'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:07

alice0cullen schreef:
Volgens mij ligt het niet altijd aan de kinderen maar ook aan de opvoeding die ze van huis uit krijgen. Vaak is respect ver te zoeken.

Ik heb mijn Friese merrie een aantal maand bij iemand in pension gehad die haar buurmeisjes wel eens haar eigen paard liet poetsen en doen en dan mochten ze eens in de zoveel tijd eens rijden onder toezicht.

Nou was het een paar maand later kwam ik op stal zag ik tot mijn grote schrik dat mijn paard zeiknat op stal stond met het zadel er nog op, wat bleek nou waren die meisjes komen poetsen en hebben ze gedacht we kunnen ook wel eens een ritje maken maar hebben mij zien aankomen lopen vanover de weg dus hebben ze gauw de benen genomen.

Woest was ik wat ze gedaan hebben geen idee maar ik heb drie kwartier met paardlief rond kunnen lopen alvorens ze wat gekalmeerd was. En drie weken later zaten ze er weer de pensionhouder toen vond dat ik me niet zo moest aanstellen paard zou er heus niet dood aan gaan als ze hem eens zouden pakken dus de volgende dag overgeplaatst naar een andere stal.

Dat zij nou niet wil weten wat er allemaal met de paarden wordt gedaan mij best maar laat mij er lekker buiten waar halen ze de brutaliteit vandaan.



Pensionhouder vond dus dat die het recht had om de meisjes toestemming te geven om met JOU paard te klooien? :+ heb je dan wel gezegd dat de hoefsmid en dierenarts kosten die eventueel volgde voor hem/haar waren.
Belachelijk joh, moet er niet aan denken dat onze pensionhouder zo doet, want dan is mn jonkie er niet goed aan toe..

Ibzzzzix
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:00

Dat heb ik al zo vaak gehoord, irriteerde me er altijd ontzettend aan maar nu laat ik het lekker gaan, als hun iedereen willen laten denken dat ze een eigen paard hebben moeten hun dat weten, zelf weet je beter. :9

nicaaxo

Berichten: 33
Geregistreerd: 19-01-14
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:54

ik heb dit ook mee gemaakt, al was het niet mijn pony. Ik deed hem 5 dagen in de week en in het weekend was ik dan bij me vader en dan deed de eigenaar hem. Soms kon zij niet en dan deed niemand hem wat op zich niet erg was omdat hij er wel voor een half uur stapmolen uit werd gehaald. Nu dachten manege kinderen dat hij een manege pony was geworden en hebben hem eruit gehaald om te wandelen en poetsen.(kinderen van 8 jaar) Gevolg : pony ontsnapte en werd opgebeld of ik voortaan op me verzorgpony wou letten :') even snel alles uitgelegd en kinderen kregen verbod bij de eigen paarden gang.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:37

Jeetje wat een verhalen...... Ik heb ook aparte dingen meegemaakt hoor, maar voor mij voelde dat nooit negatief. Kwam ik op stal om een lekker rondje buiten te doen was mijn paard foetsie. Had een vriendin meegenomen voor een rondje buiten. Ze verzorgde hem niet hoor ofzo. Ik moest er juist om lachen. Ben lekker naar huis gegaan en heb er een lekker gezellig dagje van gemaakt met mijn moeder hahaha. Mijn paard had het ook naar zijn zin dus prima hoor. Dat vond ik het belangrijkste!

Ook ik heb verzorgsters gehad die 'mijn paard' zeiden. Prima hoor, zeg wat je niet laten kan. Boeit me echt helemaal niet. Ik betaal de stalling en dat weet iedereen, dus lekker belangrijk.

