Eerlijke meningen gevraagd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:05

Hallo allemaal het gaat een beetje een lang verhaal worden maar wil het zo goed mogelijk verwoorden, en meningen van jullie ontvangen wat jullie in deze situatie zouden doen, ik zit er namelijk mee in mn maag en vraag me af of ik nou zo dwars ben en dat ik mijn eigen gedrag aan moet passen of dat ik mijn biezen beter kan pakken.
De namen in het verhaaltje heb ik eventjes aangepast zodat er niemand in een kwaad daglicht gezet word.

Ik verzorg nu ongeveer 8 maanden een paar paardjes bij iemand aan huis noem de mevrouw gewoon eventjes eigenaar om het duidelijk te maken.
Er staan twee grote paarden aantal shetjes en een Arabier, de merrie van de grote paardjes word verzorgd door een meisje die er al een tijdje verzorgd , en de Arabier door een jong meisje. Toen ik daar kwam werd me verteld dat ze werken met eigen paarden idee dus zoveel komen als je wilt doen wat je wilt etc. Ik ben dus de grote ruin gaan verzorgen. Helaas bleek hij een beetje lastig met het door rijden hij had wat smerige truukjes, bij veearts erachter gekomen na op de foto te zijn gezet dat hij helaas wat aan zijn achterbeentjes had. Rust gehad en voorzichtig gedaan etc na dat hij ingespoten is, ik ging toen dus een week op vakantie.

Toen ik terug kwam werd me de dag van mijn terug komst verteld dat hij verkocht werd, dat er een pony overleden was en een andere weer verkocht was. Ik was een beetje in shock want was net terug van een week buitenland en dan hoor je dat terwijl het doel was na de vakantie er weer voorzichtig op te klimmen. Voor de vakantie vond ik het niet verantwoord zowel voor zijn beentjes als voor mijn eigen welzijn had geen zin in gips op de vakantie.

Anyway ik kreeg toen ik terug kwam een heele aanval dat het mijn schuld dat hij weg was waarom kon ze niet vertellen maar was mijn schuld. Anyway ik dacht tja het zal best mischien veel verdriet wat logish is pony overleden en twee paarden weg.

Nu het probleem er staan nu nog 2 paarden en er zijn 3 meisjes die helpen inclusief ik. De winter heb ik door de weeks alles constant alleen gedaan want niemand had zin tijd dus ik verzorde alle paarden. Nu heeft iedereen natuurlijk vakantie dus na 4 keer op stal te zijn gekomen terwijl de paarden al beide geborsteld en beweging te hebben gehad heb ik geopperd of het mischien handig is om voor de vakantie vaste dagen te nemen.

Dat hebben we dus gedaan nu had ik van de week een dag dat toevallig andere meisje die paard dat ik nu verzorg ook verzorgd ik was niet zo lekker zelf dus heb haar eventjes los laten rennen een flinke tijd geborsteld en in de bak gestaan met haar ( ze heeft drooge hoeven en zand was lekker nat). Toen ik thuis was kreeg ik van eigenaar wind van voren want ik moest per see die dag naar paard en deed er niks mee. Ik dus rustig uitgelegd dat ik geen robot ben en ook wel eens niet lekker ben, ze werd toen al wat rustiger dus denk dat andere verzorgster het verhaal een beetje verandered heeft ( zij deed overgens andere pony)

Nu zijden ze dus dat ik anders maar per dag aan moet geven of ik kom of niet, dus ik heb al aangegeven dat dat niet handig is want wat nou als we beiden dezelfde dag willen ( wat dus niet werkt) En daarbij heb ik een gezondheids probleem dus ik kan maar 1 activiteit per dag plannen dus 1 dag kan ik bv schoonmaken andere dag paarden het is voor mij dus handiger om vaste dagen of in ieder geval per week besproken dagen te hebben.

Ben ik nou zo een zeikert ? Eerlijk aantwoorden graag daarbij graag rekening mee houde dat ik alleen woon en ook een hondje heb dus naast paarden ook mijn eigen diertjes huishouden boodschappen etc heb.

