hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:58

Mijn eerste&tweede vp's waren manegepony's. Heb ik toch wel lang gedaan (+1jaar) maar uiteindelijk toch gestopt omdat je alleen stal mocht uitmesten verder niks. Daarna advertenties op fb en marktplaats gezet en via facebook mijn eerste verzorgpony gevonden :) een 3 jarige connemara pony. Dit 4 maanden gedaan maar daarna zijn ze helaas verhuisd :(. Een paar maanden later een reactie gekregen op een advertentie van mij op fb. Een hele lieve d-pony van 24 jaar jong :) en een maandje later kreeg ik het aanbod om een 6 jarig paardje van 180cm te rijden op dezelfde stal waar mijn huidige vp stond. Natuurlijk ja gezegd dus nu heb ik een lieve verzorgpony om mee te knuffelen en wandelen en een super braaf paardje om op te rijden en van te leren:)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:05

En hier merk ik vaak dat er als je naar ouders en referenties vraagt een hoop meiden afvallen....
Weten dan de ouders niet waar hun kinderen tot 16 jaar uithangen en referenties kunnen ook een goed woordje voor je doen dus doe er je voordeel mee...

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:12

Na vier jaar zoeken kwam er een onverwachts berichtje binnen op een oude advertentie.
Ik kreeg deze brief via een vriendin (want ik had mijn email aan haar gegeven :Y) )
En toen werd het communiceren wat moeilijk, de hele tijd vragen aan de vriendin 'heeft ze gereageerd?'
Was toen 3 maandjes 12 en best onzeker... Dus durfde niet te zeggen: 'Kun je het naar deze email mailen? *email*"
Pas na 2 weken communicatie deden we het echt 1 op 1 via instagram.

Maar helaas bleek dat ze 20,- was voor 2 keer per week...
Ik vond dat toen erg veel, daar gaat mijn zakgeld :')
Maar toen een vriendin blij was met haar verzorgpaard die 150,- per maand koste voor 2x per week, snapte ik dat dit erg weinig was.

Toen hebben we elkaar ontmoet en we zijn nooit meer uit elkaar gegaan <3 Ik rijd nu 3x per week.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:31

Ik heb als negenjarige lang gezocht, maar er bleken van die Facebook groepen te zijn, waar echt veel geplaatst werd. Dus daar gaan zoeken, en uiteindelijk op een leuk welshje uitgekomen. Dus kijn tip: Facebook groepen!

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:35

Marktplaats! +:)+

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:57

Ik heb via de Bokt Markt een superlieve pony gevonden!
Deze pony is van bokker Maureen95.
Ik ben er inmiddels een keer geweest, en voor mijn gevoel klikte het redelijk goed.
Ik heb nooit dressuurmatig gereden, dus Zafira begreep mij soms verkeerd.
Vanaf volgend jaar ga ik deze dames ook vaker zien!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:34

Ik had een advertentie geplaats kreeg een berichtje en zo aan een leuke shet gekomen die ik nu bijna een jaar verzorg :) Ben gestopt met rijden op de manege en alleen doorgegaan met de shet. Helaas groeien Shetlanders niet mee en ging ik opzoek naar een groter paardje zodat ik wel verder met rijden kan! Gelukkig mocht ik uiteindelijk van de eigenaar van die stal een Tinker van hem verzorgen :o Nu hoef ik dus niet te stoppen met de Shetlander en kan ik ook gewoon door met rijden _/-\o_

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:11

naomi_rabe schreef:
Ik heb via de Bokt Markt een superlieve pony gevonden!
Deze pony is van bokker Maureen95.
Ik ben er inmiddels een keer geweest, en voor mijn gevoel klikte het redelijk goed.
Ik heb nooit dressuurmatig gereden, dus Zafira begreep mij soms verkeerd.
Vanaf volgend jaar ga ik deze dames ook vaker zien!


Zafira?! <3
Liefde voor Zafira, echt een cutie!