Ik heb nu ook een bijrijdster voor mijn jonge paard. Een meisje van 20 die ik al jaren ken. We doen hem samen beleren. Ze heeft helemaal geen ervaring met jonge paarden. Maar dat vind ik niet erg. Ze is lief en zachtaardig, soms misschien te hahaha. Ik heb hier ook veel commentaar op gehad van bepaalde mensen. Maar ja mijn paardje doet het supergoed, en is gek op haar. Ze noemt hem ook mijn paard. Ik vind het best. Misschien is dat ergens wel zo. Ik heb geen regels ze mag bijna alles. Rijden doen we samen, voor de zekerheid. Als er een valt kan de ander 112 bellen zeg ik altijd hahaha. Het is toch een jong paard.
Pas geleden wilde ik hem even losgooien met een andere tinker. We hadden hem net samen gelongeerd en afgespoten. Ik trek m uit zijn box en loop richting bak. Zij zat met een drankje op het terras, en roept heeeee waar ga je met mijn paard naartoe! Dus ik gil hij gaat even los met shadow. Ok zegt ze. Mensen waren stil en vonden de situatie een beetje de omgekeerde wereld. Maar ik zie dat anders......na het drankje kwam ze namelijk gelijk achter me aan omdat ze wilde kijken hoe het ging. Interesse in haar verzorgpony, dat is toch normaal hahaha.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:53

Sharmila schreef:
Jeetje wat een verhalen...... Ik heb ook aparte dingen meegemaakt hoor, maar voor mij voelde dat nooit negatief. Kwam ik op stal om een lekker rondje buiten te doen was mijn paard foetsie. Had een vriendin meegenomen voor een rondje buiten. Ze verzorgde hem niet hoor ofzo. Ik moest er juist om lachen. Ben lekker naar huis gegaan en heb er een lekker gezellig dagje van gemaakt met mijn moeder hahaha. Mijn paard had het ook naar zijn zin dus prima hoor. Dat vond ik het belangrijkste!

Ook ik heb verzorgsters gehad die 'mijn paard' zeiden. Prima hoor, zeg wat je niet laten kan. Boeit me echt helemaal niet. Ik betaal de stalling en dat weet iedereen, dus lekker belangrijk.

Ik heb nu ook een bijrijdster voor mijn jonge paard. Een meisje van 20 die ik al jaren ken. We doen hem samen beleren. Ze heeft helemaal geen ervaring met jonge paarden. Maar dat vind ik niet erg. Ze is lief en zachtaardig, soms misschien te hahaha. Ik heb hier ook veel commentaar op gehad van bepaalde mensen. Maar ja mijn paardje doet het supergoed, en is gek op haar. Ze noemt hem ook mijn paard. Ik vind het best. Misschien is dat ergens wel zo. Ik heb geen regels ze mag bijna alles. Rijden doen we samen, voor de zekerheid. Als er een valt kan de ander 112 bellen zeg ik altijd hahaha. Het is toch een jong paard.
Pas geleden wilde ik hem even losgooien met een andere tinker. We hadden hem net samen gelongeerd en afgespoten. Ik trek m uit zijn box en loop richting bak. Zij zat met een drankje op het terras, en roept heeeee waar ga je met mijn paard naartoe! Dus ik gil hij gaat even los met shadow. Ok zegt ze. Mensen waren stil en vonden de situatie een beetje de omgekeerde wereld. Maar ik zie dat anders......na het drankje kwam ze namelijk gelijk achter me aan omdat ze wilde kijken hoe het ging. Interesse in haar verzorgpony, dat is toch normaal hahaha.



Dat eerste vind k wel een rare situatie.. je vriendin gaat weg.. zonder dat jij het weet, met jou paard? huh >;)

Interesse in een verzorgpony is ook niet mis, maar soms kan het net iets te ver gaan :j

DianXX

Berichten: 806
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:27

VivaByoux schreef:
Sharmila schreef:
Jeetje wat een verhalen...... Ik heb ook aparte dingen meegemaakt hoor, maar voor mij voelde dat nooit negatief. Kwam ik op stal om een lekker rondje buiten te doen was mijn paard foetsie. Had een vriendin meegenomen voor een rondje buiten. Ze verzorgde hem niet hoor ofzo. Ik moest er juist om lachen. Ben lekker naar huis gegaan en heb er een lekker gezellig dagje van gemaakt met mijn moeder hahaha. Mijn paard had het ook naar zijn zin dus prima hoor. Dat vond ik het belangrijkste!

