt in de buurt te laten!

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:06

prugelpiet schreef:
Chroosje schreef:

Nou, het is toch wel vervelend voor andere verzorgers die wel verantwoordelijk zijn en zich gedragen, maar die geen 18+ zijn, het is dan erg lastig om een verzorgpony te vinden denk ik dan..


Eingelijk wel, ik ben 13, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een paard zijn manen of staart af te knippen, spullen te gebruiken zonder toestemming, zomaar er op zitten terwijl we ze niet rijden, zomaar mee naar buiten slepen en dingen doen zonder toestemming.

Klopt, ik ben ook 13, maar ik denk er niet aan om in haar staart of manen te knippen hoor! Ben er veel te trots op hahaha. En ik vraag alles ook 3 keer voordat ik het werkelijk doe. Gelukkig mag ik heel veel met die pony, maar toch, ik vraag altijd alles als ik wat nieuws wil doen.

DianXX

Berichten: 806
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Luttelgeest

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:38

Ik twijfel om op zoek te gaan naar een verzorgster voor mijn paardje, maar ik ben dus bang voor het soort taferelen die hier allemaal genoemd worden.
Ik vind het moeilijk om anderen bij mijn paardje te vertrouwen en dat ze er verantwoordelijk mee om gaan. En niet gaan lopen zeggen dat het hun paard is etc. Want daar kan ik echt niet tegen.
En ook omdat ik bitloos rijd, en anders als ze op de manege doen vind ik het moeilijk. Omdat ik dan bang ben dat ze weer op hun 'eigen manier' gaan rijden als ik er niet ben, en dingen doen die ik niet wil hebben.

WorthTheWait

Berichten: 369
Geregistreerd: 08-08-13

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:07

Ik ben 14 (ja ik weet het, ook nog 'slechts een kind') en zocht een leuk verzorgstertje die mijn pony af en toe wilde rijden omdat ik eigenlijk te groot ben. Iemand op stal wist dus nog wel een leuk meisje, en zij ging in het begin alleen poetsen om kennis te maken. Zij werd dus na een paar keer telkens op stal gedumpt door haar moeder en kon ik daar geen kant op omdat ik oppas moest spelen.
Long story short: ik rijd m'n pony nu lekker zelf. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:51

WorthTheWait schreef:
Ik ben 14 (ja ik weet het, ook nog 'slechts een kind') en zocht een leuk verzorgstertje die mijn pony af en toe wilde rijden omdat ik eigenlijk te groot ben. Iemand op stal wist dus nog wel een leuk meisje, en zij ging in het begin alleen poetsen om kennis te maken. Zij werd dus na een paar keer telkens op stal gedumpt door haar moeder en kon ik daar geen kant op omdat ik oppas moest spelen.
Long story short: ik rijd m'n pony nu lekker zelf. :D


Terwijl je te groot bent rijdt je je pony zelf? Had dan liever oppas gespeeld..