Wie weet heeft iemand van jullie nog een idee of een oplossing x-x thanks voor het lezen van het lange verhaal

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:11

Vind het niet heel duidelijk.
Of je het nu handig vind of niet, als de eigenaar het op die manier wil, dan moet je je daarin schikken of ermee stoppen.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:30

De eigenaar zit er een beetje tussen in zeg maar , het gaat om de andere verzorgster.

Ik heb in de winter alleen door de weeks alles gedaan meisje heeft nu vakantie en wilt alle dagen zelf komen dus maakt er een probleem bij de eigenaar van is waar het op neer komt. Dus als ik aankom staat ze al paard op te zadelen etc dus heb ik eigenlijk niks meer te doen aangezien ze op land staan.

We gaan het er overgens vrijdag met zn alle over hebben heb ik voorgesteld kijken of we zo aan ieders verwachtingen kunnen voldoen. Ze vind het denk ik moeilijk te accepteren dat ze ''haar'' paardje moet delen nu er een aantal weg zijn.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:48

Lijkt me handig om idd een gesprek aan te gaan met z'n allen zodat er duidelijkheid komt.
Dus of het zo blijft, wat jij niet prettig vind, of dat je vaste dagen kunt afspreken. Daarop kun je kijken of jij je erin kunt vinden of weggaan.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:52

Ander adres zoeken, dit werkt niet en gaat ook niet werken. Alleen al de vreemde manier waarop er in jouw vakantie dingen gebeuren waarvan je dan ook nog eens de schuld krijgt was voor mij al voldoende om gewoon niet meer te gaan.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:56

Tja eerlijk is eerlijk. Zoals ik t lees ben jij er als laatste bijgekomen en als die andere twee het zo willen, sois. Schikken of niet naar schikken vind ik dan :)

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:10

Ik snap dat als ik laatste erbij ben gekomen maar ben heel de winter door de weeks alleen de stallen wezen uitmesten etc. Dus voelt nu alsof ik winter hulpje ben want het weer word mooier en opeens kom ik niet eens meer aan een paardje borstelen toe dat is toch niet netjes of zie ik het dan zo verkeerd ? ( overgens had de eigenaar een aantal keren aangegeven dat als ik in de winter niet geholpen had de paarden weg hadden gemoeten omdat ze zelf door ziekte helaas weinig kan)

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:12

bigone schreef:
Ander adres zoeken, dit werkt niet en gaat ook niet werken. Alleen al de vreemde manier waarop er in jouw vakantie dingen gebeuren waarvan je dan ook nog eens de schuld krijgt was voor mij al voldoende om gewoon niet meer te gaan.



Dit is precies wat mijn ouders ook zeggen dit is trouwens niet het eerste wat er gebeurt is, er zijn namelijk veel meer akkefietjes geweest die zelfs mijn altijd rustige vriend het stoom uit de oren hebben laten komen. Omdat ik de oudste ben lijkt het gewoon alsof de eigenaar alles op mij afschuift wat de andere fout doen, zelfs als ik er niet eens bij ben geweest en de laatste ben die op stal is komen helpen dus de meiden toch wel beter zouden weten.

De reden dat k er overgens nog ben is omdat toen ik er zo een drie a vier maanden hielp de ellende begon daarvoor was het hartstikke gezellig met iedereen zijn ook naar evenementen etc geweest dus hoop stiekem nog steeds dat het wee gezellig kan worden, maar zins er helaas wat minder paardjes zijn nu gaat het echt down hill.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:12

Mag ik vragen op welke stal dit is? (of in een pb als je liever wilt?) Niet omdat ik een nieuwsgierig aapje ben (ok ben ik een beetje af en toe :P ) maar omdat deze beschrijving heel erg lijkt op de stal waar ik twee jaar een paard heb verzorgd...De type paarden die daar staan en jouw beschrijving van de eigenaar en de soort problemen waar jij nu mee zit, dat klinkt heel bekend! Daar ben ik uiteindelijk na veel ellende en met veel verdriet weggegaan.
Maar het zou ook gewoon toeval kunnen zijn :P