Ook ik heb verzorgsters gehad die 'mijn paard' zeiden. Prima hoor, zeg wat je niet laten kan. Boeit me echt helemaal niet. Ik betaal de stalling en dat weet iedereen, dus lekker belangrijk.

Ik heb nu ook een bijrijdster voor mijn jonge paard. Een meisje van 20 die ik al jaren ken. We doen hem samen beleren. Ze heeft helemaal geen ervaring met jonge paarden. Maar dat vind ik niet erg. Ze is lief en zachtaardig, soms misschien te hahaha. Ik heb hier ook veel commentaar op gehad van bepaalde mensen. Maar ja mijn paardje doet het supergoed, en is gek op haar. Ze noemt hem ook mijn paard. Ik vind het best. Misschien is dat ergens wel zo. Ik heb geen regels ze mag bijna alles. Rijden doen we samen, voor de zekerheid. Als er een valt kan de ander 112 bellen zeg ik altijd hahaha. Het is toch een jong paard.
Pas geleden wilde ik hem even losgooien met een andere tinker. We hadden hem net samen gelongeerd en afgespoten. Ik trek m uit zijn box en loop richting bak. Zij zat met een drankje op het terras, en roept heeeee waar ga je met mijn paard naartoe! Dus ik gil hij gaat even los met shadow. Ok zegt ze. Mensen waren stil en vonden de situatie een beetje de omgekeerde wereld. Maar ik zie dat anders......na het drankje kwam ze namelijk gelijk achter me aan omdat ze wilde kijken hoe het ging. Interesse in haar verzorgpony, dat is toch normaal hahaha.



Dat eerste vind k wel een rare situatie.. je vriendin gaat weg.. zonder dat jij het weet, met jou paard? huh >;)

Interesse in een verzorgpony is ook niet mis, maar soms kan het net iets te ver gaan :j


Die vind ik inderdaad ook apart. :P

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:18

Ligt eraan wie het is ook natuurlijk. Het was een van mijn beste vriendinnen, die overigens geen eigen paard heeft.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:08

Sharmila schreef:
Ligt eraan wie het is ook natuurlijk. Het was een van mijn beste vriendinnen, die overigens geen eigen paard heeft.


Alsnog zonder toestemming? Het zou voor mij een reden zijn om de vriendschap te twijfelen of ze het misschien voor mijn paard doet. Maar ik twijfel momenteel aan al mijn vriendschappen... hmm

M0nstahr
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:16

Ik ben zelf verzorger maar heb ook een eigen pony (welke helaas verkocht moet worden). Zelf kom ik uit die generatie waar alles in overleg word gedaan en waar je niet zegt dat het 'mijn' paard is. Het is mijn verzorgpaard, ja... Heel erg hoe de kids van tegenwoordig dit doen..

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:28

Ik heb sinds kort een 'verzorgpaard' dankzei bokt. Maar tegen mensen die gewoon niet echt veel snappen van paarden zeg ik ook wel eens dat ik naar mijn paard ga. Als mensen er echt naar vragen of gewoon geintreseerd vragen waar ik rijd oid. zeg ik altijd gewoon iemand anders haar paard.

Maar ik moet er wle bij zeggen dat ik echt zo goed als alles mag met de paarden. Maar meestal is de eigenarresse erbij als ik iets ga doen. Niet om mij in het oog te houden maar gewoon omdat ze ook een vriendin is, en we dan vaak samen een buitenritje oid. gaan maken.

Ik betaal niets, alleen af en toe wat aan de hoefsmidt mee. En ik kan eigelijk weinig bedenken wat ik net met merrie mag. Begrijp dan wel dat ik 17 ben, vroeger eigen paarden heb gehad, en op hoog niveau heb gereden enzo. Dus als ik bijv. de manen knip, doe ik dat ook fatsoendelijk.

Verder denk ik kijkende naar mijn opleiding en werk etc. dat ik ook wel een bepaald verantwoordelijkheids gevoel heb.

Vroeger toen ik jonger was had ik ook hier en daar wat verzorgponytjes. En ik vind niet dat ik me ooit misdragen heb. Deed niets wat niet mocht, en vragen of iets mocht deed ik ook niet. Als het mocht had de eigenaar het zelf wel gezegd. Het enige wat ik deed was wat poetsen en soms rijden als de eigenaresse erbij was.


