hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_ma

Berichten: 5
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:38

Mijn verzorgpaard is de buurman van het paard van mijn beste vriendin! Was al een aantal keer met haar mee geweest, toen de eigenaresse van mijn verzorgpaard een nieuwe verzorgster zocht omdat haar huidige ging verhuizen!

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:50

Ik had eerst een lange tijd advertentietjes staan in verschillende facebook groepen voor verzorgpony's. Uiteindelijk leverde dit niets op. Of het was te ver, of ik had te weinig ervaring, of de personen leken mij niet leuk,... . Ik heb dan maar op tweedehands.be en kapaza een zoekertje geplaatst. Toen ik de moed bijna opgegeven had kreeg ik een mail van kapaza dat iemand op mijn advertentie had gereageerd *\o/*
2 avonden later ben ik daar gaan kijken en ik was helemaal verliefd. Heel veel paarden gewoon op de wei, niet in stallen of zo en een eigen piste. Ik heb dan 1 maand mogen proberen maar ik was meteen verkocht.
Voila dat is mijn verhaal ondertussen ong. 7 maand geleden.
/3

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:39

Ik heb nog geen verzorgpony gevonden haha :D Tot nu toe heb ik een advertentie op de boktmarkt, en ik kijk ook op marktplaats en facebook. Nog niet echt geluk tot nu toe haha. Aangezien ik in de stad (Den Haag) woon, kan ik niet gewoon rondfietsen en kijken bij mensen met paarden := Maarja, ik hou moed! Op de manege waar ik rijd kan ik geen briefje hangen aangezien het geen pensionstal is en bij de volgende dichtsbijste heb ik vroeger gereden maar het bevalde me niet echt. Ik ben wel van plan om ook bij andere maneges (die ik niet echt ken) langs te gaan om briefjes op te hangen en ik houd mijn advertentie op de bm er op en ik houd marktplaats en facebook in de gaten. Iemand nog meer tips? *\o/*

Ik heb wel wat probleempjes waardoor ik langer moet zoeken voor een vp:

- Ik ben 12
- Ik rij pas 2 1/2 jaar
- Ik woon in Scheveningen en heb niet elke dag de tijd om een uur te rijden
- Ik heb niks van connecties met mensen met paarden

Ik vroeg me dus af of iemand nog tips weet of iets?

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:56

Woeeee oke ik heb nog niet persé een verzorgpony maar ik ben goed op weg :) Ik wacht op het antwoord van iemand met twee shetjes wie ik samen met mijn vriendin wil gaan verzorgen :D Het is wel best ver maar ja

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:50

Ik heb mijn verzorgpony gevonden op Facebook. Er zijn daar een aantal handige pagina's voor mensen die een paard of bijrijder zoeken. En mijn andere verzorgpaard is van iemand uit mijn familie en zij heeft mij gevraagd om dat paard te doen :)
Laatst bijgewerkt door paard21 op 12-04-17 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:00

Ik heb meerdere keren een verzorgpony kunnen vinden door rond te vragen. Tip voor de mensen die nog op zoek zijn: Hang een briefje op in de supermarkt,de plaatselijke rijvereniging en manege. Vooral bij rijverenigingen zijn stiekem best veel mensen op zoek, vaak niet bewust maar willen ze wel graag een bijrijder.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:37

Mijn pa gaat voor z'n werk vaak naar middeleeuwse markten als standhouder, en daar heeft hij een keer een groep ontmoet Rin ende Maes, waar hij voortaan steeds mee optrekt. Ik ben 1x meegegaan om te helpen als groom van hun paarden voor de paardenshows die ze daar reden, en van daaruit waren de plannen eerst dat ik met mijn eigen pony mee zou gaan rijden in het showteam...

Nu is het paard van de 'leider' van de groep al best oud (22) en kon hijzelf niet meer als ridder erop rijden, dat werd gewoon te zwaar. En aangezien mijn eigen pony flink aan het eikelen was tijdens de training en dus niet geschikt was; heeft hij aan mij gevraagd of ik voortaan zijn paardje in de show wilde rijden.

Nu mag ik dus 1x in de week zijn paardje bijrijden en dan een paar keer per jaar meerijden in het junior showteam. Eerst volgende show die ik meerijd word waarschijnlijk 17 juni in Boxmeer :D

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:56

1e: Kennissen van de familie woonde naast een man met een groot lomp trekpaard waar ik eigenlijk niet zo veel mee kon doen behalve borstelen en medische hulp geven (had veel problemen aan zijn benen en moesten regelmatig gewassen en ontsmet worden). Gewoon naartoe gewandeld, gevraagd of ik even mocht kijken, vond hem geweldig en gevraagd of ik vaker langs mocht komen en verzorgen.

2e: Trekpaard helaas overleden Y;( , een jaar later eigenaar tegengekomen in de stad en zij dat er een Quarter Horse kwam. Eigenaar heeft zelf meer met de trekpaarden en vond het heel leuk als ik weer zou komen en verzorgen.