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:30

Mijn eerste verzorgpaard vond ik via marktplaats. Ik had eigenlijk helemaal geen tijd voor een verzorgpaard, maar ik zag dat koppie en voor ik het doorhad had ik gereageerd :') Al snel kreeg ik een berichtje dat er al een paar meiden kwamen kijken, maar als dat niks werd zou ze contact met me opnemen. Zodoende kreeg ik 3 weken later een berichtje of ik wilde komen kennismaken en kwam ik erachter dat het paard echt werkelijk 5 minuten fietsen bij mij vandaan stond. Voelde gelijk goed en een goede klik met de eigenaresse. Hele leuke tijd gehad met dat paardje, maar na ongeveer 9 maanden verhuisde hij (heel begrijpelijk!) naar een plekje dichter bij de eigenaresse. Hij heeft het nu geweldig daar en ik zie hem nog regelmatig :)
Door 2 stalgenootjes benaderd of ik dan hun paard wilde verzorgen en inmiddels heb ik al bijna 1,5 jaar 2 geweldige verzorgpaarden :D

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:33

Facebook! <3

Frenchcore

Berichten: 35
Geregistreerd: 05-12-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:30

Via MP! deed eerst een leuke New Forest maar helaas werd de afstand te gek, maar altijd een goeie band gehad met de eigenaresse dankzij haar verzorg ik een hele leuke (merrie die niet doorheeft dat het een merrie is) :+ en toevallig is de merrie van haar moeder! Still in the family :+

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:41

via de sportschool :Y)

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:44

Mijn leasepony heb ik te danken aan een mevrouw, ik ben bevriend met de juiste mensen dus ik zit wel in de ''paardenwereld''. Mijn manege ging failliet, die vrouw kocht dus mijn leasepony. Ik had gehoord dat ze nog opzoek was naar leasers. (hij is een shetxwelsh daarom :P) Ik verzorg hem nu ong 1 jaar, alleen hij is erg ziek... dus ik kijk net zoals jij rond of er nog een ander leasepony of verzorgpony rondloopt. Maar tot die tijd als die nog niet hoeft ingeslapen te worden, blijf ik voor deze rakker zorgen!

KareuzaB
Berichten: 18
Geregistreerd: 03-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:10

Ik heb eigenlijk mijn beide verzorgpaarden gevonden via groepen op facebook.
Ik had een berichtje geplaatst in een verzorgpony omgeving (...) gezocht,
daar kreeg ik diezelfde week nog een reactie op en die pony heb ik ruim acht maanden lang verzorgd, tot ik door privé omstandigheden moest stoppen.
Daar baalde ik enorm van, maar ik heb wel weer direct een berichtje op zo'n pagina gezet. Na een week kreeg ik een pb en ben ik een paard gaan leasen. Maar daar ben ik na een paar weken alweer gestopt omdat er echt geen klik was.
En nu ben ik al een tijdje weer opzoek, verschillende groepen op facebook, marktplaats en boktMarkt.
We zullen zien :)

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:12

Als 12 jarige penny aangebelt bij de eigenaren, haha. Nu is hij mijn eigen pony :)

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:27

Via Facebook!! :D
Ik denk: I did it once, dat moet nog wel een keertje lukken (helaas bleek na veel bloed, zweet en tranen dat ik en mn eerste bijrijdpaardje geen match waren, helaas). :(

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:36

Via de bokt markt!
Ik zit trouwens ook in een facebook groep waarin helpers meiden die een verzorgpaard zoeken helpen met advertenties zoeken, het is leuk, gezellig én het werkt!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:47

Ik ga over die in het verleden niet beginnen, dan zitten we hier morgen nog :')