Maar ik snap je punt zeer goed. Ook als ik naar de manege kijk hier in de buurt worden die kids met de minuut brutaler..

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:07

Tja, ik noem mijn bijrijdpaardje ook wel eens voor het gemak mijn paardje. Typluiheid. Iedereen die mij en het paard kent weet hoe het zit, dat ik niet diegene ben die betaalt en meestal ook geen beslissingen neem. En dat ik het beestje nooit zal claimen whatsoever. Maar in het dagelijks gebruik zeg ook ik wel eens mijn toppertje, mijn kanjer of iets dergelijks. De eigenares vind dat ook prettig, want zolang ik haar paard als de mijne behandel doe ik zeker niets wat zij niet wil.

Ik heb trouwens wel volledige beslissingsbevoegdheid als zij weg is en niet snel aanwezig kan zijn, ook voor medische zaken of andere dingen die geld kosten. Ze weet dat ik geen misbruik maak van situaties en we hebben het ook helaas eens nodig gehad. Ik ben dan ook al 8 jaar vaste bijrijdster en geen jonge meid meer.

Maar op onze stal zijn alle bijrijders van mijn soort, of ze nou jong of oud zijn. Ze zijn stuk voor stuk volledig betrouwbaar en eerlijk en bloedserieus en zijn er allemaal al langere tijd. Mss zit ik gewoon in een goede omgeving of zo.

nicole_xx

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Arnhem

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:01

Oke nu ben ik piss off..
Er komt dus al n tijdje n paar meisje bij mij in de wei voor mijn 2 grote pony's.
Jatten mijn halsters verkopen ze door, jagen mijn pony's op en verzorgen ze als mensen er naar vragen,
Nu heb ik der vanmiddag helemaal kapot gescholden en ben m echt geplipt.
Ze durfde niet langs te komen omdat ze van suiker waren.
M'n pa wilt dr niks aan doen.
Ik weet wie er 1 van hun is en op welke school ze zit,
Ik ben zo boos dat ik niet meer weet wat ik doe.
Iemand tips?

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:11

ik ken het :j en meestal doen de moeders nog net zo hard mee jammer genoeg
Wat voor mij een klein beetje de druppel was dat ik ben gestopt met een bijrijder is dat ik een foto van waar ze een touwtje om de halster had geknoopt en er zonder cap op zat. geen zadel op en hartje winter.

Ik vind zelf dat ik verantwoordelijk ben voor mijn pony, en dat iemand anders dan van mijn pony valt omdat ze zelf onverantwoord bezig zijn

DianXX

Berichten: 806
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:16

nicole_xx schreef:
Oke nu ben ik piss off..
Er komt dus al n tijdje n paar meisje bij mij in de wei voor mijn 2 grote pony's.
Jatten mijn halsters verkopen ze door, jagen mijn pony's op en verzorgen ze als mensen er naar vragen,
Nu heb ik der vanmiddag helemaal kapot gescholden en ben m echt geplipt.
Ze durfde niet langs te komen omdat ze van suiker waren.
M'n pa wilt dr niks aan doen.
Ik weet wie er 1 van hun is en op welke school ze zit,
Ik ben zo boos dat ik niet meer weet wat ik doe.
Iemand tips?


Is het nou 1 meisje of meerdere?
Zowieso moet je niet gaan lopen schelden, dat heeft geen nut en komt niet erg serieus over.
Zeg gewoon dat je het vervelend vind, en dat het jou spullen en pony's zijn en dat zij daar niet zomaar mogen komen. Verder vind ik het erg raar dat je vader er niks aan wil doen? Ga ook met hem praten. Als hij een keer op die meisjes zou af stappen komt dat al heel anders op hen over dan wanneer jij dat als 13 jarige doet.
Als ze dan nog niet weg gaan zou ik zeggen dat je het nog 1x tegen ze zegt en anders stap je naar de politie, dit hoor niet zo.
Waar staan je pony's? bij huis? En hoe kunnen zij bij jou spullen komen, waarom liggen die niet opgeborgen?
Maar goed; vooral niet gaan lopen schreeuwen en schelden hoor, dat komt eerder wanhopig over en daar maken zij natuurlijk gebruik van.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:32