De Quarter verzorg ik nu al 2'1/2 jaar en ik heb nog steeds heel veel plezier, buitenritten, knuffelen, dressuur (ook een beetje western), ze kan het allemaal, mijn perfecte verzorgpony <3

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:01

@E_J Wat supergaaf!

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:23

Mijn aller eerste verzorgpony via marktplaats. En mijn huidige bijrijd pony's zijn van een oud stalgenootje :D

digsbooo
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-04-17

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:56

Je kan het best gewoon overal jezelf een zoekertje plaatsen; kapaza, marktplaats,... Word ook lid van bv een facebookgroep van mensen die opzoek zijn naar een verzorgster/verzorger. Je kan dan makkelijk iemand een berichtje sturen. Of zelf iets in de groep plaatsen :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:51

Ik heb mijn verzorgpony gevonden door middel van een advertentie op bokt! :D

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:36

raar geval
bij ons is er een verse-melkautomaat bij een boer. Op een dag zag ik een paard en vroeg ik of ik er voor mocht zorgen. Ze zei JA
dit zal jouw waarschijnlijk niet veel helpen maar ik wil zeggen geef nooit op! heb 2 jaar gezocht en per toeval heb ik er nu een

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:17

Via bokt advertentie! Helaas zijn ze verkocht wegens omstandigheden. Ook een tip: zoek via facebook groepen. Daar wordt ook vaak iets op aangeboden.

_paardjessS
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:43

Heeft iemand tips om een verzorgpony te vinden in Amsterdam/Amstelveen? Ik ben al heel lang aan het zoeken maar helaas nog niks gevonden :(

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:46

_paardjessS schreef:
Heeft iemand tips om een verzorgpony te vinden in Amsterdam/Amstelveen? Ik ben al heel lang aan het zoeken maar helaas nog niks gevonden :(


Bedenk eerst wat je hebt te bieden en wat je vanuit daar zou willen in een verzorgpaard. Verder helpt het om te netwerken bij maneges, maar dat is nu erg lastig. En natuurlijk advertenties plaatsen op de Bokt Markt en Marktplaats.

Hutcherson

Berichten: 7347
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:53

Volgens mij mijn eerste 2 verzorgpaarden via marktplaats en de tweede 2 via mn moeder via n klant op t werk.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:44

Via mijn moeder. In de buurt stonden wat jonge paarden op een weiland. Op een dag was de eigenares bezig in de wei wanneer mijn moeder langs wandelde met de hond en toevallig beginnen ze te praten. Ergens in het gesprek komt de dochter (ik dus) ter sprake en wat voor een paardengek ik ben. De eigenares was toevallig op zoek naar hulp. En zo begon het sprookje.

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:52

Een goede vriendin van mij kocht een paard haha :):)

Birdy92

Berichten: 1
Geregistreerd: 11-04-21
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:18

Op de stal waar ik les reed, leerde steeds meer mensen kennen en kreeg goed contact mee. En mijn manier van omgang en rijden beviel ze dus inmiddels doe ik er 2, plus een paar wanneer mensen op vakantie zijn.

xpvdpx
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Zwolle

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:57

Mijn verzorgpaard is van een mevrouw die zelf een jonger paard heeft gekocht en haar vorige bijrijder is gestopt. Ik stond op de stal ernaast en op een dag kwam ze met de hond langsgewandeld om aan de staleigenaresse te vragen of ze nog iemand wist die haar 22 jarige KWPN'er wilde rijden, en dat wilde ik wel! Inmiddels verzorg ik hem al ruim een jaar en is hij sinds kort jaloers als ik met de shetlander wandel of poets :)

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:30

De eerste, toen ik een jaar of 9-10 was, met mijn vriendin een oude pony & een vierjarige die we mochten ''doorrijden''... :') .
Rond die tijd ook nog 2 jonge haflingers mogen verzorgen die voor de wagen moesten en elke week hielp ik op de markt waar de markt-pony's stonden. Op een stal, inmiddels met een eigen paard, mocht ik alle dieren daar rijden. Was een soort handelstal. Paard doorgereden, bijgereden en de shetlanders beweging gegeven. Andere stal weer 2 paarden ingereden en doorgereden. Altijd wat te doen gehad dus. :Y)

Haffie_lover
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:52

ik ben een rondje gaan fietsen en toen ontmoeten in een super leuke haflinger. Heb ik aangebeld en ja hoor ik mocht haar vanaf toen rijden en verzorgen *\o/*

Dieren_love
Berichten: 132
Geregistreerd: 14-04-21

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:39

Ik heb mijn lieve verzorgpony gevonden toen ik gewoon een rondje ging fietsen en bij elk huis waar een paard stond aanbelde. Toen vond ik deze geweldige fjord, Amigo!

sallinara

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:45

Mijn oom begon een paar jaar geleden een fokkerij en handel in ponys en hij kocht kiki als eerste, heb veel met haar gedaan als verzorgpony en wordt nou eindelijk van mij!