De laatste eigenaresse waarvoor ik echt bijrijdster/lesklant was via bokt, zij ging hier in de omgeving wonen tzt maar wou eerst haar paard verhuisd hebben en dus een bijrijdster hebben. Ben volgens mij de enige die is komen kijken en was het ook gewoon, stal gevonden, paard verplaatst.
Zomer erop kwam haar jonge paard naar 'huis' vanuit de opfok, het was in eerste instantie de bedoeling dat ik mij fulltime zou bezig houden met Maan en ik alleen Guess zou hoeven mesten en af en toe eens borstelen, miss eens wat rijden maar niet regelmatig, moest namelijk haar wedstrijdpaard worden.
Helaas een jaar ging het goed zo tot Maan geblesseerd raakte en we uiteindelijk besloten hebben hem weg te doen. En de eigenaresse wou mij niet weg doen :') Dus ik ging haar wedstrijdpaard (die toen nog wat te jong was voor wedstrijden) bijrijden. na een tijd te hebben bijgereden kwamen de shet en het trekpaard van haar ex (waar niet zo best voor werd gezorgd) erbij. Een andere bijrijdster bij ons heeft toen net afscheid moeten nemen van haar bijrijdpaard. Zij wou het best doen, ik wou ook wel een gedeelte van de zorg op mij nemen. Zo ga je van één paard naar drie paarden.
Na een half jaar volop lessen en trainen en oefenen brak de andere bijrijdster haar been toen ze van het trekpaard viel. Die lag eruit, nog van Mei tot Oktober een andere bijrijdster erbij gehad voor het trekpaard, die is er weer mee gestopt. en toen...
Heeft de eigenaresse van het wedstrijdpaard aangegeven dat ze ging samen wonen met haar nieuwe vriend en Guess zou dus meegaan. Gelukkig wou ze er alle moeite voor doen dat haar ex het trekpaard en de shet zou laten staan, dus dat ik en de bijrijdster die inmiddels weer redelijk kon lopen de volledige zorg op ons zouden nemen, even getwijfeld, nagedacht en met mijn ouders overlegt en uiteindelijk ja gezegd. Na een maand toen de eigenaresse van Guess goed en wel weg was, heeft hij bij de staleigenaresse aangegeven dat hij Polly en Floris weer terug wou halen naar NB.... nog meer afscheid nemen. Ik heb hem toen ik nadat ik enigzins was afgekoeld (want ik was best wel boos) opgebeld met of ik dan in ieder geval Floris de shet, mocht overnemen 'ja hoor hou maar was het antwoord'. Kon niet blijven waar hij stond dus afgelopen december verhuisd naar een stal waar hij dichter bij mijn huis staat (kwartier fietsen) met twee tinkers en twee fjorden deelt hij een gedraineerde paddock met in-uitloopstallen, rijbak en longeerbak.
Op de nieuwe stal mag k één van de tinker één x per week bijrijden.

Yep thats my life :')

ltpictures

Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:10


Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:23

De eerste kreeg ik aangeboden van de eigenaren, de tweede (huidige) gevonden via FB advertentie. Omdat ik hier in de omgeving nog geen connecties had een ideale manier om eraan te komen :j

Buddyloveyou

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:55

de paarden zijn van mijn oma's zus en zodra mijn zussen gingen lessen op een manege had zei gezegd dat zij ook paarden had en dat ze die best mochten verzorgen. Toen steeds af en toe meegegaan en uiteindelijk zijn hun gestopt met de paarden verzorgen en gaan ze af en toe nog, i.v.m. studie en werk. Nu verzorg ik ze , maar er zijn meerdere al weggegaan van vroeger en er zijn veel paarden bijgekomen (paarden zijn fokmerrie's)

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:01

Ben naar een boerderij geweest en gevraagd of ik een pony mocht verzorgen... ik mocht toen eenmalig een shetlander poetsen, sindsdien verzorg ik die shet al bijna 5 jaar en heb ik in de tussentijd al heel wat verzorgpaarfen op diezelfde stal gehad!! :P

OokGestoptX
Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-16

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:54

Ben gewoon rond gaan fietsen.... Na een jaar merk ik pas dat er eigenlijk toch niet een échte klik is.... |(

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:00

Nynke2003 schreef:
Ben gewoon rond gaan fietsen.... Na een jaar merk ik pas dat er eigenlijk toch niet een échte klik is.... |(

Ik had dat met mn vorige verzorgpaardje ook.
Kwam er na een maand of 7 achter dat ik en die Ijslandse merrie toch geen match waren. Spijtig, maar het is niet anders... -O-

xMistyy

Berichten: 72
Geregistreerd: 21-10-14
Woonplaats: Breda

Re: hoe heb jij je verzorgpony/paard gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:59

Ik had een lange relatie met een jongen. Zijn moeder en zus hadden beide een paard waar ik regelmatig op reed. Relatie ging uit maar hield contact en ben zelfs nog een paar keer gaan rijden. Zus ging naar de universiteit en moeder heeft niet het postuur voor de E-pony van haar dochter :P dus nu rij ik de E-pony en verzorg ik het (western, wat ik niet kan) paard