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:21

Overigens, even een reactie op jouw situatie in het algemeen (of het nou dezelfde stal is waar ik zat of niet), ik zou je adviseren om een andere stal/verzorgpaard te zoeken. Volgens mij is de enige die voordeel aan deze situatie heeft de eigenaar, zij krijgt al haar paardjes makkelijk verzorgd en jij moet je maar schikken. En daar bovenop krijg je ook nog de schuld voor meerdere dingen.
Natuurlijk moet je rekening houden met wat de andere verzorgers en de eigenaar willen maar zo te horen gaat dat niet makkelijk, het klinkt niet alsof de communicatie daar niet lekker loopt...
Dus ik zou op zoek gaan naar een nieuwe plek! Er is vast op een andere stal iemand met een lief paard die op zoek is naar een verzorgster die door weer en wind komt :)

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:21

Zo te horen vinden de meiden het zonde een rijdag in te leveren terwijl jij zelf niet gaat rijden maar alleen vertroetelen en loslaten. Dat kan immers ook allebei op 1 dag en die meiden hebben het idee dat ze hun vrijheid inleveren zodat jij ook kunt rijden.

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, want ik heb dat ook wel eens gehad met meiden die hier mijn paarden reden. Dan rijd je zelf expres niet omdat ij komen en dan doen ze amper wat, en vervolgens heb ik daarna geen tijd/energie meer om zelf toch nog wat te doen.

Als je het een kans wilt geven zul je de ergernissen bespreekbaar moeten maken zodat jullie met elkaar tot een goede oplossing kunnen komen.

Ik snap dat je geen zin hebt om het winterslaafje te zijn en in de zomer vervolgens niets te kunnen doen. Misschien handig daar ook met elkaar afspraken over te maken? Dat je niet alles alleen hoeft te doen in de winter?

Zie je het niet meer zitten/willen e meiden en eigenaresse niet meedenken, dan kun je beter andere plek zoeken waar je niet een paard hoeft te delen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 01:17

Als laatste erbij en erdoor gekregen om vaste dagen af te spreken, is toch al heel wat.
Iedereen moet aan de situatie wennen.
Degene die het meest zeurt krijgt vaak zijn zin.
Of bij een ander type eigenaar ligt die het eerst eruit.
De post van Joyce sluit ik me bij aan.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:19

Als ik jou was zou ik even het gesprek afwachten en aan de hand daarvan bepalen of je dit wilt of niet die meiden zien jou als een bedreiging ik weet niet wat het leeftijdverschil is maar een jonger iemand kijkt anders naar dingen en daar botst het dat gaat dan ook niet veranderen daarbij zou ik als ik jouw was die beschuldigingen nooit accepteren ookal heeft iemand verdriet en zelf in de winter alles doen zou ik ook nooit gedaan hebben zeker niet aangezien dat jou heel veel moeite kost tuurlijk af en toe invallen geen probleem maar er zijn grenzen en op een bepaald moment moet je gewoon melden dat het niet meer klopt hoe het gaat.. In iedergeval succes

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Eerlijke meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:21

Bedankt allemaal voor de tips we zijn rond de tafel gegaan met zn alle, helaas was het al zoals verwacht.. ik beelde me dingen in en maakte van dingen een probleem. Ik het nu gewoon nog eventjes zoals hun willen en dan zie ik wel hoe het gaat. Tot nu toe al meerdere keren op stal geweest zonder ook maar iets met een paard te kunnen doen. Overgens ik heb gezondheids klachten heb ik van te voren ook aan gegeven dus als ik op stal ben maar me op het moment niet lekker genoeg voel om te rijden bied ik altijd aan aan de meiden of ze willen rijden. Eerst was ik er zwaar op tegen maar begin nu toch te denken dat ik mischien beter een ander plekje kan zoeken ik ben er elke dag normaal gesproken.. tot de zomervakantie toen kwamen de andere meiden ook iedere dag en daardoor kom ik niet eens aan een paard borstelen toe. Het voelt een beetje alsof ik het winterhulpje ben, want dan komen hun alleen in het weekend, ze zijn overgens 18 en 14. Ik kijk het voor de zekerheid nog eventjes deze week aan, want we hadden het van de week opeens weer heel gezellig, ook al heb ik niks met een paard gedaan dan vind ik het ergens toch wel jammer om de gezeligheid te missen aangezien ik anders ook maar alleen thuis zit, beetje dom van mij i know maar ja.