Ik ben zelf 13 en zoekende, maar de verhalen die ik hier lees zijn echt te raar voor woorden. Die brutaliteit, waar is dat geweten van die kids? -O- Zoals ik dat hier lees breken ze echt iemands vertrouwen. Ik denk dat ze zichzelf gelukkig moeten prijzen dat iemand hun vertrouwd met zo iets kostbaars als hun eigen paard... Triest hoor.

nicole_xx

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:33

DianXX schreef:
nicole_xx schreef:
Oke nu ben ik piss off..
Er komt dus al n tijdje n paar meisje bij mij in de wei voor mijn 2 grote pony's.
Jatten mijn halsters verkopen ze door, jagen mijn pony's op en verzorgen ze als mensen er naar vragen,
Nu heb ik der vanmiddag helemaal kapot gescholden en ben m echt geplipt.
Ze durfde niet langs te komen omdat ze van suiker waren.
M'n pa wilt dr niks aan doen.
Ik weet wie er 1 van hun is en op welke school ze zit,
Ik ben zo boos dat ik niet meer weet wat ik doe.
Iemand tips?


Is het nou 1 meisje of meerdere?
Zowieso moet je niet gaan lopen schelden, dat heeft geen nut en komt niet erg serieus over.
Zeg gewoon dat je het vervelend vind, en dat het jou spullen en pony's zijn en dat zij daar niet zomaar
mogen komen. Verder vind ik het erg raar dat je vader er niks aan wil doen? Ga ook met hem praten. Als hij een keer op die meisjes zou af stappen komt dat al heel anders op hen over dan wanneer jij dat als 13 jarige doet.
Als ze dan nog niet weg gaan zou ik zeggen dat je het nog 1x tegen ze zegt en anders stap je naar de politie, dit hoor niet zo.
Waar staan je pony's? bij huis? En hoe kunnen zij bij jou spullen komen, waarom liggen die niet opgeborgen?
Maar goed; vooral niet gaan lopen schreeuwen en schelden hoor, dat komt eerder wanhopig over en daar maken zij natuurlijk gebruik van.


Het zijn een stuk of 3 meisjes, 1 Daarvan ken ik en heeft bij mij op school gezeten.
De pony's hebben halsters om met vliegennet tegen de vliegen, Hij is hem al 2 x verloren.
We hebben met 4 man het hele weiland door gezocht maar niks gevonden.
Nu heeft dat meisje tegen n vriendin gezegd toen ze haar belde dat ze al vaker was geweest en dat ze die halster's verkocht had.
Want m'n vriendin vroeg of ze verzorgpony's wist.
Toen heeft ze alles tegen haar gezegd maar ze wilt niet van wie ze waren.
Toen zag ik dat haar profiel foto m'n pony's waren en ik precies dezelfde foto had staan op fb.

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:42

Mja mijn verzorgster heeft haar pony bij mijn paard lopen, dus we zeggen allebei 'mijn paarden'.. Dus wat moet je dan he? :)

Anoniem

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:02

Eigenlijk zeg ik nooit dat ik naar 'mijn paarden' gaan of dat het 'mijn paarden' zijn. Wel zeg ik gewoon 'ik ga naar de paarden' en niet 'ik ga naar mijn verzorgpaarden'. :') Inderdaad weten de meeste dat het niet mijn eigen paarden zijn en anders wordt het gewoon uitgelegd. :)

Zelf kom ik altijd door weer en wind.. Laatst was ik net het dorp uit en het begon keihard te regenen.. Eigenlijk hoefde ik niet te gaan omdat ik de vorige (2?) dagen ook al was geweest maar ik ben gewoon doorgefietst. :) Er zitten inderdaad rotte appels tussen, daar ken ik er zelf ook genoeg van, maar ook een heleboel goede. Maar die moet je maar net vinden! Persoonlijk zie ik per school (soms ook wel per niveau) ook wel verschil van het soort mensen dat erop zitten, maar daar kan je natuurlijk ook niet over oordelen.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:00

Mijn paard staat bij mijn verzorgpaard, dus ik ga wel naar mijn paard haha.
Verder ben ik de enige die wat met mijn verzorgpaard doet, en ze hebben zelf gezegd dat ik haar als eigen mag zien. Da, hoefsmid is voor hun rekening, rest betaal ik.
Ben 21 trouwens.

