Mijn verzorgpaard en pony's: Didi,Guust en Eef

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte_K
Berichten: 47
Geregistreerd: 14-05-15

Mijn verzorgpaard en pony's: Didi,Guust en Eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 14:00

Heey
Hier is mijn verhaal over mijn verzorgpaarden:
Ik ben dus Charlotte en ik ben 14j, toen ik 10 was ben ik begonnen met rijden. Eerst was ik heel bang en had ik geen vertrouwen, maar ik hield wel van dieren en ik bleef doorzetten. Aan mijn school was een weide met pony's er was 1shetje en die heeft me echt veranderd. (De pony's zagen er verwaarloosd uit en de eigenaar kwam er niet veel bij dus gaf ik hem zelf de naam Izzie) Ik bouwde echt een band op met hem en telkens als hij me zag hinnikte hij en als ik Izzie riep kwam hij onmiddellijk naar me toe. Ondertussen is hij gestorven maar ik ben hem nog steeds heel erg dankbaar om mij vertrouwen te geven in paarden.

Dus nu rij ik al 4,5 jaar in een manege en ik zocht al 3j een verzorgpony, eerst dacht ik gewoon een shetlander ofzo omdat ik wel begreep dat ik nog niet veel rij-ervaring had. Maar toen ik 4jaar reed en mijn A-brevet had begon ik stilletjes te zoeken naar een paard. (met een pony was ik nog steeds superblij geweest !) Soms keek ik eens op marktplaats of kappaza maar nooit was er iets voor mij je moest meestal 16 zijn (en ik ben 14) of het was veel te ver weg... Ik was al eens op de pony van een vriendin gaan rijden en ik vond dit super !

Toen ik mijn wedstrijdkleren had gekocht voor mijn B-brevet (wat ik ga PROBEREN deze zomer) vond ik het tijd om actie te ondernemen ik WOU en MOEST echt verdergaan in de paardenwereld dan alleen maar in een manege rijden en aangezien ik geen eigen paard kreeg , ging ik op zoek naar een verzorgpaard. Eerst dacht ik dat ik nog eeuwen kon blijven zoeken maar ik bleef doorscrollen, website na website. En uiteindelijk vond ik iemand ze zei niets over de leeftijd en het was maar 5min met de auto van waar ik woon. Dolgelukkig was ik dus ik vroeg het aan mn mama, zij vond dit een zeer grote kans en stond volledig achter me (hoewel ze zelf niets met paarden te maken heeft) ze hield me wel met mn voeten op de grond wat goed was. S'avonds belde ik dus naar de eigenaresse en ik mocht komen proefrijden, in de zevende hemel was ik ! Het proefrijden ging redelijk (zelf vond ik het eerst best slecht want ik kan echt niet goed doorzitten) en ik mocht komen.

Ondertussen heb ik al veel geleerd van het paard, de pony en de mini op nog maar een week tijd. Ik ben echt blij dat het me gelukt is want ik leer veel bij en niet alleen over rijden maar ook gewoon over de omgang met paarden.
Ik heb echt super veel geluk met de eigenaresse en de paardjes !

Ps: Sorry indien er veel spelfouten inzitten. ;)
En respect als je dit allemaal hebt gelezen _/-\o_

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Mijn verzorgpaard en pony's: Didi,Guust en Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:31

Leuk om de verzorgster van deze paardjes te leren kennen!
Heel veel plezier met ze! Dit zijn toch wel wat bekendere paardjes op bokt, dus geniet ervan! ;)