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:46

lizet_lara schreef:
ik noem mij verzorg-paard ook meestal MIJN-paard.
samen met mijn moeder zelf ingereden, alles gekocht voor het paard.
wij regelen hoefsmid/dierenarts, ontworming en hooi/stro/brokken.
ook behandelen wij haar benen omdat ze CPL heeft.
wij houden ook de manen en staarten bij.

wij overleggen alles met de eigenaar, hij is al wat ouder en kan de zorg niet aan. daarom helpen wij hem, maar niet alleen met het paard. ook met omheining, maaien, uitmesten, de moestuin, in de boomgaard, onderhoud aan de stallen en ook gewoon eens koffiedrinken voor de gezelligheid.

wij mogen heel veel beslissingen maken wat het paard betreft, maar het is nog steeds niet ons paard. soms is dat moeilijk na nu al 5 jaar verzorgen, maar de beslissing ligt nog steeds bij de eigenaar.

ik ben 15 jaar en doe het samen met mn moeder. ik ga ook vaak alleen, maar ik vind het best moeilijk om met de eigenaar om te gaan. hij is echt van de oude stempel en en heeft een heel negatief beeld over de "jeugd van tegenwoordig". hij vind dat ze tegenwoordig niet meer weten wat werken is en heeft daar dus ook altijd commentaar over. wat ik heel moeilijk vind omdat ik altijd heel erg mijn best doe om de boel te repareren/maken/opruimen. gelukkig helpt mijn moeder mij daar mee omgaan.

maar ik doe mijn best :j en het paard is altijd blij om ons te zien.


vanaf juli mag ik officeel MIJN paard zeggen *\o/*
ik ben er erg blij mee, heb alleen last van volwassen penny's die dus persee mijn paard willen rijden/"trainen" :roll:

Marocje
Berichten: 5610
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:04

Wat leuk Lizet-lara! Lijkt heel erg op mijn verhaal..

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:11

Ik rijd ook paarden voor mensen, maar ik vraag altijd alles, heb zelf namelijk ook een paard, en kan er niet tegen als er bijvoorbeeld mensen erbij in de wei staan.

Wij hebben ook soms verzorgers op stal die dat doen, of dat je komt aanfietsen en dat er opeens kinderen op een paard zitten?

Ik heb altijd geleerd alles te vragen, soms vraag ik het wel 2 keer. Wil namelijk niet dat de eigenaar teleurgesteld word oid. Maar ik snap het ik kan er ook soms echt niet tegen!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:47

Ik zeg nooit ik ga naar mijn ponys,
Wel ik ga naar de paarden, de manege (ze staan op een manege op een pensionstal)
En mijn telefoon gebruikt het wordt verzorgpony zo vaak dat als ik de v intik het wordt al verschijnt :')
Ik weet ook dat het maar mijn verzorgponys zijn en ik ben heel blij dat ik ze zo mag noemen!
Overgens gaan mijn ouders bijna nooit mee, en daar heeft de eigenaresse geen problemen mee.

nicaaxo

Berichten: 33
Geregistreerd: 19-01-14
Woonplaats: Nootdorp

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:57

onze stal is gelukkig beetje afgelegen. Mijn vorige stal stond mijn verzorgpaard met een energy blikje in zijn mond als ik aankwam ...

Isax14

Berichten: 49
Geregistreerd: 15-09-14
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:43

Ik vind het heel jammer dat sommige kinderen van mijn generatie het voor andere verpesten! Een vriendin van mij verzorgd en berijd een paard 4 dagen in de week (vanaf haar negende!) en is nog nooit zonder het ruim van te voren te zeggen niet geweest. Je moet even zoeken, maar er zijn ook verantwoordelijke kinderen uit onze generatie. :)